Wiebelmama's 2

Goedemorgen,

Volgens mn banner gaat het vandaag gebeuren,   volgens mijn uk nog niet! haha
Ja, De dag dus vandaag...
Nou nog niks te merken hier hoor! Sinds gister wel wat meer ongigevoel, maar of dat wat zegt??? Best raar, maar was vanmorgen niet eens teleurgeteld, ik had het nu toch niet verwacht.

Straks ga ik even met mn schoonzus en beeb de stad in shoppen (lees heel rustig waggellen). Niet dat ik daar nu zo heel veel zin in heb, maar een beetje afleiding is wel lekker. We doen gewoon rustig aan en stoppen regelmatig even om te drinken/eten en kletsen.

Jullie meiden doen het wel goed hoor wat slapen betreft Anoek en Ukkie! Hoop dat die van mij straks ook zo snel doorslaapt!

Tot later,
Liefs Tara

Hallo.

Ben net wakker, gedouched en aangekleed . Lekker laat vandaag.
Ook weinig op het programma maar dat komt vast weer goed als ik zo echt wakker ben.
Vanmiddag ga ik de geboortekaartjes bestellen. Mijn mannetje blijft bij 'onze' naam dus waarschijnlijk gaat dat de naam uiteindelijk ook wel worden.

Een van mijn creatieve uitspattingen is ook al af. Nog even ophangen als het kamertje helemaal klaar is maar we wachten nog steeds op de nalevering .
Ik zal tussendoor wel een keer foto's maken en jullie mailen als er wat meer te zien is.
Ik heb nog meer creatieve ideeen dus hoef me niet te vervelen met dit k*t weer.

De cursus was wel weer leuk. De groep is alleen niet zo tof  maar degene die de cursus geeft is erg gaaf! Je kan zo met haar lachen al ben ik  met nog 2 andere  een van de weinige die volgens mij vaak lacht. Bijna iedereen is zo serieus en maken zich druk om van alles en nog wat en daar heb ik nog helemaal geen last van gelukkig. Ik zie het straks allemaal wel. Volgens mij komt je instinkt ook wel om de hoek kijken tijdens de bevalling en anders geven ze echt wel aan wat je het beste kan doen hoor...toch Anoek en Ukkie? Of ben ik nu te nuchter?

Ik ga even eten. Tot straks.

x-vlinder

Ben ik weer!

De afwas is (half) gedaan, wasmachine draait...poe. Het was wel weer nodig. Nadat ik vorige week 2 keer het huis helemaal had gepoetst (voor de kijker) had ik de boel de boel gelaten...en dat was te zien .

Ja Tara, Anoek en ik mogen in onze handen knijpen met van die voorbeeldmeiden! Snel doorslapen, geen structurele huilbabies en niet ziek worden van de prikken! Ik ben ook helemaal blij hoor! Het overtreft mn stoutste dromen!

Vlinder, lekker he, dat uitslapen! Neem het er maar lekker van, heerlijk! Ik doe dat nu nog: Lise na de ochtendvoeding weer in bed, mama ook! Het namen-probleem opgelost dus? Nouja, jullie blijven bij jullie naam? Kan het me goed voorstellen hoor!
En kon je 'n beetje kiezen uit het enorme aanbod van kaartjes?

Ik beb benieuwd naar jullie babykamer!!!

Over de bevalling: ja, het wijst zich vanzelf. Je kunt niet anders dan wegpuffen en als je mag persen weet je ook wel hoe dat moet. Ik had op de pufclub mooi geleerd van 4 keer kort, 1 keer lang maar dat heb ik dus echt niet toegepast. Ik met mn stormweeën, hing op de bank, 1 adem in en heeeeel lang uit. Elke adem extra gaf druk op mn "onderkant", dus mooi geen 4 keer kort, 1 keer lang.
Meid, dat wijst zich echt allemaal vanzelf. Anders is je mannetje er nog om je te helpen, en de VK natuurlijk. Die heeft bij mij op het eind wel ff meegepuft hoor (toen ik persdrang had en de trap opliep, haha). Komt goed.

Ik ga weer verder met huishoudstertje spelen. Ook zal Lise zo wel wakker worden (onze schone slaapster).

Liefs, Ukkie26

Hoi Meiden,

Ben ik ff snel. Voel me eigen niet zo lekker. Loop al vanaf gisteravond te spugen. Ben de hele tijd misselijk, echt niet leuk meer.

@Tara, Gebeurt er al wat?? Kom voor jou kijken hier, hahahaha.

Liefs xxx

He getver Patries, da's niet fijn. Komt het van de zwangerschap? Of een buikgriepje opgelopen?

Als het van de zwangerschap is: regelmatig kleine beetjes eten (maar dat wist je vast wel ). Ik weet: gaat soms niet, maar het helpt wel tegen de misselijkheid als er iets in je maag zit.
Tip: cracottes van LU. Dat was 1 van de weinige dingen, op saaie crackers na, die ik kon eten. Zowaar MET kaas erop: wat een luxe, haha.

Sterkte meid.

Tara, heb je niets te melden? Of ben je druk met wat anders bezig? Ik ben zooooo nieuwsgierig...

Tot later!

Liefs,

Hoihoi

Patricia wat vervelend dat je zo misselijk bent, hoop voor je dat niet te lang blijft..
Nog steeds niet hoor
Kom net terug uit Assen, we hebben wel lekker geshopt. Hoewel het best dichtbij is gaan we daar bijna nooit heen. Wel leuk dus, en keer wat anders. Kon het natuurlijk weer niet laten en toch nog 2 shirtjs gekocht, en 1 omslagdoek die ook in de maxi-cosy kan. Moest mn schoonzusje trouwens steeds wegsturen, want zij weet niet wat wij krijgen, en wil het ook niet weten. Beetje lastig soms maar ach...  

Ze hadden daar ook een villa happ winkel, normaal reteduur maar nu dus allemaal 50 en 70 % korting en dan is het dus wel errug leuk!
Mn bekken hebben het ook goed volgehouden. We hebben rustig gelopen, ik achter de  mc op onderstel  met mn dikke buik....en de mensen maar kijken van huh ??? Nog even lekker rustig gezeten bij la place, want mn nichtje moest natuurlijk ook nog een fles.

Wel grappig trouwens, ik kom nu in totaal andere winkel als waar ik eerder kwam. Je bekijkt de stad ineens heel anders :) Was me nooit opgevallen dat er zoveel zaken met kinder/baby kleding zijn!

Groetjes Tara

Goedemorgen,

Nu 40+1 en nog steeds geen baby...
Eind van de ochtend moet ik weer naar de vk. Zal jullie even laten weten hoe het was!

Tara

Hoi!

Tara, ohhh meis ik gun het je zo dat je beeb z'n of haar komst gaat aankondigen. Vanmiddag na de VK. Ze zou gaan "voelen" of er al wat gaande was toch? Hoop dat eea al lekker aan het verweken is, dan kan het niet lang meer duren!
Lekker hoor even shoppen! Het is idd een hele onderneming met zo'n dikke buik, ha ha! Vergeet je niet een laatste foto te nemen? Ik heb nog een buikfoto van 40+2 weken, 2 dagen voor de bevalling en daarop is goed te zien hoe 'groot' ik was op het einde! Het kan nu echt niet lang meer duren. Succes!

Patricia, voel je je al wat beter? Het zou best wel eens kunnen dat je een buikgriepje hebt. In mijn omgeving heb ik er al meerdere mensen over gehoord. Natuurlijk kan het ook van de zwangerschap zijn. Beterschap.

Vlinder, wat betreft de ademhalingstechnieken. Ik had er 3 geleerd (diepe ademhaling, iets minder diepe ademhaling en puffen). Puffen moest je echt tot het laatste bewaren. Toen ik rond 10 uur de VK aan de tel had, zat ze me te vertellen dat ik gewoon lekker moest gaan puffen, ha ha. Ook bij mij heeft de VK op het laatst mee zitten puffen hoor. De laatste cm ontsluiting zijn zwaar en ik had de VK aan de tel die naar ons onderweg was en ze zat in de tel mee te puffen. Achteraf moet ik daar wel om lachen, ha ha! Ook de kraamhulp zal je waar nodig ondersteunen hoor. Dus als jij het even niet meer weet, kan de VK, de kraamhulp of je mannetje helpen. KOmt allemaal goed. En een weeënstorm als Ukkie... tja dan lijkt het mij ook 1 diepe hap lucht en uitblazen, maar ik heb er geen ervaring mee. Met weeën met tussenpozen is het puffen een goede methode, althans voor mij.

Ukkie, hoe gaat het met Lise? Ritme weer terug door even rustig aan te doen? Ik ken het wel hoor. Als wij de hele dag opsjouw geweest zijn, dan is bij Benthe het ritme ook vaak ver te zoeken en komen we vaak op 1 voeding meer uit.

Hier gisteravond weer een kwartier krijsen... ben toen gaan troosten (zonder uit bed te halen) en toen was het goed. Denk echt dat Benthe dat huilen nodig heeft om de dag te verwerken.
Vandaag is helemaal een rare dag. Om 9.45 werd ze wakker. Om 10.15 heeft ze een fles gehad en ze begon al rond 10.45 te jengelen van vermoeidheid.... Normaal is ze zo'n 2 uur wakker en nu lag ze na iets meer dan uur op bed... en slapen! Vervelende is dat ik zo naar de dierenarts moet omdat 1 vd konijnen steeds aan het niezen is en een vies oogje heeft... ik ben alleen dus moet haar zo weer uit bed halen... VInd ik zo zielig. Toen ik de afspraak maakte dacht ik dat dat prima kon met haar ritme... ha ha ha zo zie je maar.... plannen blijft lastig ;-)

Ga nu de auto vast "inpakken" en dan Benthe voorzichtig uit bed halen.

Tot later!

X

Terug
Bovenaan