Wiebelmama's 2

Daar ben ik weer. Wat een verdriet en dikke tranen. Ben dit echt niet van Benthe gewend. Ze bleef maar huilen... Ik herken haar huiltjes inmiddels erg goed en ze bleek honger te hebben....?????????? Ze had om 17.30 nog gedronken en goed ook. Nu dus weer en totaal zit ze al op 780cc, ruim boven wat ze meestal drinkt (680-750) en eigenlijk moet ik rond 22 uur nog een laatste fles.... eens kijken hoe het gaat, want ik wil eigenlijk niet nog meer geven. Ze wordt toch al moeilijk wakker rond die tijd, dus misschien maar eens proberen of ze het redt tot 6 uur. Ik zet nl om 6 uur de wekker. Normaal omdat mn man moet werken, nu hij er niet is, doe ik het om Benthe in ons werkritme te krijgen. Ik vrees dat het niet gaat lukken, maar we zullen zien....

Tara, fijn dat alles goed is en dat je bloeddruk lager is dan de vorige keer! Grappig dat vk-en het nooit met elkaar eens zijn over het gewicht.Ik heb het aan 3 verloskundigen gevraagd en kreeg 3 verschillende antwoorden: 6-6,5 pond, 7 pond en 7-7,5 pond. Het werd 3410gr, net geen 7 pond. Het schijnt toch best moeilijk zijn om te schatten. Je weet het pas zeker als je bevallen bent  Tja... misschien duurt het nog 4 weken of misschien begint het vannacht...hoe dan ook het gaat snel beginnen!! Wordt je s ochtends al teleurgesteld wakker dat het niet begonnen is en ben je het zwanger zijn al beetje beu?

IK sluit me helemaal aan bij Ukkie. Geniet er echt van. Het is zo bijzonder om mee te mogen maken allemaal. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik na de bevalling en in de kraamweek behoorlijk overdonderd was en de roze wolk kwam bij mij ook echt pas na een week of 2. Schijnt erg normaal te zijn hoor. Had het met de meiden van de gym ook over en ook zij gaven aan dat ze niet meteen opdie wolk zaten. Sommige vrouwen wel hoor, maar wees niet bang als de wolk nog even op zich laat wachten!!

Ukkie, ik heb ook wel weer zin om te werken. Mag 4 dagen "proefdraaien" dan vakantie en dan 18 augustus begint het werkende leven pas echt weer voor mijn gevoel.
Vervelend dat die verkoper niet wil onderhandelen. Huizen staan eigenlijk altijd boven de reeële prijs te koop, dus zakken kunnen ze altijd. Ligt er aan hoe graag ze het kwijt willen.
Wat een heerlijke foto's van Lise! Wat hebben we toch mooie meiden hé?!

Twinkel, nog even en dan zit de drukte erop. Wel fijn dat je hulp krijgt in de klas en dat je je manier gevonden hebt om rust te geven aan je bekken.

Vlinder, oh leuk je kamertje is bijna klaar! Lekker in wegdromen hé? Gek hé dat daar straks jullie beeb in zal slapen?

Ik zal binnenkort ook weer eens foto's mailen. Voor de hyvers onder ons jullie weten de foto's wel te vinden!

Liefs en een fijne avond!

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise

5 juni: 5900 gram en 60 cm. 10 juli volgende afspraak CB.

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

16 juni (9w1d): 5550 gram en 58,5 cm!  Afspraak kinderfysio:  21 juli.  Volgende afspraak CB:  14 juli (arts en inentingen). Intake KDV: 14 juli. Eerste dag werken: 21 juli. Eerste dag KDV: 18 augustus.

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 28 mei weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van 1e kindje,  31 aug uitgerekend! 8 juli weer naar de verloskundige.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Bo, zwanger van 1e kindje

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari. 24 juni 1ste echo, 1 juli VK hartje luisteren, 15 juli VK controle  

Hallo meiden,

Nog eventjes dan voordat ik mn bedje inkruip
Anoek,ik word nog niet teleurgesteld wakker hoor. Eigenlijk verwacht ik de uk deze week ook nog helemaal niet, al is ie natuurlijk hardstikke welkom  

Ik ben het zwangerzijn ook nog helemaal niet zat, en geniet nog elke dag van mn dikke buik. Vind het best een beetje dubbel, aan de ene kant jammer dat de maanden zo snel zijn gegaan en aan de andere kant natuurlijk reuze nieuwsgierig hoe het is om mama te zijn. Hoewel het nu heel dichtbij komt kan ik me dr nogsteeds niet écht een voorstelling van maken.

Ook begin ik m nu wel een klein beetje te knijpen voor de bevalling... Heb er al die tijd totaaal niet tegenop gezien, maar begin me nu allemaal dingen in mn hoofd te halen. Zie ons al naar ziekenhuis racen, dat soort dingen. Fantasie neemt soms een loopje met me.  Het zijn vooral momenten dat je dat soort dingen in je hoofd haalt. Over het algemeen heb ik er nogsteeds wel vertrouwen in dat onze uk lekker thuis geboren wordt.  

Anoek, hoop voor je dat Benthe morgen weer wat lekkerder in der vel zit. En voor zo'n sprongetje kunnen ze idd wat hangerig zijn. Oei ik groei is idd een leuk boek, ik kende het al van een vriendin en heb het zelf ook aan mn schoonzusje gegeven. Als ik het niet krijg dan haal ik m zelf ook in huis.

Twinkel,nog bedankt voor de tip met de soesjes. Dat is idd een goeie, had ik zelf nog niet aan gedacht. Ik ga ze mogen gelijk halen.

liefs Tara

Goedemorgen!

Het belooft weer een prachtige stralende dag te worden.... Heel fijn voor mn voetjes....en ook voor hoogzwangeren of niet Tara? Laat de bevalling vandaag nog maar niet beginnen, ha ha!! Grappig krijg net via de mail een bericht van jou binnen... Hyves denk ik, zo maar eens kijken

Tara, gelukkig dat je het nog niet zat bent! Bij mij was het andersom, hoe dichterbij de bevalling kwam hoe zekerder ik werd. Ik accepteerde het maar gewoon, althans dat probeerde ik, want is nogal moeilijkvoor iemand die graag controle houdt en die niet weet wat haar te wachten staat. Dat is het bij jou misschien ook wel. Maar weet je, ik denk dat je als het eenmaal zover is, je er ook echt klaar voor bent! En natuurlijk wordt het een thuisbevalling, gewoon positief blijven!!!! Komt allemaal goed! Ik herken niet het fantaseren, ik droomde juist de meest verschrikkelijke dingen. Heb je daar ook last van?

Pfff... ik was vergeten hoe het voelde om ongi te zijn.... heb echt krampen in mn buik.Eerste keer kan ook altijd wat heftiger zijn zeggen ze. Nou denk het wel bij mij. Gelukkig ben ik met de pil begonnen, dus zal de volgende keer allemaal meevallen.Ik had met de pil tenminste nooit last van krampen en zo. Toch vind ik het een fijn idee dat alles weer werkt.... Voor de toekomst  Want zoals Ukkie schreef, weet ook ik heel zeker dat ik het nog eens mee wil maken als het ons gegund is! En dat uit een mond van iemand die altijd heel hard riep 1 kindje. Tijdens de bevalling werd dat misschien wel een 2e, maar eerste deze maar eens en nu roep ik ik wil best een 2e, ha ha!!! Maar nu nog niet hoor. Ik ga de komende tijd eerst lekker van Benthe genieten!

Benthe gisteren rond 23.15 toch nog even wakker gemaakt. Schone luier en even shirtje aan voor de nacht. Gekeken of ze nog wat wilde drinken en er ging nog 30cc in. Niet veel, maar ja. Vanochtend werd ze om 5.45 uit zichzelf wakker. Mooie timing dus!
Ze zal zo wel weer voor de volgende fles komen. Zomteen komt een vriendin met haar dochtertje langs. We kennen elkaar van de trein en waren dus reismaatjes. Twee dames die om het hardst riepen nog lang geen kinderen te willen... ja ooit. En zie hier een jaar later allebei moeder

Tot later vandaag denk ik wel....

Liefs Anoek

Pfffff....wat een hitte
Ik zit lekker binnen, mij veelste heet buiten! Binnen is het hier wel lekker, graadje of 23 volgens de thermostaat .  

Ik heb vreemd genoeg eigenlijk helemaal niet zoveel last meer van vocht in mn voeten. Zit nogwel  iets, maar het is echt veeeel erger geweest. Nouja ben dr wel blij mee zo ;) Kan nu tenminste in een rokje lopen zonder dat ik me een olifantje voel!

Tara

Haai meiden!

Pfoe, wat een warmte he? Het heeft hier net eventjes geregend en geonweerd, maar het is nog steeds warm. Heb toch alle ramen maar even tegen elkaar opengezet, want binnen moet het koel worden. Beneden gaat het wel, boven is het best een beetje warm. Graadje of 25 denk ik. Dus nu ff afkoelen!

Tara, wat een mazzel dat je geen last hebt van dikke voeten! Had ik ook niet hoor, gelukkig. Schijnt best vervelend te zijn (toch, Anoek?!).

Ik ben trouwens nog niet ongesteld geworden na de bevalling. Maar dat schijnt logisch te zijn als je BV geeft, zeggen ze. Ach, ik vind het wel prima zo, ben nu al een jaar niet ongi geworden (testte vorig jaar eind juli positief!). Heerlijk.

Ik wil ook aan de pil als mn ongi komt, maar als je BV geeft kan je eigenlijk maar 1 pil: Cerazette. Van de andere pillen loopt de BV terug. Ach, ik wacht mn ongi eerst maar af, en dat schijnt nog wel even te duren.

Om Lise te laten wennen aan de fles ben ik heel gemeen: geef alleen de eerste voeding en laatste voeding (6 uur 's ochtends en uurtje of 9 's avonds) zelf, de rest krijgt ze uit de fles. Zo leert ze het waarschijnlijk wel. Gevolg is dat ik elke 3 uur zit te kolven om er maar genoeg uit te krijgen, maar 't is voor een goed doel. Ik houd ook bij hoeveel ze uit de fles drinkt en hoeveel ik kolf, weet ik dat direct. Als ik dan weer aan 't werk ga weer ik hoeveel ik 'moet ´ kolven om ervoor te zorgen dat ze genoeg heeft.

We hebben de mazzel dat ze de 4e voeding pas rond 6 uur wil, en met een beetje mazzel ben ik dan wel weer thuis uit werk. Oftewel: ochtend, en de vierde en vijfde voeding geef ik zelf, dan moet ik er 2 kolven. Dat moet toch lukken (zeg ik hoopvol!).

Hier is vanochtend het "Te-Koop"-bord geplaatst, is op een raam op de 1e geplakt. Nu wordt het toch wel heel echt echt, oeioei. Ik vind het toch best spannend hoor.

Ik ga gauw nog even stofzuigen (in de hitte, heb het nu toch al warm). Geniet van het mooie weer want het is morgen weer over!

Liefs, Ukkie26 en een slapende Lise (ze heeft pas 2! voedingen gehad vandaag...)

Hoi Meiden,

Het gaat weer super goed met Lisa op school. Ben er echt zo blij mee. Tussen de middag ga ik met haar (als het mooi weer is) in de speeltuin eten. Ze vind dat echt een feestje. Dinsdagochtend ging ze helemaal niet huilen en kon ik snel weg, s'middags ging ze wel huilen. Heb toen ff gepraat en het was zo over. Vrijdag gaan ze met school pichnicken en daar heeft ze erg zin in. Hopelijk gaat het na het weekend ook nog steeds goed. Ze vind de grote jongens in de klas wel nog eng, maar als er wat is gaat ze naar de juf toe. Ze zit met kinderen van 4 tot 6 jaar in de klas, maar die van 6 jaar gaan zoiezo over naar groep 3, dus volgend jaar minder grote.

Heb trouwens erg last van de warmte. Ik zweet super en sta het liefst de hele dag onder de douche. s'avonds in bed lig ik ook te zweten. Raam open, fan aan boven bed en geen dekens en het helpt echt niet. Word er niet goed van. In huis is het nu 26,5 graden. Puffff.

Gister naar de VK geweest om het hartje te luisteren. Helaas we konden het nog niet horen. Ik was wel een beetje in de zenuwen, want met de echo konden we het wel horen. Hoefde me eigen niet druk te maken en dinsdag mag ik weer komen luisteren. Als er dan nog niets te horen is mag ik nog een echo. Het was wel een hele verassing, want mijn VK van toen met Lisa was er. Ze is af en toe weer aan het werk en vond het super om ff weer te kletsen.

Heb weinig last van kwaaltjes. Wel ben ik weer erg moe, maar ja zal ook wel met het weer te maken hebben denk ik. s'Avonds ben ik de laaste dagen erg misselijk en kan ik met moeite in houden om te spugen.

Ik zei vroeger altijd dat ik maar 1 kindje wilde. Na de bevallind en zwangerschap van Lisa ook hoor. Moets er niet aan denken om nog een kindje te krijgen, terwijl ik een fijne zwangerschap en bevalling had. Maar ja nu een paar jaar verder begon het toch te kriebelen en na lang wachten eindelijk de 2de op komst. We vinden het alle 2 nog steeds wennen en onwerkelijk hoor, maar zijn dol gelukkig natuurlijk. Lisa is elke avond mijn buik aan het insmeren en is zo lief tegen mij. Denk dat ze dalijk echt zo'n moedertje word, hahaha.

