Wiebelmama's 2

Haai!

Ik dacht: ik moet even flink wat bijlezen maar dat valt mee zeg! Lekker weer zeker, haha. Iedereen buiten in de zon. Wel uitkijken voor een zwangerschapsmasker he, meiden! Zou vervelend zijn.

Tara, wat een ontzettend goede slaper hebben jullie! Heerlijk! En fijn dat de BV goed loopt. Vond het in het begin een hoop gepruts (dan hapte Lise niet goed). Wordt alleen maar makkelijker!!!

3590 gram is een mooi gewicht hoor! Lise was 3540, scheelt weinig dus. Had de VK jullie uk iets te zwaar geschat (die dacht toch 7,5 pond?!).

Nou, geniet van jullie wondertje.

Anoek, fijne vakantie!

En de rest: geniet van het weekend en van het mooie weer!

Liefs, Ukkie26

En Tara, wat fijn zeg, dat het zo goed met je gaat! Ik heb de eerste dagen alleen maar in bed gehangen...

Die hechtingen: dat trekken gaat vanzelf weer weg. Heeft bij mij wel een paar weken geduurd (in het begin trokken ze altijd, later alleen als ik hele stukken had gelopen)...

Geniet ervan!

Hey meiden!

Ben ik ook even! Ben beetje druk geweest tot nu toe, maar nu zit ik voor het eerst eventjes lekker rustig!

Tara, fijn te horen dat het goed gaat met jullie. Mooi gewicht jullie manneke! Ja, gek hé om nu ineens mama te zijn. Ik herken heel goed wat je schrijft hoor. Ook ik heb echt even moeten wennen. Vond Benthe geweldig, maar ik moest vooral die eerste indrukken van de bevalling en net daarna  verwerken denk ik. Ik vond Benthe geweldig maar dat enorme overweldigende moedergevoel kwam bij mij ook pas wat later. Niks ernstigs hoor, het schijnt dat zelfs de meeste mama's dat hebben (uit een enquete van Kinderen zelfs 75%), alleen zegt niemand het! Heb jij ook dat het net lijkt of je zwangerschap en Viggo "los" staan van elkaar? Ik kan er gewoon nu nog steeds niet bij dat Benthe in mijn buik zat, ha ha ha!!!
Fijn dat de eerste nacht zo goed is gegaan! Kon je zelf wel een beetje slapen? Of heb je de hele tijd naar Viggo liggen kijken?

Vandaag toch wel met een beetje een raar gevoel de kleinste kleertjes (mt 50-56) uit de kast gehaald en ingepakt. Zou ik ze ooit nog eens gebruiken????

Ukkie, gefeliciteerd met de aankoop van jullie keuken!! Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat worden! Leuk behang ook voor het kamertje van Lise! Nu kan je er gericht een meidenkamer van maken! Hoe is het nu met Lise?
Ik ben echt zo'n gelukkige mama!! Benthe is nu alweer een paar dagen zichzelf (na de boze Benthe van begin deze week toen ik begon met werken). Ze is lekker druk; spelen, kletsen (soms schreeuwt ze het uit van de pret, ha ha), lachen.... ze is gewoon zo'n heerlijk kind, ik kan er wel uren naar kijken!
Gisteren zijn we echt de hele dag op pad geweest. s Ochtends naar de bouwmarkt (ook hier geklus in de vakantie), daarna door naar de stad, naar huis, even slapen en toen weer op pad, naar omi (mijn oma) en mijn ouders. We waren pas rond 22 uur weer thuis. Zowel bij oma als mijn ouders heeft Benthe lekker op een kleedje in de tuin gespeeld. Ze vond het allemaal prima. Slapen in het campingbedje voor het eerst opmijn oude kamer. Dat ging wel, maar veel heeft ze niet geslapen. Denk tussen 10 en 21 uur totaal 3 uur, maar blijkbaar was dat genoeg want ze is de hele tijd vrolijk geweest. In de auto naar huis is ze in slaap gevallen en thuis meteen door naar bed. Vanochtend werd ze om 6.45 wakker. Ook hele dag goed gedronken. Vandaag wel een rustige dag thuis gepland ( nou ja voor haar dan, wij hebben het hele huis gepoetst...)
Benthe krijgt nu ook al een paar dagen de laatste fles rond 20 uur en dat gaat hier gelukkig ook goed. Krijgt Lise ook rond die tijd de laatste nog steeds? En zit jij nog steeds op 4 flessen? Heb het idee dat dat er hier aan zit te komen.... ze gaat de 200cc flessen steeds beter leegdrinken, dus misschien in de vakantie wel... we zullen zien!
Volgende week vrijdag gaan we pas weg, dus tot die tijd lekker in en om het huis!

Vlinder, ik ga zo eens kijken op die site. Heb ooit weleens iets gezien van naam-slingers in de Kinderen en vond het toen al erg leuk. Alleen hadden ze op die site niet helemaal de kleuren en motiefjes die ik leuk vond, dus wie weet op die van jou wel, want is volgens mij een andere site. Welke naam hebben jullie laten maken???  Nee grapje hoor!!!
Waar wil je hem op gaan hangen?

Ik ga Benthe zo eens naar bed brengen, ze wordt een beetje jengelig. Tot later vandaag misschien. Ligt er een beetje aan, want er komt een vriendin eten en weet niet hoe lang ze blijft...

Liefs Anoek

Hmmm had weer geen 2 schermen open gezet....

Twinkel, zijn jullie nog geslaagd voor een videocamera? Wij hebben er een week voor de bevalling ook eentje gekocht en Ukkie heeft er ook één toch? Wij hebben de JVC Everio GZ-MG330HE. Klein en compact, makkelijk in gebruik en met harddisk, wat we graag wilde. Hebben inmiddels al heel wat gefilmd, moeten eens een keer alles eraf halen!

Ukkie, jij vroeg dat laatst nog geloof ik... ja ook wij hebben zo ontzettend veel foto's gemaakt. Lang leve de digitale camera, ha ha! Heb net een heleboel foto's doorgemaild naar de HEMA en laten afdrukken voor het babyboek dat ik aan het maken ben! Prima kwaliteit en vond het wel makkelijk zo. Was de eerste keer dat we digitale foto's hebben laten afdrukken. We hebben zelf een goede fotoprinter, maar die cartridges zijn zo duur en met zoveel foto's is het bij de HEMA echt goedkoper.

Nu ben ik er echt weer vandoor

X

Hallo meiden,

Ook hier een hoop gepoets en geklus in huis dit weekend.
Ik heb vandaag de keuken een flinke poetsbeurt gegeven en mijn man heeft vandaag de kitrand van het bad vervangen. We dachten dat dat zo gepiept zou zijn, maar jee... wat duurt het een eeuwigheid voordat die kit er goed uit is.
Het zit er nu weer strak in, maar moet nu minimaal 24 uur uitharden voordat we weer kunnen badderen/ douchen. Dus maar even wassen bij de wastafel vandaag en morgen (of toch straks nog even bij een vriendin onder de douche).

Wij hebben gisteren de beoogde camera idd gekocht.
Erg leuk en handig hoor. Ik heb al een paar filmpogingen gedaan, zodat ik ook een beetje weet hoe zo'n ding werkt. Ik snap het apparaat al wel behoorlijk, al is het wel lastig om het ding stil te houden tijdens het zoomen.

@Tara, wat heerlijk zeg dat Viggo zo lekker heeft geslapen.
Dan voel je jezelf waarschijnlijk ook niet superduf ofzo.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je kindje en de zwangerschap los van elkaar lijken te staan. Ik kan me nu nog nauwelijks voorstellen dat er echt een kindje in mijn buik zit en dat terwijl ik de handjes en voetjes voel wrummelen.
Als ik een pasgeboren kindje zie kan ik me ook nog niet voorstellen dat er "zoiets" uit mij zal komen over een paar weekjes.
Het zal allemaal wel... we wachten "geduldig" af.
Heb je trouwens een beetje een leuke kraamhulp? Lijkt mij ook erg bepalend voor de kraamperiode.
Meid geniet van jullie zoon en tot snel!

@Ukkie - yes, een nieuwe keuken gekocht.
Super zeg dat jullie eruit zijn gekomen. Wij moesten destijds ook wel schipperen tussen wat we allemaal graag wilden en wat we er voor uit wilden geven (tja, ook een dure smaak...), maar zijn nu ook helemaal happy met onze keuken.

Ik ga zo maar eens koken (lekkere Kies en Kook van Appie) en straks nog even bij vrienden op bezoek.

Fijne zondag nog!

Liefs, Twinkel3

Hoi Meiden,

Ben ik ook ff snel, mijn accu is leeg.
Wat een weertje he, het was hier weer super warm. Gelukkig koelt het nu s'avonds wel af. Vandaag weer de hele dag bij mijn vriendin geweest met Lisa. Er logeren daar 2kids waarvan 1 van 6jaar. Dus die 2 zijn de hele dag samen aan het spelen. Echt super leuk om te zien hoe lief ze samen zijn. Ze hebben vandaag de hele dag in het bad gelegen en mama in de schaduw. Ben veels te bang dat ik een zwangerschaps masker krijg. Ik loop ook de hele dag met mijn zonnebrandcreme re rennen, hahaha.Morgen gaan we met zijn alle naar de Efteling toe. We hebben er onwijs zin in.

@Mier, Ik zou niet weten hoe het gister met zomercarnaval in de stad was. Eigenlijk ben ik er nog nooit geweest. Misschien dat ik volgend jaar een keer ga kijken als het 25 jaar bestaat het zomercarnaval.

@Tara, Super dat Viggo zo lekker slaapt en dat de BV zo goed gaat.   Heb je al foto's, want ik (we) zijn natuurlijk super benieuwd naar de 1ste wiebeljongen. Geniet nog ff lekker van je kraamtijd!!!!

Meiden ik ga naar bed morgen een drukke lange dag.
Liefs xxx

Oja vergeet ik het bijna te zeggen. Ik heb gister de baby voor het eerst gevoeld. Ik voelde allemaal plopjes in mijn buik, echt super gewoon. Dacht eigenlijk dat het te vroeg was omdat te voelen, maar bij de 2de voel je het sneller. Vanmiddag voelde ik het trouwens weer. Ik weet gewoon zeker dat het de kleine is. Het voelt hetzelfde als toen bij Lisa. Wist niet meer hoe het voelde en gister kwam dat gevoel gelijk weer omhoog.

Nou ik ga nu echt. Welterusten!!!

Pffff afkoelen???
Hier is het gewoon nog steeds 25 graden. De airco staat al aan op de slaapkamer!

Tara, wat leuk dat je even langs bent geweest en wat fijn dat het allemaal zo goed gaat!

Twinkel, jullie zijn dus   geslaagd voor de camera...nu nog even oefenen en dan kan straks alles vastgelegd gaan worden.

Patricia wat leuk dat je de beeb al voelt!

Anoek en Ukkie hebben jullie meiden het ook niet warm?

Tot morgen weer.

x-vlinder

O'ja. De slinger komt in de tuin te hangen straks. Je kan kiezen uit heel veel stofjes.

Terug
Bovenaan