Wiebelmama's 2

He meiden,

daar was ik ook weer eens na lange tijd. Nu even snel vanaf het werk want ik heb thuis tijdelijk geen internet.

Blij om te horen dat het met iedereen eigenlijk zo goed gaat, buiten wat mindere dingen om.

Komende vrijdag hebben we de 20-weken echo, wat gaat de tijd toch snel. Hopelijk is alles goed. Het is wel fijn dat we de echo hebben voordat we naar NL komen, want dan kunnen we mooi showen. Ik voel de kleine ondertussen elke dag bewegen en dat is een mooi gevoel zeg!

Hier gaat het verder zozo. Ik merk dat zwanger zijn in het buitenland me zwaarder voelt dan ik had verwacht. Ik zie er dan ook erg naar uit om naar NL te gaan en hoop dat het daarna allemaal wat concreter wordt om het met andere (familie en vrienden) te delen. De afgelopen paar weken heb ik het ook druk gehad met werk en dat is eigenlijk geen goede combi. Ik ben ontzettend moe en merk dan gelijk dat ik ook weer misselijk word met alle consequenties. Deze week dus maar een stukje rustiger aan doen.

liefs
vs

Goedemorgen Meiden,

Jaja ik ben alweer wakker hoor, maar ik ga zo weer terug. Mijn mannetje moest werken en ik werd er wakker van. Kreeg gelijk trek in koffie en heb ff een wasje aangezet.
Vannacht redelijk goed geslapen, wel met de windmolen aan hoor anders is hier niet uit te houden hier.

Ben gister trouwens nog ff naar zuidplein geweest. Ik wilde wat nieuwe kleren voor mijzelf halen, maar ik konniet slagen. Niks zat lekker of mijn maat was er niet. Ik wacht nog maar ff tot er meer nieuwe collectie is. Ben toen maar voor de beeb gaan shoppen, wilde natuurlijk wel met iets thuiskomen, hahaha, Heb bij prenatal 2truitjes gekocht, 1tje met Papa's kanjer en 1tje met mama's kanjer.

@Vs, Wow dat gaat idd snel zeg vrijdag de 20wk echo al. Daar kijk ik ook al naar uit hoor, al moet ik nog wel ff geduld hebben. Over ongeveer 6weekjes ben ik ook aan de beurt. Is idd erg leuk dat je kan showen met de echo's als je naar NL komt. Hoelang bleef je ook alweer?? Probeer het een beetje rustig aan te doen!!!

@Tara, Vond het erg leuk om je bevalling verhaal te lezen.

@Vlinder, Leuk hoor dat je de definitieve geboorte kaartjes heb. Ben echt super nieuwsgierig erna. Leuk dat je morgen nog een echo heb, is dat zomaar of standaard?? Omdat ik bij Lisa zo groot was gegroeid hadden ze haar vrij groot geschat, nou er kwam een hummeldtje uit van 3215gr, hahaha.

@Anoek, Fijn dat het zo meeviel bij de tandarts.

Nou ik ga mijn bed maar weer is in. Nog ff een paar uurtjes slapen. Het gekke is dat als Lisa niet thuis is en ik dus kan uitslapen ik altijd vroeg wakker ben.

Liefs xxx

Haai!

Tara, klinkt toch wel als een goede bevalling hoor. Alleen jammer dat je zo lang moest persen en toch naar het ziekenhuis moest, dat lijkt me niet zo fijn. Al met al nog erg snel gegaan: vanaf het breken van de vliezen een uur of 8! Ook weer zo snel!

Enne...het persen was zeker niet pijnloos, maar vond het beter dan de ontsluitingsweeën (zeker omdat die van mij zo snel op elkaar kwamen). Omdat je bij persen het gevoel hebt dat de kleine er echt bijna is! En bij de weeën is dat nog maar de vraag...

En maf he, als je zomaar "knap" voelt en het voelt lopen. Ik vond het een vreemde gewaarwording. Had trouwens ook doorgespoeld (domdom)...

Anoek, fijn dat het meeviel bij de tandarts. Ik vind het toch altijd even spannend hoor. En wat vervelend dat je stukje van je voortand er niet mooi is aangezet. Zou ik ook heel vervelend vinden. Had ooit een stukje van mn tand af, nou, ik wist niet hoe snel het "gemaakt" moest worden.

Oohh, dus we hebben echt snelle meiden! Dat rollen vind ik zooo schattig. En de wipstoel is het helemaal, doordat ze dan kan proberen overeind te komen. Grappig hoor. Ben benieuwd of ze dan ook snel zijn met lopen...dat wordt nog wat.

Oh VS, spannend hoor, vrijdag de 20-wekenecho! Ik duim dat alles goed is! En hoe is het verder met je? Groeit je buikje al? En fijn he, om de baby te voelen bewegen! Zo mooi!

Patricia, gaat het beter met dehoofdpijn?

Het is hier alweer onwijs warm binnen, bah. En dat nadat het gisteravond zooo lekker was.

Ik loop tegen een 'kolfblokkade' aan lijkt wel. Als Lise drinkt bij mij schiet de melk wel toe, als ik kolf niet. Baal baal. Dat ging prima, tot 2 dagen geleden. En dat net nu het werken dichterbij komt. Heb de HA gebeld, het schijnt dat er een neusspray is met een stofje, zodat het sneller toeschiet. Hoop dat ik die krijg, de assistente ging het even navragen.

Verder hier weinig nieuws te melden.

Tot later vandaag!

Liefs, Ukkie26

Hoi meiden,

Ik was vandaag niet al te vroeg uit mijn bedje. Een beetje een luie dag vandaag.
Het scheelt dat ik vorige week zo poetserig was, dus eigenlijk is er ook niets vies in huis. Vandaag dus maar lekker lui en relaxen, ook wel eens lekker.

@Patrica, jij was vandaag al wel heel vroeg uit de veren. Dat voelt dan altijd wel lekker actief hè. Vervelend dat ze zo vaag bleven over die zetpillen in combinatie met een zwangerschap. Je wilt het toch graag heel zeker weten dat het geen kwaad kan.

@Ukkie, dat stofje dat jij bedoelt is oxytocine wat voor de toeschietreflex zorgt.
Je krijgt dit in een neusspray mee. Ik hoop voor je dat het hiermee wel weer beter wil lukken met kolven.
Ik begin nu ook duidelijk aan een groeispurt zo aan het eind.
Ik ben vorige week een kilo aangekomen (dat is best veel in vergelijking met 8 kilo in 8 maanden). Mijn buik is nu ook echt rond.
De VK heeft trouwens vorige week al wel een schatting gemaakt van het geboortegewicht van onze kleine. Zij kwam uit op 6/ 7 pond. Heel gemiddeld dus.
We zullen straks wel zien of het klopt.

@Vlinder, ook wij hebben gisteren nog een laatste wijziging doorgegeven aan de drukker m.b.t. het geboortekaartje. Toch nog voor een andere openingszin gegaan.
Volgende week is de proefdruk hiervan klaar. De enveloppen liggen al wel klaar hier, dat scheelt straks al weer werk.

@Anoek, goed van je hoor dat je weer naar de tandarts bent geweest.
De schade viel wel mee zo te horen. Ook fijn dat ze wat aan je voortand kunnen doen, een verzorgd gebit is toch altijd wel bepalend voor je hele gezicht.
Ik zag trouwens dit weekend op de camcorder dat mijn ene voortand ook best scheef staat. Ik vroeg aan mijn man of hem dit ook niet opviel. Zegt hij, dat heb je toch altijd al. Het was mij nog nooit zo opgevallen.
Ik zit trouwens ook alweer een beetje na te denken over anti-conceptie straks, maar vind het nog wel lastig hoor. De nuvaring gaat niet samen met borstvoeding, de pil wil ik niet en een spiraaltje lijkt mij ook niet echt wat voor mij. Het idee dat de bevruchting wel kan plaatvinden, maar niet in kan nestelen druist een beetje tegen mijn gevoel in. Ook wil ik liever geen hormonen, dus dan eventueel een koperspiraal, maar hier schijn je weer heftiger van te menstrueren. Eigenlijk blijven dan alleen nog maar condooms over, maar dat vind ik ook van die ondingen. Tja, ik zal toch voor wat moeten kiezen straks, maar wat??? Hebben jullie nog iets wat ik wellicht over het hoofd heb gezien?

@Tara, wauw dat was een heel verhaal zeg over jouw bevalling.
Ik ben er niet van geschrokken hoor en zie ook niet tegen de bevalling op.
Het komt zoals het komt.
Jouw bevalling is ook vlot verlopen. Fijn dat de VK je zo goed kon ondersteunen tijdens de weeën. Dat je 2x naar het ziekenhuis moest was misschien niet ideaal, maar is volgens mij ook niet heel vervelend geweest als ik jouw verhaal zo lees.
Hoe is het nu dan met nabloeden e.d.? En voelt de boel alles alweer een beetje normaal, of is het nog erg pijnlijk daar beneden?
Geniet nog lekker van je kraamtijd meid en tot snel.

@Pippie, heb jij gisteren nog zo fanatiek gepoetst en gestreken?
Hier werd het uiteindelijk toch nog wel weer erg warm en broeierig, dus ik heb pas 's avonds wat in de tuin gedaan.

@Vs, wat leuk dat je de kleine nu voelt bewegen. Een bijzondere ervaring hè.
Veel succes vrijdag met de 20-weken echo.
Enne... de dag dat je naar Nederland komt komt steeds dichterbij meid!

Ik ga even een broodje eten.

Liefs, Twinkel3

He meiden,

Het is hier weer warm....... pfffffffff.........en laat ik   nu net nog behoorlijk wat strijkwas hebben.

Tara, wat leuk dat je je bevallingsverhaal met ons deelt, ben ook zo benieuwd hoe het bij ons zal gaan. Ik heb wel hetzelfde als vlinder hoor, ik zie er niet echt tegenop. En we weten het nu, als je vliezen breken op de WC, niet doorspoelen.

Anouk, gelukkig dat het allemaal meeviel bij de tandarts.

VS, vrijdag alweer de 20 weken echo. Spannend! Heel erg veel succes hierbij!!

Gisteren een dagje veel kunnen doen tot om 4 uur opnieuw de zon doorbrak. Scheelt echt wel als het een paar graden koeler is, maar ja, slecht weer is ook niet alles he.
Ga nu toch maar even vast wat strijk wegwerken, er staat me toch een berg. Dat krijg je he, als mannetje blouses draagt naar het werk, met net shirt eronder en het liefst iedere dag een nieuwe aandoet. En als je het dan een paar weken niet tot weinig bijhoudt staat er zo voor een hele dag strijk. Eigen schuld...., maar als ik iedere dag een paar blouses doe dan komt het wel goed.

Nou, tot snel,
liefs Pippie

Nou Twinkel, je leest het: gepoetst heb ik fanatiek, maar heb het minst leuke tot het laatst bewaard en ben er gisteren nietmeer   aan toe gekomen. Dus klusje voor vandaag: Strijken............

Haai meiden!

Poe, het is hier alweer zo warm en benauwd. Bij jullie ook? Lise slaapt erg slecht met dit weer (geef haar eens ongelijk), ze is nu al 4 uur wakker achter elkaar. Heb net lekker samen met haar buiten gezeten, zij op een kleedje in het gras en ik lekker in de tuinstoel. Ze heeft zichzelf goed uitgeput, dus ik heb de stille hoop dat ze eventjes slaapt. Om waarschijnlijk binnen een half uur weer wakker te worden omdat ze honger heeft...

Lekker he Twinkel, uitslapen. Veel mensen zeggen dat het er met een ukkie niet meer van komt nou...ik ben het levende tegenbewijs. OK, om 6 uur moet ze drinken, maar om half 7 liggen we beiden weer in bed...heerlijk!

Inderdaad, dat spul heet oxytocine ja. HA heeft nog niet gebeld, ik hoop dat ze het recept gewoon uitschrijven en dat het vanmiddag bij de apotheek ligt. Kan ik direct testen of het werkt vannacht (jaja, ik moet 's nachts ook kolven, erg irritant als het dan niet toeschiet  ).
Laat wel even weten of het werkt...altijd handig voor de BV-planners onder ons.

Leuk hoor, Vlinder en Twinkel, dat de kaartjes al af zijn! Onvoorstelbaar he, dat dat straks 'hoort' bij jullie uk. En dat dat kaartje 'wereldwijd' bekend gaat maken dat jullie ukkie geboren is! Heel leuk en speciaal.

Anticonceptie EN BV is lastig Twinkel, zeker als je de pil niet wilt. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden sinds de bevalling (lekker hoor!), maar als mn ongi komt dan wil ik aan de cerazette (pil die de BV niet terug laat lopen). Eerst mn ongi dus maar afwachten.
Nu condooms...ook niet ideaal, maar ja...moet wat. Nuvaring kan niet en spiraaltje zie ik ook niet zitten, precies om dezelfde reden als jij: je belemmert de innesteling terwijl er wel een bevruchting is...voelt voor mij raar.

JAAA, de assistente van de HA belde net: neusspray ligt klaar bij de apotheek. Mooi zo, ook weer geregeld.

En de makelaar heeft net de verkocht-stickers gebracht voor op het bord. Hij plakt ze in principe zelf op, maar Lise is (eindelijk) stil en het bord zit op een raam van haar kamer. Dus ik ga straks zelf wel uit het raam hangen, plak ze zelf wel op...

He bah, strijken. Dat moet ik ook weer eens doen. Lises beddengoed heb ik allemaal gewassen en de lakentjes moeten toch echt eerst gestreken voordat ze erop gaan (vind ik). En de overhemden van mn mannetje ook weer...
Strijken met dit weer vind ik geen goede combi: ik heb het al zo warm en dan ook die stoom nog...pff. Ik stel het wel uit tot morgenochtend vroeg (uurtje of 8 ofzo) of vanavond laat.

Jakkes, zie net dat de buren (voor de zoveelste keer) een feestje gaan geven. Feestjes maakt niet uit, maar die van de buren zijn zooooooooo onwijs luidruchtig. En dat gaat rustig tot 4 uur 's nachts door. Daarbij komt dat wij aan de achterkant slapen en met deze hitte het raam open hebben, en dat het feestje een BBQ is in...de achtertuin.
Ga de oordopjes maar eens opzoeken, anders lig ik de hele nacht wakker (baal baal).
We hebben overwogen wat van de herrie te zeggen, maar met de verhuizing in het vooruitzicht doen we dat toch niet. We gaan toch weg. En we hebben ook eigenlijk geen band met ze (ze wonen er nog niet zo lang)...
leuk klusje voor de nieuwe bewoonster...

Nou, ik ga eens wat drinken: ik merk dat, als ik met deze hitte te weinig drink, mn BV terugloopt. niet raar, want ik zweet het uit voordat het in melk is omgezet, haha.

Meiden, rustig aan vandaag, voetjes omhoog!

Liefs, Ukkie26

Voetjes omhoog inderdaad...jeetje wat lijken ze op die van een olifantje!

Ik heb net ook even staan strijken maar het zweet loopt voor mijn gevoel  in straaltjes naar beneden. Dus maar even achter de computer. Mijn dagen worden ook steeds luier (haha). De eerste weken moesten veel dingen gedaan worden en u ben ik weer een beetje bij met het achterstallige onderhoud (lees huishouden). Dus boekje erbij, sapje erbij en heerlijk rust nemen....en af en toe nog eens wat opruimen en doen.

Volgende week de klossen ophalen en de tassen maar eens klaar gaan maken. Hebben jullie nog tips om extra in de tassen te stoppen Anoek, Ukkie en Patricia?

x-vlinder

Terug
Bovenaan