Wiebelmama's 2

Hoi!

Twinkel, goed van je dat je nu je eigen grenzen in acht neemt. Ik weet hoe moeilijk dat is, maar ook ik werd een keer "teruggefloten"door mn lichaam en daarna heb ik me heel wijselijk ook aan de adviezen gehouden. Want weet je, je doet het niet voor jezelf maar voor je uk en daarom lukt het ons ook!
Jij nog 6 dagen werken, ik nog 6 (werk)dagen verlof!

Benthe heeft om 17.30 haar "pap"fles gehad: normale melkfles met 1 schepje rijstebloem. NU dus de goede samenstelling. Normaal doe je wel meer rijstebloem hoor, maar wil ook niet meteen overdrijven. Eerst maar eens kijken of het hier aan ligt.
Ze heeft de fles weer met smaak leeggedronken!! En om 18.45 begon ze al te jengelen dat ze moe is. Heb haar naar bed gebracht en na een beetje jengelen is ze in slaap gevallen!! Dus géén gekrijs vanavond!! Ze slaapt alweer 1,5 uur! Zou het toch dé oplossing zijn???

Verder heb ik nu ineens krampen.... ben al sinds vorige week dinsdag ongi... bleehhh wel heftig hoor. Als ik na het weekend nog steeds vloei, ga ik de huisarts maar eens bellen.

Vanavond babyboom kijken én een film op net5, ha ha!!

XX

Hoi Meiden,

Ben ik ook nog ff snel. Ga zo lekker mijn bedje in, maar wilde jullie ff laten weten dat de echo goed was. Ik was mega zenuwachtig en had me eigen onbewust toch een beetje zorgen gemaakt. Was dan ook super blij toen ik het hartje zag en hoorde. We zagen zelfs het neusje, zoooo schattig. Mijn beste vriendin was meegeweest en vond het ook super.

Truste en tot morgen.
Liefs xxx

Mogguh!

Patricia, wat fijn dat de echo goed was! Toch een hele geruststelling hoor, ik kan me voorstellen dat je wat zenuwachtig was. Leuk, leuk, leuk. Schattig he, dat je zo snel al dingen kunt zien en herkennen. 't is echt al heel snel een mini-mensje! Meid, ga lekker genieten!

Anoek, Lise drinkt inderdaad veel per keer: uit de fles zo'n 220 cc. Maar ze drinkt dan ook maar 4 keer natuurlijk. Dus zo'n 900 cc krijgt ze binnen. Dat zou ook moeten, dus het gaat goed. Enne...je kunt wel proberen Benthe meer te geven maar als ze niet wil dan wil ze niet hoor. Je kunt zo'n kleintje niet dwingen. Als ze goed groeit is het prima, toch?

Gisteren een druk dagje gehad: eerst naar de stad, toen naar mn moeder, en daarna naar het CB en het winkelcentrum hier (was wat vergeten in de stad ). En ik kon het (weer) niet laten: bij HEMA is uitverkoop. Een broekje en een truitje gekocht voor nog geen 6 Euro. Da's toch nix! Heb maat 74 gekocht, maat 62 heeft ze zat en 68 ook wel... Verder de baby-doos opgehaald bij Prenatal. Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken maar...hij viel TEGEN. 2 potjes olvarit, een scheermesje, een zakje Neutral waspoeder en een kortingsbon van Prenatal. Dat was het. Vergeleken met de blije doos echt een tegenvaller...

En waar ik achter kwam: in de stad hebben we een winkel van LIEF! Geweldig! Ik heb me nu nog in kunnen houden ('t is best duur spul) maar er gaat een moment komen dat ik zwicht. Wat een schattige dingen zeg. Vooral die zwembroekjes met PLONS erop! Haha, echt mooi.

Tara, fijn dat je het werk goed kunt loslaten. Moet ook wel: binnenkort heb je heel wat anders aan je hoofd, haha. Ik heb, toen Lise er eenmaal was, weinig aan werk gedacht. Nu komt dat weer maar da's logisch: over ruim 3 weken moet ik weer...
Gaat het verder goed met je (naar omstandigheden natuurlijk)?

Twinkel, fijn hoor, dat jij ook kunt aftellen. Het gaat echt zo hard bij jullie! Voor mijn gevoel las ik gisteren nog op het forum dat jullie (jij, Vlinder, Tara, Pippie) zwanger waren en nu heb jij ook al bijna verlof! Heerlijk meid, lekker aftellen en dan rustig aan doen en voorbereiden op de bevalling...
En wat gaaf dat je mannetje het hartje kan horen! Bij ons lukte dat niet...

Gisteren op het CB was alles prima. Afgezien van...het feit dat we 3 kwartier!!! moesten wachten . Dat vond ik wel erg lang. Lise was in de auto net in slaap gevallen en toen moest ze eruit, kleren uit enzo. Ze vond dat niet echt leuk (logisch). En toen ze gewogen en gemeten was dus drie kwartier wachten. En toen begon ze honger te krijgen.
Tot overmaat van ramp (in haar ogen) dan ook nog 2 prikken: toen was het gebeurd. Ze was kwaad! Huilen en schreeuwen, niet normaal, doet ze niet vaak. Ze heeft de hele wachtruimte bij elkaar gekrijsd toen ik haar aankleedde. En in de auto was het weer goed...gelukkig.

Lise weegt 6750 gram en is nu 63,5 cm (jaja, die halve die doet 't m). Ze zit zowel qua lengte als gewicht bovenin de groeicurve.
Ze hebben gekeken naar haar heupjes of die recht zijn, of de beentjes evenver wijd kunnen, of ze haar hoofd zelf optilt enzo. Alles prima.

Verder ben ik zooooooooo onwijs blij dat het huis is gelukt! Heerlijk! Zal jullie wel een mailtje sturen met de funda-link (wil dat niet hier op het forum zetten). Jeej!!!

Pippie, Bo en VS, met jullie ook alles goed?

Meiden, ik ga nog ff naar bed, dan poetsen (voor de kijker die voor de 2e keer komt kijken). Vanavond of morgen meld ik me weer.

Liefs, Ukkie26

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise

5 juni: 5900 gram en 60 cm. 10 juli volgende afspraak CB.

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

16 juni (9w1d): 5550 gram en 58,5 cm!  Afspraak kinderfysio:  21 juli.  Volgende afspraak CB:  14 juli (arts en inentingen). Intake KDV: 14 juli. Eerste dag werken: 21 juli. Eerste dag KDV: 18 augustus.

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 28 mei weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van 1e kindje,  31 aug uitgerekend!  22 juli weer naar de verloskundige. 31 juli Echo!

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari. 24 juni 1ste echo, 1 juli VK hartje luisteren, 15 juli VK controle  

- Bo, zwanger van 1e kindje, 12 juli echo!

Zo Ukkie, jij bent ook een vroege vogel zeg.

Ik heb net een paar blote buikfoto's gemaakt. Ik zal ze jullie wel mailen. Daarna ben ik er voorlopig niet vandaag. Ga even wat boodschappen doen etc.

x-vlinder

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise
...

10 juli: 6755 gram en 63,5 cm (8755 gram en 3,5 cm gegroeid in 5 wk).
4 augustus weer werken...

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

16 juni (9w1d): 5550 gram en 58,5 cm!  Afspraak kinderfysio:  21
juli.  Volgende afspraak CB:  14 juli (arts en inentingen). Intake KDV:
14 juli. Eerste dag werken: 21 juli. Eerste dag KDV: 18 augustus.

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 28 mei weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van 1e kindje,  31 aug uitgerekend!  22 juli weer naar de verloskundige. 31 juli Echo!

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

-
Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27
januari. 24 juni 1ste echo, 1 juli VK hartje luisteren, 15 juli VK
controle  

- Bo, zwanger van 1e kindje, 12 juli echo!

Ja, inderdaad een vroege vogel hier. Nouja, Lise was pas om kwart over 7 wakker, toen heb ik haar gevoed en weer in bed gelegd (ze is na de ochtendvoeding nog best moe). Ben zelf maar wakker gebleven...

Vond babyboom van gisteren trouwens een stuk beter/leuker dan die van vorige week. En jullie?

En leuk zeg, al die banners! Dan kan je pas echt zien hoe hard het gaat!!!

Ik ga even poetsen, het moet er hier weer spik en span uitzien...

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan