Wiebelmama's 2

Haai!

Anoek, hoe was het bij het CB? Benthe hard gegroeid? Lise is zelfs al uit kleertjes maat 62 aan het groeien (niet allemaal hoor). Pfoe, ik had niet gedacht dat het zooo hard zou gaan. Ben blij dat babykleertjes niet zo duur zijn, haha.

Ik moet binnenkort haar kast maar eens opruimen. Alle kleertjes (dus ook maatje 50) liggen er nog in. Niet handig, weet ik. En dan maar eens zien of ze genoeg 68 heeft...Het zijn trouwens voornamelijk de truitjes die snel klein zijn: mevrouw heeft nogal een lange rug (heeft ze van mn mannetje).

Anoek, gaan jullie nog op vakantie? Wij wilden wel maar met de verhuizing in zicht gebruiken we onze dagen daarvoor. Mocht er daarna nog iets over zijn, dan gaan we van het najaar een weekje naar de zon. Lise is dan 6 maanden, lijkt me een mooie leeftijd om op een grieks eiland te hangen in een hangmat, zwemband en ga zo maar door...

Fijn dat jullie allebei een goed gevoel bij het KDV hebben, stel je voor...zou erg lullig zijn anders.

Een collegaatje van me (op 5 maart bevallen van een meisje en sinds 2 weken weer aan het werk) zei: Ukkie (haha, ze zei mn echte naam natuurlijk), mocht je opzien tegen het weer gaan werken: het valt echt mee hoor, is leuk! Nou, daar vestig ik dan maar mn hoop op...

Ik wil trouwens eigenlijk niet bijvoeden voordat Lise 6 maanden is. Dit omdat ik nogal wat voedselallergieën heb en het schijnt beter te zijn ze dan 6 maanden volledige BV te geven (alhoewel ik onlangs juist hoorde dat je zo vroeg mogelijk moet beginnen met bijvoeden om allergieën te voorkomen). Ach, en het loopt nu nog zo goed met de BV en Lise doet het er goed op...

Over ons huis: we zijn het nog niet eens over de prijs, maar de mogelijke koper heeft 5000 onder de vraagprijs geboden: wij zouden het daar zo voor verkopen. Dus we zijn het nog niet eens maar gaan dat wel worden. Eerst maar hopen dat ze het financieel rondkrijgt.

Meiden, Lise ligt te zeuren (dat krijg je na 4 dagen zo'n kleine op sleeptouw nemen), ga even lekker met haar knuffelen.

Liefs, Ukkie26

Hallo!

Ben net terug van het CB en even shoppen bij de Kruitvat. Moest nog even eea inslaan en vlakbij het CB zit een grote KV, dus dat was wel even handig!

Nou Benthe idd ook weer hard gegroeid, wel minder hard dan Lise denk ik, niet dat dat uitmaakt. Benthe is nu 62,5 cm en 6370 gram. Dat is bijna 3 kilo meer dan bij de geboorte. Benthe zit met haar gewicht en lengte boven het gemiddelde. Was overigesn ook wel te zien toen met de andere babies van de gym, ha ha! Lise zit dan ook zeker boven het gemiddelde of niet?
Voor de rest was alles prima in orde. Had nu dan de arts die we altijd krijgen, want vorige keer was ze met vakantie. Ik vond haar erg aardig. En Ukkie, je zal het niet geloven... Ik mag naar 4 voedingen  Dat verschilt dus blijkbaar per CB of zo. Ze vond dat het moest kunnen, maar dat ik maar moest kijken. Ik ben al blij dat Benthe nu op 5 zit sinds een week, ha ha! Ze zal het ook nu wel weer zelf aangeven denk ik. In elk geval zou ze dan de laatste fles rond 20 uur mogen hebben dan. Dat zou wel fijn zijn, maar denk dat Benthe daar nog niet aan wil....
Prikjes ook weer achter de rug. Alleen bij de prikjes geven even een piep, maar meer ook niet. Hopelijk heeft ze er vanavond geen last van. Degene voor mij was niet opkomen dagen, dus kon praktisch door lopen na het wegen, dus met een half uurtje stond ik weer buiten. Fijn, zo mag het elke keer wel!

Meen me ook al te herinneren dat jij iets met voedselallergieën had... Ik heb ook gehoord dat het dan beter is om tot 6 maanden volledig BV te geven. Ik weet nu al dat als ik het gevoel heb, dat Benthe toe is aan wat vaster voedsel ik dat gewoon ga doen. Bevalt me nu prima. Heb geen toestemming van het CB nodig  BV verandert ook van samenstelling toch? De FV is de eerste 6 maanden hetzelfde...dus denk ook dat FV-babies misschien wel eerder toe zijn aan iets zwaarders omdat de voeding niet meeverandert. IK weet het niet. In jouw geval zou ik tot 6 maand doorgaan hoor!

Vlinder, lekker geshopt?

Tara, alles nog ok daar???? Of???? Hoop het zo voor je.... en je weet het, het is niks om je voor te schamen dat je het beu bent!

Ik ga nog even wat in huis doen. Benthe ligt nu te slapen.

Liefs

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise ...

10 juli: 6755 gram en 63,5 cm (855) gram en 3,5 cm gegroeid in 5 wk).
4 augustus weer werken...

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

14 juli (3 mnd): 6370 gram en 62,5 cm.  Afspraak kinderfysio:  21 juli.  Volgende afspraak CB:  15 aug (w.v. en inentingen). Eerste dag werken: 21 juli. Eerste dag KDV: 18 augustus.

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 28 mei weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van 1e kindje,  31 aug uitgerekend!  22 juli weer naar de verloskundige. 31 juli Echo!

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari. 24 juni 1ste echo, 1 juli VK hartje luisteren, 15 juli VK controle  

- Bo, zwanger van 1e kindje, 12 juli echo!

Hallo.

Lekker geshopt inderdaad. De eerst babywas zit nu in de machine omdat ik het hemeltje zo graag op wil gaan hangen. Heb daar meteen wat andere dingen bij gedaan dus..... het aankleden van de kamer kan gaan beginnen.

Fijn dat alles goed was op het CB Anoek!

Ukkie hopelijk vindt Lise weer snel haar oude ritme!

Tara...waar ben je??? Ik hoop dat je aan het bevallen bent (haha).

x-vlinder

Hoi Meiden,

Haha ja ik had ook echt zin om te stappen. Was met koninginnedag voor het laatst geweest. Duurt nu wel weer ff hoor voor ik weer ga. Moet zeggen dat ik het idd langer vol heb gehouden dan ik zelf had gedacht. Op zich ben ik ook erg moe de hele dag, maar het was wel te doen. Het deed me trouwens ook wel ff erg goed.

Ja ik was super blij dat Lisa thuis was. Is toch wel ff wat anders zeg een heel weekend ipv een nachtje. Zelf vond ze het wel heel erg leuk en wilt snel weer 2 nachtjes naar de camping zonder mama. Ze heeft me wel erg gemist hoor. Ze is vandaag ook niet naar school gegaan, ze wilde zo graag bij mij blijven. We hebben dus vandaag lekker samen gespeeld en tv gekeken en boekjes gelezen.

Morgen heb ik mijn 1ste echt controle bij de VK.

@Anoek, Fijn dat alles goed was op het CB en dat ze zo lekker gegroeit is.

@Vlinder, Leuk, leuk, leuk de babywas.

@Tara, Waar ben je??

Liefs xxx

Hey meiden, ik lig nog niet te puffen hoor
Eind vd morgen ben ik nog even in de winkel om zelf de dvd's te bestellen, en ik moet zeggen dat ik dat wel lekker vond! Eindelijk weer eens iets anders aan mn hoofd. Voelde me tenminste nog een beetje nuttig hihi.  

