Wiebelmama's 2

Hallo!

Ukkie, balen zeg dat de verkopers zo inflexibel zijn zeg. Als ze echt in jullie ogen teveel vragen, dan zou ik er idd nog eens goed over nadenken. Als het het huis van jullie dromen is, dan wordt het wel heel lastig. Ben je dan bereid om nagenoeg de vraagprijs te betalen.... Dilemma.... Wij hebben ook eens rondgekeken op funda, maar we blijven voorlopig nog even lekker hier wonen. We hebben meer dan genoeg ruimte nu met zn 3tjes en kan weinig minpuntjes vinden aan ons huis. Wel zou ik in een andere (betere) buurt willen wonen, maar dan vooral wanneer Benthe over een paar jaar naar school gaat. Nu maakt het allemaal niet zo uit. Ik voel me prima hier.Ze gaan hier aan de rand van de stad wel eensupergaaf nieuwbouwproject starten, alleen zijn de exacte plannen (dus hoe de huizen eruit gaan zien en wat ze gaan kosten) nog niet bekend. Dus wel even de moeite om het in de gaten te houden.

Ukkie, nog even een vraagje. Hebben jullie al een paspoort voor Lise of haar laten bijschrijven? Ik moet dat nog steeds doen, vergeet het steeds. Vraag me alleen af of het verplicht is.... of pas vanaf een bepaalde leeftijd.

Twinkel, neem je volledig ouderschapsverlof op of begrijp ik het nu niet goed? IK werk dan niet in het onderwijs, maar in het bank-en verzekeringswezen, maar neem ook ouderschapsverlof op. Gelukkig heeft onze CAO echt een goede regeling en kan ik het op verschillende manieren en in combinaties opnemen. Zo heb ik nu een maand ouderschapsverlof en daarna ga ik 4 uur per week minder werken van mn ouderschapsverlof (tot febr/ mrt 2010). Mag nog 1 keer veranderen als ik zou willen. Helaas wel onbetaald. Mijn man krijgt 75% doorbetaald, dus dat is beter geregeld.

Maar Twinkel, rust lekker uit en dit weekend maar even niks doen hé? Hoeveel weken moet je nog?

Liefs

Haai!

Ja Anoek, inderdaad echt balen. Het is niet het huis van onze dromen hoor, maar we willen het wel graag. Maar niet voor (bijna) de vraagprijs hoor, dahag. Er staan meer huizen in de buurt in dezelfde prijscategorie, dus als dit 'm niet wordt, dan staat er wel een ander huis voor ons. En we hebben geen haast, ons huis staat pas net in de verkoop.

Het huis waar we op bieden staat al vanaf vorig jaar oktober en ze willen er in september al uit. Dus zij hebben wél haast...we doen na het weekend een eindbod (met overdracht in oktober of november) en als ze dat niet accepteren dan niet hoor. Denk dat zij er meer spijt van zullen hebben dan wij...

We hebben trouwens maandag al een bezichtiging! Jeej! Echt zo snel, hij staat pas vanaf afgelopen zondag op Funda en het is ook nog eens zomervakantie. Poe. Ben benieuwd wat de kijker ervan vindt...

Nee, wij hebben nog geen paspoort voor Lise en ze is ook nog niet bijgeschreven. Ik zal er eens achteraan gaan, als het nodig is. Vanaf 14 moeten ze zich kunnen llegitimeren (dacht ik) dus volgens mij hebben we nog even. Alleen komen we zo natuurlijk niet de grens over...

Fotootje maken met zo'n kleintje is wel lastig, haha. Zeker nu ze op een bepaalde manier moet kijken, beide oren erop enzo. Succes voor de fotograaf!

Ik heb trouwens ook recht op ouderschapsverlof (Ministerie van Financiën). Heb nu vakantiedagen opgenomen (ik had er nog van vorig jaar staan dus die moesten eerst). Als ik weer aan de slag ga (nog ruim 4 weken: mixed feelings...hmm) kijk ik hoeveel dagen ik nog heb en dan vraag ik ouderschapsverlof aan. Weet nog niet hoeveel uur per week. IK werkte 40 uur en kreeg 36 betaald, dus bouwde heel veel verlof op. Ik ga natuurlijk naar 4 dagen maar of het 32 uur of 30 zal zijn: geen idee. Ik vraag mn ouderschapsverlof gewoon aan en dan zie ik wel hoeveel ik opneem. Zijn ze bij ons niet zo moeilijk in. Ook ik krijg ongeveer 75% doorbetaald (which reminds me: moet ik wel levensloop voor sparen, ook maar 'ns regelen binnenkort).

Nou, ik ga maar eens stofzuigen beneden. Met een bezichtiging in 't vooruitzicht moet het huis natuurlijk pico bello (bah), dus laat ik me eens uitsloven.

Liefs, Ukkie26

Hallo allemaal!

Ukkie, wat balen dat die mensen niet beter willen onderhandelen. Nu dus een moeilijke keuze, laten schieten of toch meer betalen dan je van plan was... Succes er mee!

Twinkel, doe maar lekker rustig aan zodra het kan hoor. Volgens mij begin je al aardig naar je lichaam te luiteren, goed hoor! Nog even en dan heb jij ook vakantie. Zal wel goed voor je zijn denk ik. Het wordt op het end alleen maar zwaarder

Heb zelf gelukkig helemaal geen last van rug of bekken gehad, maar voel het nu wel helaas. Kan niet zolang lopen (doe ik dus ook niet) en lang staan wordt ook minder.
En omdraaien  inbed gaat tegenwoordig  in etappes :)  Maar geeft niets, ik heb nu toch alle tijd haha.

Anoek, je mag je tel.nr.  wel via privebericht op hyves doorgeven, maar ik ben niet zo'n sms-er.  Ik beloof dus niets. Jij of  1 van de andere hyvers mag wel gelijk hier posten hoor als je iets leest op hyves. Ik vind het wel leuk als de rest ook weet wat het is en hoe hij/zij heet!  En natuurlijk probeer ik zo snel zelf te posten. Maar heb nog niet het gevoel dat het eraan zit komen.    

Vlinder hoe is met jou???   Druk gehad zeker.  Heb je al een paar dagen gemist.

liefs Tara    

Hoi meiden.

Ja, jullie kunnen me inderdaad gemist hebben.
Er is nogal wat gebeurd in mijn omgeving en de laatste week is ook altijd wat extra druk. Maar nu dus een half jaar vakantie/verlof(haha).

Ik kom snel weer wat meer schrijven!

x-vlinder

Gaaaaap! Daar was ik weer hoor, nog wel een beetje duf van het slapen maar mijn lijf voelt al wel iets soepeler.

@Ukkie, jammer idd dat die mensen zo op de prijs zitten met hun huis.
Zij willen het toch kwijt, dus is het inderdaad aan de koper wat die ervoor wil geven.
Wanneer je het idee hebt dat de toenadering alleen maar van jullie kant komt en het is niet per definitie het huis van je dromen, dan zou ik het ook wel weten hoor.
Er zijn genoeg huizen te koop.

@Tara, zo te lezen heb jij ook jouw bekken ontdekt. Onhandig hè!
Wanneer ik flink last heb voel ik me net zo'n waggelende olifant, heel charmant - NOT!
Ik geef nu idd wanneer mogelijk wel wat meer toe aan mijn lijf, maar zie nu ook wel heel erg uit naar de vakantie. Het werken valt me nu wel erg zwaar, zeker in de laatste weken voor de zomervakantie die altijd onwijs druk zijn. Ik ben dus echt aan het aftellen (nog 2 weken).

@Anoek, ik neem alleen het betaalde gedeelte van het ouderschapsverlof op.
Dus na mijn verlof (loopt in december ergens af) nog +/- 12 weken volledig ouderschapsverlof met behoud van 70% salaris. Hiervoor moet ik ook deelnemen aan levensloop, maar dat doe ik nu al 2 jaar. Wanneer ik dat niet had gedaan zou ik 55% doorbetaald krijgen. Aan de ene kant lijkt het me wel onwijs lang om thuis te blijven, maar aan de andere kant juist ook wel lekker om rustig BV te kunnen geven.
Als het goed is hoef ik dan op het werk ook niet zoveel te kolven.
Ik zag het ook niet zitten om tijdelijk minder te gaan werken, want ik blijf nl. nog maar 2 dagen in de week werken. Dit vind ik echt wel minimaal om voor een groep te staan, dus vandaar dat ik alles in één keer opneem.

Gisteravond hebben we nog een informatieavond gehad in het ziekenhuis over bevallen in het ziekenhuis. Ze hebben de verloskamers laten zien en wat "lekkere" instrumenten zoals de tang en de vacuumpomp. Verder was het voornamelijk een verhaal van één van de gyneacologen die eigenlijk weinig nieuws vertelde.
Fijn om even gezien te hebben, maar bij voorkeur beval ik toch het liefste thuis hoor.
Dus ik hoop de traditie van de wiebelmeiden voort te mogen zetten.

Ik ga nu even koken, mijn man is over een half uurtje thuis.

Tot gauw.

Liefs, Twinkel3

Hoi hoi,

Zo lekker weekend! We gaan morgen kijken voor een andere auto!!  We hebben  2 auto's en de hoofd auto zeg maar begint steeds vaker kuren te vertonen en aangezien we  echt alle2 een auto nodig hebben willen gaan kijken voor wat anders en het liefst voor de vakantie.

Tara nog niet het idee dat de kleine eraan komt?! Vind het toch wel erg spannend voor je worden... Hoop dat je klachtjes beperkt zullen blijven! Ja ik heb ook hyves zal je wel mailen op welke naam.

Ukkie wat jammer van het huis, maar idd als het niet je absolute droomhuis is... Wie weet als de verkopers doorkrijgen dat jullie anders echt afhaken dat ze dan toch wel nog wat willen zakken tja en anders staan er nog genoeg andere huizen te koop!

Vlinder lekker vakantie en verlof heerlijk, lekker genieten!! Hoop dat er niets vervelends in je omgeving gebeurt is.

Twinkel nog 2 zware weken voor jou en dan kan je lekker gaan genieten van je verlof!

Anoek en Ukkie over niet al te lange tijd weer aan het werk, zal wel weer wennen zijn, maar zal denk ook snel genoeg weer zijn of je nooit bent weg geweest!

Nog een vraagje vanaf wanneer gingen jullie zwangerschaps kleren dragen?Bovenkleding is goed te doen, maar me broeken beginnen al aardig te knellen... Nou had ik altijd graag een strakke boek aan maar nu zit dat echt niet lekker meer! Nou ja binnekort toch maar een naar andere broeken kijken.

Liefs bo

quote: Anoek77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-07-2008 20:57:32'));

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise

5 juni: 5900 gram en 60 cm. 10 juli volgende afspraak CB.

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

16 juni (9w1d): 5550 gram en 58,5 cm!  Afspraak kinderfysio:  21 juli.  Volgende afspraak CB:  14 juli (arts en inentingen). Intake KDV: 14 juli. Eerste dag werken: 21 juli. Eerste dag KDV: 18 augustus.

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 28 mei weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van 1e kindje,  31 aug uitgerekend! 8 juli weer naar de verloskundige.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari. 24 juni 1ste echo, 1 juli VK hartje luisteren, 15 juli VK controle  

- Bo, zwanger van 1e kindje, 12 juli echo!

Terug
Bovenaan