Wiebelmama's 2

Goedemorgen Meiden,

Nou we hadden er gister wel een hard hoofd in hoor of we her droog zouden houden. Onderweg hebben we een heleboel regen gehad, maar in de Efteling was het gelukkig droog en mooi. Later werd het zelfs weer erg benauwd. We hebben een super dag gehad en Lisa heeft het helemaal naar haar zin gehad. Vond het wel vervelend dat ik haast nergens in mocht, maar ja dta heb ik er dan wel voor over. Ben gewoon in andere dingen gegaan dan normaal en volgend jaar ga ik wel weer in de 8banen.
Lisa is wel met mijn vriendin voor het 1ste in een 8baan geweest. De pagasus (die houten 8baan) Ze vond het helemaal geweldig. Het is echt een durfal. Later zijn de andere naar huis gegaan, ze hadden geen zin meer en zijn wij nog ff met Lisa naar het sprookjesbos geweest. Nou dat was van korte duur, want mama kreeg last van migarene. We zijn dus ook maar naar huis gegaan. In de auto heb ik de hele weg liggen slapen en thuis ben ik ook gelijk naar mij bed gegaan. Om 9uur nog ff met barstende koppijn naar mijn vriendin de ouders geweest voor paracetamol. Heb dara maar gelijk ff zitten kletsen. Om 11 uur weer naar bed, maar nu nog steeds last van erge hoofdpijn. Ga vanmiddag dus maar een uurtje liggen en hopelijk zakt het dan.
Vanmiddag gaan we ook Lisa naar de camping brengen. Ze blijft daar tot donderdag logeren. Donderdagochtend komt ze dan terug want dan ben ik jarig. Poeh word alweer 27jaar!!!
Vannacht kwa hitte in huis wel redelijk geslapen eigenlijjk.

@Tara, Wat een schatje zeg!! Echt een super leuk manneke!! Fijn ook dat hij niet zo'n last heeft van de warmte en dat hij goed drinkt.

Voor de rest weet ik het ff niet meer, sorry!!

Liefs xxx

Hoi meiden,

Het lijkt er hier op dat het vandaag wat koeler gaat worden dan gisteren.
Wel lekker hoor.
We hebben gisteravond nog wel lekker lang buiten gezeten, wat ook erg gezellig was. Krijg ik altijd meteen een vakantiegevoel van.

@Patrica, gelukkig maar dat het droog was bij de Efteling.
Vind ik ook een superleuk park.
Hopenlijk verdwijnt je migraine ook weer snel.
En donderdag jarig dus. Voor jou zal 27 vast en zeker heel oud klinken, maar voor mij klinkt het nog wel lekker jong hoor (ik wordt in maart 30).

@Ukkie, grappig dat jij schrijft dat je Viggo zo'n kleintje vindt in vergelijking met Lise.
Ik denk juist, wat een flinke bink zeg. Zit er ook echt zoiets groots in mijn buik???
Het is maar net vanuit welke kant je het bekijkt.
De eerste wiebeljongen is wel echt een lekkere knul om te zien hè.
En wat een mooie bos met haren!

Ik ga zo nog even boodschappen halen en vanmiddag met een vriendin naar het tuincentrum.

Liefs, Twinkel3

Tara, wat een gaaf ventje zeg. Schattig!

Inderdaad Twinkel. Ik dacht meteen  hetzelfde als jij. Kan me niet voorstellen dat er zo'n groot kindje in mijn buik groeit (haha). We zullen het zien over een aantal weken!

Hier is het nu lekker koel vandaag. Gisteren benauwd en heel erg noodweer om een uurtje of half 9.

x-vlinder

Hahaha Ja 27 is idd wel jong, maar als ik dan kijk hoe snel het is gegaan. Het gaat zo hard en ik merk het vooral door Lisa.

Hier heeft het ook geregend net. Ik had net de werkkleding van mijn man buiten gehangen en als een speer weer binnen gehaald anders is het morgen niet droog. Gelukkig is het nu gestopt met regenen.

Ga zo weer verder met mijn boeltje, want het is een zwijnenstal, hahaha.

Heb net trouwens mijn HA gebeld en kan vanmiidag na 3uur een recept halen voor mijn migarene, want het gaat maar niet over. Als ik mijn hoofd beweeg bonkt het door heel mijn hoofd heen. Word er ook steeds zo misselijk van. Hopelijk is het dus vanavond met de medicijnen snel over.

Liefs xxx

Haai!

Patricia, wat fijn dat jullie een goede dag hadden in de Efteling. Alleen wat onwijs balen dat je weer zo'n last hebt van migraine. Bah. Hoop dat de pilletjes snel werken.

Ik vind 27 wel een mooie leeftijd hoor, haha. Ben zelf ook 27, over 1,5 maand word ik 28...

Hier regent het ook ineens onwijs hard. Hoop dat het daardoor wat afkoelt, want ik heb bar slecht geslapen vannacht...

Twinkel, Vlinder en Pippie, heeft de VK bij jullie al geschat hoe groot jullie ukje ongeveer is? Ik vond het wel grappig hoor. Eerst was het: een klein kindje, zo'n 6 pond. En elke week werd het meer...uiteindelijk was ze 7 pond bij de geboorte...
nu kan het zijn dat Lise de laatste weken nog hard is gegroeid hoor, mn buik ontplofte in ieder geval na 36 weken...
Ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat!

Tara, hoe is het bij jou? Is de kraamzorg er nog? En heb je een 'goede'?

Gisteravond heeft Lise zich voor het eerst omgerold van rug naar buik! Zoooo schattig. Kostte wat moeite (op dr zij kon ze al wel, maar dat laatste stukje...) maar naar wat oerkreten lag ze op dr buik. Ze heeft het nog niet helemaal door hoe het kwam, ze keek nogal verbaasd. Maar wel schattig hoor...
Nu maar hopen dat ze het ook doet als de videocamera in de buurt is...

Nou ik ga eens stofzuigen: nu is het iets minder warm en het MOET echt gebeuren...

Fijne dag en tot later!

Liefs, Ukkie26

Hey meiden,

Ben er ook weer. Gisteren drukke dag gehad (zie wiebelmeiden). Weer bij de dierenarts geweest ivm ziek konijn, konijnen naar mn schoonouders gebracht en daar de rest van de dag gebleven. Maar wat was het benauwd gisteren, bah bah.... Benthe lijkt er niet zo'n last van te hebben, alleen heeft ze last van wat warmtebultjes, vooral in haar gezichtje.

Tara, heb je al gemaild, maar wat een prachtig ventje is Viggo. Lekker hé om eindelijk je uk te kunnen bewonderen, vasthouden, ruiken.... vooral ruiken, ik doe het nu nog, lekker mn neus verstoppen in Benthe's nekje... hmmmm!! De eerste nacht slapen kindjes vaak door omdat ze zo moe zijn van de bevalling want ook voor hen is het een flinke inspanning, ha ha. En dagen erna komen ze s nachts wel...althans de meeste. Benthe kwam in het begin ook rond een uur of 2-3 en dat verschoof na een week of 2 naar een uur of 4-5 en met 6 weken naar 6-7 uur. Hoop dat het voor jou ook zo soepel zal gaan, maar ach... zo lang je vrij bent maakt het niet uit, zo dacht ik er over.

Ukkie, vervelend dat Lise een paar huildagen heeft. Kan goed van de warmte komen of er komt weer een sprongetje aan. Volgens Oei ik groei is de volgende sprong met 19 weken, maar kondigt deze zich al van 15,5 week aan dmv hangerigheid en zo.
Kan ook zijn dat Lise nu meer wil drinken door de warmte hoor. Benthe heeft gisteren dag nummer 2 met 4 voedingen gehad. Ik vind het nog wel een beetje gek. Een voeding is een moment van rust samen, maar nu worden die momentjes steeds minder. Moet er ook aan wennen dat het nu niet wakker worden, drinken, spelen, slapen is, want ze is nu veel meer wakker. Dus ook voordat ze een fles krijgt, dus daar moeten we nog een beetje een weg in vinden. (Oeps, ze is in slaap gevallen in haar wipstoeltje.... ga er even naar bed brengen). Vandaag hebben we ook voor het eerst de 1e fles met 1,5 schepje Nutrix extra gedaan. Dat ging er goed in. Dus nu krijgt ze de eerste en laatste fles met nutrix aangevuld.

Wat je schrijft over Lise herken ik echt, dat willen zitten. Benthe probeert ook al uit zichzelf omhoog te komen als ze in het wipstoeltje, op schoot of op de bank zit! Is dat wel normaal of zijn die meiden van ons zo vlot? Gaan zitten doen kindjes pas vanaf ongeveer 6 mnd. Benthe kan ook los zitten, paar tellen en erg vooroverhellend, maar ze denkt dat ze al kan zitten, ha ha!
Omrollen (buik naar rug) heeft ze nu ook al weer een paar keer gedaan, maar geloof niet dat het al volledig bewust is. Alhoewel ze volgens mij wel weet hoe ze het moet doen, maar het lukt gewoon nog niet zo goed.

Benthe slaapt eigenlijk erg goed in. Wij geven haar 1 klein plat zacht knuffeltje mee en dat werkt prima. Vaak als ze in slaap is gevallen, dan ligt ie al aan de andere kant van het bed en zo niet, dan haal ik het weg. Vind het geen fijn idee dat ze de hele nacht met een knuffeltje bij haar gezichtje ligt. Als ze wakker wordt, speelt ze ook nog een tijd voor ze echt begint te protesteren, dat doet ze dan met haar handjes en beentjes... dan zie echt zo'n slaapzak boven het bedje uitkomen, ha ha!! Maar ik ben het wel met je eens dat je niet het hele bed vol wilt hebben. Is een mobiel geen optie? Vanfa 3 mnd schijnt het wel te kunnen ivm prikkels.

Kwijlt Lise ook zo? Benthe zit veel op haar vingertjes te sabbelen en bellen te blazen. Gisteravond toen ik haar uit de MC haalde toen we thuiskwamen had ze gewoon een nat shirtje....
En niest Lise ook veel? Benthe niest paar keer per dag en dat doet ze al vanaf haar geboorte. Toen zei de kraamhulp dat dat kwam door alle nieuwe prikkels, maar dat kan het nu toch niet meer zijn of wel?

Ik had niet 2 jaar maar 1 jaar geleden een positieve test, ha ha! Qua datum vandaag, maar was op een zondagochtend, dus vandaar dat ik het zondag zei. Zo gek, lijkt al veel langer geleden.

Vind het ook irritant dat het maart en april-forum weg zijn. Nu zit ook alles bij elkaar, volgens mij mrt-apr-mei of niet? En idd zijn alle topics weg. Er is nu al een maart 2009 forum, gek he?

Oh die pijntjes op het einde van de zw.... heel herkenbaar, vooral wat jij schrijft Pippie. Bij mij leek het wel of mn schaambeen in tweeën zou splijten, ha ha, vooral met omdraaien.... Nog even op de tandjes bijten.... het einde is in zicht meiden! En deze pijn is echt al de voorbereiding op de komst van de kleine; het indalen en vast gaan zitten in het bekken. Het hoofdje zakt gewoon steeds dieper. Met de bevalling zakt het nog verder, tot het uiteindelijk eruit wil!!

Patricia, fijn dat het droog bleef in de Efteling. Niks zo erg dan met regen in zo'n park rondlopen. En 27? Klinkt voor mij ook nog jong, ha ha... alles met een 2 ervoor klinkt jong... Ik word eind dit jaar 31....

Zo ga nu nog even wat eten en dan goed mn tandjes poetsen en naar de tandarts... brrr zie er een beetje tegenop. Ging altijd elk half jaar maar ben nu 2 jaar niet geweest. Ze gaan ook mn gebit helemaal schoonmaken en daar ben ik wel blij mee!
Laat wel weten hoe het gegaan is.

Liefs Anoek

Terug
Bovenaan