@Anoek, nog steeds zo'n last van opgezetten voeten?? Daar heb ik gelukkig nog nooit last van gehad, hopelijk deze keer ook niet. Daar de hormonen wel erg warm en zweten. Ik heb dat boek oei ik groei nooit begrepen. Hij ligt hier ook in de kast. Misschien dat ik hem deze keer kan gebruiken. Benthe vandaag een betere dag dan gister?? Misschien ook wel door de warmte, hebben die kleintjes ook altijd/meestal erg last van.

@Tara, Fijn dat je geen last van opgezette voeten. Trek je het verder ook wel in de hitte. Morgen word het weer minder weer, beter uit te houden.

@Ukkie, Spannend hoor allemaal. Hoop dat je huis snel verkocht is. Leuke foto's van Lise, leuke meid hahaha. Kna me voorstellen dat je op je roze wolk zit. Ik heb daar trouwens echt super lang opgezetten, waar de meeste er vanaf vallen zat ik er nog op, hahaha. Ff een vraagje over borstvoeding. Ik zit nog erg te twijfelen of ik het wil/kan. Wat heeft jou overgehaald om het te geven??

@ Hoe is het met de rest??

Liefs xxx

Hoi Meiden,

Het gaat weer super goed met Lisa op school. Ben er echt zo blij mee. Tussen de middag ga ik met haar (als het mooi weer is) in de speeltuin eten. Ze vind dat echt een feestje. Dinsdagochtend ging ze helemaal niet huilen en kon ik snel weg, s'middags ging ze wel huilen. Heb toen ff gepraat en het was zo over. Vrijdag gaan ze met school pichnicken en daar heeft ze erg zin in. Hopelijk gaat het na het weekend ook nog steeds goed. Ze vind de grote jongens in de klas wel nog eng, maar als er wat is gaat ze naar de juf toe. Ze zit met kinderen van 4 tot 6 jaar in de klas, maar die van 6 jaar gaan zoiezo over naar groep 3, dus volgend jaar minder grote.

Heb trouwens erg last van de warmte. Ik zweet super en sta het liefst de hele dag onder de douche. s'avonds in bed lig ik ook te zweten. Raam open, fan aan boven bed en geen dekens en het helpt echt niet. Word er niet goed van. In huis is het nu 26,5 graden. Puffff.

Gister naar de VK geweest om het hartje te luisteren. Helaas we konden het nog niet horen. Ik was wel een beetje in de zenuwen, want met de echo konden we het wel horen. Hoefde me eigen niet druk te maken en dinsdag mag ik weer komen luisteren. Als er dan nog niets te horen is mag ik nog een echo. Het was wel een hele verassing, want mijn VK van toen met Lisa was er. Ze is af en toe weer aan het werk en vond het super om ff weer te kletsen.

Heb weinig last van kwaaltjes. Wel ben ik weer erg moe, maar ja zal ook wel met het weer te maken hebben denk ik. s'Avonds ben ik de laaste dagen erg misselijk en kan ik met moeite in houden om te spugen.

Ik zei vroeger altijd dat ik maar 1 kindje wilde. Na de bevallind en zwangerschap van Lisa ook hoor. Moets er niet aan denken om nog een kindje te krijgen, terwijl ik een fijne zwangerschap en bevalling had. Maar ja nu een paar jaar verder begon het toch te kriebelen en na lang wachten eindelijk de 2de op komst. We vinden het alle 2 nog steeds wennen en onwerkelijk hoor, maar zijn dol gelukkig natuurlijk. Lisa is elke avond mijn buik aan het insmeren en is zo lief tegen mij. Denk dat ze dalijk echt zo'n moedertje word, hahaha.

@Anoek, nog steeds zo'n last van opgezetten voeten?? Daar heb ik gelukkig nog nooit last van gehad, hopelijk deze keer ook niet. Daar de hormonen wel erg warm en zweten. Ik heb dat boek oei ik groei nooit begrepen. Hij ligt hier ook in de kast. Misschien dat ik hem deze keer kan gebruiken. Benthe vandaag een betere dag dan gister?? Misschien ook wel door de warmte, hebben die kleintjes ook altijd/meestal erg last van.

@Tara, Fijn dat je geen last van opgezette voeten. Trek je het verder ook wel in de hitte. Morgen word het weer minder weer, beter uit te houden.

@Ukkie, Spannend hoor allemaal. Hoop dat je huis snel verkocht is. Leuke foto's van Lise, leuke meid hahaha. Kna me voorstellen dat je op je roze wolk zit. Ik heb daar trouwens echt super lang opgezetten, waar de meeste er vanaf vallen zat ik er nog op, hahaha. Ff een vraagje over borstvoeding. Ik zit nog erg te twijfelen of ik het wil/kan. Wat heeft jou overgehaald om het te geven??

@ Hoe is het met de rest??

Liefs xxx

Terug
Bovenaan