Voel me vandaag alweer een stuk beter. Ik probeer me dr nu maar een beetje op in te stellen dat de uk aankomend weekend komt. Niet dat die daar ook maar iets mee doet, maar toch geeft het mezelf wel weer een wat rustiger gevoel ;)

Vanmiddag even lekker op mn loungeset in de tuin gelegen (zitten voelt zo beklemmend) met het boek veilig bevallen. Tja   als de uk dan toch nog niet komt dan moet ik de tijd maar een beetje aangenaam doorbrengen!

Gek trouwens, hoewel ik normaal wel graag een boek mag lezen is er momenteel niets dan baby's en bevallingen wat me intresseert (hoezo tunnelvisie haha) Bij de bieb dus dat boek over bevallen gehaald, boek over baby's en 1 leesboek .....ook over baby's: Shopaholic en baby!

Ukkie en Anoek wat worden jullie kleintje al groot! Ik heb1 shirtje mt 62 in de kast hangen en dat lijkt zooo groot!

Vlinder, leuk hoor om het kamertje helemaal klaar te maken.

Twinkel en pippie , nog een paar dagen en dan heben jullie ook lekker verlof!

Vs, is het gelukt met shoppen voor de positiekleding?

patricia, weer uitgefeest? Wel lekker nu dat rookverbod in de horeca voor jou.

Bo, nog even en jij kunt de uk ook voelen hoor! hebben jullie het grote nieuws al aan iedereen vertelt?

liefs Tara (39+5)

Goedemorgen,

Ben weer wakker na een lekker nachtje slapen. Vannacht maar 1x naar de wc geweest!
Alles nogsteeds errug rustig... morgen officieel uitgerekend, maar geloof niet dat mijn beeb zo goed kan rekenen

Tot later,
liefs Tara

Goedemorgen!

JAAAA! Ons huis is verkocht! Binnen 2 weken! Zooooo snel, we zijn helemaal blij en superverbaasd!!! Jippie!

Hmmm...door al het gesleep is Lise haar ritme kwijt: erg vervelend. Vooral voor papa en mama: ze werd vannacht om half 5 wakker: honger. Ik blijf vandaag dus lekker een dagje thuis, ff rust.

Anoek, Benthe groeit wel bijna net zo hard als Lise. Onze 'grote kleine' meiden. Lise zit ook zeker boven het gemiddelde. De verhouding tussen lengte en gewicht is goed, ze zit gewoon helemaal bovenaan het lijntje.

Hoe is het met Benthe en de kinderwagenbak? Wij hebben bewust de Maxi Cosi, die best een grote bak heeft, uitgezocht. Lise vult 'm echter alleen al bijna helemaal! Ze heeft misschien nog krap 10 cm en dan ligt ze van bodem tot bovenkant erin. Wat dat betreft mag ze wel wat minder hard groeien: ze kan nu echt nog niet in de wandelwagen...

Ja, volgens mij verandert BV van samenstelling naarmate je kindje ouder wordt ja. Ik heb alleen wel bedacht dat als Lise blijft vragen om een nachtvoeding, ik pap van de laatste avondvoeding maak. Ineens niet meer doorslapen is best vermoeiend...

Heeft Benthe last gehad van de prikjes? Of sliep ze als een roosje?

Patricia, laat je even weten hoe het bij de VK was? Spannend hoor, de eerste controle...

Tara, je kunt (helaas) niet veel anders doen dan afwachten totdat de uk zich aandient. Wel fijn dat je goed slaapt, je zult binnenkort je energie toch echt ergens anders voor nodig hebben . Die tunnelvisie hoort erbij denk ik, ik had dat op het eind ook. Had nog weinig zin om ergens heen te gaan en was voornamelijk bezig met 'mentaal voorbereiden'.

Meiden, Lise is wakker (pruttel, pruttel). Ik ga een badje klaarmaken en mn moederlijke taken vervullen!

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan