Wiebelmama's 2

Even een korte reactie voor Anoek:

ik heb de verkleiner al een paar weken uit de maxi cosi gehaald, Lise paste er niet meer in. Ze lag helemaal met haar hoofdje scheef omdat ze tegen de bovenkant van de verkleiner aanlag. En ze had het ook erg warm: dat ding zit natuurlijk best "strak' om het hoofdje heen.

Nu heeft ze meer ruimte en het gaat eigenlijk prima. Alleen als ze slaapt is het een beetje zielig: dan gaat het hoofdje alle kanten op. Maar een hydrofielluier oprollen en om het hoofdje doen (net als de verkleiner nu) werkt prima. Verder valt het mij mee hoe erg ze erin "verzuipt".

Liefs,

Hoi meiden,

Ik kom net bij de VK vandaan en alles was gelukkig weer prima.
De kleine ligt al helemaal ingedaald en de VK acht de kans erg klein dat dat nu nog gaat veranderen, alhoewel het in principe nog moet kunnen.
Mijn bloeddruk was ook netjes (130/75), dus ik mag gewoon over 2 weken terug komen.

@Anoek, wat fijn dat die medicijnen tegen de migraine zo goed helpen.
Ik weet gelukkig niet wat het is om flinke hoofdpijn te hebben en migraine schijnt nog een tandje heftiger te zijn, dus is het fijn dat daar medicijnen voor zijn.

@Tara, ik denk dat ik me ook zo zou voelen hoor - jij zit ook te wachten op de bevalling. Ik ben nu al bang voor het 'aftellen'. Aan de ene kant zie ik erg uit naar mijn verlof, maar ik ben ook bang dat ik de dagen dan echt af ga tellen en dan kan het nog lang gaan duren. Ik probeer dus maar gewoon te denken dat ik net als andere jaren vakantie heb, al vraag ik me af of ik mezelf echt zo voor de gek kan houden.
Het zegt al genoeg dat ik nu al weet vanaf wanneer ik thuis mag bevallen (12 augustus). Erg hè! En dan moet ik nog 8 weken tot de uitgerekende datum.
Er zit niets anders op dan maar afwachten meid. Ik hoop voor je dat het niet lang meer zal duren.

@Vlinder, ik zet ook niet alles op het forum neer hoor. Daarvoor is sommige info niet echt geschikt. Via de mail ben ik wel wat meer open. Mocht je je verhaal daar kwijt willen dan weet je me te vinden. Niets hoeft trouwens hoor, maar weet dat er altijd wel ergens een luisterend oor is.

@Ukkie, hoe is het nu met Lise? Is ze alweer wat rustiger.
Ik kan me voorstellen dat het huilen van je kindje je echt door merg en been kan gaan. Hopenlijk voelt ze zich snel weer wat meer "happy".

@Patrica, jij mocht dus vandaag weer naar de VK om het hartje te luisteren.
Hoe was het? Is Lisa ook meegeweest?

Ik ga trouwens niet naar de begrafenis van mijn oud-klasgenootje.
Haar ouders ken ik ook niet en de enige die ik van haar familie ken is zijzelf.
Tja en voor haar hoef ik het helaas niet meer te doen.
Ik heb wel een kaart naar de familie gestuurd om hun sterkte toe te wensen.
Meer kan ik helaas ook niet doen. Dit is onomkeerbaar, hoe onvoorstelbaar het ook is. Ik denk steeds "vorige week wist zij nog van niets en nu...".
Maar goed, dat kan voor een ieder van ons gelden.
Bah, wat een nare gedachte.
Gelukkig maar dat zoiets niet al te vaak gebeurd.

Liefs, Twinkel3

Oh wat gezellig nu we met een paar tegelijk verlof hebben. Het is hier lekker druk!! En spannend natuurlijk!

@ Ukkie, bedankt voor de tip! Ik ben gisteren met de auto oppad geweest en toen ik Benthe uit de MC haalde toen ik thuis kwam had ze een drijfnat koppie en de MC was ook nat. Ze is wel iets kleiner dan Lise en zit nog niet echt scheef met haar hoofdje, maar echt comfortabel zit het er niet uit. Ga het eens proberen. En misschien ook maar zo'n badstof hoes kopen, want Benthe heeft echt snel een nat koppie. Zelfs nu het niet zo warm is en ze ligt op mn arm voor de fles, dan is ze daarna nat...zo zielig...

Ben jij trouwens al voor de 2e vaccinaties geweest? Of heb ik niet op zitten letten? Ik moet a.s. maandag weer. Ben benieuwd hoeveel Benthe nu weegt en hoe lang ze is! Heb wel het idee dat het nu minder hard gaat dan een paar weken geleden. De groei zit nu meer in de ontwikkeling.

@ Twinkel, fijn dat alles goed was bij de VK. Uk nu al ingedaald? Dat is lekker vlot zeg! Of bedoel je met het hoofdje naar beneden? Benthe lag met 35 weken "vast" in mn bekken. Volgens mij is de kans dat je uknog draait echt minimaal, al heb je van die eigenwijze babies :) Benthe lag vanaf 26 weken almet hoofdje naar beneden en elkecontrole daarna was het zo... kan toeval zijn natuurlijk!

Nou hoor Benthe al weer pruttelen op de babyfoon....Einde van de middag, ben benieuwd wat het gaat brengen straks :)

Moet trouwens ff kwijt dat ik zojuist weer eens een broek gepast heb van voor de zwangerschap en voor ik zo'n 6 kilo was afgevallen (dus broeken in een maat die ik echt een hele tijd heb gehad, tot zeg maar jan 2007, toen afgevallen en in juli zwanger geraakt) en ik kreeg ze aan!!!!! Niet dat het mooi en lekker zit, maar het begint nu ergens op te lijken. Langzaamaan komt mn lichaam weer wat meer in vorm, ook al zie ik er weinig van op de weegschaal. Ben vandaag eindelijk weer eens wat afgevallen want heb weken op hetzelfde gewicht gezeten. Maar een halve kilo, maar geeft toch wel weer motivatie! Zit -nu ik ongesteld ben geworden- ook weer lekkerder in mn vel. Mn hormonen zaten me echt zo in de weg en was dat zo beu...

Ik ga snel even stofzuigen en dan zal het wel tijd zijn voor een fles!

Liefs

Anoek, hoe is met nu met Benthe? En ik vind het zoooo leuk dat je Mier spontaan bent gaan bezoeken!
Vraagje: hoe bevalt het Aerosleep-matrasje dat jullie voor Benthe hebben? Lise moet namelijk binnenkort van wieg naar ledikant en we moeten nog een matras (en beddengoed: kan ik weer shoppen!).

Sta net de gang te stofzuigen en bedenk me dat je wat vroeg over het matrasje, ha ha!! Wat een mens bezig kan houden hé?! Wij hebben een volledig aerosleep-matrasje (Elegance). Dat wil zeggen zo'n honingraat-topdekje en een matras van aerosleep. Die dek gaat er gewoon omheen, die kan je ook gewoon loskopen. Het matras heeft ook allerlei voordelen, maar weet niet meer precies wat. Geloof wel anti-allergisch en zo. Maar als je aerosleep wilt ivm die honingraat, kan je ook alleen het dekje kopen en die om een "gewoon" matrasje doen. Het matrasje bevalt ons prima. Het lijkt in elk geval comfortabel, ha ha!! Wel opletten dan met wat voor hoezen je eromheen doet, anders heffen die het effect van de raatstructuur op. Je hebt speciale aerosleep-hoezen, maar jersey omtrekken (stuk goedkoper) zijn hetzelfde. Die tip kregen wij in de winkel. Maar geen badstof hoezen of zo gebruiken.
Benthe ligt nu nog met hoofdje op een hydrofiele luier... denk niet dat dat handig is voor de werking van het dekje, maar goed... Gelukkig kan ik de keren dat Benthe gespuugd heeft op 1 hand tellen, dus die luier kan wel weg. En al zou ze spugen, dekje neemt vocht op en kan ook in de was!

Oja, en over het spontaan bezoeken van Mier... Zo spontaan was het niet hoor  Paar dagen ervoor Mier gesproken op msn en verteld dat ik in die plaats zou zijn en toen vonden we het allebei een leuk idee! Ik zou denk ik nooit zomaar gaan, want je weet nooit of die ander er op zit te wachten!
En wat betreft een eventuele wiebelmeiden-meeting. Ik sta er ook zeker voor open, maar voor mij moeten Mier en Pink daar ook bij zijn. Dus denk dat als we allemaal op zn minst zwanger zijn of geweest en al mama zijn, dat we het er dan maar eens over moeten hebben.

Liefs Anoek

Bedankt voor de lieve reacties op de mail meiden!

Wij hebben ook een aerosleep gekocht voor onze beeb. We twijfelen alleen nog of we de aerosleep hoeslakentjes erbij moeten kopen of de jersey hoeslakentjes. Kan allebei alhoewel de hoes van aerosleep natuurlijk ook weer grotere gaatjes heeft zodat het effect optimaal is als een kindje verkeerd om beland en niet meer terug kan rollen.

Onze beeb ligt met het bolletje omlaag en beentjes omlaag dus kontje in de lucht in een boogje zeg maar. Dat verklaard ook waarom ik tot nu toe nog nooit getrappel tegen mijn ribben voel.

Over 2 weken terug komen en de week daarna hebben we de echo gepland om te kijken of hij/zij goed ligt. Deze week bloed prikken voor glucose en hb.

x-vlinder

@ Vlinder, Benthe lag net zo  Ik kreeg ook niet veel trappen tegen mn ribben, maar ze zat wel altijd met haar kontje tegen mn onderste ribben te duwen en dat was ook geen lekker gevoel, ha ha! Misschien herkenbaar voor jou

Dus jij krijgt een "lekker liggen"echo, waar het Ukkie het toen over had. Weet je nog Ukkie? Ik heb hem ook nooit gehad. Bij ons doen ze het alleen als ze twijfelen over de ligging van de baby. Heb wel met 30 weken nog een echo gehad ivm een snelle groei, maar was niks aan de hand (kan duiden op suiker).

Fijn dat alles goed is!

Liefs

Hoihoi,

Mn vriendin belde een uurtje geleden ofzo: ze hebben een dochter! (wist ik al) en ze heet Lynn. Vind het zelf wel een leuke naam. Bevalling ging een stuk beter als bij de eerste. Het begon vanmorgen rond 5.30 en om 15.30 is ze geboren. Gewoon thuis, de vorige keer op med indicatie in het ziekenhuis. en het is een badbevalling geworden, dat wou ze bij de 1e ook al heel graag. Ben wel heel blij voor hun hoor!
Heb alleen geen idee hoe groot en hoe zwaar, ben ik vergeten te vragen. Stom hè? Nou ja, nu maar even afwachten wanneer we langs mogen komen. Ik verwacht morgen.

liefs Tara

Wat leuk Tara, een dochtertje dus met de naam Lynn.
Vind ik ook wel een leuke naam, maar nee... het is niet de naam die wij op het oog hebben voor als het een meisje zou worden.

Zijn jullie ook nog steeds bij de naamskeuze gebleven die je het eerst had gemaakt?

@Vs, bo en pink - hebben jullie al een idee voor de namen?

@Anoek, de kleine lag volgens de VK idd al vast in het bekken.
De vorige keer lag hij/ zij ook al wel met het koppie naar beneden, maar was toen nog niet ingedaald.
Ik stond er ook niet raar van te kijken, aangezien ik wat krampen, harde buiken en druk op de blaas heb ervaren de afgelopen 1,5 week. Ik vermoedde al dat de kleine zijn positie had ingenomen aangezien ik hem/ haar steeds op dezelfde plek voel bewegen. De handjes net onder de navel en de voetjes lekker in mijn maag (vandaar dat maagzuur). Mijn man hoort het hartje ook altijd iets boven de schaamstreek, soms links en soms rechts. Draaien over dwars doet 'ie dus nog wel, maar koppeltje duikelen daar geloof ik niet zo in.
Het schijnt bij een eerste zwangerschap niet raar te zijn wanneer de kleine rond 30 weken indaald en het zegt ook niets over het tijdstip van bevallen.
Toch vond ik het wel fijn om te horen, omdat het de kans op een thuisbevalling alweer groter maakt. Ach wel zullen wel zien. Eerst Tara!

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan