Wiebelmama's 2

Hoi,

Ben ik ook nog even, maar is hier idd rustig dit weekend!

Twinkel, leuk hoor een camera!! Vooral straks met de kleine is het superleuk!

Patricia, wel al vroeg omde kleine te voelen maar zeker bij een 2e niet ondenkbaar hoor, want je herkent dat gevoel gewoon sneller zeggen ze. Lekker toch? Heb heel wat weekjes om er van te genieten! Veel plezier in de Efteling morgen.

NOu ik schreef vanmiddag heel voorzichtig dat het er aan zit te komen dat Benthe van 5 naar 4 flessen per dag zou gaan.... Dat was dus vandaag al!! Wel heel gek want het lijkt zo weinig, terwijl ze een normale hoeveelheid drinkt. Laatste fles om 19.15 (met rijstebloem), dus wel wat aan de vroege kant. We zullen morgen zien hoe vroeg of laat ze komt! Ben ook benieuwd of dit eenmalig is of dat ze dit gaat doorzetten... De overstap van 6 naar 5 ging ook niet gelijk goed, maar ik volg haar in wat ze zelf aangeeft. Zeg maar, flesvoeding op verzoek. Hebben we vanaf het begin gedaan en ze geeft ook zelf aan wanneer ze meer wil of naar minder flessen gaat. Werkt niet anders denk ik dan bij BV op verzoek. Heb ook het idee dat exacte tijden voeden totaal niet werkt....Ukkie ben benieuwd naar jullie voedingsschema. Ohh Lise is alweer bijna 4 maanden over een paar dagen en Benthe over 2 weekjes. Vandaag 2 jaar geleden deed ik mijn positieve zwangerschapstest. Wat gaat het toch allemaal snel hé?

Nou meiden, weltrusten. Hopelijk kunnen we de slaap vatten met dit klamme weer.

X

Nou word ik net wakker regent het hier heel hard!!! Hopelijk is het bij de Efteling mooi en droog weer.

Lisa komt ook net uit haar bed, wilde haar niet wakker maken. Iedereen is hier nu wakker. Lisa heeft gelijk papa wakker gemaakt, want ze wilt zo weg.
Ik drink dus ff mijn koffie op en dan ga ik broodjes maken en douche en dan kunnen we gaan. Hopelijk een leuke, gezellige en droge dag!!!

@Vlinder, Leuk idee zo'n naamslinger. Denk dat ik ook maar eens een kijkje ga nemen op die site.

@Anoek, Zozo 2jaar geleden alweer????

@Hoe is het met de rest??

Liefs xxx

Goedemorgen meiden!

Ook hier regent het! Het lijkt wel wat op te klaren nu (beetje blauw tussen de wolken). Ik hoop dat het wat afkoelt, het is zo vies warm. Bah.

Lise lijkt haar schema van 4 voedingen juist kwijt te zijn, terwijl Benthe het aan het oppakken is. Ze wordt al een paar dagen achter elkaar om half 5 's ochtends wakker met honger. Ze drinkt dan ook erg goed, dus we kunnen haar wel laten liggen maar ik denk dat ze gewoon niet gaat slapen totdat ze eten krijgt...
Dus nu zitten we ook weer op 5 voedingen. Hoop dat het door de warmte komt...
We wilden haar juist in ons ritme krijgen van 6 uur op, maar zo gaat dat niet lukken. En ik wilde om 6 uur voeden, nadat ik gekolfd had (dan heb ik 1 voeding gekolfd, 1 gegeven, dan hoef ik op het werk, als ze 4 keer drinkt, maar 1 keer te kolven). Ook dat gaat zo niet omdat ze om half 5 al drinkt...ons plannetje valt even in het water.

Ben benieuwd hoe het zich ontwikkelt. Gelukkig heb ik een voorraadje in de vriezer opgebouwd...kunnen we even wennen en in een ritme komen.

Verder gaat het goed met Lise, alleen lijkt ze wat meer moeite te hebben met slapen. Ze wil steeds zitten (als ze in de maxi cosi of in haar wipstoel 'hangt' leunt ze ook niet met haar hoofdje tegen de achterkant zeg maar, ze trekt zich steeds naar voren) en ook ligt ze bijna op haar buik. Ik denk dat ze zich stierlijk verveelt in bed, voordat ze in slaap valt. Heb alleen geen idee of we daar wat mee moeten, wil namelijk niet dat ze allemaal speelgoed in bed heeft.
Anoek, heeft Benthe ook dat ze moeilijker in slaap komt?

Patricia, wat ontzettend snel dat je de beeb al voelt! Maar het kan hoor, zeggen ze, bij een tweede. Een vriendin van me voelde haar tweede ook al heeeel snel. Gaaf zeg, kun je er extra lang van genieten.

Vlinder, Lise heeft het wel warm hoor. Doe haar nu elke dag in bad met die warmte. Gisteravond zaten wij heerlijk buiten (toen was het eindelijk niet zo klam meer), Lise ook, in de wipstoel. Lise was gisteren helemaal uit haar hum, veel zeuren. Zal ook wel van de warmte komen. Of een regeldagje ofzo...

Tsja, ik had gisteren 1 jaar geleden een positieve test! Wat gaat het toch snel he? Zag het laatst in mn oude agenda staan: 27-7: positief! Poe!

Precies wat Anoek zegt: ook ik weet wel dat Lise de baby in mn buik was, maar kan het me toch moeilijk voorstellen dat zij het was die trappelde enzo. Heel bijzonder allemaal.

Patricia, ik hoop dat je mooi weer hebt in de efteling! Vind het daar altijd erg leuk!

VS, Bo, Twinkel, Pippie: met jullie ook alles goed?

En Tara, hoe gaat het? En met het warme weer, heeft Viggo daar last van? Vast geen 2 kruikjes voor hem...haha.

Meiden, ik ga: Lise wil drinken (2e voeding dus voor vandaag). Fijne dag en tot later!

Liefs, Ukkie26

Oja, irritant trouwens dat het maart en april-forum zijn verplaatst, vind je niet Anoek? En ik kan de oude onderwerpen niet vinden hoor...ze zeggen dat ze zijn verplaatst, nou, volgens mij bedoelen ze verdwenen...

He meiden,

Regen?? Hier plak je nog steeds van de warmte aan elkaar!! Alleen het zonnetje is nog ver te zoeken.

Gister op kraamvisite geweest bij mijn nichtje en ook ik kan me niet voorstellen dat er zo'n klein mooi, helemaal af mensje in mijn buik zit. Heel apart gewoon......
Het blijven kleine wondertjes...
Wat een weer he het afgelopen weekend, op zich kan ik het nog wel prima volhouden als ik me niet te druk maak, en de babywas heeft heerlijk gedroogd buiten (ruikt nu heerlijk!), maar gisteren had ik toch wel een beetje vocht in mijn voeten hoor.
Gelukkig ben ik het ook wel weer kwijt na een nachtje slapen.

Patricia, wat goed dat je de baby al voelt en zo   vroeg!! Leuk hoor!! Heel veel plezier in de eftelling vandaag!

Ukkie, de keuken gekocht! Super! Blijft een apart wereldje vind ik die keukenverkoop!
Wij hebben vorig jaar ook een nieuwe keuken gekocht en in elke zaak ging het hetzelfde: we zullen even de manager erbij halen, misschien kunnnen we voor u een speciaal prijsje maken......

Twinkel, een nieuwe camera gekocht, leuk, dat zou ik idd ook nog wel willen, maar ik ben bang dat dat er even niet inzit. Als ik nu de kleine van mijn vriendin zie lijkt het me zo leuk als je sommige dingen bewegend vast kunt leggen...

Tara, wat fijn dat Viggo het zo goed doet... Kun je het een beetje houden met dit weer of blijf je veelal binnen??

Vlinder leuk zo'n slinger, ik ben wel benieuwd welke naam erop komt te staan hoor!!

Mijn vriend en ik zijn gisteren  eindelijk definitief uit de namen gekomen. Pffff... Dat vond ik echt al een bevalling op zich hoor!! En nu nog maar hopen dat mijn schoonzusje niet dezelfde heeft (is een week later uitgerekend en kan dus ook nog zomaar eerder bevallen). Gelukkig hadden wij bij een jongen en een meisje beide twee namen waaruit de keus moeilijk was, dus we hebben een reserve...

Op het kamertje hebben we gisteren nog wat dingen opgehangen en de tekststicker geplakt. Ik vind het super geworden. Nu nog wat kleine dingetjes afmaken en dan zal ik een foto's opsturen.
Is wel grappig, want volgens mij heb jij Twinkel veel in de kleur paars he, en ik zag geloof ik al wat van pluisje liggen, heb ik ook zo lang mee in mijn hand gestaan...

Uiteindelijk heb ik het dekentje en het aankleedkussenhoes en het boxkleed van koeka gekocht in het grijsbruin. Staat in ieder geval beneden mooi bij mijn inrichting en op de babykamer heel neutraal. Als ik dan straks weet wat het is kan ik met wat meer kleurtjes aanvullen en gezellig maken....

Nou, ik ga even de hond uitlaten..

Groetjes Pippie

He Pippie,

hier (Noord-Holland) regent het nu ook niet meer, het is weer plakkerig. Bah. Ook geen zon inderdaad, het is helemaal wit nu.

Het blijft onvoorstelbaar he, dat er in je buik zo'n gaaf babietje zit! Zelfs (kort) na de bevalling is het moeilijk te bevatten. Buik is (deels) weg, babietje in je armen en dan nog denk je: zat dat in mijn buik?! Nu nog steeds. Heeeel onwerkelijk allemaal. En heel mooi en een groot wonder.

Babywas doen blijft leuk, vind ik. Ik houd niet zo van strijken, maar voor Lise doe ik het graag. Zo'n rare gewaarwording. Haar kamertje is ook altijd netjes, haha.

Ja, keukenverkoop is inderdaad raar. Doen alsof ze zelf niet een prijs kunnen bepalen, dat MOEt dan weer iemand anders doen. Nouja, wij zijn helemaal in ons nopjes.

Fijn dat jullie het eindelijk eens zijn over de namen. Lastig he? Vond ik ook hoor. Bij de meisjesnaam hebben we mijn man zijn voorkeur gedaan, bij de jongensnaam de mijne... En nu het een meisje is vind ik Lise helemaal een perfecte naam. Grappig he? En de jongensnaam: denk niet dat we die zullen houden voor een eventuele tweede. Tenminste, ik vind 'm niet zo bij Lise passen... Ach, dat zien we dan wel weer.

Inderdaad maar hopen dat je schoonzusje niet dezelfde heeft en eerder bevalt, dat zou lastig zijn. Gelukkig hebben jullie nog een tweede naam achter de hand.

Ben benieuwd naar het kamertje!

Fijne dag!

Liefs,Ukkie26

Hallo.

Hier is het nu lekker weer dus Patricia zal ook wel mooi weer hebben in de Efteling (is hier niet zo ver vandaan). Niet te warm en droog, beetje bewolkt en af en toe een minizonnetje.

Wat jammer dat Lise haar ritme een beetje kwijt is Ukkie. Hopelijk ligt het een beetje aan het weer en vindt ze snel haar ritma terug.

Pippie, Ben ook heel benieuwd naar jullie kamertje. Ik vind altijd zoveel dingen leuk dat dat ook wel eens lastig kan zijn.

O' ja wat ik wilde vragen aan jullie. Is het normaal dat ik nu af en toe wat buikpijn kan gaan krijgen aan de onderkant (zijkanten)  van mijn buik? Is dat het indalen ofzo? Hadden jullie hier ook 'last' van? Ik ben het ook gewoon niet gewend dus dit is helemaal nieuw voor mij. Ik begin ook met waggelen heb ik ontdekt. Lijk wel een gans af en toe!

Tot later.

x-vlinder

Terug
Bovenaan