Wiebelmama's 2

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise

16 mei echo van nieren en blaas in ziekenhuis ivm 2 navelstreng-vaten, 22 mei uitslag, 5 juni CB, verpleegkundige.

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

29 april: 3730 gram en 52 cm, 13 mei: 4400 gram en 55 cm. Volgende afspraak CB:   16 juni (wijkverpleegkundige en inentingen)

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 28 mei weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje,  31 aug uitgerekend! 19 juni weer naar de verloskundige.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Bo, zwanger van 1e kindje

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 20 januari

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise

16 mei echo van nieren en blaas in ziekenhuis ivm 2 navelstreng-vaten, 22 mei uitslag: alles goed! 5 juni CB, verpleegkundige, inentingen.

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

29 april: 3730 gram en 52 cm, 13 mei: 4400 gram en 55 cm. Volgende afspraak CB:   16 juni (wijkverpleegkundige en inentingen)

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend, 28 mei weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje,  31 aug uitgerekend! 19 juni weer naar de verloskundige.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Bo, zwanger van 1e kindje

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 20 januari

Hey Meiden,

Hier alles goed. Ben alleen wel erg moe en lui. Heb echt nergens zin in. Gelukkig hoeft Lisa pas een woensdag naar school, kan morgen dus nog ff lekker relaxen.

Trouwens ik heb erg last van mijn onderbuik. Heb het idee of ik ieder moment ongi kan worden. Mijn schoonmoeder zegt dat ik dat bij Lisa ook had, maar ik weet dat niet meer. Hadden jullie daar misschien ook last van??? Enne is het wel goed dat ik daar last van heb???

Liefsxxx

Hey meiden,

Pfff... is het bij jullie ook zo benauwd en klam weer? Bah... echt smerig...

Heb ook gisteren een vermoeiend dagje achter de rug. Benthe wilde s middags om de 2 uur drinken, huilde veel en s avonds wilde ze maar niet slapen. Kwam zelf om 22 uur al voor een fles, terwijl ik haar normaal moet wakker maken om 23.00... Hoef haar al 3 avonden niet wakker te maken... denk dat ze een groeispurtje heeft... Had Lise dat ook rond de 7 weken?   Ze jengelt veel... ook kon ze gisteren niet poepen en had ze volgens last van haar buikje. gelukkig is de verlossing net geweest, ha ha!!En het weer werkt ook niet echt mee voor zo'n kleintje.
Zou vandaag op kantoor langs gaan. Wilde alleen s ochtends omdat Benthe dan de meeste tijd tussen de voedingen heeft. Alleen omdat ze nog niet gepoept had en last van haar buikje had, vond ik het niet zo'n goed plan. Ben dus even gaan wandelen... toen ik buiten kwam was ik echt blij dat ik niet in de auto (zonder airco) hoefde om 3 kwartier naar mn werk te rijden met Benthe. Misschien morgen en anders een andere dag deze week. Ik zie wel. had toch geen dag afgesproken.

Benthe heeft gisteren trouwens haar eerste tandenloze lach laten zien!! Ik smolt helemaal! Ze glimlachte al wel, maar zo'n echt brede lach had ze nog niet laten zien. cht super zeg!! Weet nu wat je bedoelt Ukkie :)

Patricia, volgens mij kan dat best hoor dat je dat gevoel hebt. Ik had het zelf niet, maar een vriendin van mij wel. Hoe ben je er trouwens achter gekomen dat je 6 weken bent?? Dacht dat je niet meer wist wanneer je laatste ongi was?

Hoe is het met je voetjes Tara??? Kan me zo vorostellen datdit weer voor jou een hel is.... ik merk het iig wel aan mn voetjes... denk dat ik er niet van af kom voor de zomer. Zodra het zo warm en benauwd is, zetten mn voeten uit.

En hoe is met de werkende mama's-in-spe? Beetje uit te houden?

Ik ga Benthe naar bed brengen... ligt te slapen in de box ;-)

Liefs Anoek

Haai,

Patricia, ik had ook de eerste paar weken van mn zwangerschap een ongi-gevoel hoor! Schijnt je baarmoeder te zijn die aan het werk is...niet iets om je druk om te maken dus.

Hier is het ook best warm hoor, en benauwd. Het zonnetje schijnt wel, maar echt lekker is het dus niet. Moet eigenlijk wat in de tuin doen (bahbah)...

Ik wil ook binnenkort een keer met Lise naar kantoor. Er zijn iets van 15 mensen van kantoor op visite geweest, maar ik ken zoveel collega's dat ik het wel leuk vind ff langs te gaan. Daar komt bij dat mijn (inmiddels ex)kamergenote in maart bevallen is van een meisje (Julia) en ik heb haar en Julia nog helemaal niet gezien/gesproken. Ze heeft nog verlof, maar we gaan dan tegelijk naar kantoor: gezellig! Zal wel deze week of volgende week zijn: zij moet vanaf 1 juli weer aan het werk.

Tara, jij vroeg toch tot wanneer ik verlof heb? Nou, ik ben in de luxe positie dat ik tot en met juli thuiszit. Heb nog 6 weken vakantie achter mn verlof aangeplakt. Probleempje is alleen dat het KDV nog geen plek voor ons heeft in augustus en september...hoe we dat oplossen is de vraag. Maar voorlopig kan ik lekker van Lise en van het mooie weer genieten.

Mooi he, zo'n breden tandenloze lach! Echt geweldig. Ik sta nog regelmatig te genieten boven de wieg als ze lacht en 'praat'. Zo schattig. Vooral het praten: ze weet nog niet precies dat ze zelf die geluidjes maakt, dus vaak gaat haar mondje open en dicht maar komt er geen geluid uit. Als er dan wel geluid uitkomt, kijkt ze me helemaal aan van: snap je me wel, mama? Zo mooi, echt ontroerend.

Anoek, Lise is zowiezo 's avonds wat rommelig, of ze dat rond 7 weken meer had dan anders weet ik niet. De afgelopen paar avonden gaat het wel erg goed trouwens: ze drinkt rond 5 uur en dan rond 9 uur weer, en dan slaapt ze tot 6 of 7 uur de volgende ochtend! Heerlijk!

Zielig he, als ze buikpijn hebben. Je kunt zo weinig doen dan...

Ik zit net te denken: raar hoor. De zwangeren (Tara, Twinkel en Vlinder) zijn aan het aftellen naar hun verlof toe, en Anoek en ik zijn ons verlof nu aan het 'opmaken'. Tara, Twinkel en Vlinder zijn juist hun werkzaamheden aan het afronden, terwijl Anoek en ik dat binnenkort (Anoek, jij halfj uli toch?!) weer moeten oppakken.

Ik kan nog niet zeggen dat ik zin heb om te werken, lijkt me best lastig om Lise bij iemand anders achter te laten. Gewoon het gevoel dat ik vervangbaar ben (tijdelijk hoor) zeg maar, lastig. Nouja, ik heb nog 9 weken om heerlijk van haar te genieten! Gelukkig maar.

Meiden, ik ga toch maar even in de tuin aan de slag: onkruid wieden.

Fijne middag!

Liefs, Ukkie26

Hoi Meiden,

Hier was het vandaag ook super benauwd al ben ik niet buiten geweest. Heb de hele dag een beetje lui op de bank gezeten. Heb echt nergens zin in. Mijn vriend is met die kleine naar de winkel geweest voor boodschappen zodat ze in ieder geval een frisse neus heeft gehaald. Ben wel vanmiddag in de kelder gedoken voor mijn positie kleding. Moet een hoop nieuw kopen, want ik heb niet alles bewaard. Word dus over een paar weken shoppen, heerlijk.

Vanmiddag belde de verloskundige en ik kan dinsdag 10juni komen en aanstaande donderdag komt moeders voor moeders.

Ik heb en 9mnd dagboek gekocht en zodoende weet ik hoe ver ik ben. Mijn laatste ongi was 15 april.

Ben blij te lezen dat ik me om de ongi krampen niet zo druk hoef te maken. Het zat me toch niet lekker. Hopelijk gaat dat ook snel over.

Nou ik ga mijn bedje zo opzoeken
Liefs xxx

Hey Patricia,

10 Juni, dat is al best snel! Leuk hoor, daarna uitkijken naar de 1e echo.
Nog even en dan kun je je positiekleren alweer aan. Bij de 2e gaat dat vaak nog harder als bij de 1e! En ook wel weer leuk om er nieuwe dingen bij te kopen toch ?!?

Hier is het ook nog steeds erg benauwd, ik ben blij dat we beneden slapen. Onze slaapkamer is in iedergeval koeler dan de bovenverdieping.

Ik ben trouwens net terug van de borstvoedingscursus, en ik vond het het wel interessant. Ze lieten ook echt op dvd zien hoe dat aanleggen nou in de praktijk gaat.
Heeft Lisa  ook borstvoeding gehad?  

Groetjes Tara

Terug
Bovenaan