Wiebelmama's 2

Anoek, dat is vervelend zeg. Het lijkt me erg moeilijk als je kindje zo overstuur is.

Ik heb jullie net nog wat foto's gemaild.

Trusten...

x-vlinder

Goedemorgen!!!

Vandaag is een spannende dag: we krijgen een kijker voor ons huis! Heb van het weekend redelijk actief gepoetst, vandaag alleen nog een keer de stofzuiger erdoor en de dode bloemetjes uit de voortuin halen en dan...kom maar op!
Ik ga naar mn ouders: wil niet thuis zijn als er iemand komt kijken, dat lijkt me maar nix.

We hebben besloten om, m.b.t. het huis waar we op aan het bieden zijn, nog 1 bod te doen en als ze dan niet fatsoenlijk reageren stoppen we de onderhandelingen. Zo hoeft het voor ons niet...ook erg spannend dus, we doen het bod vandaag en dan maar afwachten.

Tara, klinkt bekend hoor, omdraaien in bed in etappes. Ik kon op het eind niet meer (lekker) op mn rug liggen, maar ja...als je van de ene zij naar de ander wilt dan moet je wel. En precies wat Anoek zei: had ik me eindelijk omgedraaid, lag dat voor Lise niet lekker en begon ze onwijs te trappen...kon ik weer terugdraaien. Ach, het houdt je bezig .

En maar wachten...ik kijk ook echt elke dag of jullie uk al geboren is! En eind augustus/begin september za ik ook vaak kijken voor Vlinder, Twinkel en Pippie.

Bo, is de autojacht gelukt? Ik wil ook (nog steeds) een eigen autootje, ben nu zo aan huis gebonden als mn mannetje naar het werk is (hij gaat daar met de auto heen)...

Zwangerschapsbroeken ging ik (pas) met een week of 16 dragen. Ik was in de eerste 12 weken 3 kilo afgevallen (misselijk, misselijk, misselijk). Na een week of 16 zat ik weer op mn oude gewicht maar zette mn buikje wat op. En dan zitten gewone broeken niet lekker meer. Bovenkant was pas met een week of 25 dat ik daar speciale truitjes voor ging dragen.

Vlinder, het gaat ook onwijs snel hoor! En voor je het weet is jullie ukkie geboren en weet je niet anders meer. Het went zo snel! Ik herken wat Anoek zegt: nu is het voor mij alweer moeilijk voor te stellen dat Lise in mn buik zat, het getrappel (heerlijk was dat) en de wekelijkse bezoekjes aan de VK...het lijkt allemaal alweer zo ver weg!
Mooie foto's trouwens!

Patricia, gaat het met jou weer wat beter? Migraine weg/minder?

Anoek, wat vervelend dat Benthe zo moet huilen 's avonds. Het schijnt inderdaad dat ze rond 12 weken weer een ontwikkelingssprongetje maken. Lise heeft daar eigenlijk geen last van gehad.
Misschien de laatste fles mengen met rijstebloem? Of voeding voor hongerige baby's? Ik ben geen FV-expert hoor, haha, maar je weet maar nooit. Of misschien even het CB bellen? Dat kan hier gewoon, misschien hebben die een tip. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat.

Wij zijn zaterdagavond lekker met zn tweetjes uit eten geweest, voor
het eerst zonder Lise. Ze was bij mn ouders en heeft zich prima
gedragen. Fles bijna leeg, vrolijk geweest en toen we kwamen sliep ze.
En we hebben het tijdens het eten niet eens de hele tijd over haar
gehad!

Lise heeft trouwens ontdekt dat ze haar arm recht kan doen. Ze steekt 'm dan in de lucht, kijkt vol verbazing naar haar arm en hand en dan naar mij of mn mannetje zo van: kijk eens!

En ze heeft de spiegel ontdekt: als ik met haar voor de spiegel sta, gaat ze naar zichzelf (denk niet dat ze doorheeft dat ze het zelf is) lachen. En dan lacht, voor haar gevoel, de 'baby' terug en dan lacht Lise weer. En ga zo maar door. Echt schattig!

Nou meiden, ik ga gauw mn huisje he-le-maal in orde maken! Fijne dag en tot snel.

Liefs, Ukkie26

Goedemorgen!

Even snel tussen de bedrijven door, want ben aan het inpakken en Benthe zal zo welwakker voor de fles. We gaan de hele dag op pad, dus moet echt ff mn verstand gebruiken dat ik niks vergeet. Gelukkig ga ik naar een collega/ vriendin met een kindje, dus dat maakt alles wel weer een stukje makkelijk. Benthe kan daar in de box, bedje of campingbedje. Neem dus alleen haar eigen slaapzakje en lakentje mee, zodat ze dingen heeft die naar haar ruiken en het hopelijk iets meer eigen maken. Knuffel gaat natuurlijkook mee, want daar knuffelt ze al echt mee (is wel een plat, klein, zacht ding)!

Ukkie, spannend voor jullie zeg! Nee zou ook niet thuis willen zijn als er een potentiele koper komt kijken. Wij hebben dat 1 keer gehad toen we zelf een huis gingen bezichtigen en ik vond dat echt vervelend. Denk ook dat de makelaar het afraadt of niet?
Hebben jullie het bod al gedaan? Hoop dat ze nu eens fatsoenlijk reageren, maar zo niet... dan denk ik altijd maar dat het niet zo heeft moeten zijn. Leuk is het natuurlijk niet. Laat je weten zodra je nieuws hebt?

Ja, had ook al aan rijstebloem gedacht, maar volgens de verpakking mag het pas met 4 maanden. Maar in mijn babyboek staat (mn moeder heeft echt hele verhalen geschreven) dat ik ook tussen voedingen in schreeuwde van de honger en ik mocht met 2,5 maand al rijstebloem. Maar ja tegenwordig zijn ze echt moeilijk als het om bijvoeden gaat volgens mij. Ik moet over een week toch erheen, dus als het dan niet beter gaat, dan ga ik het eens voorleggen. Rest van de dag is er helemaalniks aan de hand. Vanochtend om 6 uur moest ik haar wakker maken, schone luier, flesje en hoppa terug naar bed. Dat gaat prima en dan slaapt ze weer lekker door tot 10 uur. s middags merk ik wel dat ze meer wakker is en veellichter slaapt. Ook logisch natuurlijk want kindjes zullen steeds meer en langer wakker zijn.
Wat betreft het omrollen.. was een "ongelukje" denk ik, want ze heeft het niet meer gedaan. Volgens de fysio zou het ook niet kunnen... nee ik ben gek. Ze heeft geen idee hoe ze het moet doen, het is denk ik gewoon toevallig 2x gelukt. Anyway, ze is dus blijkbaar wel heel sterk en denk dat ze er straks wel snel mee zal zijn... of niet natuurlijk, ha ha!
Grappig dat Lise haar arm strekt. Het is me bij Benthe nog niet echt opgevallen, ja als ik haar kleertjes probeer uit te doen, dan houd ze haar armpje helemaal stijf en probeer dan maar eens zo'n arm door een klein mouwtje te krijgen, ha ha!! Pakken doet ze nu wel goed en gaat ze met de dag beter doen. Heb ook het idee dat ze dat erg leuk vindt :) Het is ook zo'n druktemaker! Ze houdt geen tijd over om te lachen, ha ha! Af en toe lacht ze wel, ze kan het wel, maar meestal is ze heel geconcentreerd aan het spelen. Gek kind ;-)

NOu gaan de auto vast "beladen". Straks een uurtje rijden (hopelijk, want moet over een knooppunt waar ze druk aan het werken zijn... A2 Den Bosch Hintham, sommige wel bekend denk ik ;-)

Liefs

Hoi Meiden,

Gistermorgen ben ik lekker wezen zwemmen met Lisa. Ze vond het helemaal geweldig en is echt een waterrat. Ze duikt zo het water in en maakt vanaf de kant een koprol het water in. Wat een lef he?? Ze probeert ook te zwemmen, maar dat lijkt nog meer op een hondje dan op een mens, wel lache. Na het zwemmen ff langs mijn schoonmoeder geweest. Die had weekend verlof van het ziekenhuis en moest gisteravond weer terug.

s'Middags kwam mijn vriendin ff een bakje doen en heeft Lisa leker zitten kleien. En de vloer trouwens ook.

Na het eten gelijk in bad om om half 6 viel ze in slaap op mijn schoot. Heb haar slapend de pyama aangedaan en de haren gekamt. Ze werd niet wakker, ze was dus heel erg moe. Om kwart voor 6 heb ik haar in bed gelegt. Natuurlijk werd ze gisteravond wakker om een uurtje of 11. Ff bij ons gezeten en na een uurtje weer naar bed tot vanmorgen 8 uur. Ze is dus niet naar school gegaan vanmorgen, want dat haalde we niet meer. Ze gaat vanmiddag wel, ze is toch niet verplicht.

@Anoek, Vervelend dat Benthe steeds zo huilt. Kan me voorstellen dat je het erg vervelend vind. Lisa huilde ook heel erg en heeft toen met 4 weken rijstebloem gekregen door de voedingen. Ik moest het toen geven van de zuigelingen en later bleek wel dat het een foutje was, maar ze was er wel van voldaan. Misschien toch het proberen waard en anders is er ook Johannesbroodpitmeel. Dat maakt de voeding ook dikker. Weet alleen niet meer vanaf welke leeftijd dat was.

@Vlinder, Leuke foto's en wat groeit je buik lekker. Ik weet niet meer wat ik had gegokt dat het zou worden, maar ik denk een meisje. Zal zo wel ff kijken wat ik ahd gezegt en anders verander ik het ff.

Liefs xxx

Hallo.

Ook gek. Kan ik hier zomaar overdag komen posten als ik thuis ben. Ik zie dat jullie Anoek en Ukkie ook alweer zijn geweest. Jullie scht=rijven wel lange verhalen hoor  maar dat is wel leuk om te lezen. Ik ben niet zo goed in lange verhalen ben ik bang (haha).

Anoek veel plezier bij je vriendin. Knooppunt Hintham is inderdaad lastig maar nu is het daar denk ik wel rustig...de spits is voorbij en de vakantie is begonnen.

Ukkie wat spannend zeg. Zijn het de eerste kijkers? Staat je huis ook op funda ofzo? Dan kunnen we even een indruk krijgen van jullie oude stulpje en eventuele nieuwe stulpje.

Ik ga ook poetsen en boodschappen doen. Krijg straks nl  visite.

x-vlinder

De baby van Tara wordt een......????

Anoek:  meisje
Mier: jongen
Patries: meisje
Ukkie: jongen (er MOET toch een wiebeljongen komen...dacht dat ie voor mij was, maar nu is ie voor Tara...en Mier zegt het ook en die heeft het tot nu toe goed gehad...)
Vs: meisje
Twinkel: jongen (we zullen zien...)
Vlinder: jongen
Pippie: jongen? (misschien verandert het nog al ik straks ook  jullie buikfoto's kan zien)

De baby van Pippie wordt een.....????

Anoek: jongen  (voorspelling kan veranderen bij foto mét hoofd, hihi!!)
Mier: jongen  (kan nog veranderen)
Tara: jongen  (kan ook bij mij nog veranderen)
Ukkie: meisje (buikje lijkt op de mijne, zo van de zijkant, niet dat dat wat zegt..)
Vlinder: Meisje
Twinkel: jongen
Patricia:  jongen
VS:  jongen

De baby van Vlinder wordt een .....????
Anoek: meisje (ja sorry... denk alweer een meisje...)
Mier: meisje
Pippie: meisje (ook dit verandert misschien nog na het zien van julie buikfoto's)
Tara: jongen
Ukkie: jongen (wilde gok, geen idee eigenlijk)
Vlinder: Tja, ik weet het lekker al! Is wel grappig dat jullie een gokje wagen.
Twinkel: meisje
Patricia: meisje
VS: meisje

De baby van Twinkel wordt een.....????

Mier: jongen (kan nog veranderen)
Tara: Meisje
Ukkie: jongen, puur gebaseerd op je buikje van 20w...
Vlinder: jongen
Anoek: jongen
Patricia: jongen
VS: jongen

De baby van  Vs wordt een.....????

De baby van  Patricia wordt een.....????

De baby van  Bo wordt een.....????

@Ukkie, Zo dus je bent gezellig saampjes met je mannetje zonder Lise wezen eten. Fijn dat ze het naar haar zin heeft gehad bij je ouders. Toch wel spannend zo'n eerste keer. Vind het trouwens wel knap hoor dat jullie het niet alleen over Lise hebben gehad, super gewoon. Wij kunnen dat nu nog niet, hahaha. Ooooh wat leuk dat ze denkt dat er een babytje in de spiegel zit. Spannend hoor dat er kopers komen kijken vandaag. Kan me wel voorstellen dat je daar niet tussen wilt zitten. Dagje bij je ouders is ook veel gezelliger. Hopelijk krijg je voor het huis waar je een bod op doet nu wel een normale reactie.

@Tara, Hoe is het met jou vandaag??

Liefs xxx

Hallo,

Ukkie, hoe is het afgelopen mer de bezichtiging? en met het bod op het andere huis?

Hier nog steeds alles rustig. Heb vandaag niet zo'n zin om lang te reageren, ben een beetje  moe en niet zo blij...

liefs Tara  

Terug
Bovenaan