Wiebelmama's 2

Hallo!!

Het is rustig geweest... waar zijn jullie allemaal????

Hier weinig nieuws. Benthe zit nu op gemengde voeding, maar is afwachten hoe ze het vanmiddag gaat doen, want juist dan komt ze vaak. Ik ben gisteravond om 19.15 pas begonnen met de mix.

Nou ga maar weer eens "fitnessen" en douchen... Ik ben zo moe, heb het gevoel dat ik wel de hele dag kan slapen... Volgende week nacontrole bij VK, dus ga even vragen of ze mn ijzer willen controleren.
Oja, en vanmiddag telefonische afspraak met de huisarts over anticonceptie. Weet nog steeds niet wat ik ga doen, dus maar even overleggen over voor-en nadelen.

Werk ze vandaag!

X

Hallo meiden,

Dacht ik het gistermiddag nog even rustig aan te kunnen doen voor de rest van de dag, kwam daar toch even flink verandering in. Om half 4 belde mijn vader op om te zeggen dat mijn moeder naar het ziekenhuis werd gebracht. Ze was naar de huisarts gegaan met klachten als duizeligheid en pijn op het borstbeen en bij de huisarts bleek haar onderdruk erg hoog te zijn. Hij nam toch het zekere voor het onzekere en heeft een ambulance voor haar besteld. Gistermiddag heeft ze nog een aantal onderzoeken gehad, maar daar kwam niet echt duidelijk wat uit. Vannacht moest ze een nachtje in het ziekenhuis blijven en vanmorgen had ze nog wat onderzoeken. Ook hier kwam gelukkig niets verontrustends uit en ze mocht vandaag dus ook weer naar huis.
Ze moet nu over een aantal weken terug komen voor controle, maar het lijkt dus allemaal erg mee te vallen. Toch schrik je wel hoor, wanneer je zo'n telefoontje krijgt.
Gelukkig maar dat het meer een "storm in een glas water" lijkt te zijn.

Verder gaat het wel goed met me hoor.
Mijn bekken is nog steeds wel een gevoelig gebied, dus pak ik nu echt mijn rust wel eventjes (dat is idd het fijne van de vrije woensdagmiddag Vlinder ;-) ).
Volgende week heb ik nog een week vakantie en hierna nog 5 weken werken.
De tijd vliegt echt voorbij.

Tot snel meiden.

Liefs, Twinkel3

Hallo,

Twinkel wat vervelend zeg. Gelukkig niets ernstigs zoals het er nu uit ziet! Krijgt je moeder nu nog meer onderzoeken? Je staat altijd in zulke situaties meteen weer met 2 benen op de grond vind ik altijd.

Hier verder alles goed.

x-vlinder

Hey Meiden,

Hier alles goed, krijg zelfs weer een beetje energie. Moeders voor moeders is net weg. Wat een info allemaal zeg. Het meeste wist ik al en er is gelukkig haast niks veranderd. Vanaf maandag kan ik mijn urine inleveren en op 4aug is mijn laatste dag. Kijk er nu al naar uit, hahaha ben nog niet eens begonnen.

Vanmorgen mijn dochter naar de kleuterschool gebracht en ff langs de peuterspeelzaal gelopen. Ik had nog geen afscheid genomen van haar juffie omdat die er toen niet was met Lisa de laatste dag. Ze vroeg hoe het ging met Lisa en hoe de vakantie was geweest. Ze zei ook dat ik er goed uitzag en dat ik straalde.   Omdat je het bij mij altijd heel snel ziet dat ik zwanger ben. Mijn buik word al snel dik (had ik met Lisa ook), ik zag dat de juf naar mijn buik kijk. Dus maar gelijk gezegt dat ik in verwachting ben. Ze vonden het super voor me. Vanmiddag ga ik ff met mijn vriend naar prenatal of H&M, ff 2 joggings broeken halen. Lekker makkelijk.

@Verder ook alles goed bij jullie??

@Twinkel, Hopelijk een beetje van de schrik bekomen van gister met je moeder??

Liefs xxx

Goedemorgen!!

HIer een berichtje uit het sombere en regenachtige Brabant...
Houd het een beetje kort want Benthe ligt in debox te spelen en moet zo weer richting haar bedje!

Twinkel, jeetje dat is schrikken zeg. Hoe is het nu? Waardoor was die bloeddruk ineens zo hoog? Of weten ze dat (nog) niet? Hoop dat ze zich snel weer goed voelt.

Ukkie, alles goed met jou en Lise. Heb je al tijdje niet hier gezien...

Hier alles ok. Vanmiddag komt de fysio voor het eerst. Ben benieuwd. Alleen heeft die eigenwijze dochter van mij denk ik geen zin, want ze slaapt nu soms wel op de andere kant... zucht... bou ja, baadt het niet dan schaadt het niet zullen we maar zeggen.
Gisteren was de eerste hele dag met de gemengde voeding. Was een beetje rommelig dagje. Ze kwamnu om de 3 uur. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
Durf nu trouwens wel te zeggen dat Benthe doorslaapt. Nu al een dikke week aaneen, dus ziet er echt veelbelovend uit!
Vanavond/vannacht komt mn mannetje weer thuis na een kleine 2 weken. Heb hem wel gemist, ook al ben ik het gewend dat hij regelmatig weg is. Denk dat hij Benthe enorm gegroeid vindt, ha ha!! Ze kan ook meer dan toen ie weg ging. Het gaat ook zo snel. Ben ook benieuwd hoe zij zal reageren op hem!

Nou, ga Benthe naar bed brengen!

Liefs

Hai!

Twinkel, vervelend van je moeder. Gaat het inmiddels weer wat beter? En moet ze nog onderzoeken krijgen? Hoe is het met jou verder?

Vlinder, Pippie, Tara, Bo, Patricia en VS: met jullie alles goed?

Patricia, ben je nog naar H&M geweest en heb je lekkere broeken gekocht? Ik had echt behoefte aan van die bank-hang-broeken. Heerlijk.

Hier gaat het prima. Ben net voor de tweede keer met Lise naar het consultatiebureau geweest: 60 centimeter en 5900 gram. En ze moest 2 prikken, viel mee. Ze huilde maar heeel eventjes. Het kan zijn dat ze wat suffig of grieperig wordt, maar dat merk ik dan wel weer. Vooralsnog gaat het prima.

Vanochtend naar de stad geweest. 1 setje kleertjes voor Lise gekocht bij HEMA (ze hebben de nieuwe zomercollectie: leuk!) en allemaal spul voor kolven. Heb via marktplaats een avent-kolf gekocht met 4 kleine flesjes, maar ik wilde nieuwe spenen, nog een paar grote(re) flessen erbij en een hele bewaarset voor moedermelk. Met 10 bakjes van 180 ML, afsluitbaar en kun je in de vriezer en in de magnetron doen. Erg handig dus. En je kunt er ook een fles van maken.
Het kost wat, maar dan heb je ook wat...

Anoek, met jou en Benthe alles goed? Mocht ze haar prikken krijgen: het is handig daarna de beentjes te masseren, dan heeft ze minder kans op stijve spieren...

Meiden, ik ga gauw de huishoudster spelen (iemand moet het doen), we krijgen bezoek vanavond.

Liefs, Ukkie26

Anoek, hoeveel flesjes heb jij trouwens en welke maat? En hoeveel spenen en van welke maat?

Hallo meiden,

Hier is alles inmiddels wel weer wat tot rust gekomen hoor.
Mijn moeder is weer lekker thuis en voelt zich nu ook wel weer goed (niet meer zo'n aanval van duizeligheid en pijn op de borst gehad).
Over 5 weken wordt haar cholestrol nog eens geprikt en mocht daar wat uitkomen, dan zal ze wellicht medicijnen en leefregels meekrijgen. Eigenlijk leeft ze al best gezond qua voeding en lichaamsbeweging, dus ik zou ook niet weten wat ze nog meer hieraan zou kunnen doen. Ze maakte op mij ook niet een heel zieke indruk hoor, dus dat stelde me wel gerust. Je schrikt alleen enorm wanneer je hoort dat ze met de ambulance naar het ziekenhuis wordt gebracht. Het zal dan ook wel meer een voorzorgsmaatregel zijn geweest, dan dat het echt nodig was om met toeters en bellen richting het ziekenhuis te gaan.

Met mij gaat het best aardig. Mijn vermoeidheid valt nu eigenlijk best mee, maar ik moet mijn bekken wel goed in de gaten houden. Ook voel ik de laatste twee dagen regelmatig zo'n drukkend gevoel ik mijn kruis. Het zal er wel bijhoren allemaal.

Zonet heeft de kraamzorg gebeld voor een intakegesprek. Ze komen volgende week dinsdag in mijn vakantie. Ook zag ik dat er vandaag iemand aan de deur is geweest om het kraampakket af te leveren, maar ik was werken dus vond ik een briefje van de TPG in de brievenbus.

@Anoek, hoe is het gegaan met de fysio vanmiddag? Kon hij jullie verder helpen?

@Ukkie, Lise is al weer lekker gegroeid zeg! Fijn om te horen dat het zo lekker gaat allemaal. Heb je de kolf al uitgeprobeerd?

@Patrica, lekker hè om weer lekker te gaan babyshoppen! Ik las dat er a.s. maandag korting is bij de Prenatal. Blijkbaar is er iedere tweede maandag van de maand mamakorting. Iets om te onthouden dus!

@Vlinder, hoeveel weken moet jij nog werken tot aan de zomervakantie?
Houd je het nog een beetje vol? En merk jij ook dat alles steeds meer langs je heengaat (planning voor volgend schooljaar bijvoorbeeld - ik heb dan echt zoiets van, ik ben er toch de eerste tijd niet, dus ga jullie gang maar).
De kinderkamer wordt over 2 weken geleverd. Ik ben wel benieuwd hoor en hoop maar dat alles in goede staat wordt geleverd (hier lees ik soms ook horrorverhalen over).
Hopenlijk hebben we over 1,5 maand de kinderkamer echt kindklaar!

Fijne avond nog meiden. Ik ga straks nog naar zwangerschapsgym.

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan