Wiebelmama's 2

Ben ik al! Ik had me al wel gemeld bij de wiebelmeiden hoor.

Vs, wat leuk dat al begint te groeien! Wanneer kunnen we de 1e foto's verwachten???  We zijn niet nieuwsgierig hoor;)
Ik begrijp uit je verhaal dat je momenteel wel de keuze hebt gemaakt om voorlopig nog in de vs te blijven? Wel lekker dat je toch in de zomer nog even hiereen komt.
Alles is daar wel heel anders als hier hoor.... doorlopen tot je vliezen breken?!? Dat betekent gewoon doorwerken totdat de bevalling begint.
Hoewel ik ook nog regelmatig naar de winkel ga moet ik er toch niet aan denken om nog hele dagen te werken. Maar goed, dat komt natuurlijk ook omdat je je erop instelt.
Het gaat nu best snel bij jullie vind ik, nog een paar weekjes en dan zit je alweer op de helft! dat hadden jullie je een paar maanden geleden nog niet voor kunnen stellen lijkt me.
Loop je nu nog steeds bij de kliniek? En hoe vaak moet je op controle? Krijg je dan elke keer een echo? Wat een vragen...

Patricia, wat lekker dat Lisa nu wel weer naar school wil. Zo is het toch een stuk makkelijker om haar weg te brengen lijkt me.  
Bij ons in de praktijk luisteren ze voor de 12e week nog helemaal niet naar het hartje trouwens. Schijnt heel vaak voor te komen dat je het dan nog niet kan horen. Gelukkig heb je het al gezien en gehoord op de echo, dat scheelt een boel stress.

Eergisteren werd ik trouwens midden in de nacht wakker...met kramp! In mn been. Jeetje dat deed me toch zeer, ik sprong gewoon uit bed en riep heel hard AUWAUWAUAW. Vriendief schrok zich rot... Je hoort het vaker, maar het was mij dus nog niet eerder overkomen. Mn been voelt nogsteeds niet helemaal normaal, durf ook niet zo goed uit te strekken.  
Vandaag ook nog even over de urine die op moest sturen,maar alles was goed. Niets gevonden.  

liefs Tara  

Hey bo. jj ook alweer 10 weken!   Leuk hoor volgende week nog een echo. Dan is ook echt goed te zien dat het een kindje is met alles dr op en dr aan. Vond dat zelf wel mooi, zo klein en dan al armpjes, beentjes, handjes voetjes...  
Heb jij ook hyves trouwens?  

Ukkie, hoe is het afgelopen met dat huis? En al reacties op je eigen huis gehad?

Tara    

Hoi hoi!

Gisteren zulk warm (benauwd) weer en vandaag de hele dag al regen... blehhh.
Ben wel even wezen shoppen om mn zomergarderobe beetje aan te vullen, want pas nog geen broek of rok van voor de zwangerschap en wil er toch ook wel beetje leuk bij lopen! Ook weer nieuwe bh's gekocht!!! Joehoe!!!Weg met die lelijke a-sexy zwangerschapsbh's! Ook voor Benthe nog een broekje en shirtje. Lang leven de opruiming!

Hier is heel wat afgekletst zeg!
Vs, goed te horen datje buikje al begint te groeien!Lekker gevoel hé? Maar jeetje wat een verschil zeg met hier in nl wat betreft verlof en zo. Onvoorstelbaar zeg. Dan hebben we het hier maar goed, ook al klagen we af en toe en vinden we hier die 16 weken zelfs te weinig. Zou me bijna gaan schamen... maar aan de andere kant zijn we in Europa het land met zo ongeveer de slechste regelingen mbt zwangersverlof en zo.

Patricia, fijn dat het weer goed gaat met Lisa!

Tara, je wordt scherp in de gaten gehouden, ha ha! Hoe voelt dat nou? Als je ook maar 1 dag niet komt, dan... ben je aan het bevallen, hihihi... Soms dacht ik wat nou als ik gewoon lekker een hele dag niet komen, eens zien wat ze denken, ha ha!! Maar dat vond ik wel een beetje gemeen. Hoop dat je ons wel snel kan informeren als de beeb er is, maar je weet het... Hyves gaat sneller ;-) Mocht je via 1 van ons het bericht willen posten, ik wil je best mn mobiele nr geven (via mail dan), zodat ff een sms kan sturen ;-) Of je vraagt je mannetje te posten.

Ukkie, hoe is het met de BV? Fijn dat Lise nu beter de fles pakt.Went ook vanzelf wel.
Weet jij trouwens wanneer je met rijstebloempap mag beginnen? Benthe huilt s avonds nu al 3 dagen van de honger en dan drinkt ze vlak daarvoor toch echt haar fles goed. Meer aanbieden heb ik al geprobeerd, maar dat hoeft ze niet. Ik kijk het nog even aan. Moet de 14e weer naar CB en als het dan nog zo gaat, zal ik eens overleggen.

Twinkel en Vlinder, hoe is het met jullie? Al beetje gewend aan het idee dat je nu echt de laatste dingen aan het doen bent?

Pippie, trek jij werken nog een beetje? Of heb je geen nachtdiensten meer en zo?

Bo, fijn binnenkort weer een echo!

O ja, nog even over het hartje luisteren... Bij ons ook pas de eerste keer met een week of 14. Daarvoor proberen ze het niet eens. Heb later in de zw eens gehad dat ze niet meteen het hartje kon vinden... pfff dat was echt niet leuk... terwijl je dan (zeker een vk) kan voelen hoe de uk ligt. Denk dat Benthe toen net gedraaid is of de VK heeft nietb goed gevoeld ;-) Tijdens de bevalling luisteren ze ook regelmatig met de doptone naar het hartje of het allemaal goed gaat met uk. Mn man vond dat vreselijk, want het leek steeds langer te duren voor ze het hart vond. Weet niet of dat door de bevalling kwam ( is natuurlijk best een intense en intensieve ervaring voor een man) of dat het hartje steeds moeilijker te vinden is omdat uk steeds verder in het bekken zakt.... ooit eens een keer vragen, hihi!

Vanavond komt Babyboom het vervolg. Gaan jullie ook kijken? Ben benieuwd hoe het met die stellen gegaan is.

Liefs Anoek

Goedemorgen!

Lise heeft vanochtend weer heerlijk tot half 8! geslapen. Lekker hoor. Alleen erg jammer dat ze om 4 uur vannacht wel lag te mopperen, dat ik er wakker van werd en tot de ontdekking kwam dat ik lekte. Grr, middenin de nacht af zitten kolven. Dus echt wakker ben ik niet, ook al heeft Lise 10 uur achter elkaar "geslapen". Ik duik zo misschien nog weer even mn bedje in (lui, lui, lui).

VS, wat een verschil in regelingen tussen NL en VS zeg! Mensen, niet normaal. En werken totdat je vliezen breken, da's best lang. Ik hoop voor je dat alles goed gaat en dat je dat redt. En maar 6 weken verlof is niet veel. Wat een verschil, mn mond viel open van verbazing toen ik het las. Dan hebben we het hier wel goed zeg.

Pippie, niets zo irritant als een computer die niet doet wat 'ie hoort te doen he? Vervelend dat je internet het niet goed doet. Hoop dat het snel opgelost is.

Anoek, ik heb gisteren babyboom gekeken hoor. Vond het een beetje tegenvallen eerlijk gezegd. Ze focusten erg op "Diana en Jeroen". Aan de ene kant logisch, aan de andere kant waren er meer stellen tijdens het programma... Ach, toch ook wel leuk, ik ga het volgende week wel weer kijken denk ik. Ben nogal nieuwsgierig .

Hier is de warmte het huis langzaamaan aan het verlaten, gelukkig. Overdag gaat het nog wel, maar als het 's nachts warm is slaap ik zo slecht. Zal nog wel een erfenis van de zwangerschap zijn: ik heb het nog steeds zooooo warm. Voor de zwangerschap was ik echt een koukleum, maar nu...pfoe. Hoop dat dat nog wel een beetje wegtrekt.

Nou, ik ga even bij Lise kijken (ze ligt nogal te mopperen, even kijken of ze niet zichzelf omhoog-getijgerd heeft en dus nu met haar hoofd tegen de bovenkant van haar wieg ligt: au) en dan probeer ik nog even te slapen.

Liefs, Ukkie26

Goedemorgen!

Ik kom me melden.  
Ga nu even aan schoonmaak, kom straks nog wel weer even langs.

liefs Tara  

Goedemorgen,

Tara, je houdt je braaf aan je "meldingsplicht", ha ha!! Het wordt hier met de dag spannender en voor jou al helemaal of niet? Straks komt er een moment dat je echt denkt; kom er nu maar uit, want ik heb geen zin meer in die dikke buik en ik wil nu eindelijk wel eens weten wie er in mn buik zit!".

Ukkie, ja vond Babyboom ook wel erg tegenvallen. Vooral heel kort. Als je regelmatig - net als ik-   op de babyboom-site hebt gekeken, dan is het logisch dat ze de 3 stellen; Renee en Roy, Diane en Jeroen en Fanny en Olof lieten zien. Zij waren op de site het meest populair en schreven ook zelf regelmatig een stuk over hoe het ging. Het is denk ik dus ook wat de meeste mensen wilden weten. Volgende week komen er andere stellen, waaronder dat rare stel dat ging oefenen met een babypop.

Hier zet ik de wekker nog steeds om 6 uur, omdat dat de tijd is dat we benthe straks wakker zullen maken met werken. Ik wil dat ze daar aan went en dat lijkt nu wel te lukken. De rest van de dag loopt het in een redelijk ritme, behalve dan aan het einde van de middag/ begin avond, dat is de laatste paar dagen een beetje een rommeltje. Maar zal ook wel weer goed komen!
Ik hoor Benthe nu op de babyfoon op haar vingertjes sabbelen, ha ha! Dat doet ze nu steeds meer en ze stopt ook echt gericht haar vingertjes in de mond. Eerst zat ze in haar oog en had ze haar mond open, ha ha! In haar andere hand houdt ze dan een zacht knuffeltje vast en drukt dat tegen zich aan of stopt het ook in haar mond, hihi. IK schijn als uk ook alles in mnmond gestopt te hebben, ha ha!! Maar het (aan)pakken van speeltjes gaat nu heel goed. Met de dag gaat ze dat beter doen. Als ze het speeltje tegenkomt, pakt ze het vast en als je het voor haar houdt ook. Moet overigens wel iets niet te zwaar zijn, dan zwaait er ook mee rond. Zo lief om te zien als ze ligt te tutten met haar knuffeltje!

Nu is ze het zat en begint ze te mopperen. Ga haar maar eens uit bed halen!

O ja voor ik het vergeet; gisteren de labels binnengekregen. Netjes binnen de beloofde 4 dagen en tip top in orde. Ik heb de kleine plaklabels in het roze assorti besteld. Daar Benthe's voor- en achternaam op en dan een vlinder als merkje. Ze zijn echt heelleuk geworden!

Tot later vandaag!

X

Haai!

Ben ik weer. Heb eigenlijk niet meer geslapen, lukte niet. En net toen ik aan het wegzakken was begon Lise te huilen: ze moest spugen. Daarna heb ik haar weer in bed gelegd en na even mopperen slaapt ze nu weer.

Tara, je houdt je inderdaad braaf aan je meldingsplicht, haha. En spannend hoor, het kan nu echt elk moment gebeuren! Ik vond het zwanger zijn heerlijk, maar was op een gegeven moment (vanaf 39 weken, ik dacht dat Lise toen geboren zou worden) wel nieuwsgierig hoor!

Grrrr...net gebeld door mn mannetje: de aankoop van het huis gaat niet zoals we hoopten. Wij hebben al veel prijsgegeven (lees: onze biedingen 2 keer verhoogd) zij komen met 2 keer een verlaging van 1000. En nu een eindbod van maar 3000 onder de vraagprijs en een oplevering in september. Nou, mooi niet.
Bah, we gaan ons nu afvragen of we het wel willen. Natuurlijk wil ik het huis, maar niet voor de prijs die zij ervoor vragen en ook niet voor 3000 minder.

Jakkes, had gehoopt dat ze wat meer onderhandelingsbereid zouden zijn...

Nou, ik ga even verder met kolven (deed ik terwijl ik met mn mannetje aan de telefoon was).

Liefs, Ukkie26

Hoi meiden,

Even een kort berichtje van mij.
Ik heb jullie verhalen wel allemaal gelezen (en Tara dus ook weer gespot ), maar reageer een volgende keer wel langer.

Ben nl. erg moe na een week werken en last van mijn bekken, dus ik ga wijs even naar bed om bij te tanken.

@Vlinder, volgens mij heb jij nu vakantie of niet?
Lekker hoor meid... een heel lange vakantie dit keer!

Onderwijsdames, nemen jullie ook nog ouderschapsverlof op na je zwangerschapsverlof?
Ik ga het wel doen (dus tot +/- maart 2009 in huis bij de kleine).

Tot gauw!

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan