Wiebelmama's 2

Goedemorgen!

Nou, hier weer een grijze dag in 't vooruitzicht dus ik zal hier wel weer te vinden zijn...

Vlinder, precies wat je zegt: leuk om elkaar beter te leren kennen. We typen al zo'n tijd hier op het forum en dan nu met foto's enzo, echt leuk.

Tara, wat een gaaf huis zeg! En jouw inrichting: ook helemaal mijn stijl. Grappig hoor.
Over het goedkopere deel van Noord-Nederland: daar heb ik (met mn ouders toen nog) gewoond, haha. In een mini-dorpje in Noord-Groningen (Appingedam, misschien ken je 't wel). En inderdaad: daar zijn de huizen echt goedkoop. Maar toen mn ouders terugverhuisden naar Noord-Holland en er niet op achteruit wilden gaan qua ruimte...pfoe, toen moesten ze flink wat bijleggen!

Anoek, leuke foto's hoor. De babykamer had je volgens mij ooit een link naar een website gemaild. En Benthe in actie: leuk! Ik zal vandaag ook eens wat recente foto's van Lise sturen...

Bij de keukenboer staat heel veel moois, da's nou net het punt. 1 keuken vonden we geweldig, dus die gaat ze voor ons "intekenen" (zoals dat heet) en dan volgende week terug om te horen wat het ons gaat kosten. En dan maar afdingen, haha. Hoop dat het meevalt, want we vinden 'm allebei wel erg gaaf.

We zitten alleen met 1 ding: ze verkopen bij die keukenboer geen tegels ofzo, en we weten niet zo goed wat we achter de keuken op de muur willen. Tegels, verven (kan dat met koken?!). Iemand een suggestie? Keuken is dezelfde kleur als ons dressoir...

Als ik Lise inderdaad een duwtje geef rolt ze wel om. Maar ze heeft dan niet door dat ze daar zelf aan heeft bijgedragen. En zolang ze het niet doorheeft, denk ik niet dat ze 't zelf zal doen. Ach, we zien wel.

Lise is wel echt een knuffelbaby. Kan je uren mee op schoot zitten, vindt ze prima. En lekker lachen en brabbelen. Daar geniet ik het meest van: lekker op schoot, knuffelen. En voor de spiegel, dan lacht ze zo lief naar zichzelf en gaat ze met zichzelf spelen. Andere kindjes vindt ze ook prachtig!

Karakter: nieuwsgierig (ontzettend) en ongeduldig. Poepoe. Als ik haar voed moet ze altijd 2 kanten (mevrouw heeft niet genoeg aan 1). Als de ene dan "leeg" is (althans, dat denk ik dan) en ik haar afkoppel: nou, zeuren hoor! En ook als ze de fles heeft gezien maar hij is nog niet warm genoeg...poe. Ach een baby met temperament: ik vind het niet erg.

Babyboom niet gezien, ben naar de stad geweest. Had gehoopt in de uitverkoop wat leuke kleertjes voor Lise te halen (truitjes moet ze al naar 68: haar rug is nogal lang) maar helaas: alle uitverkoop was alweer weg. Probeer het vanavond nog hier in het dorp, en anders maar niet...

Ga straks babyboom kijken via uitzendinggemist...

Oja, de huisarst: heel bekend. Zeker als ik snel terecht wil. Dan is hij OF op vakantie OF kan ik pas na een paar dagen. Vermoeiend hoor. Voordeel is dat 'ie op de hoek van de straat zit, dus ik zou ook niet zo snel een andere nemen want dan moet ik het dorp door.

Anoek, hoe was het bij de HA?

Oh, die "ik-moet-weer-werken-tranen" heb ik ook gehad van de week. Vreselijk. En dan is mn mannetje zelfs gewoon thuis als ik werk de eerste 2 maanden, maar dan nog. Daar gaat het niet om, gewoon het idee dat je niet meer (altijd) thuis bent bij de kleine. Pfff. Anoek, heel herkenbaar dus. Maar het schijnt over te gaan! Ik hoop het maar, en ik hoop dat je je eerste weekje goed doorkomt...

Vlinder, ik was gewoon met gewoon wasmiddel hoor, voor Lise. In het begin ook. Ik doe geen wasverzachter omdat ik daar zelf niet tegenkan en het dus niet in huis heb (haha). Sommige, van die hele zachte kleertjes, doe ik even in de droger en dan aan het wasrekje, dan zijn ze ook lekker zacht.

Patries, vervelend dat je zo'n last hebt van misselijkheid. Ik hoop voor je dat het snel overgaat. Toen bij mij de ergste misselijkheid weg was, had ik het gevoel alsof ik de hele wereld weer aankon: heerlijk! Kun je je eten wel binnenhouden?

Twinkel: laatste werkdagje!!! Tot na het weekend, lekker kletsen, haha.

Tara, nog niets, jammer hoor. Sterkte met wachten...

Nou, ik ga gauw naar Lise: die ligt te huilen in de box. Zal wel honger hebben.

Oh, ze zit trouwens te schommelen tussen 4 en 5 voedingen...

Liefs, Ukkie26

Zo raar: Lise gevoed (ze had honger) en ze ligt nu gewoon alweer in bed! Minder dan 1 uur wakker. Niets voor haar...

ach, misschien maakt ze weer een sprongetje, er zat ook maar 3,5 uur tussen de voedingen...

@Ukkie, Ik kan de hele dag mijn eten binnen houden behalve s'avonds dan lukt het echt niet meer. Elke avond moet ik echt rennen naar de wc en dan meestal rond 9 uur.

@Anoek, Ik heb geen mail gehad hoor van je kamertje of moet ik op hyves kijken??

Wat een saaie dag gaat dit worden zeg. Wilde net ff naar buiten heb een hele boel brood voor de geiten maar ja het is nu natuurlijk een grote modder poel op de kinderboerderij. Het blijft hier regenen. Voel me net een vis in een visglas.

Liefs xxx

Haai Patries,

ja, vies weer he. Hier regent het niet, maar Lise ligt te slapen en ik wil dr niet wakker maken en dan met haar naar buiten. Ze begint net haar ritme weer te krijgen na het gesleep van afgelopen weekend...
Misschien dat ik na de volgende voeding (uurtje of 3) ff naar buiten ga.

En vanavond gaan we naar een andere keukenboer (gewoon even kijken, geen afspraak). En ik ga nog even (in mn uppie) kleertjes voor Lise, maar ook voor mezelf, kijken.

Zo raar om te merken dat elke keer als ik ga shoppen ik met dingen voor lise thuiskom en NIX voor mezelf. En ik moet toch echt wat nieuwe kleren, jas, schoenen enzo. Ik kijk er niet eens naar. Moet maar eens echt gericht gaan shoppen en Lise thuislaten ofzo...

Tot later! Liefs,

Zo, daar ben ik weer.... Pffff was wel druk bij de huisarts zeg. Snap nu wel een beetje dat ze alleen dringende gevallen willen, maar ja, je moet toch een keer aan de beurt komen of niet dan? HOefde gelukkig maar paar minuutjes te wachten en dat terwijl de wachtkamer vol zat. Maar was ook met 3 tellen weer buiten. Das toch ook niet leuk meer voor die artsen... lijkt wel lopende band werk. Anyway, wrs een overbelaste spier. HIj voelde in elk geval spanning in mn nek. Wrs door wiien erger geworden en ook al doe ik dat nu niet meer, het vele tillen met een kleine baby werkt natuurlijk ook niet mee. Moet het aankijken, heb in elk geval een brief voor de fysio. Mocht ik over een week nog last hebben, dan moet ik ff afspraak maken bij de fysio. Hoop dat het snel over is, want met autorijden is het ook niet echt fijn... en moet natuurlijk straks 4 dagen 2x1 uur in de auto, maar we zien wel.

Ukkie, leuk dat jullie iets gevonden hebben. Konden ze geen indicatie geven? Hoop dat het binnen jullie "budget" past, anders is het zo zuur vind ik tenminste altijd.

Weet wat wel schijnt te zijn dat meisjes-babies meer temperament hebben dan jongens-babies. Kan het natuurlijk niet vergelijken, maar in die meiden van ons zit in elk geval behoorlijk wat pit! Als Tara nu een jongen krijgt (wat ik overigens niet denk) dan kunnen we vergelijken....
Heerlijk dat Lise zo lekker wil knuffelen. Benthe daarstraks ook wel,maar ze was ook echt moe en dan wil ze altijd wel even kroelen.
Gisteren had Benthe ook zo'n dag dat ze voor haar doen weer snel moe was, ook na een uurtje, terwijl ze normaal zo 2 uur wakker is. Ook veel geslapen én meer gedronken dan normaal. Dus wie weet regeldagje en gaat ze nu echt over na 4 voedingen of er komt weer een sprongetje aan.

Wat trouwens grappig is is dat Benthe mijn gezicht aan het ontdekken is. Steek ze haar handjes uit en pakt mijn neus of mond of legt haar handje op mn wang of ze trekt aan mn haar...auuuu

Gelukkig dat jij ook een beetje last hebt van die weer-gaan-werken-tranen Ukkie. Het voelt zo dubbel hé? Vanochtend bij de fles liepen er ook alweer tranen over mn wangen. Lijk wel een softy, ha ha! Ik had dit zo niet verwacht he. Dacht dat ik ontzettend zin had om weer te gaan werken.... Heb ik ook wel, maar diep in mn hart zou ik toch nog wel graag thuisblijven... Denk dat dat na een paar dagen wel over zal zijn hoor. Hoef tenslotte maar 4 dagen en dan 3 weken vakantie. Maar die vakantie is toch wel anders, want dan is mn man thuis. Niet dat ik dat erg vindt, maar.... nou ja, je begrijpt me vast wel.

Patricia vervelend dat je zo misselijk bent. Weet niet wat je s avonds eet, maar ik werd zelf misselijk van aardappels de eerste weken. Hoefde niet te spugen of zo, maar kon me er wel beroerd van voelen. Ook vet werd ik misselijk van. Dus jullie kunnen je voorstellen hoe gezond ik at die eerste weken ;-)
Ben jou vergeten denk ik met de foto's, sorry. Op hyves staan wel nieuwe foto's van Benthe, maar niet van het kamertje. Zal ze straks nog wel ff mailen.

Ik heb eerder een link of een plaatje hierop gezet van het kamertje zoals ie in de brochure stond (meubeltjes), maar volgens mij heb ik nooit foto's gemaild van het kamertje zoals het geworden is..... Toch?

Tara, wanneer moet je nu weer naar de vk? Ik weet nog dat ik een afspraak had met 40 weken en hoopte dat ik de volgende afspraak niet meer zou halen.... en dat gebeurde ook. Ik moest dinsdags met 40+5 weer op controle en de dag ervoor is Benthe geboren. Ik vind eigenlijk dat jouw beeb morgen moet komen. Ukkie met 40+2, jij met 40+3 en ik met 40+4, de rest kan dan nog "kiezen" uit ervoor of erna, ha ha ha ha!!! Konden we maar zelf kiezen hé?

Ga nog ff wat "rondsurfen" en daarna nog wat 'knutselen'

Liefs

O ja,Vlinder ik was de kleertjes e.d. van Benthe ook met gewoon wasmiddel en ook elke keer andere (net wat in de aanbieding is, ha ha). Ik gebruik bij haar spullen geen wasverzachter. Heb ergens gelezen dat je dat beter niet kan doen.... Vraag me niet waarom want ik heb geen idee meer, ha ha! Ik gebruik het sowieso heel weinig, alleen bij de handdoeken van ons.

Mocht je kindje niet tegen wasmiddel kunnen dan heb je (of je kraamhulp) het zo gewassen met Neutral o.i.d. hoor!

Zo wordt trouwens ook "geroepen" dat je beter geen zwitsal kan gebruiken.... maar ja, zo kunnen we wel aan de gang blijven niet? Je merkt snel genoeg of je kindje ergens niet tegen kan. Ik ben een echte zwitsal-addict :) Gebruiken het zelf ook, ha ha!!

X

Ohhh Ukkie, ik ben net zo.... ga ik naar de stad en wil het liefste alleen maar kleertjes voor Benthe kopen en speelgoed, ha ha!!!
Heb inmiddels ook al het nodige voor mezelf gekocht, maar dat was echt noodzaak als ik tenminste iets anders aan wilde dan zw-kleding en zw-bh's. Nieuwe schoenen staan ook nog op het lijstje. Misschien morgen maar eens kijken, maar er is overal nog opruiming en schoenen in de opruiming kopen is me nou nog nooit gelukt.... heel typisch. Wil in elk geval een paar met HOGE hakken. De schoenen die ik met hoge hakken heb, zijn dringend aan vervanging toe en ik wil echt graag weer op hakken lopen na maanden platte schoenen (en de laatste weken sneakers en slippers, ha ha).

X

Haai!

1 van de vervelende dingen van het forum is dat je niet zo makkelijk terug kunt lezen wie wat zei als je zelf aan het typen bent...baal. Ik heb dus (zeker gisteren) 2 schermen open staan: 1 waarin ik reageer en 1 waarin ik lees wie wat typte...toch nog een restantje zwangerschapsdementie?

Anoek, vervelend hoor, die tranen. Ik baal er ook van eigenlijk. Vind mn werk onwijs leuk, maar Lise is misschien leuker! En aan de andere kant weet ik dat ik een leukere mama zal zijn als ik ook mn eigen ding heb. Zo voelt het nu alleen even niet. Bah.

Ik wil trouwens helemaal niet met de tranen op mn wangen naar mn werk toe, maar vrees toch dat dat gebeurt. En ik ben ook nog eens ruim 1 uur enkele reis onderweg, dus zooooo vele tijd om te piekeren en geen afleiding. Bah. Als ik eenmaal op het werk ben, denk ik dat het wel gaat: afleiding genoeg. Maar dat treinen en bussen, bah. Ik hoop maar dat het snel went.

Over de keuken: we hebben een budget meegegeven aan de dame. Zij houdt daar rekening mee (hopen we, haha). En dan horen we vrijdag hoe duur de versie is die we nu besproken hebben. Dan kunnen we variëren met apparatuur, materiaal van de deurtjes enzo. Ach, we zien wel. Als het echt te gek is (ding moet natuurlijk ook nog geplaatst...) dan maar niet. Het huis wordt toch wel ons paleisje .

Ik ga me even oriënteren op inbouwkasten: die willen we in de slaapkamer. En eens bedenken of we de muur gaan schilderen (1 kleur) of behangen (een hip iets)...en dan het door de ballotagecommissie krijgen, haha.

Fijne dag verder. Liefs,

Terug
Bovenaan