Wiebelmama's 2

Ook hier dezelfde ervaringen in de kraamweek. Dag 2 hele dag bezoek gehad... en was erg vermoeiend, niet alleen voor ons maar ook voor Benthe. Ze heeft toen de hele nacht gehuild.... Veel van arm naar arm hoppen is voor zo'n kleintje vaak ook niet prettig. Hoe leuk het ook lijkt. Jij bepaalt als mama wat er gebeurd met je kindje
KLinkt leuk je laten verwennen... Ik vond dat moeilijk... de kraamhulpmoest me echt "naar bed"sturen en nam dan ook de telefoon mee, anders ging ik nog zitten bellen of smsen, ha ha!! Mijn tip, zetten op bepaalde momenten gewoon een kruis in de agenda, zodat jullie ook tijd hebben met z'n 3tjes! Hoe lang is je mannetje vrij als de baby is geboren? Want ook jullie hebben tijd nodig om te wennen aan je nieuwe rol!

En wat Ukkie zegt, zullen ze op gym ook wel gezegd hebben en zeg ik nu ook weer; klikt het niet met de kraamhulp, meteen actie ondernemen en het bureau bellen voor een andere, anders is straks je hele kraamweek vergald. Toen ik na de bevalling mocht gaan douchen en mn mannetje werd meegestuurd hebben we even de kraamhulp "ge-evalueerd". Ze mocht in ons geval blijven, ha ha!

Zal jullie uk straks bij jullie op de kamer slapen? In een wiegje of de kinderwagen? Of op eigen kamertje in ledikantje?

Ik snap nu wat jullie bedoelen met dat het zo spannend was met Ukkie en mij toen! IK vind het nu ook spannend. Met Ukkie was anders, want tja... toen was ik ook erg bezig met mn eigen naderende bevalling

XX

Nou Anoek, zal die verhalen van jou en ukkie straks wel missen hoor als jullie weer aan het werk gaan...

Wij hebben in ond vorige huis ook een niewe keuken geplaatst. We hebben toen eentje bij de ikea gekocht en zelf geplaatst. Mn mannetje is wel handig en een vriend van hem ook! De inbouwapperatuur hebben we toen elders gekocht, echt voor een prikkie, alles nieuw maar of showmodel geweest of moder van het jaar ervoor. Mogelijkheden genoeg dus!

In ons nieuwe huis, we wonen hier nu ong 2 jaar, zat wel een mooie keuken. Alleen het blad en de achterwand vind ik niet zo mooi. Maar  goed denk dat we dat nog wel eens gaan veranderen. Wij vinden beide een donker granieten blad erg mooi, dus die zal er vast nog weleens komen! En de wc, die wil ik ook nog weleens anders.  Het is een nieuw huis (2003) en zit nieteens een hangtoilet in!

Wat betreft kraambezoek ben ik eerder bang dat er niemand komt, dan dat het te druk wordt haha. We hebben beide geen opa's/oma's meer en alleen ik heb mn vader nog. De ouders van mn vriend zijn er beide niet meer. Verder heb ik alleen 1 broer (met vrouw en kind) en heeft mn vriend een broertje en zusje zonder aanhang. Wat vrienden betreft denk ik dat  alleen onze beste vrienden gelijk komen.

groetjes  Tara

Uk zal bij ons op de slaapkamer slapen. In de kinderwagenbak. Waar slapen jullie meiden nu? Vanaf wanneer?
Wij hebben onze slaapkamer en badkamer beneden, maar ik wil ook een bed in de woonkamer zetten. We zien het straks allemaal wel. Hoelang mn vriend thuisblijft weet ik niet. Hangt ervan af denk ik. Wat ie zelf wil, hoe ik me voel, bezetting in de winkel... heb al wel met degene besproken die ons vervangt dat ze hem 's ochtend maar een beetje vrij moet plannen, dan kan ie  nog even lekker blijven liggen.
Ik denk dat ik onze uk bij ons  laat slapen totdat ie doorslaapt. De babykamer is nl wel boven. Misschien dat ik dan wel het ledikantje in onze slaapkamer neerzet, want ik vind het matrasje van de kinderwagen wel dun.

liefs Tara

Oh, wat is het hier gezellig! Heerlijk, ik heb namelijk nog niet echt veel puf door de hooikoorts...

Anoek, leuk he, als ze lacht naar vreemden. Als ik met Lise naar de supermarkt ga (zit op de hoek van de straat, dus we lopen) heb ik in de winkel de kap van de kinderwagenbak naar beneden: kan ze lekker kijken! Ook dan gaan mensen tegen haar praten en dan lacht ze en brabbelt ze terug. Zoooo schattig. Dan loop ik echt als een trotse pauw achter die kinderwagen...

Fijn dat het met je konijn wel goed lijkt te gaan. Ik kan me voorstellen dat je toch een beetje ongerust was gezien je vorige konijntje...

Tsja, mijn bevalling: Ik had al dagen last van harde buiken en wist zeker dat het begonnen was omdat mn vliezen braken (midden in de nacht: snelsnel de trap af naar de WC, haha, met mn dikke toeter). En eigenlijk begonnen de weeën al direct. Eerst waren het wat lang durende harde buiken maar al snel, binnen een kwartier, echt pijnlijk en regelmatig. Na een half uur al de VK gebeld en die was er een kwartier later, woont nogal dichti n de buurt. Gelukkig maar, want toen we de tweede keer belden (en ik persdrang had) had ik echt geen half uur kunnen wachten op een VK uit een afgelegen dorp ofzo, haha. Dan werd Lise misschien wel zonder VK EN zonder kraamzorg geboren...pfoe.

Maar die weeën herken je direct hoor. Op een gegeven moment twijfel je niet, dan weet je gewoon dat 't begonnen is.

Precies wat Anoek zegt: raar dat het je echt geen bal uitmaakt wie er naar je onderkant kijkt. Zou ik nu echt niet zomaar goed vinden, haha. En ik had niet zozeer tijdens het persen, maar erna last van 'stoned zijn'. Ze moesten me hechten en dat vond ik niet echt fijn, de kraamzorg legde haar hand op mijn hals en zei: denk aan de hand. En ik heb wel 15 minuten gelegen en gezegd: auau, oja, de hand, zucht, de hand, waar is de hand, denk aan de hand. Moet echt komisch zijn geweest denk ik, zeker als ik nu zo terugdenk. Ach, het was allemaal zo snel gegaan dat ik gewoon helemaal suf was.

Ook toen ik ging douchen: ik viel flauw (mannetje en kraamzorg vingen me hoor) en hing in de douchecabine, vervolgens zat ik zomaar ineens op de grond (weer flauwgevallen). En ik hoor mezelf zeggen: ik ga dood, ik ga echt dood hoor, ik wil naar bed, ik loop wel naar bed.
Nou, mooi dat ik nergens heen liep, ik kon niet eens zitten. Haha.

Echt zoooo raar, ik was gewoon van de wereld.

Dus nog een tip: wij hebben bewust pas een paar uur na de bevalling gebeld dat Lise geboren was, kan je zelf ff op adem komen.

Jee Tara, wat vervelend dat alleen jouw vader er nog is. Dus da's de enige grootouder van jullie uk. Dat doet me beseffen wat een mazzel ik heb dat zowel mn ouders als mn schoonouders er nog zijn!

Mocht je je nou vervelen in de kraamweek (en tijdens je verlof): ik heb heeeeel veel tijd hier op het forum doorgebracht (maar dat had je wel gemerkt, haha). En er zijn bij mij ook veel collega's op visite geweest, en de buren enzo.

Nou, ik ga in een volgend berichtje even op het keuken-verhaal reageren (heb niet alles paraat)

Liefs,

Oja, en het slaapverhaal. Lise slaapt sinds dat ze 4 weken was in haar eigen kamer, in haar wieg. Daarvoor stond de wieg bij ons op de kamer. Kinderwagen beneden, kon ze, als ze beneden was, daarin slapen.

Dat doe ik nu niet meer, omdat ik merk dat ze daarin veel slechter slaapt dan in haar wiegje...en inderdaad, het matrasje is wat dun.

Keukens: ja, afdingen, dat weet ik ja. Ik zelf doe dat niet zomaar, mn mannetje doet dat schaamteloos. Dus die mag zich binnenkort weer uitleven haha.

Anoek, wij hebben inderdaad geen hele goedkope stijl nee. De eettafel is nog een restantje van toen we net getrouwd waren (weinig geld), maar ook die zal het nieuwe huis niet (of heel eventjes) halen. Verder houden we van strak (heb je vast ook gezien)...
Wij hebben (helaas) ook de gave om de duurste dingen het mooist te vinden, bah. Staan we in een winkel: oh, dat bed is echt gaaf! Jahoor, verreweg de duurste...nouja. We moeten maar eens zien m.b.t. keuken.

Badkamerkast gaan we trouwens ook vervangen: wordt van Qubic, van gamma. Weet nog niet precies hoe breed en welke kast(jes), maar dat komt wel...

Tara, wat misschien ook wel lekker is (hebben wij gedaan) is dat je mannetje halve dagen werkt zolang de kraamzorg er nog is (heeft mijn mannetje dag 4 t/m 8 gedaan) en daarna wat daagjes vrij. Kun je langzaamaan wennen aan het alleen zijn met je uk en dan kunnen jij en je mannetje ook even lekker samen met jullie uk zijn, sta je er niet ineens helemaal alleen voor...

Enne, als ik weer ga werken: ik ben "maar" 2 dagen weg in augustus en september, dus zal nog regelmatig op het forum rondhangen hoor. Alhoewel...we krijgen 1 september de sleutel...

Ik ga even een broodje eten.

Liefs, Ukkie26

jakkes, ik lijk wel dement. Haal ik net de witte was uit de machine, is ie wel nat maar ruikt ie niet fris: wasmiddel vergeten. Toch maar nog een keer aangezet...muts

Oei, gelukkig dat je man en kraamzorg erbij waren toen je ging douchen. Bij ons  ga je vanaf de slaapkamer naar de badkamer dus das wel lekker dichtbij.
En ik heb al een krukje klaarstaan in de badkamer om te kunnen puffen onder douche!
Ben zo benieuwd hoe de bevaling zal zijn! Wordt nu wel steeds nieuwsgieriger hoor..

Heb ik iets gemist? Hoe weet anoek van jou inrichting?

Liefs Tara

Terug
Bovenaan