Wiebelmama's 2

Ukkie, gefeliciteerd! Dat is echt snel, binnen 2 week je huis verkopen!

Ik heb net mn hele huis weer aan kant gemaakt: wasje draaien, was opvouwen, strijken vaatwasser inpakken en stofzuigen... Tja moet er toch een beetje netjes bij liggen als de uk komt! Straks ga ik maar even bij mn vriendin langs, beetje afleiding zoeken.

Liefs Tara

@Ukkie, Gefeliciteerd. Wow wel lekker snel he binnen 2wk. Kan me voorstellen dat Lise de ritme een beetje kwijt is. Met Lisa had ik dat ook toen ze zo klein was. Of eigenlijk heeft ze dat nu nog, maar wel minder.

@Tara, Nog niet aan het puffen dus. De kleine heeft het wel erg naar haar zin bij jou in je buik, hahaha.

JOEPPIE!! We hebben het hartje gehoord via de doptone. Eindelijk!! Ze was wel weer een kwartier bezig, maar het resultaat mag er zijn, hahaha. Echt het was super om te horen. Ben ook maar 1.2 kilo aangekomen sinds 10-6. Het gaat dus erg goed. Ik zei ook tegen haar dat ik denk dat het een jongetje word, maar ze is het er nog niet helemaal meeeens. Het is nog erg vroeg natuurlijk, maar het hartje ging erg snel en volgens de bakerpraatjes word het dan meestal een meisje. Ach nog een paar weken en dan weten we wat het word een jongen of een meisje.

Liefs xxx

Hoi meiden,

Hier is de laatste (drukke) werkweek ook aangebroken.
Vanmorgen ben ik op school geweest voor het afscheid van een collega en vanavond is er afscheidsavond van groep 8. Ik ga dus zo nog eventjes slapen.

@Vlinder, in de vakantie ga ik trouwens niet meer naar school om op te ruimen.
Ik laat de klas netjes achter. Donderdagavond is er een poetsavond en het inpakken van de klas kan pas aan het eind van de vakantie gebeuren aangezien de schoonmaaksters dan de vloeren gedaan hebben. Dus dat is voor mijn collega + invaller.
Echt vakantie en verlof dus na vrijdag.
Ik begin trouwens weer ergens in maart 2009 met werken, omdat ik mijn ouderschapsverlof in één keer opneem na mijn zwangerschapsverlof.
Wel lekker dus.

@Patrica, gaaf dat je het hartje hebt gehoord!
De hartslag van onze kleine was in het begin van de zwangerschap ook erg snel, maar nu juist weer erg rustig. Een jongetje wellicht???
Mijn man en ik denken trouwens allebei wel dat het een jongetje gaat worden.

@Ukkie, gefeliciteerd met de verkoop van je huis!!!

@Tara, lekkere boeken om te lezen hè, die hele serie van Veilig zwanger, bevallen en de kraamtijd. Ik had ze ook zo uit. In mijn verlof lees ik lekker verder.
Succes nog even met de laatse dag/ daagjes!!!

Meiden, ik schrijf later nog wel weer meer.
Nu eerst even slapen.

Mocht ik er deze week trouwens een paar dagen niet zijn, dan weet je waar ik ben (school). Vanaf volgende week heb ik weer volop tijd voor het forum.

Liefs, Twinkel3

Haai meiden!

Pfff, ik voel me net een dweil, kennen jullie dat? Ik heb nogal last van hooikoorts en het is nu in alle hevigheid toegeslagen hier! Verkouden, traanogen en barstende koppijn. Het meest vervelende: de hooikoorts-medicijnen die ik heb mag ik niet ivm BV. Wel eventuele andere anti-allergiedingen, maar die helpen niet bij mij, grrr. Het zal wel weer wegtrekken, maar nu voel ik me k*t.

Tara, toch nog aan de poets? Was ik maar zo actief, haha. En nu het huis zo snel is verkocht hoef ik het ook niet elke keer netjes te houden voor kijkers: elk voordeel heeft zn nadeel, zou Cruijff zeggen.

Patries, fijn he, om het hartje te horen! En zo snel al! Het schijnt dat je een tweede ook sneller voelt bewegen: ik ben benieuwd wanneer jij jullie ukkie gaat voelen!

Twinkel, nog een paar daagjes bikkelen en dan heb je heeeeeeeeeel lang vakantie. Nouja, in het begin is het niet echt vakantie hoor, haha. Maar ik merk nu dat ik het allemaal makkelijk weer aankan, werken zou ik echt makkelijk weer kunnen (mag ook wel, ze is al 3,5 maand). En wat onwerkelijk he, dat je gewoon ruim een half jaar thuis zit! Kun je optimaal van jullie kleintje genieten.
Ik heb ook recht op ouderschapsverlof, maar ga dat opnemen 1 dag per week. Ook erg lekker, kan ik rustig aan wennen aan het weer gaan werken...

Meiden, ik ga Lise uit de box halen (begint te mopperen nu) en in bed leggen. Denk dat ik zelf ook nog even onder de wol kruip.

Liefs, een snotterende Ukkie26

Hallo,

Hier ben ik ook weer even.

Patricia, fijn dat alles goed is zeg en dat je het hartje hebt kunnen horen.

Twinkel, nog 3 dagen......

Ukkie, wat gaaf dat jullie huis al verkocht is. Lekker snel. Per wanneer gaat de verhuizing plaats vinden of weten jullie dat nog niet?

Tara, het komt nu echt steeds dichterbij voor jullie. Spannend hoor. Jullie weten ook wat het geslacht is toch?

Anoek, waar ben je vandaag? Alles goed met Benthe?

Hier gaat alles goed. Vanavond weer naar de zwangerschapscursus. Jammer genoeg nog steeds  een namendilemma hier wat mij betreft (grrrrr).

x-vlinder

Nou hé hé ben ik dan ook eindelijk. Hele dag heeft internet het niet gedaan. Problemen bij de provider...dus vandaar.

Ukkie, gefeliciteerd!!! Dat is idd erg snel!Eerste kijker toch? Alleen maar fijn. Per wanneer gaan jullie nu jullie nieuwe huis in? September of oktober?

Wij hebben de Quinny Buzz en de bak is kleiner dan van de MC. Toch vind ik het nog prima gaan. Denk dat Benthe nu nog 10 cm boven en 10 cm onder ruimte heeft. Zijkanten elk ongeveer 5-7 cm zoiets. Ik kan niet wachten tot ze in de buggy kan, want ik denk dat ze dat echt fantastisch zal vinden. De nieuwe buzz heeft ook nog een extra zitje in de wandelwagen, zodat ze er eerder in past (dat was het dilemma van model 2007, baby snel uit de bak en de buggy te groot) En anders maxicosi als tussenoplossing, alleen dan niet te lang, maar dat weet jij ook wel ;-) Wij gebruiken dat best veel, vind het ideaal. Benthe mee in de MC en zo op het onderstel van de wagen en even snel boodschappen doen en daarna weer hop de auto in!

Benthe heeft gisteravond echt veel gehuild, van 19-21 zoiets. Eerst wilde ze wel wat drinken, maar later niet meer en bleef ze huilen... vermoedde toch pijn van de vaccinatie. Temp gemeten en was 37,5 dus geen koorts. Toch een paracetamol zetpil gegegeven voor de pijn, want ze reageerde als je aan haar beentje zat. Daar zit ook een blauwe plek. Vorige keer had ze dat niet en op het andere been ook niet... Denk dat ze niet goed geprikt heeft. Ze bloedde ook en dat was vorige keer ook niet. Gelukkig hielp de zetpil heel snel en heeft ze van 21.15 tot 6.15 geslapen. Moest haar zelfs wakker maken. Vandaag is ze wel weer de oude gelukkig!
Alleen ligt ze nu weer hard te huilen..... mn mannetje is nu bij haar.Denk toch dat ze alle indrukken moet verwerken door te huilen en dan pas kan slapen.

Patricia, fijn dat alles goed was bij de VK.

Twinkel, idd nog even doorbikkelen! Pfff je hebt echt lang verlof!! Ik heb totaal zo'n 5 maanden gehad en vind het nu wel welletjes hoor. Alhoewel ik toch ook wel op zie om te gaan werken. Het voelt zó ontzettend dubbel.

Tara, tja nog 1 dagje en dan ben je officieel uitgerekend. Ik vond dat een gekke dag... het kan nu echt elk moment gebeuren... spannend hoor. Ik baalde zo dat ik niet op internet kon. Zag algebeuren dat je juist nu net zou bevallen, ha ha!!

Vlinder, nog wat gekocht eigenlijk bij Moeders mooiste?

Ik ga ook eens bij mn meisje kijken, want ze blijft maar huilen.... Het is wat met onze meiden hé Ukkie. Het is volgens mij echt een fase hoor!

Liefs

Goedemorgen!!

Lekker vroeg vandaag! Mn mannetje moest in de buurt zijn voor zn werk, dus stond wat later op. Benthe was later wakker en ik heb haar nu niet wakker gemaakt om 6 uur. IK ging om 6.45 kijken en toen lag ze lekker te spelen! Een genot om naar te kijken :)
GIsteravond toch Benthe maar ff mee naar beneden genomen en ze heeft nog even bij me gezeten en toen alsnog weer naar bed en toen was het goed. Denk dat we haar s avonds net iets te vroeg naar bed brengen of ze heeft het nodig om nog even rustig te tutten om schoot voor ze naar bed gaat... ik weet het niet...

Ukkie, hoe is het vannacht gegaan? Hoop dat Lise weer doorgeslapen heeft. Kan me goed voorstellen dat je er van baalt. Ik zou het ook niet fijn vinden als ik er s nachts weer uit zou moeten, terwijl ze al weken doorslaapt. Toch mogen wij echt in onze handjes knijpen dat onze meiden al zo sneldoorsliepen, want vaak gaat het anders en lukt het pas bij 3 tot 6 mnd...

Vandaag weinig op het programma. Vanmiddag komt mn man vroeg thuis en komen er 2 collega's mee voor kraamvisite en om te lunchen. Gistermiddag ben ik lekker creabea geweest. Heb zo'n boek over de 1e 5 jaar voor Benthe gekregen en daar heb ik lekker in zitten schrijven, foto's plakken etc. Erg leuk geworden. Ook ben ik eindelijk aan haar babyfotoboek begonnen. Maak op aantal pagina's tekeningetjes, ga verhaaltjes over haar schrijven en natuurlijk komen er foto's in ;-) Dat andere boek is voorgedrukt met vragen en zo (van Anne Geddens). Genoeg om me uit te leven dus!
Het regent ook hier, dus mooi om te doen vandaag.

Hoe is het met jullie en wat zijn jullie van plan voor vandaag?

Tara, vandaag ben je uitgerekend.... hoop dat jouw plan voor vandaag bevallen is... of liever gezegd het plan van je baby. Want de uitgerekende datum voorbij zonder baby is echt niet leuk.... Ukkie en ik weten er alles van. Volgens traditie van de wiebelmeiden, komt de uk dan nu met een paar daagjes. Ukkie 2 dagen "overtijd" en ik 4 dagen.

Tot later vandaag!

LIefs Anoek

Goedemorgen!

Rust en Regelmaat, 2 van de 3 R's die erg belangrijk zijn voor je uk. De andere is reinheid, ook handig, maar niet voor het doorslapen, haha.
Oftewel: maandag en gisteren waren Lise en ik thuis (maandagmiddag alleen ff naar de keukenboer) en vannacht heeft ze weer heerlijk doorgeslapen! Jeej! Het was half 8!!!
Ze was gewoon van de rel door het gesleep. Blij dat ze het nog kan, haha.

Anoek, jij was er ook vroeg bij zeg. Wij moeten ook maar eens Lise 's ochtends wakker gaan maken op de tijd dat ze ook wakker "moet" als ik naar mn werk ga. Denk dat ik dat vanaf volgende week doe, kan ze deze week weer even haar ritme vinden.

KDV heeft pas vanaf oktober plek voor ons MAAR: mn mannetje neemt 2 vakantiedag per week (en werkt er vanaf augustus 4, dus dan maar 3). En ik neem 2 vakantiedagen per week en mag ook nog 1 dag thuiswerken. Oftewel: we hebben geen gezeur met opvang in augustus en september, we doen het lekker zelf. Ook wel handig: kunnen we ondertussen aan ons nieuwe huis klussen (Lise kan daar ook wel slapen in een campingbedje of we zetten daar haar ledikantje neer).

Tara, vandaag voor jou de uitgerekende datum. Niet dat dat veel zegt, haha. Raar he, 9 maanden lang leef je naar deze dag toe (ik althans wel bij Lise) en dan, als puntje bij paaltje komt, zegt het niets, je Uk houdt zich er echt niet aan. Hoop dat je de dag een beetje doorkomt (al dan niet puffend) en dat jullie uk snel komt.

Vlinder, hoe vind je de zwangerschapscursus? "Bevalt" het wat? Ik vond het wel ontspannend, wij hadden (gelukkig) ook een heel klein groepje: 3 maar. Wel gezellig hoor. Wij hebben trouwens ook een reünie gehad (Anoek, vroeg jij dat niet een tijdje geleden?!). En grappige was dat alle 3 de babies 2 dagen "te laat" waren geboren, haha. En Lise was de oudste, grootste, dikste en noem maar op. Erg leuk was het om elkaar weer te zien, dit keer zonder dikke buik en met baby.

Wij krijgen de sleutel van ons nieuwe huis op 1 september, gaan dan 1 maandje klussen en dan eind september erin. We hebben per de 30e (meen ik) ons eigen huis verkocht, dus dan MOETEN we wel. Ach, er hoeft niet veel aan te gebeuren hoor. En als niet alle kamers geverfd zijn, ach dan niet. Als de woonkamer, keuken, onze slaapkamer en die van Lise klaar zijn, zijn wij blij.

Ja, die Maxi Cosi is ideaal! Ik ben ook zo blij dat 'ie zonder moeilijk doen op het onderstel van de kinderwagen past! Maak er dankbaar gebruik van! Heb je bij Benthe de verkleiner er al uit?

Tsja, werken. Het voelt inderdaad dubbel. Je wilt je kleintje niet missen, maar je wilt ook niet elke dag thuiszitten. Ach, het schijnt te wennen (schrale troost). En na een paar maandjes weet je niet beter meer...

Voor vandaag verder weinig op de planning, alleen een bezoekje aan de hypotheker om 3 uur. Morgenmiddag naar een keukenwinkel: offerte laten maken! Ben benieuwd wat het allemaal gaat kosten...

Fijne dag, ik kruip (al snotterend) nog even mn bedje in.

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan