Wiebelmama's 2

Ik moet ook maar eens 2 schermen openzetten, ha ha!!

Ja Tara, ik moet idd gelijk maandag werken. Maar goed ook, want anders blijf je er toch maar tegen aan hikken denk ik. Ik werk maandag t/m donderdag. Ga rond 7 uur van huis, want mn mannetje is thuis bij Benthe. Dat is wel fijn, dan kan ik wennen aan werken zonder dat ik ook nog moet wennen aan Benthe wegbrengen  Ik dacht dat ik er wel weer zin in zou hebben, maar hoe dichterbij het komt, hoe meer ik er tegenop zie...Maar goed, eens moet de 1e keer zijn en ik denk dat het niet uitmaakt wanneer het is, want zal me heo dan ook voelen zoals ik me nu voel. Heb overigens mn werktas vandaag uitgeruimd. Die is toen mn verlof begon de kast in gegaan en er niet meer uit geweest, ha   ha!! Zat me toch een rotzooi in, ha ha! Hij staat dus nu klaar voor maandag. Das aan de andere kant wel weer een teken dat ik er mee bezig ben... hmmmm blijft dubbel.
Doordat ik Benthe niet hoef weg te brengen kan ik gelijk naar mn werk en door de vakanties hoop ik vlot op kantoor te zijn, zodat ik weer op tijd naar huis kan. Want niks lijkt me leuker dan weer thuis komen en die stralende lach van mn dochter te zien

Hahahahaha... heb Benthe net haar slaapzak aangedaan en tussen ons in op de bank gezet. Is ze zittend in slaapgevallen met haar snoozebabydoek...zó schattig!

Ze kan sinds gisteren vanuit lig zich optrekken tot zit! Ze doet dan eerst haar beentjes in de lucht alsof ze zich in zit wil "slingeren" hahahaha, gek kind ;-)

Ga nu even lekker samenmet mn mannetje op de bank hangen!!

X

Goedemorgen!

Ik kom me alvast weer melden. Helaas weer niets gebeurt vannacht...
Stiekum had ik wel een beetje gehoopt de ie dit weekend zou komen. Maar goed, hij/zij wil dus nog niet. Moet mn verwachtingen maar weer eens bijstellen (voor de zoveelste keer) Hoop dan nu maar dat ie er uiterlijk volgend weekend is.... Ach en anders wordt ik de woensdag  doorverwezen naar de gyn...Binnen 2 weken zal ik toch wel een keer mama zijn denk ik.  

Tipje voor dames die nog moeten: ga gewoon uit van 42 weken, dan valt ie ook niet zo tegen! (makkelijk gezegd hè? lukt mij ook niet hoor!) Ik heb trouwens ook nog een  leuke boekentip voor de dames die  nog moeten bevallen: HotMamas van Wendy Smit. heel leuk informatief boek, met de èchte werkelijkheid en een flinke dosis humor. Een beetje kluun (help ik heb mn vrouw zwanger gemaakt) maar dan voor vrouwen.    

Nou dames, ik ga nog wat nuttigs doen. Boekhouding even afmaken denk ik. En dan straks nog maar even wat leuks doen met zn 2en, Zal hopelijk wel de laatste keer zijn...

liefs Tara

Hoi meiden,

Wow wat is het hier druk geweest, gezellig hoor!
Nou ik hoop dat ik alles onthouden heb, maar ik ben bang van niet... Me hoofd is echt een grote zeef op dit moment!

Tara helaas nog steeds niks ah nou je houd het wel spannend hoor! Hoop echt dat je snel zal bevallen... iig binnen 2 weken, maar   hoop wel eerder hoor. Ik heb trouwens nu al het idee dat ik ook te laat zal bevallen, weet niet hoe ik er bij kom, misschien omdat me moeder ook alle keren overtijd was?!
Leuke foto's van je huis en van de baby kamer! Lekker vrolijk! Ik heb ook al allemaal ideeën voor het kamertje... In me hoofd is het al helemaal af haha! We zullen na de vakantie er wel aan gaan beginnen!

Anoek morgen weer aan het werk, tja nu het dichter bij komt zal het wel even moeilijker zijn, maar wat je al zei je moet er doorheen.. Hoop voor je dat het alles mee zal vallen! En wel fijn  dat je Benthe niet hoeft weg te brengen, maar dat je man thuis is!  Vervelend trouwens dat je zo last hebt van de pil, volgens mij is de nuva ring wel een goed alternatief geeft veel minder hormonen af en veel plaatselijker.
Waar ga je trouwens naartoe op vakantie, in een huisje? Of heb ik dat gemist? Ik heb trouwens ook geen foto's van het kamertje van Benthe gehad...

Twinkel lekker vakanite/verlof!!! Vind je het niet een raar idee dat je zolang niet naar je werk hoeft?

Ukkie een nieuwe keuken uitgezocht... Hoop dat ie binnen jullie budget past! Tja is vaak zo hè dat je meestal het duurste leuk vind:(
 Als je wil schilderen achter de keuken op de muur kan je een glasplaat ervoor doen, staat vaak erg mooi... Of kan geen tegels ergens anders vandaan halen?

Patricia vervelend dat je misslijk bent, hoop voor je dat het snel weer over is.

Vs hoe is het met jou? Je komt zeker al bijna naar Nederland?! Leuk, kan je je buikje aan iedereen showen!

Vlinder hoe is het met jou?

Hier gaat alles goed... Ben alweer 12 weken!! Kan niet wachten tot mijn buikje begint te groeien!
We hebben besloten dat ik na mijn bevalling waarschijnlijk ga stoppen met werken! Heb wel zin in! Het wordt anders zo geregel, we werken beiden niet in de plaats waar we wonen en hebben allebei ook wisselende diensten en hebben ook geen familie in de buurt wonen. Nou ja en de laatste tijd heb ik het ook niet meer heel erg naar me zin op het werk. Het is financieel goed te doen dus de keus was snel gemaakt!
Alleen weet ik niet zo goed wanneer ik dit op me werk moet vertellen, want heb ook niet zo zin om straks me uitkering tijdens me verlof mis te lopen... Ik weet wel dat ze je niet mogen ontslaan, maar misschien is er een andere manier voor een werkgever om er dan onderuit te komen? Weten jullie hoe dit zit? en hoe zouden jullie dit aanpakken?

Fijne zondag nog!
Liefs Bo

Haai meiden!

Tara hmm, nog niets. Ik had zo gedacht dat je uk vandaag zou komen, 20 juli, mooie datum. 20-08-2008 is ook mooi trouwens, maar dan is jullie uk er wel uit, haha. Meid, sterkte met wachten en precies wat je zegt: ga er maar van uit dat het over 2 weken toch wel geboren is! Ik weet het, is lastig...maar 't komt echt hoor! En dichterbij dan nu ben je nog niet geweest!

Anoek, sterkte met je 'ik-moet-weer-werken'-gevoel. Kan me helemaal inbeelden wat je voelt, bah. Maar wel wat je zegt: of je nu na 10 weken of na 10 maanden weer gaat werken, je moet er toch doorheen. Benthe is in ieder geval niet meer ienie-mienie en helemaal hulpeloos, en je hoeft maar 1 weekje en dan lekker vakantie. En het beste: je mannetje is lekker met haar thuis! Komt goed hoor!

Kun jij me over 2 weken ook zo oppeppen? Haha...

Kleertjes zijn leuk he? Ik vind het ook zo leuk om te kopen! IK merk trouwens dat de merkkleertjes zowiezo kleiner zijn dan HEMA/C&A/Prenatal/Hennes. Kreeg van een goede vriendin een pakje 62/68 van Koeka (Lise hing toen tussen 56 en 62 in), maar ze heeft 'm maar een paar keer aangehad. Hij is nu echt te klein...

En balen dat je zo'n hoofdpijn krijgt van de pil. Ik hoop dat het alsnog wegtrekt...of dat de nuvaring helpt. Ik ben nog steeds niet ongi geworden sinds de bevalling (lang leve de BV), als ik wel ongi word wil ik aan de pil, eentje die je kan nemen terwijl je BV geeft. Voorlopig voor ons dus de rubbers...wil de gok niet wagen want niet ongi betekent niet dat je niet vruchtbaar bent...

Jeetje Bo, alweer 12 weken! Gaat hard he? Hoe heeft je omgeving gereageerd op je zwangerschap?
En wat een beslissing zeg, dat je stopt met werken! Toe maar. Ik zou tegen de muur opvliegen als ik elke dag thuis zit. Ook al denk ik dat ik het in het begin ook wel lastig zou vinden weer te moeten gaan werken. Aan de andere kant kan ik het me ook voorstellen hoor, zo'n gesleep met die kleine. En als het financieel kan...dan zou ik het misschien ook wel overwegen.
Wij zouden het financieel wel op 1 inkomen redden...maar niet met ons nieuwe huis, haha. Dat kunnen we niet van 1 inkomen betalen. Dus ik "moet" wel.

Keuken: ja, schilderen en dan een glasplaat erover is wel een goed idee. Of de tegels bij de bouwmarkt halen ofzo. Mn mannetje heeft wel eens eerder getegeld, dus dat kan 'ie misschien zelf...

Twinkel: verlof! Jeej! Heb je nog leuke dingen op de planning staan (behalve jullie wondertje op de wereld zetten)?

En hoe is het met de rest? VS, bijna naar NL op vakantie! Jeej! Lekker bijpraten en trots je buikje laten zien!

Bo, buikje komt wel hoor! Er zal zelfs een tijd zijn dat je zou wensen dat 'ie iets minder groot was, haha. Maar het is zeker genieten!

Patricia, lekker geslapen? En je kleine meid? Sterkte met de misselijkheid!

Pippie, jij bent nu ook wel met verlof denk ik zo? Hoe is het met je?

Vlinder, nog creatieve uitspattingen gehad? Ik kan veel bedenken, maar uitvoeren...ho maar. Ben niet zo handig...

Meiden, ik ga: even lunchen.

Liefs, Ukkie26

Oja, Bo, over de uitkering tijdens je verlof: moeilijk, moeilijk, moeilijk. Heb je een contract onbepaalde tijd?

Heb even wat gesurfd (heb je vast ook al zelf gedaan:

http://www.arbeidsrechter.nl/h/h7zw.htm

http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm#8

Het lijkt er dus op dat je wel recht hebt op een uitkering, als je ontslag ingaat uiterlijk 10 weken voor je bevaldatum. Oftewel: misschien gewoon doorwerken tot 34 weken en dan stoppen.

En het is het UWV dat je zwangerschaps- en bevallingsuitkering betaalt (tenminste, bij mij wel). Het wordt gezien als ziekte namelijk. Dus misschien dat het je werkgever niet veel kost en het hem dan niet zoveel uitmaakt.

Misschien kun je ook het UWV erover bellen ofzo. Zou inderdaad wat lullig zijn als je geld misloopt dat je (redelijk simpel) had kunnen krijgen.

Succes met uitzoeken!

Liefs, Ukkie26

en...er zijn meer mensen die ermee zitten hoor, zie

http://www.zwangerschapspagina.nl/about77493.html

Bo, ik ben als werkgever aardig bekend met je wel en niet mag als werkgever. En wat dat dan  inhoud voor de medewerker.
Belangrijkste is idd wat voor contract (bepaalde of onbepaalde tijd) je hebt en als ie voor bepaalde tijd is, tot wanneer dat ie dan loopt.
Als je me die gegevens mailt of op het forum zet dan kan ik je wel wat meer vertellen!

Wel een goeie keuze hoor! Vooral als je het toch niet zo naar je zin had. Nou en als dat thuiszitten toch iets minder goed bevalt (zal wel niet, maar het kan  wel) Dan kun je ook zo weer wat anders zoeken. Ook jonge moeders mét kinderen kunnen best een andere baan vinden hoor!

Gr Tara

Hallo meiden,

Zo hee... wat een verhalen zijn er allemaal geschreven zeg de afgelopen dagen.
Ik heb zeker een half uur bij zitten lezen. Het is hier de laatste dagen lekker druk geweest. Gezellig hoor!

Het is idd een gek idee dat ik vanaf nu tot aan maart niet meer naar mijn werk hoef te gaan (behalve dan om koffie te drinken en kindje te showen natuurlijk).
Ik kan me er eerlijk gezegd ook geen voorstelling bij maken.
Het afscheid nemen van mijn groep ging redelijk goed hoor, al moest ik wel een paar keer slikken en traantjes wegduwen, want als die kraan eenmaal open staat bij mij dan blijft het lopen.
Een heel gek idee dat ik pas weer terug kom met kindje.

@Anoek, jouw verlof zit er dus op nu het mijne begint.
Ik kan me voorstellen dat dit dubbele gevoelens met zich meebrengt.
Wel fijn dat je Benthe nog niet meteen weg hoeft te brengen, maar dat ze nog lekker kan blijven liggen terwijl jouw man voor haar zorgt.
Succes morgen met het weer oppakken van je werk. Ik hoop voor je dat het snel weer fijn voelt om op je werk te zijn (ook al zul je vast en zeker momenten hebben waarop je heel erg naar huis en Benthe verlangt).

@Ukkie, heerlijk hè om naar keukens te kijken.
Wij hebben 3 jaar geleden een nieuwe keuken gekocht, ook een strakke.
Ik zal binnenkort wel even foto's doormailen. Wij hebben ook geen tegels tegen de muren, maar hebben een strook graniet waar ook het aanrechtblad van is tegen de muur zitten. Ook de vensterbank is hiervan gemaakt. Daarboven hebben we glasvliesbehang geplakt en dit geverfd met zijdeglans verf. Dat kun je dus ook gewoon afnemen. Ik vind het ideaal.
Veel succes en plezier met het uitzoeken van jullie keuken.

@Vlinder, ik had het bedje ook al opgemaakt, maar heb het nu toch maar weer afgehaald en opnieuw gewassen. Het duurt waarschijnlijk ook nog wel even voordat de kleine hierin komt te liggen, dus nog tijd genoeg om een ledikantje op te maken.
De eerste nachten zal de kleine waarschijnlijk toch in de kinderwagenbak slapen.
Het ziet er wel leuk uit hoor, wanneer ook het bedje is opgemaakt.
Ach... wie weet maak ik het ook wel weer op en verschoon ik het weer tegen de tijd dat de kleine er echt in gaat liggen. Een beetje voorpret is ook leuk!

@Tara, fijn dat je nog een boekentip voor me hebt, ik ben echt een beetje door mijn leesvoer heen. Ik ga deze week meteen kijken naar het boek, lijkt me leuk!
Enne... proberen van 42 weken uit te gaan, tja... misschien moet ik dat ook wel doen, maar ik hoop toch dichter bij 12 augustus (37 weken) dan 16 september (42 weken) te zitten wanneer ik ga bevallen. Gelukkig heb ik nog allerlei plannen voor mijn verlof, dus hoeft de beeb van mijn nu ook echt nog niet te komen, maar vanaf week 39 zal ik denk ik ook wel wat ongeduldig worden.
Succes nog even meid!

@Bo, stoppen met werken dus. Dat is een hele beslissing.
Ik heb altijd gezegd dat ik dat ook wel zou willen wanneer het financieel haalbaar zou zijn bij ons, maar weet eerlijk gezegd niet of dat ook echt wel bij mij past.
Het is natuurlijk ook wel makkelijk om te zeggen dat je dit wilt, terwijl ik weet dat dat voor ons niet echt handig zou zijn financieel gezien.
Met 2 dagen werken denk ik dat ik wel een goede balans kan vinden.
Zo ben ik toch het merendeel van de week thuis bij de kleine en heb ik ook nog een uitlaatklep op mijn werk. Ik moet er alleen voor uitkijken dat ik niet het werk voor 5 dagen naar mij toe ga trekken met 2 dagen voor de klas, want daar heb ik nogal eens een handje van (een beetje een regelneef). Maar goed, dat is ook weer een nieuwe uitdaging om daar straks mijn weg in te gaan vinden.
Voor jou in ieder geval lekker dat het een mogelijkheid is om volledig thuis te blijven.
En idd slim van je dat je eerst even uitzoekt hoe het zit met verlof e.d. voordat je je ontslag aanvraagt.

@Patrica, hoe is het met jou? Nog zo misselijk?

Wij zijn gisteren tijdens de vrijgezellendag trouwens ook nog erg crea bea geweest moet ik zeggen. We hebben een workshop ringen maken gedaan, waarbij we allemaal een zilveren ring hebben gemaakt.
Ik heb ook meteen even gebruik gemaakt van alle materialen die daar voor handen waren en mijn trouwring en vriendschapsring ook weer even een polijstbeurtje geven.
Helemaal bling bling dus!

Tot gauw.

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan