Ha ha ha ha Ukkie, nog steeds last van zwangerschapsdementie?!!
Ja, tara, ik zal het ook missen als ik straks weer moet werken... Als jij nu maar wel voor die tijd bevalt.... zou het echt erg vinden als ik pas als ik terug kom van mn werk en gegeten heb, lees dat je al bevallen bent... Maar hoop nog meer voor jou dat je voor die tijd bevallen bent!
Wij kregen gelukkig ook niet zoveel bezoek hoor in de kraamweek. Eigenlijk woont alles en iedereen niet in de buurt en de buren staan natuurlijk niet meteen een dag na de bevalling opde stoep... gelukkig maar! Benthe is om 13.48 geboren en wij hebben ook pas later gebeld, maar denk wel wat eerder dan Ukkie. Lise is natuurlijk s ochtends heel vroeg geboren, ha ha!! Na het bijkomen, hechten (ik kreeg trouwens een verdoving ook al waren het 2 minimale hechtinkjes meer voor het mooier genezen van 2 schaafwondjes, want was niet ingescheurd) en douchen hebben we de ouders gebeld en mijn broertje. Vlak daarna mijn beste vriendin gebeld. s Avonds kwamen mijn ouders en de volgende dag zijn mn schoonouders geweest.... bijna de hele dag.. ze wonen nogal ver weg, dus ja... wat moet je dan? s Avonds kwam mn broertje nog. Die dag was echt teveel van het goede. Daarna hebben we het rustig kunnen spreiden. Lijkt me toch wel moeilijk dat alleen jouw vader nog leeft....
Benthe heeft ook in de kinderwagenbak gelegen. Het matrasje is natuurlijk niet van de beste kwaliteit, maar vergeet niet dat je uk nu ook weer niet zoveel weegt Bij ons was de bedoeling dat Benthe tijdens de kraamweek bij ons op de kamer in de bak zou slapen. Na een paardagen sliep ze overdag in haar eigen bed en s nachts nog in de bak bij ons. Toen de kraamhulp voorstelde om -volgens ons plan- Benthe op haar kamertje te slapen te leggen, moest ik zo hard huilen.... ik was er nog helemaal niet klaar voor.... ha ha hawie had dat kunnen bedenken... Ik zelf in elk geval niet. Met 7,5 week is ze s nachts ook naar haar eigen kamertje gegaan. Wij hadden geen wiegje, dus Benthe sliep meteen in een ledikantje. Ik wilde zo rond de 5 weken Benthe naar haar eigen kamertje doen, maar toen ging mn man net weer 2 weken weg en ik wilde het doen als hij er ook was... niet dat dat veel uitmaakt, want hij wordt nergens wakker van, maar gevoelsmatig voelde dat beter, ha ha.... ohhh die hormonen toch ook Wij hebben Benthe eigenlijk nooit ergens anders laten slapen dan op haar kamertje of bij ons op de kamer in de bak. Omdat we dat rustiger vinden en dan leert ze ook daar in slaap te vallen.
Benthe heeft net weer een fles gehad. Ze drinkt als een bootwerker vandaag zeg... heeft al veel gehad. Wellicht dat we nu de stap gaan maken naar 200 cc (190 water/ 6 schepjes)...
Ze heeft echt duidelijk weer een ontwikkelsprongetje gemaakt, want ze kan ineens weer nieuwe dingen. Ze pakt nu haar voetjes vast, kan zich vanuit lig optrekken aan je vingers (ze wil echt het liefste zitten!), goed speeltjes pakken en van de ene hand in de andere geven, meer lachen. Daarstraks ook beetje geoefend met omrollen. Als ze willen, kan je dat oefenen door ze een handje te helpen. Ze vindt het maar een beetje vreemd, ha ha!!
Ze begint te jengelen in de box nu... of klaar met de speeltjes of moe... maar eens kijken wat ze wil!
Liefs