Wiebelmama's 2

Hoera, wat een goed nieuws Ukkie! Gefeliciteerd!! Zijn die verkopers toch nog verstandig geworden  Hebben jullie inmiddels zelf al meer gehoord van die potentiële koper?

Vervelend dat Lise zo blijft spugen... enig idee hoe het komt? Mn moeder was trouwens ook aan het overgeven, misschien heeft Lise wel een buikgriepje? Kan natuurlijk zonder koorts zijn. Wel zielig voor haar, maar wel "fijn" dat ze aangeeft dat ze moet spugen, zodat je er op tijd bij bent. De keren dat Benthe gespuugd heeft was het echt uit het niets en zat ze helemaal onder...ohhh en dat stinkt zo...bleehhh

Daarstraks droog overgekomen van het winkelcentrum. NOg even met een buurvrouwtje staan kleppen. Haar jongste is 3 weken jonger dan Benthe en ze heeft er nog 2. Met haar gehad over mijn gevoel dat Benthe gewoon honger heeft en zij zegt ook, volg gewoon je gevoel en geef haar rijstebloem (1 schepje melkpoeder vervangen door rijstebloem) in de fles aan het einde van de middag. Benthe slaapt sinds vorige week ook minder overdag, doordat ze per keer steeds langer wakker is. gemiddeld nu zo'n 2 uur en dan is ze non-stop aan het bewegen en spelen. Dit is dus ook sinds vorige week toen het huilen aan het einde vd middag/ begin avond begon. Ze is zo druk en bewegelijk, dat ze volgens mij zoveel energie gebruikt dat het niet met een simpel flesje aan te vullen is. Ik ga gewoon beginnen met die rijstebloem en eens kijken of dat gaat werken en verzadigd raakt. Meer qua hoeveelheid geven werkt niet, want dat drinkt ze toch niet op. Dus ook ik ga dat niet vertellen op het CB, ha ha! Want dit gaan ze nooit goed vinden, ook al zijn ze bij ons redelijk makkelijk.
Dus nu is het wachten tot Benthe wakker wordt en dan nog even snel naar de winkel. Hoor al wel gepruttel uit de babyfoon komen...

Vanmiddag nog wat gepoetst. Bleehhh had ik nog maar wat van die poetsdrang van het einde van de zwangerschap, ha ha!! Moet me er nu echt toe zetten.

Tara, heb je je al gemeld vandaag???

Heb er trouwens meer van jullie vandaag niet gezien. Waar zijn jullie? Gister was het zo druk en vandaag is het juist slecht weer en verwachte ik dat het nog drukker zou zijn....hahahaha

X

Ze slaapt.............

Om 17.45 heb ik Benthe een fles gegeven van 160 ml met 4 schepjes Nutrilon Standaard en 1 schepje Rijstebloem (Nutrix) met vanille-smaak! Nou die kleine dame heeft er van gesmuld, eerlijk waar, de fles was binnen no-time leeg en daarna heeft ze nog na zitten smaken. Meer wilde ze niet. Ze heeft toen nog gespeeld in de box en heb haar om 19.00 naar bed gebracht. Normaal begint dan de ellende en dat leek nu ook het geval...Ze begon weer héé'l hard te huilen, na 10 min getroost maar niet opgepakt, had niet het idee dat ze honger had en toen ze rustig werd ben ik weggegaan. Nu slaapt ze... Als ze over een uur nog slaapt, dan pas ben ik echt blij, ha ha!! Nog maar niet te vroeg juichen hé.... Wordt vervolgd.

Waar zijn jullie eigenlijk allemaal?

Hè hè eindelijk..... kon de hele dag niet op internet komen  Waarschijnlijk problemen met de provider ofzo, want mn laptop gaf gewoon aan dat mn draadloze verbinding goed was...

Dus, kom we weer melden

Vandaag voel ik me gelukkig weer een beetje mezelf. Pffff hormonen, ik zal ze straks echt niet missen!

Ukkie wat leuk dat  het huis doorgaat, gefeliciteerd! Nu nog even hopen dat jullie oude huis ook snel weg is.

Anoek, hoop voor je dat Benthe lekker blijft slapen. het lijkt me vreselijk als je uk zo moet huilen.

Wat betreft de namen. Wij hebben gewacht tot de 20 weken echo, zo hoefden we maar voor 1 geslacht te kiezen. Ik heb zelf 2 namen genoemd, mn mannetje vond de ene wel leuk en de andere niet. Zelf kwam ie ook met 2 namen, waarvan ik 1 helemaal niet leuk vond. Heb een weekje later gezegd dat ik mijn naam wel heel erg leuk vond. Nou hij vond het prima (gelukkig) Omdat we wel graag 2 namen wilde is zijn keus nu dus de 2e naam.

liefs Tara

Hallo,

Hier ben ik ook nog eventjes kort.
Ukkie wat geweldig een ander huis!
Kunnen wij spieken op funda?

Ga zo slapen want ik ben super moe. Kom morgen wel weer wat meer kletsen.

x-vlinder

Was eigenlijk van plan om naar bed te gaan, maar niet voordat ik hier verteld heb hoe het de rest van avond is gegaan!!
Ik heb Benthe iets voor 22 uur wakker gemaakt, fles gegeven met weer 1 schepje rijstebloem en ze dronk meer dan dat ze normaal deze fles drinkt! Goed geslapen dus na even een wat moeilijke inslaap, vandaag 5 flessen, gisteren ook. Dus ben gematigd positief, ha ha ha!! Heb wel eens eerder gedacht de oplossing voor iets te hebben en dan nlijkt het toch weer niet te werken op de langere termijn.

Nu ga ik eens lekker op tijd naar bed! Sweet dreams, girls! X

Goedemorgen!

En Anoek heeft de rijstebloem geholpen? Toch wel handig hoor als wat advies kan krijgen van andere mama's. Ben ook wel blij dat jullie nu al wat ervaring hebben, dan ik straks met al mn vragen bij jullie terecht!

Ik begin nu wel te begrijpen wat jij laatst bedoelde anoek, met dat je 's ochtend teleurgesteld wakker wordt met wéér geen weëen/baby! Hoewel ik de de ergste teleurstelling naast me neer heb gelegd hoop ik toch ieder nacht dat er iets gaat gebeuren. Afgelopen 2 nachten wel  wat harde buiken/voorweëen gehad die niet echt pijnlijk waren maar waarbij ik wel het gevoel had dat ze "iets" deden. Helaas niet doorgezet.
Nou ja, ik zit natuurlijk ook nog nieteens op 40 weken, maar als je om je heen al die baby's ziet, dan wil je ook! Ben gewoon een beetje ongeduldig hihi

Nou, ik ga maar weer eens wat doen. Beetje poetsen en opruimen.

Tot later, Tara

Goedemorgen!

Hier een wakkere, maar snotverkouden Ukkie. Heb last van hooikoorts en ik heb daar echt ge-wel-dige medicijnen tegen maar...die mag je niet als je BV geeft. Baal. Ik zit nu met een snotkop en dikke ogen achter de pc...hopen dat Lise me nog herkent haha.

En ik wilde naar de stad vandaag (heb de auto) en het regent. Bah. Misschien dat ik dan maar naar het overdekte winkelcentrum hier in het dorp ga, maar...daar zit geen Prenatal (en ik wil de babydoos ophalen) en geen H&M. Dus dan ben ik snel uitgewinkeld...

Huizennieuws: de mogelijke koper wil ons huis nog een keer zien! Jeej! Da's een begin. Ze was erg enthousiast. Morgenmiddag komt ze weer, ben benieuwd hoe het dan verder gaat. Of ze meerdere huizen 2 keer bekijkt, of ze een bod uitbrengt en ga zo maar door...
Het "te kopen"-huis gaat inderdaad wel lukken, alleen is het van de bezichtiging hier afhankelijk welk aanbod we accepteren. De dame die hier kijkt wil er snel in, dus als zij een bod uitbrengt gaan we voor de "snelle optie". Wil ze ons huis toch niet hebben dan willen wij het "te-kopen"-huis voor iets meer en dan 1,5 maand later.
Nog te volgen?

Ja, jammer he, dat de poetsdrang verdwenen is Anoek. Vind ik toch ook wel hoor. Zeker omdat ik nu fulltime thuiszit (nog eventjes) en dan toch weinig anders kan doen dan poetsen. En het blijft me dan zo aanstaren...bah. Maar: nu ons huisje in de verkoop staat MOET ik wel...

Anoek, maar hopen dat het werkt met de rijstebloem. Hoop het voor je, zo'n huilend kleintje is zo zielig (vind ik)...

Lise heeft gisteravond rond 7 uur haar 4e voeding gehad (230 cc) en heeft er tot kwart voor 7 vanochtend op geslapen. Ze lijkt haar schema wel alweer te hebben omgegooid: een paar weken geleden van 6 naar 5, nu van 5 naar 4 voedingen. Wel lekker hoor, omdat er steeds meer tijd tussen de voedingen in zit. Ben ik (voor mijn gevoel) niet meer alleen maar bezig met voeden, verschonen enzo. Nu maar hopen dat ze het schema vasthoudt...

Tara, wat een teleurstelling he, elke ochtend die je wakker wordt met een dikke buik. Heel herkenbaar. Ik had de laatste 2 weken heel veel harde buiken en soms ook echt heel regelmatig. Maar doorzetten: ho maar. Ik heb echt nachtenlang beneden op de bank gehangen omdat ik niet kon slapen van de harde buiken...
Bij de 6-wekencontrole zei de VK tegen mij dat die harde buiken waarschijnlijk al wel voor wat ontsluiting hadden gezorgd en ervoor hadden gezorgd dat Lise goed ingedaald was. Dus het is wel ergens goed voor hoor!

Nou meiden, ik ga gauw het huis een beetje aan kant maken, dan moet Lise eten, dan naar de stad (ik waag het er maar op), half 4 moeten we bij het consultatiebureau zijn.

Ik laat wel weten hoe zwaar en lang Lise is: ben zelf heel benieuwd!

Liefs, Ukkie26

Oja, nog even een tip voor alle aanstaande mama's die BV willen gaan geven:
www.borstvoedingsforum.nl.

Handig: staan veel vragen en tips op!

Terug
Bovenaan