Wiebelmama's 2

Haai!

Tara, en Anoek, is het bij jullie ook vies weer ofzo? Haha...jullie zijn snel met reageren (gezellig!). Bij deze succes voor de meiden die vanavond weer even denken bij te lezen...wij kletsen wat af zo!

We kunnen ook msn-en (met zn drietjes), haha.

Hier zit de badkamer nog geen paar meter van de slaapkamer af hoor, maar...ik KON gewoon niet. Als ik ging zitten in bed dan moest ik eerst zeker 10 minuten me op 1 punt focussen om maar niet flauw te vallen...

Anoek weet van mijn inrichting doordat ik de funda-link van ons huisje heb gemaild...Hebben?

En ja, misschien nog een erfenis van de zwangerschap: beetje dement, haha.

Liefs,

Ja leuk, stuur maar door die link!
Ik zal even kijken of ik nog wat foto's van ons huis op de laptop heb staan. ZAll ze dan ook wel even mailen. Leuk om indruk te krijgen hoe een ander woont!

Ga nu eerst even was opvouwen.

Ha ha ha ha Ukkie, nog steeds last van zwangerschapsdementie?!!

Ja, tara, ik zal het ook missen als ik straks weer moet werken...  Als jij nu maar wel voor die tijd bevalt.... zou het echt erg vinden als ik pas als ik terug kom van mn werk en gegeten heb, lees dat je al bevallen bent...  Maar hoop nog meer voor jou dat je voor die tijd bevallen bent!

Wij kregen gelukkig ook niet zoveel bezoek hoor in de kraamweek. Eigenlijk woont alles en iedereen niet in de buurt en de buren staan natuurlijk niet meteen een dag na de bevalling opde stoep... gelukkig maar! Benthe is om 13.48 geboren en wij hebben ook pas later gebeld, maar denk wel wat eerder dan Ukkie. Lise is natuurlijk s ochtends heel vroeg geboren, ha ha!! Na het bijkomen, hechten (ik kreeg trouwens een verdoving ook al waren het 2 minimale hechtinkjes meer voor het mooier genezen van 2 schaafwondjes, want was niet ingescheurd) en douchen hebben we de ouders gebeld en mijn broertje. Vlak daarna mijn beste vriendin gebeld. s Avonds kwamen mijn ouders en de volgende dag zijn mn schoonouders geweest.... bijna de hele dag.. ze wonen nogal ver weg, dus ja... wat moet je dan? s Avonds kwam mn broertje nog. Die dag was echt teveel van het goede. Daarna hebben we het rustig kunnen spreiden. Lijkt me toch wel moeilijk dat alleen jouw vader nog leeft....

Benthe heeft ook in de kinderwagenbak gelegen. Het matrasje is natuurlijk niet van de beste kwaliteit, maar vergeet niet dat je uk nu ook weer niet zoveel weegt  Bij ons was de bedoeling dat Benthe tijdens de kraamweek bij ons op de kamer in de bak zou slapen. Na een paardagen sliep ze overdag in haar eigen bed en s nachts nog in de bak bij ons. Toen de kraamhulp voorstelde om -volgens ons plan-  Benthe op haar kamertje te slapen te leggen, moest ik zo hard huilen.... ik was er nog helemaal niet klaar voor.... ha ha hawie had dat kunnen bedenken... Ik zelf in elk geval niet. Met 7,5 week is ze s nachts ook naar haar eigen kamertje gegaan. Wij hadden geen wiegje, dus Benthe sliep meteen in een ledikantje. Ik wilde zo rond de 5 weken Benthe naar haar eigen kamertje doen, maar toen ging mn man net weer 2 weken weg en ik wilde het doen als hij er ook was... niet dat dat veel uitmaakt, want hij wordt nergens wakker van, maar gevoelsmatig voelde dat beter, ha ha.... ohhh die hormonen toch ook  Wij hebben Benthe eigenlijk nooit ergens anders laten slapen dan op haar kamertje of bij ons op de kamer in de bak. Omdat we dat rustiger vinden en dan leert ze ook daar in slaap te vallen.

Benthe heeft net weer een fles gehad. Ze drinkt als een bootwerker vandaag zeg... heeft al veel gehad. Wellicht dat we nu de stap gaan maken naar 200 cc (190 water/ 6 schepjes)...
Ze heeft echt duidelijk weer een ontwikkelsprongetje gemaakt, want ze kan ineens weer nieuwe dingen. Ze pakt nu haar voetjes vast, kan zich vanuit lig optrekken aan je vingers (ze wil echt het liefste zitten!), goed speeltjes pakken en van de ene hand in de andere geven, meer lachen. Daarstraks ook beetje geoefend met omrollen. Als ze willen, kan je dat oefenen door ze een handje te helpen. Ze vindt het maar een beetje vreemd, ha ha!!

Ze begint te jengelen in de box nu... of klaar met de speeltjes of moe... maar eens kijken wat ze wil!

Liefs

Tara, je hebt mail.

Haha, denk niet dat het nog zwangerschapsdementie is hoor. Is gewoon domheid. Ben dan met teveel dingen tegelijk bezig (hoe krijg je het voor elkaar als je fulltime thuiszit?!) en dan vergeet je zoiets lulligs.

Ik vind het forum ook erg gezellig hoor! Kijk elke dag wel een paar keer of er al iets gebeurd is en of er iemand heeft gereageerd. Ik heb op mn werkplek beperkte internettoegang (we hebben nogal privacygevoelige info op het netwerk en het idee dat er iemand in kan breken...leidt ertoe dat we maar op een paar pagina's kunnen komen en - hoe is het mogelijk - jongegezinnen.nl hoort daar niet bij gheghe).

Wij hebben ruim 3 uur na de geboorte gebeld. Maar ze was idd ook om 5 uur 's ochtends geboren ja. En m,n schoonouders zijn woensdags allebei vrij en we wisten dat die direct op de stoep zouden staan. Om te voorkomen dat we ze weg moesten jagen, hebben we gewoon pas gebeld toen wij klaar waren voor bezoek . En we hebben eerst nog ff geslapen (nouja, geslapen) na de bevalling...was natuurlijk de hele nacht wakker geweest...

Leuk he, dat onze kleintjes zich zo snel ontwikkelen! Lise kan nu ook (eindelijk?!) dingen vastpakken. Kost soms nogal wat moeite, maar het zit er steeds meer aan te komen. Voetjes? Die heeft ze nog niet ontdekt. Omrollen doet ze ook nog niet, maar ze gaat wel steeds verder op haar zij liggen. Als ze zich kwaadmaakt draait ze om, maar...dat doet ze niet, haha. Ach, komt goed. Het CB vond het allemaal prima, dus het zal wel.

Wel mooi he, om te zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Eerst zien ze een speeltje, dan hebben ze door dat ze handjes hebben, dan hebben ze door dat ze met die handjes iets kunnen pakken en ga zo maar door. Echt grappig en mooi!

Nou, ga haar maar eens verschonen en dan maken we ons klaar voor een bezoek aan de keukenboer. Misschien dat Lise tijdens het afdingen wat kan lachen, haha. 100 Euro per lach eraf, en dan maar hopen dat ze een goede dag heeft .

Tot later!

Liefs, Ukkie26 (ik moet er toch echt om denken dat ik hier niet mn echte naam intyp...)

Hallo zeg!

Wat een kletstantes zijn jullie toch? Zeker slecht weer in heel nederland  .
Leuk is dat wel he om elkaar wat beter te leren kennen? Ik vond het ook leuk om jullie huisjes te zien Ukkie en volgens mij hebben we heel lang geleden ook jullie babykamers van gezien...toch Anoek en Ukkie?

Hier vandaag bij familie op bezoek geweest die pas verhuist zijn en de  geboortekaartjes besteld met de naam die we al hadden. Ik heb er steeds een beter gevoel bij. Het enige waar ik nog een beetje bang voor ben zijn de reacties van mensen om ons heen die ons allebei kennen. Ik ben zo benieuwd naar de proefdruk. Die krijgen we volgende week.
Verder voor de tv in slaap gevallen en ook aan de was bezig. Bah helemaal niet leuk. Ik heb nog een volle mand donkere was staan, de witte moet nog opgehangen gaan worden en de stofzuiger staat al de hele dag paraat voor gebruik.

x-vlinder

Creabea...ik zal wel een foto mailen van mijn uitspattingen (haha).

Vlinder, you've got mail

Ik heb volgens mij nooit foto's van de babykamer gemaild, maar heb nu toevallig allemaal foto's op de usb-stick staan en daarstraks verstuurd naar de hema om af te drukken, dus zal zo eens wat nieuwe fotootjes mail, incl babykamer!

En idd, even bijlezen als je vandaag nog niet geweest bent.... een hele klus  Lekker druk hier, maar ja, het is dan ook wel erg slecht weer vandaag (althans hier in Brabant).

Ukkie, hoe was het bij de keukenboer??? Iets moois gevonden? Vind jullie huis van nu echt supergaaf! Had ik nog niet gezegd volgens mij. Wel mijn stijl! Ik houd ook van strak en modern. Die keuken in het nieuwe huis... op zich niet heel lelijk of zo, maar landelijk is ook niet mijn stijl. Die afzuigkap zou ik er zeker uitslopen en vervangen door eentje van RVS

Ja mooi om te zien hé die ontwikkeling? Benthe rolt ook nog niet om hoor. Ja ze heeft het 2x gedaan... per ongeluk, ha ha! Nu help ik haar, door haar beetje om te rollen, laatste stukje kan ze dan zelf als ze van haar buik op haar rug rolt of het begin als ze van haar rug op haar buik rolt, maar ze heeft echt nog hulp nodig. Ben benieuwd hoe lang dat nog zal duren. Benthe is met pakken wel heel vlot hoor. Terwijl Lise juist heel vlot was/ is met lachen en brabbelen. Benthe begint nu wat meer verschillende geluidjes te maken. Ik vind die verschillen in ontwikkeling ook best grappig, zo zie je dat elk kind uniek is. Vind jij ook dat je al wat van het karakter kan zien? Benthe kan soms echt een kleine driftkikker zijn, als de fles niet snel genoeg naar haar zin komt of als iets niet lukt, dan wordt ze boos en maait met armpjes en beentjes... Beloofd wat voor de peuterpuberteit  Verder is ze niet echt een knuffelkont. Als ik haar eens lekker vastpak, probeert ze steeds los te komen, want ze wil alles zien en zit dan ook het liefste! Vooral de tv vindt ze machtig interessant, ha ha!! En als ze opgepakt wil worden, steekt ze armpjes naar je uit.. zoooo lief! Ik probeer een beetje te omschrijven hoe Benthe zich gedraagt en waar ik zo van geniet. Waar geniet jij het meeste van Ukkie?? Is Lise wel een knuffelkind?

Ik ga maar eens de vaat inruimen, thee zetten, Grey's Anatomy op (tja... Benthe moet nu al knappe dokters kijken) en zal straks nog even foto's mailen.

Liefs

Meiden, ik heb ook nog wat foto's gemaild! Zowel van ons huis, als van de babykamer.

Je nieuwe huis is wel ff wat anders als de vorige zeg! vooral veel meer ruimte, zowel binnen als buiten. Die prijs van jullie nieuwe huis valt me nog mee trouwens, ik dacht dat het daar bij jullie in de buurt veeeel duurder was als bij ons in het noorden, maar eigenlijk valt dat best wel mee. Moet zeggen dat wij ook niet echt in een goedkoop dorp wonen. Als je echt goedkoop wil dan moet je boven groningen.... op de klei ha ha.

Groetjes Tara
ik moet er ook goed om denken   welke naam ik tik, had laatst al een keer de verkeerde en weet het soms nog net optijd te veranderen....
Ach als er mensen zijn die ik ken dan herkennen ze mn verhaal vast wel!

Terug
Bovenaan