Wiebelmama's 2

Hey Tara,

Ja ik kan gelukkig best wel snel terecht en nu maar hopen dat ik ook snel mijn 1ste echo krijg. Ben zo benieuwd. Vind het idd super leuk om voor mijzelf leuke kleding te shoppen. Wil er tijdens de zwangerschap natuurlijk ook leuk uit zien. Hahaha volgens mij kan je het bij mij niet eerder zien hoor dan bij mijn 1ste zwangerschap. Met lisa was ik 7wk zwanger en toen kon ik me eigen broeken niet meer aan. Ben toen ook in totaal 30kilo aangekomen. Hoop dat dat nu wat minder word, hihihi.

Lijkt me idd erg interessant zo'n borstvoedingscursus. Nee Lisa heeft geen borstvoeding gehad. Ik ben iemand met niet zoveel geduld. Achteraf ben ik ook blij met mijn keuzen voor flesvoeding. Ik was hele dagen met haar op pad en zie me eigen niet overal en nergens de borst geven. Ik ben daar geen type voor. Ga dus deze keer ook geen borst geven.

In mij slaapkamer is het gelukkig ook niet zo warm en benauwd. Heb lekker al de hele dag de waaier aanstaan boven mijn bed. Hoop wel dat ik een beetje kan slapen. Mijn mannetje heeft de nacht ben dus alleen met Lisa en de honden thuis.

Nu ga ik echt naar mijn bedje toe. Tot morgen
Liefs xxx

Hoi meiden,

Hier was het gisteren ook ontzettend warm en klam.
Ik moest gisteren werken en ben gistermiddag lekker met de kleuters naar buiten geweest met veel water en zonnebrandcrème. Binnen was het echt niet uit te houden.

Vandaag ben ik lekker een dagje thuis. Vanmorgen heb ik de koelkasten al schoongemaakt, stofgezogen en  een wasje gedraaid (ja, ook hier de poetskriebels).
Zodadelijk komt een vriendin van mij nog op de koffie met haar kindjes (tweeling van 7 weken oud). Gezellig!
Het is trouwens echt tweelingendag hier, want tussen de middag komen mijn neefje en nichtje (ook een tweeling) hier een boterham eten.

Ik zie dat mijn vriendin er al aankomt. Tot later!

Hoi hoi,

Ben ik ook weer... pfff ik vind het nog steeds klam-warm... net mn fitness-oefeningen gedaan, zweet me kapot  Gelukkig moet ik nog douchen, anders kon ik weer gaan, ha ha! Heb wel het idee dat het nu zn vruchten begint af te werpen.. buikje begint platter en strakker te worden (nou ja... strakker? Iets minder blubberig, ha ha!). Ook weer een 1/2 kilo eraf, dus zit nu op 4 kilo in 3 weken. Gaat langzaam, maar des te beter. Nog 10,5 tegaan!

Benthe heeft gisteravond, ondanks het enorme noodweer (regen kletterde zo hard op haarraam dat ik het op de babyfoon hoorde), goed geslapen. Gevolg was wel dat ze om 6 uur kwam voor een fles... maa goed, dat maakt niet uit. Daarna slapen we gewoon weer verder!

Straks even naar het CB, als het een beetje uitkomt met de voeding van Benthe. Ben zo benieuwd hoe zwaar ze nu is en op dinsdag hebben ze inloopspreekuur en kan je je kindje laten wegen. Ik denk dat ze toch minimaal 5 kilo nu is. Ukkie, hoe zwaar is Lise nu?

Twinkel, gezellig je vriendin op bezoek. Een tweeling van 7 weken? Die zijn dan ongveer gelijk met Benthe geboren of niet? Lekker aan die poetsdrang toegeven hoor! Maakt je hoofd lekker leeg. Zo'n poets als ik was de laatste weken voor de bevalling, zo ergheb ik nu last van uitstel-gedrag

Tara, fijn dat de BV_cursus interessant was. Hoop dat je veel nuttige tips hebt gekregen. Ukkie, hoe lang wil jij nog BV geven? Gaan ze er op je werk goed mee om en hebben ze een kolfruimte? Die dingen lijken we toch belangrijk om door te kunnen met BV als je werkt of zie ik dat verkeerd? Bij ons is dat wel goed geregeld; 25% van je werktijd is kolfverlof en er is een speciale kolfkamer in het pand (wat overigens nu in gebruik is als gebedsruimte door een zeer gelovige moslim heb ik gehoord)

Benthe is aan het jengelen, dus ik spring even snel onder de douche en dan zal het wel weer tijd zijn voor een fles. Is ze overigens vroeg voor haar doen en dat terwijl ze de 2 flessen van vanochtend goed gedronken heeft.

Liefs

Hallo,

Nu heb ik weer even wat meer tijd om wat te schrijven.
Mijn neefje en nichtje zitten weer op school en ik heb de boodschappen nog even in huis gehaald. Nu voel ik m'n bekken/ onderrug weer goed en zit ik dus even met een warme pittenzak onder in de rug, dat verdooft de pijn een beetje.
Ach ja, het is voor het goede doel moet ik maar in gedachten houden...

@Anoek, knap hoor dat je zo trouw je fitnessoefeningen doet. Je bent ook al flink weer wat afgevallen heb ik gelezen. Bij mij gaf de weegschaal vanmorgen al weer een halve kilo meer aan dan vorige week (nu +6), maar dat mag nu ook wel.
En hoe wat het op het CB? Was Benthe idd 5 kilo nu?
De tweeling van die vriendin wegen nu +/- 4 kilo, maar zij zijn ook met 35 weken geboren. Je kunt nu goed zien dat ze zijn aangekomen, de wangetjes worden steeds voller.

@Tara, voor jou is het aftellen geblazen naar je verlof. Heerlijk zeg!
Ben je de dagen aan het aftellen, of verlang je nog niet heimelijk naar je verlof?

@Patrica, heerlijk hè om de positiekleding weer tevoorschijn te mogen halen.
En lekker inkopen doen! Er is echt zoveel leuks te koop.
Ik vind mijzelf zwanger eigenlijk mooier dan zonder buik. Ik heb nu ook nog wel een mooi formaat buik hoor, maar wie weet wat er nog gaat komen.
Waarschijnlijk verlang ik aan het eind van de zwangerschap wel weer terug naar mijn oude maatje 38.

Ik spreek jullie snel weer.

Liefs, Twinkel3

Twinkel, wat schrijf je dat mooi dat je jezelf mooier vindt mét buik! Ik vond mezelf ook mooi met buik, behalve de laatste weken toen ik echt tonnetje rond was, dikke voeten, handen en gezicht had door het vocht, ha ha ha!!! Ben benieuwd hoe jij je straks aan het einde van de rit voelt!!

Nou ben op het CB geweest. Benthe weegt nu 5200 gram. Mooi aangekomen dus! Ahh en daar was zo'n klein babietje... 2 weken oud en bij de geboorte 48 cm en 3100 gr. Nou ik vond Benthe echt een reus bij dat ukkie, ha ha!! Wat wordt ze snel groot.
Verder even met bureau over voeding gehad. Benthe drinkt in principe goed, maar komt s middags nog steeds om de 2-3 uur en dat vind ik vaak. Zij ook, dus advies: mengen met voeding voor hongerige babies. Hopelijk is ze dan meer verzadigd en slaapt ze langer door s middags.
Ook ontwikkelt Benthe een erge sterke voorkeurshouding (naar links). Nu was dat in het begin   naar rechts en een hele tijd ging het prima met elke dag bedje aan de andere kant op maken. Sinds een week werkt dat niet meer... en wat ik ook probeer, niks helpt.... ze vonden het hoofdje nog niet alarmerend, maar op erger te voorkomen en mij verder te helpen kreeg ik het advies met haar naar de kinderfysio te gaan.Ik heb inmiddels al een afspraak staan voor as donderdag. Zekomt hier thuis, dus das wel fijn. Ik wil gewoon voorkomen dat haar hoofdje scheef wordt en ze daardoor niet beide kanten goed kan ontwikkelen. Gelukkig is daar nog helemaal geen sprake van. Hoop dat het met fysio kunnen doorbreken dat ze perse naar 1 kant wil liggen.

Net konijnenkooi van mevrouw schoongemaakt. Hoop dat ze het weer even netjes houdt (lees 2 dagen maximaal want ze zit op handdoeken ivm haar buikwond).
Maandag moet ik met haar terug voor controle en als alles goed is kan ik daarna weer gaan koppelen. Hopelijk is ze nu wat rustiger en minder "horny, ha ha ha!!

Liefs

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise

16 mei echo van nieren en blaas in ziekenhuis ivm 2 navelstreng-vaten, 22 mei uitslag: alles goed! 5 juni CB, verpleegkundige, inentingen.

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

7wk1dg: 5200 gram! Afspraak kinderfysio: 5 juni.  Volgende afspraak CB:   16 juni (wijkverpleegkundige en inentingen)

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 28 mei weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje,  31 aug uitgerekend! 19 juni weer naar de verloskundige.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Bo, zwanger van 1e kindje

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 20 januari

Hallo.

Ik ben er weer. Wat is het hier druk geweest de laatste dagen.

Ik wilde gisteren al schrijven maar vanwege het onweer toch de computer maar uitgezet voor de zekerheid.

Verder is alles hier goed. Ben echt supermoe na een dag werken maar goed. Op woensdag gaan de kinderen om 12.30u naar huis en dan is het toch wel een stukje rustiger en kan ik mijn eigen tempo bepalen .
Verder niks te klagen hoor hier!

Volgende week begint de gym. Ben heel benieuwd en aan het eide van de maand 2 avonden borstvoedingscursus dus ik ben benieuwd Tara wat ik ervan vind. Wel leuk om te vergelijken met elkaar.

Nou Misschien tot later.

x-vlinder

Terug
Bovenaan