Wiebelmama's 2

Haai Twinkel!

Hahaha, je hebt helemaal geen boek nodig om te lezen de komende weken, de wiebelmama's schrijven genoeg! Hihi.

Raar idee he, dat je ineens maandenlang verlof hebt. En jij hebt echt superlang! Meer dan 6 maanden! Heb je al je ouderschapsverlof ook opgenomen?
Ik vond het (begin maart, toen ik met verlof ging) al lang dat ik 22 weken niet zou werken, jij hebt gewoon NOG langer vrij...jeetje.

Ik neem vanaf januari (denk ik) ouderschapsverlof, en dan 1 dag per week, 1 jaar lang. En dan zien we wel weer verder, dan laat ik denk ik mijn contract (nouja, bij de overheid heet dat aanstelling) wijzigen in 32 uur, of 30 ofzo. Hoef ik me nu dus nog niet druk om te maken...

Goed idee voor de keuken! Als het allemaal doorgaat hebben we een hout-achtig aanrechtblad. Dat kan natuurljk ook deels op de muur, en dan erboven behangen met verf erover. Lijkt me een goede optie, zal het eens met mn mannetje bespreken. En met de keukenboer: kijken wat het kost, zo'n stuk blad op de muur...

En zo gaaf: mn mannetje wil in het nieuwe huis (voor de leuk) vloerverlichting aanleggen. In de woonkamer. Dat zijn LED-lampjes die je in de vloer legt, een soort inbouwspot maar dan in de vloer. Het geeft niet onwijs veel licht, maar ziet er wel hip uit. Ben benieuwd of het lukt...zal t.z.t. wel een foto sturen (duurt wel even hoor)...

Ik ga nog even wat nuttigs doen, en dan naar de verjaardag van een vriendinnetje van Lise (haha, Lise weet alleen nog niet dat het een vriendinnetje is): de dochter van een goede vriendin van me wordt 1 (en ze verwacht de tweede over 4 weekjes: supervruchtbaar)...

Meiden, fijn weekend!

Liefs, Ukkie26

Hee meiden,

Twinkel wat leuk om ringen te maken met een vrijgezellen feest... Goed te doen ook met een dikke buik! en mooi even je eigen ringen kunnen oppoetsen haha!

Ukkie zo die vriendin is zeker erg vruchtbaar... Mijn omgeving reageerde allemaal hardstikke leuk op het nieuws! sommige hadden het wel verwacht andere nog niet... ik heb er nooit een geheim van gemaakt om moeder te willen worden. Mijn ouders worden voor het eerst opa en oma en die vinden het helemaal leuk!

Ben blij hoor met de keus om te stoppen met werken en net wat Tara zegt mocht ik toch weer aan het werk willen (waar ik op dit moment helemaal  niet van uit ga, maar je weet maar nooit) dan is er altijd wel wat te vinden en dan zoek ik ook meteen wat hier in  de buurt.
Ik heb eigenlijk altijd gezegt dat ik wel wilde blijven werken, maar dan  max 2 dagen, maar toen stoppen eenmaal ter spraken kwam waren we er heel snel uit dat  ik zou stoppen en daarna was ik allen maar blij, nou ja toen wist ik zeker dat het voor mij de juiste  keuze is!

Tara  ik heb een vast contract (werk er  nu 8,5 jaar). Heb verder geen problemen ofzo op het werk ook nooit  gehad... Maar weet wel dat mijn baas heeeel erg van de  centen is en als die ook maar een mogelijkheid ziet om  (al is het maar een heel klein beetje) extra  geld te kunnen krijgen, dan grijpt die dat aan tenkoste  van bijv. mij, dus dat is een beetje waar ik mee zit... en omdat ik  er al zo lang werk vind ik  eigenlijk wel dat ik recht heb op een uitkering tijdens me verlof haha! Wil ook  pas stoppen met werken op het moment dat me verlof  ingaat.  Dus ik zou bijv. ook tijdens me verlof ontslag kunne nemen, maar dat vind ik een beetje lullig, ook naar me collega's met wie ik het allemaal goed kan vinden. Tja dilemma.

Liefs bo

Hihi, ik heb idd geen boek nodig als jullie allemaal zoveel blijven schrijven Ukkie!

Ik neem idd in één keer het ouderschapsverlof op, maar dan wel alleen het betaalde gedeelte. Ik wil ook niet minder dan 2 dagen in de week gaan werken, dus was het voor mij geen optie om het ouderschapsverlof te spreiden.
Dan dus maar in één keer achter mijn zwangerschapsverlof aan. Dat is idd wel lekker.
Ik heb nu officieel eerst 2 weken vakantie, dan begint mijn zwangerschapsverlof van 16 weken, dan nog 3 weken extra compensatieverlof omdat mijn verlof in de zomervakantie valt en hierna nog +/- 15 weken ouderschapsverlof. Dat zijn dus 36 weken in totaal.
(Tjee, dat klinkt echt als een heleboel nu ik het zo optel).
Ik vind het wel heerlijk hoor. Gelukkig zijn een heel aantal vriendinnen van mij ook mama of bijna mama, dus kunnen we ook nog af en toe een bakkie doen bij elkaar, want ik kan me wel voorstellen dat je soms ook even een gesprek van volwassene tot volwassene nodig hebt. En natuurlijk zijn jullie er ook meiden!
Dat klinkt trouwens gaaf van die spotjes in de vloer. Leuk hoor!

Ik zag trouwens dat ik een heleboel foto's toegemaild heb gekregen.
Leuk hoor meiden. En wat wonen jullie mooi!
Ook jullie kinderkamers zijn erg mooi geworden.
Ik zal deze week ook eens foto's gaan maken, dan krijgen jullie ook een indruk van mijn stulpje.

@Bo, jij hebt de juiste keus gemaakt hoor. Als het goed voelt, dan is het vaak ook de juiste keuze. Heerlijk hoor meid!
En is het niet mogelijk om aan te geven dat je per ... ontslag neemt, zodat je je collega's niet op het laatste moment hoeft te overvallen met het nieuws, maar je wel gebruik kunt maken van je verlofrechten.
Hier kan je baas volgens mij ook niets tegen doen hoor, want je hebt een vast contract. Ik kan me wel voorstellen dat je het misschien pas 1 of 2 maanden voordat je verlof ingaat kenbaar gaat maken, zodat hij jou niet eerder kan ontslaan.
Ik weet ook niet precies hoe het wettelijk allemaal zit hoor, maar volgens mij is Tara hier goed mee op de hoogte. Wel fijn dat we elkaar een beetje kunnen helpen met allerlei vragen.

Liefs, Twinkel3

Haai!

Twinkel, leuk vrijgezellenfeest-onderwerp inderdaad, ringen maken. Ook voor een hoogzwangere goed te doen...

Leuk he Bo, de reacties van je omgeving? Ik vond het erg leuk, zeker omdat een aantal mensen het niet verwacht had...haha. Bij ons is Lise voor beide ouders het eerste kleinkind: ze wordt nu al onwijs verwend!

Da's waar ja: als je wilt, kun je zo weer aan het werk. En als je je zo goed voelt bij het stoppen: dan heb je de goede keus gemaakt! Fijn dat het zo goed voelt.

Oja, die vriendin is idd supervruchtbaar...poe. 2 kleintjes binnen 13 maanden. Dat zou betekenen dat ik nu alweer zwanger zou moeten zijn (of bijna) van nr. 2...nou, da's me toch ff te vroeg.

Nou, ik ga Lise maar eens wakker maken, anders mist ze het feestje. Tot later!

Liefs, Ukkie26

Hallo,

Dat is weer even geleden dat ik ben geweest.
Gisteren de uitvaart gehad en daarna niet veel puf meer.
Vandaag lekker thuis geweest en niet veel gedaan. Ga zo wel weer crea aan de slag hoor (heb de smaak te pakken).

Tot snel.

x-vlinder

Hoi meiden!

Er is weer heel wat afgekletst, kostte ook wel even tijd om alles te lezen  Wordt wat nu ik ga werken... dan heb ik s avonds heel wat in te halen, ha ha!!

Hier gaat het wel ok. Heb vandaag nog geen last gehad van tranen. Denk ook niet dat ze nog zullen komen en morgen ook niet. Stiekem heb ik toch wel een beetje zin om te gaan hoor, al weet ik zeker dat ik snel naar huis wil aan het einde van de dag. Waar ik normaal niet zo moeilijk doe over wat langer blijven, zal vanaf nu toch wel anders zijn.... Aan de andere kant denk ik dat ik dan eerder wat mee naar huis neem en dat later op de avond (als Benthe op bed ligt) afmaak. Kan nl thuis inloggen op het netwerk. Erg handig, want heb dit zeer geregeld gedaan tijdens mn verlof, dus mn mailbox is helemaal bijgewerkt, kan morgen meteen iets nuttigs gaan doen  Hele dag staat al volgepland met overdracht.

Zo heb nu ook 2 schermen opengezet om terug te kunnen lezen, want het is niet meer te doen.

Tara, geen baby voor ikweer moet gaan werken.... ohhhh nu lees ik het s avonds pas... alhoewel, zal tussendoor op het werk ook wel af en toe even spieken  Het is toch een soort verslaving het forum waar ik nu ook van moet gaan afkicken
Hebben jullie nog wat leuks gedaan met zn 2tjes?

Bo, we gaan in Nederland (Friesland) een weekje op vakantie in een zeer luxe bungalow van Landal. Dus mocht het slecht weer worden dan genieten wij van een privé sauna, bubbelbad en zonnehemel! Heerlijk hoor en heb er zin in onze eerste vakantie met zn 3tjes (Alhoewel vorig jaar was benthe ook mee in de buik maar dan nog wel erg mini, 4-5 weken).
Wat een beslissing om niet meer te gaan werken. Als het kan en je wilt het graag, waarom niet? Als ik jou zo hoor, denk ik dat het een goede keuze is. En zoniet, dan kan je altijd weer gaan solliciteren! Ik zou het niet kunnen. Niet zo zeer om financiele redenen, al zijn we een bepaald leventje gewend en stoppen zou erg veel inleveren betekenen. Ik heb het werken voor mezelf nodig, dat heb ik de afgelopen weken wel gemerkt. Zoals Ukkie laatst al omschreef, ik ben een betere en gelukkigere mama als ik blijf werken. Of dit de beoogde 4 dagen zullen zijn, dat ga ik de komende maanden wel ervaren. Als ik minder wil werken, betekent dat ander werk zoeken. Heb een leidinggevende functie, dus kan niet minder dan 4 dagen werken...
Toch wel leuk om te lezen dat iedereen daar toch andere behoeftes in heeft en dat is maar goed ook en gelukkig laten we elkaar in onze waarde, wat niet overal het geval is als het over dit onderwerp gaat

Ukkie, natuurlijk pep ik jou straks ook op!! Al moet het de week ervoor, want wanneer jij begint zijn wij weg met vakantie
Wat de menstruatie betreft is BV wel een voordeel, ha ha!! Ik heb echt een kleine 2 weken gevloeid en je begint meteen met de pil, dus vandaag de laatste alweer en van de week de stopweek en dus wéér ongesteld... grrrrrrr, maar goed, hierna zal het allemaal wel goed gaan. Tja die hoofdpijn... ik probeer nog 1 strip en als het ellende blijft met deze pil (is zelfs erger dan met de vorige die ik had) dan ga ik de nuvaring proberen.
Ukkie nog een ideetje voor je keuken, een RVS achterwand!
Ja en Benthe heeft ook al vriendinnetjes, ha ha!! Zo komt ze op het KDV in   dezelfde groep als de dochter van een van de meiden van de gym. Ze schelen slechts 4 dagen en de mama's hebben al bepaald dat ze maar veel met elkaar gaan spelen, hahaha. Dochtertje van een vriendin zit ook op zelfde KDV, maar is nu net 1 jaar, dus duurt even voor ze wat aan elkaar hebben, maar ook zij zijn al tot vriendinnen gemaakt!!

Ohhh zou er niet aan moeten denken om nu alweer zwanger te zijn hoor. Ik ben ontzettend gek met Benthe, maar wil nu eerst van haar genieten en ook eerst maar eens ontzwangeren. Dat laatste had ik toch wel een beetje onderschat hoor. Al lijken mn hormonen nu wel wat meer in balans te komen.

Twinkel, klinkt leuk zo'n worksop sieraden maken! Wat voor iets heb je gemaakt?
En nu dan ook verlof voor jou. Wat een heerlijk gevoel hé?
Ja leuk als je ook foto's stuurt van de babykamer. Ben zo benieuwd hoe het geworden is! Ook die van jou Vlinder!!

Zo het is een heel verhaal geworden!! Ik ga nog even met Benthe spelen! Ze vindt haar activitygym echt geweldig. Ze probeert de speeltjes die aan de bogen hangen zelfs tussen haar voetjes te klemmen. Af en toe lijkt ze wel een aapje  
Kan jij ook geen genoeg krijgen van kijken naar Lise, Ukkie??

Vanavond dus maar op tijd naar bed... ben bang dat ik maar moeilijk in slaap zal kunnen komen.... Uiteraard morgen verslag hoe mn eerste werkdag is geweest.

Meiden, ik kan niet anders zeggen; geniet van je verlof, want het is echt voorbij voor je het weet ook al lijkt het nog zo lang!!! Ik heb het echt als een geweldige en bijzondere tijd ervaren.

Dikke knuffel van een bijna-werkende mama!

Anoek, je 1e dag weer werken.... Succes als je dit op op je werk nog leest, en zoniet dan hoop ik dat je toch een leuke dag hebt gehad!

Hier nog steeds niks.... Werd vanmrogen wel ff beetje verdrietig wakker. Laatste dagen vooral 's avonds veel harde buiken, en had gsteravond ook wat buikpijn. Had echt gehoopt dat ie nu eindelijk es zou komen

Tara

Terug
Bovenaan