Wiebelmama's 2

Hey Twinkel,

Het is ook niet een naam die ik zou kiezen, maar ik vind hem wel leuk. Past ook wel goed bij hun. We zijn zojuist nog even op kraamvisite geweest, ze belden en dat laat ik me geen 2x zeggen haha. Wel een schatje hoor, ze is 7 pond met een mooi bol koppie. Terugweg natuurlijk weer veel last van de hormonen, dus wederom even flink lopen janken.... Nouja komt wel goed. Mn vriend reageerde wel lief in ieder geval. Hij heeft ook wel gelijk hoor,  we hebben ook een ukkie alleen nog in de buik. Als er helemaal geen uk voor ons was dan was dat veeel erger... Natuurlijk realiseer ik me dat ook wel heel goed hoor, maar soms doen hormonen gewoon rare dingen met je.  

Jullie uk is er vlot bij wat betreft indalen! Ik heb zojuist even op mn kaart gekeken en bij mij was de beeb met met:
31 weken hoofdje  boven het bekken
33 weken nogsteeds  boven het bekken
35 weken beweeglijk inhet bekken
37 weken vast in het bekken.
Maar zoals je al zei, het zegt helemaal niets over wanneer hij/zij komt. In iedergeval geen stuit, das dus wel fijn.

liefs Tara  

Hoi Meiden,

Het is lekker druk geweest hier vandaag. Ik heb al de hele avodn problemen om erop te komen, maar het is nu eindelijk gelukt.

Nou vanmorgen dus weer naar de VK om hartje te luisteren.Mijn vriendin is met me mee geweest. Papa lag te slapen, die had vannacht gewerkt en lag er net in en Lisa ja de wild eik niet meenemen voor het geval er niks te horen was. Helaas er was via de doptone nog steeds niets te horen. Hoef me eigen er niet druk om te maken en moet zeggen dat doe ik ook niet. Bij Lisa was ik 11wk en 6dg de eerste keer dat ik het hartje kon horen via de doptone. Mag wel donderdag om 20:10 uur een echo gaan laten maken. Dat schijnen ze bij ons altijd standaard te doen. Vind het niet erg hoor, vind het wel leuk dat ik een extra echo krijg. Nu is er natuurlijk ook veel meer te zien dan bij de echo van 9wk.

Verder heb ik een lekker druk dagje gehad en van hot naar her lopen racen. Ga zo dus ook lekker mijn bedje in, want ben nu echt super moe.
Positiekleding draag ik al vanaf 8wk. Bij de zwangerschap van Lisa trouwens ook al zo snel. Ik groei de 1ste mnd het meest. Ach ik ben altijd al apart geweest, hihi. Ik draag geen positietruitjes maar gewoon mijn eigen truitjes. Heb ik bij Lisa ook nooit gedaan, dus denk dat ik het deze zwangerschap ook bij mijn eigen truitjes hou. Vorige week heb ik ook al een zwangerschaps bh gekocht, want ja mijn eigen werden een beetje strak, hihi.

Ik heb al een aantal namen bedacht voor de beeb. Voor een meisje heb ik er 3 en voor een jongen ook 3. Heb tegen mijn vriend gezegt dat hij mag kiezen welke van de 3 en dat hij 6mnd de tijd krijg en dat ik het dan wel wil/moet weten, hihihi. Zal mij benieuwen welke hij kiest. Heb zelf wel een voorkeur.

@Vs, Fijn dat het weekendje zo lekker was en je zo goed heb gedaan. Gelukkig voel je je eigen ook wat beter en minder last van de kwaaltjes. Nog een paar weken en dan kan je lekker in nederland met je buik gaan showen, heerlijk!!

@Tara, Kan me goed voorstellen dat je loopt te worstelen met je hormonen. Gooi het er maar lekker uit hoor al die tranen. Kan lekker opluchten. Nog ff en dan heb jij ook je mooie uk in je armen. Leuk hoor voor je vriendin een dochter en een erg leuke naam Lynn.

@Ukkie, Wat zielig voor de kleine Lise dat ze zo moet huilen. Hopelijk kom je er gauw achter waar het door komt. Vind het altijd zo zielig als die kleintjes huilen.

@Twinkel, Fijn dat alles goed was met de beeb. Lekker vlot hoor dat de beeb al is ingedaald en vast ligt in het bekken.

@Anoek, Goed hoor dat je alweer wat oude kleding aankan. De kilo's moeten er ook niet snel af hoor. Hoe langzamer hoe beter zeggen ze toch altijd.

@Vlinder, Ik heb nog niet kunnen reageren op je mail, want ik kan hemniet lezen. Op de een of andere manier kan ik mijn hotmail niet in. Hopelijk is het morgen weer in orde.

Sorry als ik een paar meiden ben vergeten, maar mijn accu is leeg en kan mijn opladder zo snel niet vinden.

Ga trouwens ook lekker mijn bedje in. Slaap lekker allemaal en tot morgen.
Liefs xxx

Hoi,

Ben ik ook nog even. Beetje laat geworden, ha ha, maar wel erg gezellig, meiden onder elkaar.
Benthe heeft het vandaag heel wat beter gedaan dan de afgelopen week. 4e fles om 18.45. We hebben heerlijk rustig kunnen eten en dat was voor mij echt al een week geleden. Alleen toen ik haar om 20 uur op bed legde begon ze na 5 min weer zo hard te krijsen. Kwartiertje aangekeken, maar werd steeds erger. Dus maar weer naar beneden en om 21 uur een fles want ze had gewoon alweer honger. En nu ligt ze vanaf 21.15 al lekker te slapen. Hopelijk wordt ze morgen niet eerder dan 6 uur wakker, zoals de wekker gaat :) Vandaag dus weer 5 flessen en zelfde hoeveelheid, dus dat is wel super.

Tara, gefeliciteerd! Tja... die hormonen... vreselijk... je kan je zo ellendig voelen hé? Maar je vriend heeft het mooi verwoord zeg! Jullie uk komt ook, hij/zij heeft het gewoon nog erg goed bij zn of haar mama in de buik. Ik zag dat ook als een compliment, want blijkbaar kreeg Benthe nog genoeg voedingsstoffen om te blijven zitten! wanneer was je vriendin eigenlijk uitgerekend? Later dan jij?

Heb ook even op mijn zwangerschapskaart gekeken:
25+6 hoofdje naar beneden
32+6 hoofdje boven bekken
34+6 hoofdje bewegelijk in bekken
36+5 hoofdje vast in bekken
Komt wel beetje overeen met Tara. Jouw ukkie is een vlotte Twinkel en nee, het zegt niks over de bevalling! Was het maar zo, ha ha!! Konden we maar weten wanneer de uk zou komen, met een druk op een knop of zo, ha ha!!

Vlinder, helemaal vergeten, maar mooie foto's hoor! Heb ook even teruggekeken naar mijn voorspelling, maar blijf bij wat ik had, een meisje! Ik ben benieuwd!

Ik ga nu maar eens richting mn bedje.

Weltrusten en tot morgen.

X

He meiden,

er is weer heel wat afgeschreven zeg! Met zoveel meiden met verlof of vakantie wordt het bijna een boekwerk per dag ;).

Hier is weinig bijzonders gebeurd vandaag. Gewoon een dag werken. We hebben al wel een lijstje met namen maar eigenlijk nog weinig concreets. We zitten gelukkig wel op dezelfde lijn wat we willen. Hoe hebben de mama's uiteindelijk de keuze gemaakt?

Twinkel: wat een naar bericht zeg. Het is altijd vreselijk als zoiets gebeurt en doet je helaas realiseren dat het zomaar over kan zijn.

Anoek: fijn dat het weer wat beter met Bente lijkt te gaan.
Wel vervelend dat je direct weer last krijgt van migraine nu je met de pil bent begonnen. Heb je wel eens verschillende pillen geprobeerd of heb je er bij alle last van? Ik heb er bij de ene eigenlijk geen last van (1 keer per jaar) en bij de andere heel veel (meerder keren per maand).
Handig dat je weer in je oude broeken past.

Vlinder: prettig dat je nu vakantie hebt en je rust kan proberen te vinden. Ik zal je zo nog proberen te mailen.

Tara: gefeliciteerd met je vriendin. Wel heel leuk dat jullie kleintjes zo dicht bij elkaar zitten qua leeftijd. Sterkte de komende dagen met de hormonen.

Ukkie: Vervelend dat Lise zich minder voelt. Hopelijk gaat het toch allemaal lukken met de huizen en realiseert men dan men toch wat meer moet zakken dan een paar duizend euro.

Patricia: jammer dat je het hartje nog niet hebt gehoord. Wel fijn dat je een echo krijgt. Wij hoorden het hartje ook niet met 11 weken en 5 dagen. Hopelijk horen we het donderdag wel.

Bo: ik heb nog steeds geen positiekleding gekocht maar ondertussen pas ik heel weinig meer. Wel draag ik al weken rokken want broeken zitten al tijden niet lekker. Komende weekend eindelijk maar eens gaan shoppen......

groetjes
vs

Goedemorgen!

Lise heeft vannacht bijna het klokje rond geslapen: laatste voeding was gisteravond om 8 uur, ze werd om kwart over 7 pas wakker! We wilden, nadat ze gisteravond weer een huilavond had, haar niet om 11 uur wakker maken voor voeding nummer 5 met het risico dat ze weer een uur zou huilen dus hebben we de gok gewaagd en da's dus goed bevallen. Ze drinkt op sommige dagen dus maar 4 keer, ach, als ze honger heeft meldt ze zich wel.

Moet morgen naar het CB, denk dat ik maar gewoon zeg dat ze op 5 voedingen zit. Ze vinden 4 namelijk denk ik te weinig...

Twinkel, fijn dat alles goed was bij de VK. Bij mij was Lise ook al ingedaald met 32 weken hoor, helemaal vast. Kon geen kant meer op ze kon het hoofdje al niet meer uit mn bekken krijgen. Ook fijn dat je bloeddruk goed was, het is toch altijd even afwachten (vind ik).
En hebben jullie zo'n ding thuis waarmee je het hartje kunt horen? Is dat wat?

Anoek, ik moet morgen weer naar het CB, dan ook weer prikken. IK ben ook heel benieuwd naar Lises gewicht en lengte. Denk dat ze niet zo hard is gegroeid als de vorige keer (van 1 naar 2 maand groeide ze bijna 1600 gram). Denk dat ze iets van 6600 gram is en 63 cm. Maar het blijft gokken...ik laat het morgen weten!

En wat fijn dat je weer steeds meer je kleren past! Bij mij gaat het ook de goede kant op. Er "moet" nog 3 kilo af, maar ja...lijnen en BV gaan niet samen. Mn buikje is 's ochtends aardig maar zodra er maar wat eten in zit, houden mn buikspieren het niet. En is het dus een blubberig geheel.
Anoek, is bij jou de zwangerschapsstreep nog zichtbaar? Of hadje die niet? Bij mij gaat 'ie langzaam weg...

Vlinder, die echo hadden ze het een half jaar geleden ook al over maar ik heb 'm nooit gehad. Achteraf was 't ook niet nodig. Ze maken hem inderdaad alleen als ze twijfelen over de ligging en Lise lag vanaf een week of 28 gewoon met het koppie naar beneden, geen twijfel over mogelijk.
Altijd leuk om jullie beeb nou weer te zien...

Tara, leuk dat je vriendin een dochtertje heeft en ook een leuke naam. Maar ja...jij had al zo'n vermoeden dat ze aan het bevallen was toen ze niet bij de VK op kwam dagen. Enne...de dag dat jullie beeb komt, komt steeds dichterbij!

Patricia, goed hoor, dat je zo nuchter blijft na je VK-bezoek. En inderdaad: bij mij gingen ze voor de 14e week niet eens luisteren naar een hartje omdat de kans zoooo groot was dat ze 'm niet kon vinden. En met 14 weken was het nog zoeken... En fijn dat je binnenkort weer een echo krijgt, kun je jullie ukkie toch weer even zien. Altijd leuk en geruststellend.
Zien mensen om je heen (die het niet weten) ook al dat je zwanger bent? En nu al aan de grotere BH's: dat had ik pas vanaf een maand of 5. Ach, iedereen is anders, dat blijkt maar weer.
Willen jullie het geslacht weten?

VS, tsja, de namenkeuze, wij hadden eigenlijk maar 1 naam voor een meisje die we allebei leuk vonden (ik vond een andere leuker maar dat vond mn mannetje helemaal nix). En jongens hadden we er 2. Bij wijze van compromis kreeg mn mannetje "zijn" meisjesnaam en ik "mijn" jongensnaam...haha.

Voor de bijna uitgerekende meiden onder ons: wie weet het geslacht van zn uk nou? Ben het ff kwijt namelijk...

Meiden, Lise is wel heeeeel stil geworden beneden in de box (vrees dat ze in slaap is gesuft). Ga gauw haar naar haar wiegje transporteren.

Tot later!

Liefs, Ukkie26

Goedemorgen,

Hier een onrustig nachtje geweest. Lisa is bijna elke avond helemaal overstuur zo rond de klok van 12 uur. Vannacht dus weer. Ik hoorde de babyfoon en voor ik uit mijn bed was liep ze overstuur in de woonkamer naar mij te zoeken. Ze heeft dus lekker bij mij geslapen, papa was toch aan het werk. Vanmorgen werd ze uit zichzelf wakker om 7:15 uur. Ze is dus lekker naar schooltje toe. Denk ook dat de nachtelijke wandelingen door de indrukken van school komen. Nog 2 weekjes en dan heeft ze lekker vakantie.

@Ukkie, Lekker hoor dat Lise vannacht heeft doorgeslapen. Ach dat CB daar had ik altijd wel een menigs verschik mee. Werd er niet goed van. Op een gegeven moment zei ik gewoon wat ze wilde horen en ging ik alleen maar voor de inentingen.

> Ja weet je dan kan ik me eigen wel druk maken en misschien doe ik dat ook wel onbewust hoor, maar het heeft geen zin. Ik weet dat het te vroeg is om het hartje te horen. Vind het wel super lief dat ik nog een extra echo krijg, wnat dat is natuurlijk altijd leuk. Ben blij als het morgenavoond 8 uur is, hahaha. Lekker spieken naar de beeb.
> Ja het is al goed te zien hoor dat ik zwanger ben. Zal binnekort wel ff een foto maken en mailen. Bij Lisa was het oen ook al erg snel te zien. Nu wel iets sneller maar dat komt waarschijnlijk omdat het mijn 2de zwangerschap is. En die BH's ja dat was voor mij ook een verassing. Toen ik het nog niet wist dat ik zwanger was zei iedereen (mama, vriendinnen) tegen mij, wow wat worden jou borsten ineens groot, hahaha.
>Ja wij willen wel graag weten wat het geslacht is. Ben daar veels te nieuwsgierig voor. Ook is het wel makkelijk voor het kamertje. Hij is al knalroze, dus als het dan een meisje word hoef ik het niet te verfen.

Liefs xxx
11wk 1dg

Goedemorgen!

Ook hier een lekkere lange nacht; van 21.15 tot 6 uur! Snap goed dat je Lise niet wakker wilde maken als ze de laatste dagen zo aan het spoken is. Ik denk dat wij nu ook met de laatste fles rond 21 uur zitten, want rond 23 uur wakker maken is al weken een probleem en ik vind het zo zielig, want ze slaapt dan al heel erg diep. Werd vannacht rond 2 uur wel wakker van Benthe... ze was weer eens druk aan het kletsen, maar toen ik ging kijken sliep ze gewoon, ha ha!!
Waarom zou je liegen tegen het CB? Ik weet dat ze soms moeilijk kunnen doen, maar ik ben van mening dat jij als moeder veel beter weet wat je kindje nodigheeft. Maar als je geen zin hebt in een "preek" zou ik mn mond ook houden, ha ha!! En hoe vaak is het voorgekomen? IK zat gisteren weer eens een keertje op 5 flessen en vind dat al heel wat, ha ha! Heb het idee dat Benthe liever speelt dan eet, ha ha!! Net nog even op schoot gespeeld en dan lacht ze de hele tijd en nu ligt ze lekker te spelen in de box en te brabbelen. Ze pakt dingen nu echt goed vast, dus heb maar wat meer speelt uit de kast gehaald zodat ik een beetje variatie kan aan brengen. Benthe denkt er echter anders over en vindt vooral haar Woezel en Pip boxspiraal interessant ;-)

@ Patricia, ik had de eerste keer dat ik bij de VK  een echo, ook al konden ze toen uitwendig naar alle waarschijnlijkheid niks zien.... er was niks te zien en ook al weet je heel goed dat dat niks betekent, toch spookt er heel af en toe een stemmetje in je hoofd... Fijn dat je nog een echo krijgt. Ik vond echo's altijd leuk!! Het hartje hoorde wij voor het eerst op de 1e controle met 13+4 weken.

Weet ff niet meer wie vroeg naar namen, maar wij hadden al vrij snel een jongensnaam. Daar kwam mn man mee aanzetten en ik vond het eerst niet zo, maar naar hem toch een paar keer gehoord en uitgesproken te hebben, vond ik hem net zo geweldig als hij. We bewaren hem dus nog even mooi, je weet nooit ;-) De meisjesnaam hebben we langer over gedaan. Die vonden we ook veel moeilijker. We hadden een naam, maar die was het net niet. De naam Benthe is regelmatig gevallen toen ik nog niet zwanger was, dat we die zo mooi vonden. Toen we met 23 weken een pretecho hadden gehad en in de auto naar huis zaten, zei mn man... Benthe, ik vind haar een Benthe! Hahahaha en dat vond ik ook! We hebben toen haar gezichtje in 3D gezien. Daarna zijn we niet meer veranderd. Al begon ik natuurlijk door de hormonen vlak voor de bevalling nog even te twijfelen, ha ha ha! Sloeg nergens op ;-)

Zwangerschapskleding ben ik gaan dragen met een week of 13/14,ook truitjes, aangezien mn borsten enorm groeide, ha ha! Mn eerste zwangerschapsbh kocht ik al een dag na d epositieve test, dus met 4 weken, want mn beugelbh's deden echt zo'n pijn...
Gisteren was mn beste vriendinnetje hier, nu 17 weken zwanger... zo leuk... lijkt wel of ik nu toch wel stiekem mn eigen buikje (lees zwangerschapsbuikje, niet mn huidige buikje) mis... ikhoop het ooit nog eens een keer mee te maken, maar daar zijn we nog niet uit samen. Maar goed, Benthe is nog geen 3 maanden, dus tijd zat, want ik wil er minimaal een leeftijdsverschil van een jaar of 2 tussen.

Ik denk dat ik nog even naar het winkelcentrum ga wandelen nu het nog droog is.

Liefs Anoek

Haai!

Patricia, leuk hoor, dat je al ziet dat je zwanger bent. Bij mij zag je het pas een beetje rond week 25. Op zich wel fijn dat mn buik niet zo groot was en dus niet in de weg zat, aan de andere kant was ik zo trots en blij en bijna niemand zag het...

En inderdaad Anoek, nu mag het buikje wel weer weg. Zo voel ik het ook. Voor mn zwangerschap droeg ik best veel strakke truitjes. Heb er nu ook 1 aan, maar bah: hij kruipt op. En dan komt mn buikje eronderuit: geen charmant gezicht...toch maar even omkleden straks.

Patricia, wat vervelend dat Lisa slecht slaapt. Sneu hoor. Ik hoop voor Lisa
(en voor jou en je mannetje) dat het snel weer beter gaat. En als het
door school komt, dat het na de vakantie minder is.

Anoek, precies wat je zegt: ik heb geen zin in een preek van het CB. Ze zijn hier nogal zeikerig namelijk. En Lise doet het prima, dus als ze dan af en toe (1 of 2 dagen per week) maar 4 keer wil drinken: nou, dan maar 4 keer. Het is niet dat ze te dun is, haha.

Lise doet haar best dingen vast te pakken en soms lukt het ook wel, maar vaak kan ze niet precies inschatten waar het speeltje is ten opzichte van haar handen. Dan zit ze er steeds naast zeg maar. Maar dat verbetert wel enorm snel trouwens! Leuk he, om te zien.

Wij wisten al voordat ik zwanger was van Lise dat we, als het allemaal lukt en goed gaat, meer dan 1 kindje wilden. Mn mannetje wil ze wel kort op elkaar (lees: die zou er volgens mij het liefst nu alweer voor gaan), ik wil toch echt nog wel ff wachten. Eerst maar weer aan het werk, wennen daaraan. En over een jaar kijken we wel weer verder.

Huizenjacht: zowaar, de verkopers zijn met een tegenvoorstel gekomen. Ze accepteren ons bod als we er in september ingaan, en anders paar duizend euro meer en dan half oktober! Wij weten nog niet wat de kijker van ons huis doet, ze heeft namelijk nogal haast. Misschien vindt ze het dus wel wat en wil ze er in september in! Oftewel: we gaan het huis kopen, vraag is voor welke prijs en welke overdrachtsdatum. Dat hangt nu even af van de kijker van afgelopen maandag van ons huis.
Als zij ons huis niet wil kopen, dan gaan we voor oktober als aankoopdatum van ons nieuwe huis: hebben we ff wat meer tijd ons eigen huis kwijt te raken!

Leuke ontwikkelingen dus! Nu een vloer, keuken en badkamermeubel uitzoeken, en verf voor in de kamers...ik zit nu nog thuis dus heb nu alle tijd.

Meiden, Lise ligt te mopperen (het is nog geen etenstijd dus ze zal wel weer moeten spugen, zielig) dus ik ga!

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan