Wiebelmama's 2

Hallo,

Leuk om weer hier te zijn.

Tara, wachten kan lastig zijn en je ongeduld op de proef stelllen. Maar het wachten wordt straks echt wel beloond!

Anoek, fijn dat Benthe het nu goed doet met de voedingen. Hopen dat het zo blijft gaan! Wanneer komt je mannetje weer thuis? Is hij dan steeds een tijdje vrij?

Ukkie, bedankt voor de tip/link over borstvoeding. Ik ga snel eens kijken of ik er nog wijzer van wordt. We hebben wel de bv cursus gedaan dus weet er al best veel van denk ik (haha). Regen is denk ik wel fijn voor jou i.v.m. je hooikoorts. Ik heb er in licht mate last van als het mooi weer is. Nu heb ik iedere dag echt een mega niesbui. Waar het vandaag komt???

Twinkel, hoe gaat het nu op je werk. Lukt het nog een beetje? Het einde komt nu echt snel in zicht en dan kun jij ook lekker gaan genieten.

VS, leuk om je hier vaker te zien. Fijn dat het goed met je gaat. Ik kan me voorstellen dat jullie super veel zin hebben om naar nl te komen in augustus en dat jullie iedereen weer eens willen zien. Ik ben benieuwd straks naar jouw buikfoto's.

Patricia, hoe is het met je en met  Lisa? Weer opgeknapt. Het zit niet zo mee de laatste tijd he? Vervelend hoor. Straks heeft ze lekker vakantie. Dat doet haar misschien wel even goed. Gaan jullie nog weg?

Pippie, hoe is het met jou? Wanneer begint jou verlof? Zal ook binnenkort wel zijn want je bent iets voor Twinkel en mij uitgerekend. Jammer dat je niet zo vaak kan komen om te vertellen hoe het met je gaat. Als je tijd en de mogelijkheden hebt zien we je hier wel weer!

Bo, voel je je goed? Begint je buik ook al te groeien? Nieuwsgierig zijn wij hier he naar jullie buiken (haha).

Met mijn cts gaat het gelukkig wat beter. Ik slaap nog zonder hulpmiddelen en leg nu bewust mijn armen en handen neer als ik ga slapen en vouw ze niet dubbel onder mijn hoofd. Hopelijk wordt het niet erger als het weer warmer wordt. Dat mag vanmij trouwens wel hoor...wat beter weer. Dit is net herfstvakantie!

Ik ga weer eens wat doen en als het droog is snel onze hond uitlaten.

x-vlinder

Hallo,

Heb net gedoucht en geen zin om te poetsen, dus kom hier nog even spieken

Ukkie, wat vervelend die hooikoorts. heb je al een aan een luchtreiniger gedacht? Bij de Blokker verkopen we ze in 2 maten (afhankelijk van de ruimte) Mn broer had laatst de kleine op zn slaapkamer getest en het beviel hem zo goed dat ie nu ook de grotere heeft voor in de woonkamer. Hij liep ook altijd te snotteren en met dikke ogen. Gelukkig zelf  weinig last van.  Hier en daar een keer een niesbui blijft het bij mij bij.

Vlinder, bij ons is het  nu droog  maar ook hier lijkt het meer herfst dan zomer :(

liefs Tara    

Nog even snel:

Tara, nou heb je verlof en blijf je nog werken . Om eerlijk te zijn: nooit aan zo'n reiniger gedacht. Helpt dat ook als je je huis (nogal actief) ventileert? Dat doe ik namelijk, houd van frisse lucht...of komen de pollen dan sneller mn huis in dan de reiniger ze reinigt?

Ga nu ECHT lise voeden (nu begint ze te mopperen namelijk). Tot later vandaag!

Geen idee ukkie! We verkopen ze nog maar net. Ik zal het wel even nakijken als ik in de winkel ben.

Tara

he he, ben ik ook eindelijk eens...

Kwam vanochtend het internet niet op  Om 11 uur een vriendinnetje van station gehaald samen met Benthe, boodschappen gedaan en lekker hier thuis geluncht en bijgekletst. Hadden elkaar al geruime tijd niet gezien. Was erg gezellig en Benthe kreeg natuurlijk ook een cadeautje (was dan ook een kraamvisite, ha ha): een labeldoekje van Snoozebaby! Had ik ook gevraagd, want die zijn zo leuk en Benthe pakt nu steedshaar spuugdoekje of slab, dus dacht een iets modieuzer doek is toch wel leuk  Boxkleed en 2 wikkeldoeken (tevens ook in autostoeltje te bevestigen) hebben we er ook van.

Vannacht is het hier prima gegaan. Moest die dame gewoon om 6 uur wakker maken, ha ha! Dat doe ik bewust hoor, om haar al het ritme aan te leren voor als we straks beiden werken. Binnen een half uur ligt ze er weer in én ik ook! Dus valt wel mee.
Vandaag pas 3 flessen, maar ze drinkt ze niet echt heel goed... lijkt wel alsof ze de gewone melk nu niks meer vindt, ha ha!! Kwam vandaag wel tot de ontdekking dat ik het gisteren niet helemaal goed heb gedaan. Die schep rijstebloem moet je extra toevoegen en niet een schep melk vervangen. Dus straks met de fles van 17/18 uur dus op de goede manier. Ik geef dan nu 3 melkflessen en 2 flessen met een beetje rijstebloem. Als het vandaag weer werkt, zal ik denk ik wel weer uitkomen op 5 flessen. Maar jeetje Ukkie, 4 flessen... wauw en wat drinkt Lise veelper keer zeg. Benthe drinkt gemiddeld tussen de 700-750 cc. Ze mag voor haar gewicht veel meer hebben, maar ze hoeft het niet. Komt misschien ook doordat we forte geven, ik weet het niet. Hoeveel drinkt Lise nu op een dag? Dat kan je nu denk ik wel redelijk inschatten nu ze een aantal keer per dag uit de fles drinkt.
Vervelend trouwens dat je zo'n last hebt van hooikoorts. Ik heb er zelf geen last van maar mn man wel. Dus Tara, ik neem jouw tip mee  Wat kosten die dingen eigenlijk?

Vlinder, gelukkig gaat het iets beter met je cts. Hoop dat dat zo blijft tot aan het einde van de zw.

Tara, ja erg he om weer wakker te worden en er is nog niks aan de hand. Ik moest er s nachts een keer of 3-4 gemiddeld uit en telkens dacht ik... nee weer niks... Ik had niet echt last van voorweeën, wel het idee dat het wat rommelde, maar kan niet echt uitleggen wat ik dan voelde. Wat harde buiken, maar niet pijnlijk en voorweeën zijn pijnlijk toch??? Hoop voor je dat het snel doorzet en dat je lange wachten (het zijn tenslotte al 39 weken + de tijd om zwanger te worden) wordt beloond!

Twinkel, hoe is het met de pijn in je bekken? NOg een beetje te doen? Hoe lang nog voor je verlof hebt?

Wat gaat het toch eigenlijk snelbij jullie zeg...

Ik ga nog even snel de badkamer poetsen en zo een wasje ophangen.

O ja,mn mannetje komt morgen weer thuis en nee, hij is danniet ter compensatie vrij of zo. Wel nog een weekje werken en dan heeft hij 4 weken vakantie. Als hij vakantie krijgt,moet ik een week werken en dan heb ik weer 3 weken vakantie. wat een leven, ha ha!!!

Denk wel tot vanavond (als internet het blijft doen)

Liefs

Hallo Anoek,

Die doekjes van snoozebay zijn idd leuk. Ik heb mn vriendin van de week ook zo'n doekje gegeven, en hele lieve kleine knalrose leren slofjes van Lief. En ook nog leuke kleertjes van de hema (geef anders niet zoveel hoor, maar zij is mn beste vriendinnetje dus die mag wel wat extra)
We waren trouwens op dezelfde dag uitgerekend, van te voren zaten we nog te geinen dat de ukkie's dan ook wel tegelijk zouden komen, maar nee... Gelukkig niet!   Dat wordt zo lastig met de verjaardagen vieren :)

Die luchtreinigers kosten 19,95 en 59,95 en zijn met permanente filters, ioniseert de lucht ofzo.  Voor de rest gaat het hardstikke goed met het "loslaten" van het werk. Ik ga bijna niet meer heen, en ben dr ook niet zo mee bezig.  
Ben me op andere dingen aan het focussen  

Ik weet trouwens niet of het voorweëen waren hoor, maar ze voelden anders dan gewone harde buiken. Niet dat ze zeer deden, maar voelde wel iets. Lekker onduidelijk, kan het ook niet uitleggen :)

liefs Tara

Tara, ik ben een domme doos....

Nee als mijn beste vriendinnetje bevalt (in december) dan krijgt ze ook iets duurders of meer dan ik normaal zou geven. Is toch logisch?!! Benthe heeft van Lief! een klein plat knalrose knuffelkonijn die knispert als je erin knijpt en die is echt favoriet hoor! Hij is inmiddels wel een beetje smoezelig omdat ze steeds op de oren sabbelt, ha ha!!
Labeldoekje moest ze nog niks van hebben, maar ja...die ruikt ook nog niet naar haar

Is die kleine groot genoeg voor een slaapkamer??? Valt allicht te proberen voor die prijs. Zal er eens naar kijken. Als het helpt, dan is mn mannetje er zeker mee geholpen!

Ja lastig he om te omschrijven wat je precies voelt in je buik... Ik had het idee dat voorweeën harde buiken waren die ook pijnlijk zijn en die met regelmaat kunnenkomen. Bij mij leek het meer op wat kramp onderin mn buik. Misschien achteraf toch wat voorweeën, wnat mijn weeën had ik ook eigenlijk alleen onderin mn buik. Had beetje gekke weeën hahahaha. Het is zeker waar dat al die activiteit niet voor niks is.Misschien geen ontsluiting, maar het zorgt zeker voor het weker worden en wellicht zelfs verstrijken van de baarmoedermond en dan kan de baarmoeder ontsluiten... en dan komt je baby!!!!!!!!!!!! Hoera!!

Ik hoor inmiddels geprutteld uit de babyfoon komen. Ga Benthe maar eens uit haar bedje halen en haar (semi-pap)fles geven!

X

Hoi meiden,

Hier een berichtje van een nog werkende wiebelmama .
Nog 6 dagen werken en dan heb ik ook verlof/ vakantie, dus dat is allemaal nog goed te overzien.
De laatste instromers zijn gisteren begonnen in de groep, dus het is nu echt volle bak.
Om met 27 kleuters in de klas aan het werk te zijn is haast te gek, dus hoop ik hard op mooi weer, zodat we ook weer heerlijk in de zandbak kunnen gaan.
Ik weet niet wat de voorspellingen zijn, dus ik wacht maar af.
Gelukkig gaat het met mijn bekken wat beter, zolang ik mij maar blijf houden aan de adviezen die ik heb gekregen. Ik vind het al best knap van mijzelf dat ik steeds meer rekening houd met mijn grenzen en die paar dagen werken zal ik ook nog wel volhouden.
Het eind van het schooljaar is nu echt in zicht.

@Vlinder, kun jij al echt genieten van je vakantie/ verlof?
En heeft de nesteldrang jouw ook al te pakken?
Ik heb nog wel wat voornemens hoor m.b.t. poetsen, maar dan moet het eerst maar eens vakantie worden.
Wel fijn trouwens dat je nu minder last hebt van je cts.
Hopenlijk blijft dat zo.

@Tara, ik kan me wel voorstellen hoor dat je nu wel erg uitziet naar de bevalling.
Vooral wanneer je vriendin net is bevallen wil je waarschijnlijk helemaal bevallen en het liefst NU! Succes nog even met de laatste loodjes meid. Hopenlijk zet het snel door.

@Vs, lekker hoor om te gaan shoppen voor positiekleding.
Ik vond dat ook zo'n heerlijk moment. Ik was ook erg trots op mijn groeiende buik en blij dat ik die ook mooi kon laten zien in mooie positiekleding.
Shop ze meid!

@Anoek, wat een smulpaap is Benthe zeg. Ze weet dus al precies wat ze lekkerder vind zo te lezen. Wel fijn dat ze het met rijstebloem goed drinkt.
Enne, een beetje jokken tegen het CB moet kunnen hoor. Ik denk dat jij zelf wel het beste weet waar jouw meissie het het beste op doet.

@Ukkie, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Gaaf hoor meid!
Wanneer het huis op funda staat mag je het wel even doormailen, ik ben nl. wel erg benieuwd.
Wij hebben thuis trouwens geen ding om het hartje mee te luisteren hoor, maar sinds een week of 2 kan mijn man het hartje wel horen wanneer hij zijn oor op mijn buik legt. De ene keer hoort hij het links en dan weer rechts, maar wel altijd net boven mijn schaamstreek. Bijzonder hè.
Ook ken ik het borstvoedingsforum. Echt een superhandige site.

@Patrica, heel veel succes en plezier vanavond met de echo!
Geniet van weer een blik op jullie 2e kindje.

Vanavond heb ik alweer de laatste les van de zwangerschapsgym.
Jammer hoor, ik vond het altijd erg gezellig.
En ook wel een maf idee dat we elkaar waarschijnlijk pas weer zien wanneer we mama zijn geworden.

Tot gauw allemaal!

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan