Wiebelmama's 2

Huh Tara, een terugkomavond ZONDER babies? Wat raar? En hoe moet het dan met de voedingen? Jullie ukje is dan pas een week of 3 oud, als er nog geen ritme in zit is dat best lastig te plannen, zomaar een paar uurtjes weg, als je BV geeft zeker. Wat raar zeg...

Goedemorgen Ukkie,
Ja, dat vonden wij ook! Maar volgens haar leverde dat in de praktijk weing problemen op en als je echt niet anders kon, dan mocht je beeb wel meenemen, maar liever niet!

Er zit bij ons wel een boel verschil tussen de baby's van de cursus trouwens. De 1e is van 4 juni, dan 7 juni vervlogens 22 juni en dan nog 6 juli en 8 juli en dan helemaal aan eind die  van mij dus nog....eind juli!!!!      

Anoek, nu alweer de laatste dag voor de vakantie. Dat gaat echt snel!

Ukkie,nog een weekje verlof! Gelukkig eindelijk wel weer mooi weer! Nu kan je de laatste week teminste wel lekker wandelen enzo. en ook jij kan strks rustig wennen aan je werk, minder dagen, Lise nog niet naar de KDV. Maakt het misschien toch net even wat makkelijker.

liefs Tara

Hoi meiden,

Helaas nog geen babynieuws hier, Tara.
Veel succes straks bij de VK en hopenlijk hoef je niet meer lang te wachten.

@Vlinder, ik loop ook iedere dag wel even de babykamer binnen hoor.
Vast en zeker wel eens 10x op een dag, maar ook wel eens 1 of 2 keer hoor.
Alles staat in principe klaar voor de start, maar dat mag van mij nog wel minimaal 3 weken duren. Hierna mij hij/ zij wat mij betreft wel komen hoor.
Ik hoop niet dat we de traditie van de wiebelmama's door gaan zetten wat betreft overtijd gaan, maar hopenlijk bevallen we tussen de 37 en 40 weken.
We zullen wel zien.

@Ukkie, ik kan me voorstellen dat je nu weer meer aan je werk begint te denken en dat je er wellicht ook wat tegenop ziet. Weet wel dat het er tegenaan hikken (zoals nu) vaak erger is dan wanneer je daadwerkelijk moet gaan.
Enne... het is helemaal niet raar hoor om een paar traantjes weg te poetsen wanneer je in de auto stapt naar je werk. Even diep zuchten en hopenlijk gaat die dan wel weer.

Mijn zwangerschapsgym is al afgelopen en de eerste is inmiddels al bevallen dus (meisje dat nog na mij was uitgerekend). Gelukkig kreeg ik gisteren een mailtje van haar waarin ze schreef dat alles goed gaat met haar zoontje.
De eerste bijeenkomst straks is bij ons wel met baby's hoor. Ik ben ook wel erg benieuwd. Ook ik vind het een rare gedachtengang dat de 1e keer zonder baby's moet zijn, die wil je toch allemaal graag zien. En met voeden zou ik het idd niet fijn vinden om weg te moeten gaan zonder kind, voedingstijden kun je nu eenmaal niet altijd plannen van te voren.

Ik ga zo nog even shoppen (hopenlijk is het nu nog rustig in het dorp i.v.m. toeristen).

Tot later!

Liefs, Twinkel3

Ach, dan zegt vast iedereen dat het niet anders kon  . En inderdaad, best veel verschil tussen de ukkies. Ook wel weer leuk hoor...

Hoe ga jij/gaan jullie dat weer doen met werken? Hoeveel werken? En opvang? Heb je vast al een keer gezegd maar ach...die zwangerschapsdementie is een mooi middel om je achter te verschuilen, haha. 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren, ook voor de dementie .

Voor ons geen opvang. Wij doen de winkel samen, en straks gaat er 1 van ons aan het werk en de ander blijft thuis. Idee is nu om beide 3 dagen te werken, maar we zulllen zien hoe de praktijk uitvalt. Ik zit in ieder geval niet met een startdatum, en kan het rustig opbouwen zodra ik weer zin heb.

Ik ben vooral benieuwd hoe mn vriend het thuiszitten zal ervaren :) Het gaat hem nu in ieder geval goed af, de winkel runnen zonder mij! Om eerlijk te zijn was ik daar wel een beetje bang voor... Ik doe dit werk nl al veel langer als hem, en automatisch neem ik altijd heel veel taken op me. En hij vond het ook altijd wel erg makkelijk om mij te roepen ipv zelf iets uit te zoeken.

Verder heb ik al met mn schoonzusje afgesproken( zelfde werk) dat we in de drukke tijd nov/dec ook wel en dagje op elkaars kids kunnen passen (die van hun is nu 9 weken)  en mn vriendin werkt helemaal niet meer, dus in geval van nood mag ik de kleine ook bij haar brengen.

Groetjes Tara

Ha Tara,

da's goed geregeld. Zijn jullie beiden franchisenemer dan? En je kunt natuurlijk ook veel dingen thuis doen (administratie enzo). Lekker hoor. Toch allebei werken en geen opvang. En handig dat je voor nood een paar adresjes achter de hand hebt, da's helemaal handig.

Heb jij wel zwangerschapsverlof? Of ben je zelfstandig ondernemer?

Twinkel, er zullen vast wel een paar traantjes vloeien als ik weer ga werken. Of op zn minst een gigantisch brok in mn keel ja. Natuurlijk is het normaal, weet ik. Alleen voel ik me er niet prettig bij (zeker niet als mn collega's erbij zijn..) Ach, ik moet me er nu niet al te druk om maken, dan zit ik mezelf alleen maar op te fokken. Ik ga lekker nog anderhalve week full-time van Lise genieten, en dan weer lekker werken en moederen!

Vlinder, Twinkel en Tara, leuk he, een babykamer. Ik vind het ook helemaal leuk dat ik in het nieuwe huis weer een kamertje voor Lise kan maken. Waarschijnlijk komt dit op 1 muur,

en op de andere muren een "behangband" hiervan. Wil wel iets roze, maar niet een snoepjeskamer. Arme meid, haha.

Wat helemaal zo onwerkelijk is, is dat jullie ukkie er nog niet ligt. En dan kan je zo lekker gaan staan dromen in de kamer (ikke kon dat wel althans) over hoe het zal zijn...heerlijk!

Oh, ze wordt wakker: leuk!

Tot later!

Leuk hoor de babykamer weer opnieuw doen! Ik zit ook alweer vol goeie ideeen!

Wij zijn idd franchisenemer. We hebben samen (vriend en ik) een BV waarin we gelijkwaardige vennoten zijn. Ben trouwens doorgaans niet ze blij met al die blauwe enveloppen die jullie sturen. Nee hoor,grapje,  ik heb altijd geleerd dat hoe meer belasting ik moet betalen, hoe beter de zeken gaan! Werk jij trouwens op de zakelijke afdeling of bij particulieren?

Officieel heb ik geen zw verlof. Maar ik heb wel een arbeidsongeschiktheidverzekering die die uitbetaald bij zwangerschap. En sind kort is ook de zw uitkering voor zelfstandigen van het UWV de door, dus die heb ik ook aangevraagd.

Ik ga nu lekker in de tuin zitten, vanmiddag krijg ik nog visite dus deze dag is straks zo weer om!

LiefsTara

Haai!

Ja, leuk he, de babykamer weer doen. En nu kunnen we wel roze doen, haha. Lastiger is (bijna) te beslissen wat we doen met de andere kamer die leeg zal zijn. Er zit nu een donkergroene en een donkerblauwe muur in: beetje somber. Ach, er komt vast nog wel een leuk ideetje...

Ja, die mooie blauwe enveloppen, haha. Toen ik nog op de interne opleiding zat (die kreeg ik toen ik na de HEAO daar ging werken) kreeg ik alles van die opleiding (readers, uitnodigingen, cijfers enzo) per post in...een BLAUWE enveloppe. De postbode zag ik denken: arme mensen, zoveel gezeur met de Belastingdienst...haha. 1 keer belde 'ie aan omdat hij een pakketje had. Hij zei het echt zo van: het paste niet door de brievenbus. Met een ondertoon van: sorry dat je weer post van ze krijgt. En ik: ah, eindelijk, ik zat er al op te wachten (wetbundels, had ik nodig). Echt grappig, die man zal wel gedacht hebben...

Ik werk op de zakelijke afdeling. Voor de liefhebbers: inspecteur vennootschapsbelasting. Dus als het goed is heb jij niet met mij te maken...zowiezo niet: ik werk in Amsterdam.

Slim hoor, dat je een arbeidsongeschiktheidsverzekering hebt afgesloten. En komt mooi uit dat de zelfstandigenzw.uitkering er nu door is: scheelt toch weer. Hoe lang heb/neem je verlof? Lees: hoe lang betaalt het UWV (minimumloon ofzo?!) en hoe lang betaalt je verzekering?

Nou, geniet lekker van het zonnetje (ook in het hoge noorden?!) en tot later.

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan