Wiebelmama's 2

Hey meiden,

Tara nog steeds niets... je houd het spannend hoor!! Hoe was het bij de verloskundige?

Twinkel na vandaag nog 1 dagje werken en dan heeeeel lang niet!

Vlinder snap dat je bij je naamkeuze blijft! Het is al moeilijk genoeg een naam te vinden en als je dan op het laatst nog moet veranderen... Wij hebben trouwens al wel een meisjes naam, maar een nog geen jongensnaam dat vind ik op de een of andere manier veel moeilijker..

Anoek nog even en dan weer aan het werk. Zal idd wel heel dubbel zijn aan de ene kant zin om weer aan het werk  te gaan maar aan de andere kant Benthe moeten missen..    Gelukkig hoef je eerst maar  een weekje en heb je dan lekker vakantie!

Patricia vervelend dat je zo moet spugen.. Hoe gaat het nu met je?

Ukkie wat goed dat jullie huis zo snel al verkocht is!!! Is echt super snel gegaan allemaal!

Wij hebben het nieuws  ondertussen wel aan iedereen verteld. We hadden het al vrij snel aan de ouders verterld en vervolgens aan de broers en zussen en opa en oma's en goede vrienden en na de echo van afgelopen zaterdag mag iedereen het weten!!

Weet niet meer wie het  vroeg maar wij gaan over 3 weken op vakantie!!!! We gaan lekker kamperen in Italië, heb er nu al zo n zin in! Laatste vakantie met ze'n 2tjes alhoewel niet helemaal natuurlijk:)

Liefs Bo

Goedemiddag meiden,

Ik ben net terug van de vk! Mn bloeddruk is nog mooi laag 130/75 .
Ze heeft niet gevoelt, maar heb ik ook niet meer naar gevraagd. Ben wel weer door mn dip heen en zie wel wanneer het komt!
Wel besproken wat er gaat gebeuren als de beeb niet komt... Met 41+3 gaan ze strippen, dit doen ze niet eerder omdat je het maar 1 keer kan doen en  als het te vroeg doen dan kan kan je dr wel last van krijgen maar  zal het dus niet doorzetten. Met 42   weken precies wordt je overgedragen aan de gyn. Hoop  toch wel dat ik dat niet  ga halen...
Verder heeft ze nog voor me opgeschreven wie wanneer dienst heeft, ze had het gevoel dat dat weleens kon helpen. Vaak kun je het ongemerkt ophouden tot degene dienst heeft die je dr  graag bij wil hebben! Nou we zullen zien. Degene die er het lieftste bij wou hebben die is op vakantie dus dat wordt m zoiezo niet! Degene die ik vandaag had mag het van mij ook wel doen hoor, ze heeft vanavond tot vrijdagavond dienst en zondagavond tot maandagavond.
Ze heeft me wel gerust gestelt mbt het nog niet 'rommelen'  Vogens haar heb je daar met een aak niet zoveel last van, en wordt je meestal 's ochtends of tegen de ochtend wakker met buikkrampen. Dus we wachten maar weer af!
Oja, deze schatte mn uk op 7,5 pond, de vorige vk ook.

liefs Tara        

Goedemiddag meiden!

Tara, nog niets? Jammer hoor. Hoe was het bij de VK? Heeft ze gekeken of er al iets gaande was?
En leuk he, babyshoppen! Ik vind het nog steeds geweldig! Lise heeft nu nog maatje 62 maar moet binnenkort naar 68 en...daar heeft ze weinig van! Jippie! Ga lekker naar de HEMA, C&A, H&M, daar hebben ze uitverkoop! Dan is het helemaal leuk inkopen doen, kost echt nix dan.

Patricia, gaat het weer wat beter?

En Twinkel, lekker hoor, na vandaag nog 1 dagje werken...jouw eerste officiële vrije dag is Anoek haar eerste officiële werkdag, raar he? De fase die jij ingaat, sluit zij dan juist af...

Vlinder, met jou ook alles goed?

En Bo, wat leuk dat je aan iedereen het goede nieuws hebt verteld! Hoe waren de reacties? Hadden mensen het verwacht? Bij ons waren ze helemaal verbaasd, echt grappig. Vooral mn moeder: die heeft wel 10 keer gevraagd: "Hoe is het mogelijk?". En mn schoonvader heeft die avond niets meer gezegd, die was helemaal van de rel...

Anoek, Lise heeft haar ritme wel weer wat terug. Gisteren weer 4 voedingen, JEEJ! Dan heb ik tenminste het gevoel dat ik niet de hele dag bezig ben met voeden en verschonen. Toen ze een maand of 2 geleden op 8 voedingen zat voelde ik me net een melkkoe. Ach, dat ben ik nu natuurlijk ook, maar ze drinkt gewoon wat sneller, gelukkig.

En zielig he, als je zo'n kleintje wakker moet maken als ze net slapen. Vind ik ook hoor. En dan plan ik het zo dat ik denk: dan heeft ze net gegeten. Maar nee, dan wordt ze een uurtje eerder wakker en slaapt ze soms net weer. Ach, gelukkig zeurt ze niet snel.

Gisteren hebben we de koopakte van ons nieuwe huis ondertekend! Nu hebben we nog 3 dagen bedenktijd (maar we bedenken ons niet) en dan is het officieel. Dan nog 6 weekjes wachten en op 1 september de sleutel krijgen!

Vanmiddag gaan we naar een "Keukenboer" om eens te kijken wat een nieuwe keuken gaat kosten. Zal wel duurder zijn dan we hopen (da's doorgaans zo, haha). Maar eens zien of we het ervoor over hebben...

Oh Bo, lekker zeg, kamperen in Italië! Wij zijn ook wel kampeerders (wel in een tent waarin je kunt staan hoor). Vorig jaar gingen we naar de VS, dus niet kamperen, en ook dit jaar zit het er ff niet in, Lise is nog wel een beetje klein. Kan niet wachten tot volgend jaar, lekker 2 of 3 weken weg! Met een kruipende Lise, haha. Die kunnen we dan wel vastbinden denk ik...

VS, hoe is het met jou? Je komt binnenkort naar NL toch? Alles al geregeld? En staat je hele reis al gepland (wanneer je naar wie gaat?!). Nog een paar weekjes werken, dan heb jij ook je welverdiende vakantie (maar of 'ie rustig zal zijn...).

Meiden, ik ga weer even wassen, er lag nogal veel (1 kleur, 2 wit, 1 donker). Tot later!

Liefs, Ukkie26

was wat weggevallen zag ik

Rommelen,met een 1ste heb je daar vaak niet zo'n last van.

Oh Tara,

onze berichtjes hebben elkaar net gekruisd! Fijn dat het goed was bij de VK. En nog fijner dat je weer door je dip heen bent. Ik had ook van die dips, maar nooit (gelukkig) als ik bij de VK was.

Over welke VK dienst heeft: Ik wist dat de VK waarbij ik het meest op controle was geweest, in het weekend dienst had. Nou mooi dat LIse besloot 2 dagen later te komen, haha. Uiteindelijk maakte het mij niet uit, als iemand me maar kon helpen! Denk dat je, als het begonnen is, echt geen voorkeur meer hebt. Als er maar een deskundige bij is.

En even kort over de kraamhulp: mocht je er 1 hebben die je niet aanstaat of waarbij het niet klikt: meld het direct en vraag om een ander! Ook als je BV niet goed loopt en je kraamhulp weet zo snel geen oplossing: ga erachteraan! Want het zou zonde zijn als je daardoor een niet relaxte kraamtijd hebt.

Ik kijk trouwens echt met veel plezier (en een beetje weemoed) terug op de kraamweek. Was echt super. Heerlijk genoten, lekker relaxed in bed gelegen (zo zie ik het nu, zo zag ik het toen niet hoor) en me laten verwennen.

Tot later!

Ukkie, ik heb ook superveel zin in mn kraamweek! Lijkt me heerlijk om  me lekker te laten verwennen en eindelijk de baby dr ook bij!

Leuk hoor keukens kijken. Vond de keuken er op de foto's niet eens zo heel raar uitzien. Misschien niet helemaal mijn smaak, maar geen oude bende! Als een nieuwe keuken je wel te duur wordt, dan kun je ook de oude renoveren. Dat hebben vrienden van ons ook gedaan. Ze laten dan alle kastjes staan, doen overal nieuwe deurtjes voor nieuw blad erop, en kent de keuken niet weer!

Groetjes Tara

Haai Tara,

de keuken op de foto's is in principe ook nog goed hoor, da's juist het dubbele. Punt is dat wij totaal niet van landelijk houden en tsja, de keuken is dat wel.
We gaan vanmiddag eerst eens kijken wat een nieuwe (niet landelijke ) keuken kost, is dat ons te veel dan inderdaad andere deurtjes, ander blad en je herkent 'm niet meer terug.

Nog een tipje voor in je kraamweek: plan niet teveel bezoekjes op 1 dag. Tenminste, ik vond dat niet prettig. De 2e dag (toen was Lise net 24 uur oud) kwamen er 's ochtends EN 's middags EN 's avonds mensen. En ik wilde ze wel op de slaapkamer hebben, voor mij wel zo gezellig en konden ze ook LIse zien. Gevolg: ik was gesloopt. Kon eigenlijk helemaal nog niet goed zitten maar dat had ik dus ook te lang gedaan. Pfoe. Ik zei tegen mn mannetje: dat doen we niet weer.

De dag erna kwamen er ook veel mensen, maar mn mannetje/kraamhulp heeft ze beneden koffie, thee, beschuit gegeven en dan kwamen ze misschien een kwartiertje even naar boven naar LIse kijken en met mij praten.
Dat was veel beter, kon ik tussendoor gewoon slapen en lekker in bed hangen...

Daar ben ik weer!

Gelukkig is Benthe ook zo makkelijk. Hup jasje aan (had haar met kleertjes in bed gelegd en niet in de slaapzak, dan heeft ze nl altijd haar broek en sokjes uit) en in de MC. Ze is de hele tijd wakker geweest en heeft haar ogen uitgekeken bij de dierenarts, ha ha! Ik heb een ontzettend geweldige dierenarts, gek van dieren én kinderen, dus naast aandacht voor mn konijn ook aandacht voor Benthe. Die aandacht werd beloond met een mooie lach!! Ze lacht nu sinds een weekje ook naar onbekenden als ze tegen haar praten en trots dat ik dan ben  Met konijn viel het wel mee, maar moet 10 dagen 2x per dag antibiotica geven (spuitje in de bek) om te voorkomen dat het erger wordt en dat het dan ook echt weg is. Gelukkig begrijpt ze dat ik nu heel voorzichtig ben geworden door wat er met mn vorige konijn gebeurd is. Konijn is nu een beetje van de wap... ha ha hebben ze altijd als ze bij de dierenarts zijn geweest. Normaal ga ik 2x per jaar voor de entingen.

Tara, fijn dat alles goed was bij de VK. Ja ik had ook zo'n sterke voorkeur welke VK mijn bevalling moest doen, ha ha! En ook een hele sterke voorkeur wie hem niet mocht doen. Toen mn man de eerste keer belde, heb ik hem gezegd goed op te letten wie er dienst heeft. NOu ja, gezegd... meer ingestrueerd, ha ha  Gelukkig had mijn favoriete VK dienst.
En ik kan je gerust stellen hoor. Ik had ook geen voorweeën of iets dergelijks. Wel af en toe wat een beetje op mentruatiekrampen leken, zoals je laatst had, maar dat was dan 3 tellen of zo.Pas de dag voor de bevalling verloor ik de slijmpromp en had ik het idee dat er wat gaande was, maar nog niet echt voorweeën of zo. Ik werd rond 5 uur wakker, inderdaad van buikkrampen.... niet goed wetende of dit nu weeën waren of niet. Er wordt vaak gezegd dat als je weeën hebt, je dat meteen zeker weet.... nou ik niet hoor... heb het een uur aangekeken en toen had ik zoiets denk dat dit dan wel weeën zijn. Hoe was dat toen bij jou Ukkie? Ja hebt dagen voorweeën gehad hé? En Tara, zo zie je maar... voorweeën helpen sneller te ontsluiten, maar ook zonder voorweeën kan je snel bevallen  En wat Ukkie zegt heb ik ook wel zo ervaren... Ik zat zo in die weeën dat het me echt een worst zou zijn wie er zou komen, zo lang het maar een verloskundige was. Had echt het idee dat het dan wel goed zou komen, hihi! Het maakt ook allemaal niet meer uit wie er naar je "onderkant" zit te kijken... zo bizar gewoon... Ik las laatst ergens dat je "stoned" kan zijn van de endorfinen. Nou moest heel hard lachen, want dat beschreef eigenlijk heel mooi hoe ik me voelde. IK was echt van de wereld. Zeker aan het einde van de ontsluitingsweeën en ook tijdens het persen, terwijl je vaak hoort dat vrouwen dan weer bij hun positieven komen
Denk ook echt dat dat de "kunst van bevallen" is... je kunnen ontspannen, de pijn laten komen... oftewel... Duik in je weeën!! Had van te voren het idee dat dat heelmoeilijk zou zijn, maar eigenlijk ging dat bij mij vanzelf. Hoe meer je je verzet tegen de pijn, hoe minder endorfinen er aangemaakt en hoe minder snel je zal ontsluiten... althans in theorie  God, ik lijk wel een wandelende encyclopedie  Tja... die tunnelvisie waar je het over had, heb ik de hele zwangerschap gehad...Ik las alles wta los en vast zat over zwangerschap, bevallen en babies, ha ha!

Ukkie, naar de "keukenboer"! Leuk! Wij zijn laatst -toen met die lekkage in de keuken- ook wezen kijken, maar vonden het erg duur. Maar we hebben nogal een dure smaak, maar heb het vreemde vermoeden jullie ook... gebasseerd op jullie inrichting...heel stom, maar klopt het? Je weet dat je altijd moet afdingen hé opkeukens??? Daar vragen ze standaard teveel voor! Succes met de zoektocht!

Bo, lekker kamperen! Toen ik vorig jaar net zwanger was, zijn we ook gaan kamperen maar dan in Zwitserland. Moest steeds plassen, ha ha, erg lastig middenin de nacht en tijdens de autorit, ha ha!
Ook wij willen volgend jaar weer gaan kamperen, samen met Benthe. Vinden haar nu nog te klein. En wie weet Ukkie,misschien lopen onze meiden dan al wel!! Jij hebt het over kruipen, maar lopen kan ook nog!! Zou wel leuk zijn hé?! Mijn man en ik liepen beiden heel snel, een week na onze 1e verjaardag... dus verwacht eigenlijk een beetje dat Benthe ook snel zal lopen. Al zul je net zien dat zij het vertikt en pas met 1,5 jaar gaat lopen

Ik ga zo eens een boterhammetje eten en daarna verder met mn creabea-gebeuren.
Want voor creabea-dingen doe jij Vlinder?

Liefs

Terug
Bovenaan