Wiebelmama's 2

Hallo,

Tara, wat een mooi mannetje zeg!!! En inderdaad onvoorstelbaar dat dat in je buik kan groeien. Geniet er maar lekker van...

Ukkie, de vk heeft nog niet geschat hoe groot het kindje zal zijn. Kan pas vanaf een week of 36 zei ze.

Patricia, ik hoop dat het middeltje van de huisarts werkt tegen de migraine, o wat is hoofdpijn toch altijd vervelend. Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad in de Efteling gisteren.

Nou, ik ga ook maar eens aan de poets en de strijk, gisteren ook al wel wat gedaan, maar nu gaat het toch wel wat gemakkelijker. Heb lekker de boel open staan en in huis wordt het ook al wel wat koeler. Ik vind het heerlijk hoor als het zonnetje schijnt, maar zo'n dagje tussendoor mag van mij best!!

Liefs Pippie

Waaah, staat er ineens een enorm verhaal van Anouk boven.
Succes bij de tandarts vanmiddag!!

Haai meiden!

Ben ik weer. Ook hier staan alle ramen tegen elkaar open, even lekker doorluchten. Net was het nog 22 graden op Lise dr kamer, gisteravond 27! Poe, arme meid.

Pippie, lekker aan het nestelen? Of gewoon huishouden? En hoe gaat het verder? Zit je buik al in de weg?

Aha, dus Lise heeft mogelijk een groeisprongetje. Ze is morgen 17 weken, dus het kan best zijn dat ze door het sprongetje wat eraan komt wat hangerig is. Vandaag gaat het wel weer aardig trouwens, maar vorige week...poe. Ze wilde niet eens alleen in de box.

Jammer he, dat ze minder drinken en meer zelf doen. Vind ik ook wel. Lise wordt overdag wakker omdat ze geen zin meer heeft om te slapen. Dan speelt ze 30 minuten, dan heeft ze honger en voed ik haar, dan weer 30 minuten spelen ofzo, en dan pas in bed.
Ik geniet het meest van de ochtendvoeding: dan is ze zo duf als een konijn (net wakker) en ligt ze heeeeel rustig te drinken (da's overdag wel anders). Heerlijk! Lekker over haar bolletje aaien. En ze valt vaak gewoon al drinkend in slaap. Zo lief!

Onze meiden zijn wel bijdehand hoor, vind ik. Ik weet niet of ze echt zo snel zijn, maar ik vind het de laatste paar weken zo hard gaan! Lise ontdekt nu haar voetjes, kan dingen steeds beter pakken, wil zitten, draait om. Poe.

Zal eens kijken of het in slaap vallen beter gaat nu de hitte wat weg is. Ik wil inderdaad geen speeltuin in haar wiegje hebben, zeker niet nu ze kan rollen (ik houd mn hart vast). Anders inderdaad maar een mobiel overwegen.

Lise kwijlt onwijs! Ze blaast bellen, 'kauwt' op haar vingers, niet normaal. Haar 2 wijsvingertjes zijn helemaal dik van het kauwen...geen gezicht. Misschien dat ze tandjes beginnen te krijgen? Of ook weer een fase in de ontwikkeling ofzo. Alles wat Lise vastkrijgt gaat ook direct dr mond in...

Niesen: nee, niet echt. Een paar keer per dag, maar niet schokkend veel...

Ik had op het 0-1-moderatorgebeuren gevraagd waar de maart- en aprilforums waren gebleven. Krijg ik een antwoord: of ik even wat onderwerpen kan noemen die erop stonden, dan zoeken ze 'm op. Ja, zoeken kan ik zelf ook wel. En ik heb dus niet zo 1,2,3 onderwerpen paraat. Jij?

En Pippie, Vlinder en Twinkel, die laatste-loodjes-pijntjes herken ik hoor! Had ik ook! Allemaal voorbereiding voor de bevalling...

Anoek, hoe was het bij de tandarts?

VS en Bo, met jullie ook alles goed?

Tot later, ga even boodschappen doen.

Liefs, Ukkie26

Hey meiden,

Ik wilde nog graag even mn bevallingsverslag met jullie delen. Ik vond dat   zelf in ieder geval altijd wel leuk om te horen, en voor mezelf is het ook wel therapeutisch ha ha. Het was zeker geen traumatisch ervaring hoor meiden die nog moeten ;)

Afgelopen donderdag was het dus zover...
Ik had niets in de gaten, 's  ochtends nog op controle bij de vk geweest, 's middags nog even het dorp in geweest. Na mn avondeten zat ik lekker buiten (20.45) toen ik wat kramp in mn buik kreeg.. ik dacht iets teveel gegeten. Dus ik loop naar de wc, daar amper aangekomen voel ik het lopen. Gelukkig belande het meeste in de pot. Hetwas echt een plons dus ik had meteen een vermoeden. Even gekeken en ja hoor! Helder en allemaal wiite vlokjes, dat moest vruchtwater zijn! Ik was gelijk helemaal hyper. Ik gelijk mn mannetje gebeld dat er nog niks loos was, maar dat mn vliezen gebroken waren en dat ie iets moest regelen voor vrijdag. Daarna de VK gebeld en die was in de buurt dus die zou gelijk wel even langskomen.

Vk was er om 21.15 maar ik had de wc doorgespoeld (stom,stom, automatisme..) Vervolgens had ik wel een verbandje ingedaan maar bijna niets meer gelekt. De vk kon dus niet met zekerheid vaststelleen dat het vruchtwater was. Kortom we moesten maar even naar het ziekenhuis.

Mn vriend was inmiddels ook thuis en we zijn gelijk naar het ziekenhuis gereden. Onderweg in de auto kreegik al wat krampjes maar kon het nog geen weeen noemen. In het ziekenhuis kreeg ik een hartfilmpje (duurde wel 45 min ofzo) en ook meten ze dan contracties van de buik. Nou zn harte deed het geweldig, en je kon ook zien dat er om de 3 of 4 min wat gebeurde in mn buik. Ik voelde het inmiddels wel maar kon het met rustig ademen prima doen. Daarna is nog een echo gemaakt, en  geconstateerd dat  mn vliezen idd gebroken waren (ja dat wist ik zelf allang!)

We mochten weer naar huis om 23.45 en onderweg van de afdeling naar de auto  moest ik soms even stoppen om een wee weg te zuchten.  In de auto zag ik al dat  de weeen (nog steeds niet pijnlijk hoor) om de 3 minuten kwamen. Thuis aangekomen toch de vk nog maar even gebeld en die adviseerde om even te gaan douchen en als het heftiger werd moesten we maar weer bellen.  

Eenmaal onder de douche werden ze gelijk sterker, en moest ik toch goed op mn ademahling letten. Eigenlijk vond ik het onder de douche niet echt lekker en na na een half uurtje ben ik onderweg gegaan. Daarna nog een half uurtje de weeen op mn knieen voor het bed weggewerkt en toen mn vriend gevraagt of toch maar weer wou bellen(01.00). Vraagt ie wa ie moet zeggen, ik dus: dat ik wil dat ze komt!  

Om ongeveer  01.30  was ze er en ze zag gelijk wel dat ik wl goeie weeen had. Iik hing toen voorover op het aanrecht geloof  ik. Ze vroeg me te gaan liggen  om even te kijken hoever ik was. Nou ik zat op 5 a 6 cm, dat schiet lekker op dacht ik. De weeen waren nogsteeds wel goed te doen. Op haar advies weer terug onder de douche, ik op mn knieeen hangend op een krukje en mn vriend drukkend op mn rug... nou nu werd het wel wat pittiger hoor! Toch maar weer dr  onderweg  en gelukkig hielp de vk me riching de kamer. Soms even stoppen om een wee weg te zuchten, en zij hielp me echt  super met mn ademhaling. vooral als ie bijna weg was bleef  ik er een beetje in hangen en zei ze dat even heel diep moest inademen en weer uit pfffffff.. nou dat hielp. even weer rust!  De laatste  paar weeen nogsteeds hangend (en kwijlend)weggewerkt en toen  moest ik van haar naar het bed komen (02.30) want ik was er bijna...
Nu al dacht ik nog ?!? En ja hoor 10 cm!!

Ik mocht gaan persen. Dat veel mensen dat een opluchting vinden ??? Ik vond het niet echt fijn zegmaar... Na  ongeveer een uur persen op de baarkruk gezet en moest ik heeel hard persen want hij wou de bocht niet om. Als dat niet lukte moest ik naar het ziekenhuis zij ze al. Dus ik heeeel hard persen en ja hoor... hij kwam om de bocht. Maar vervolgens werd ik moe en kwam ie niet echt veel verder. Inmiddels lag ik weer op bed en na 1,5 vond de vk het genoeg. Ze ging  eht ziekenhuis en de ambulance bellen. In het ziekenhuis zou ik dan weeopwekkers krijgen (die waren wat afgezakt) en misschien  de vacuumpomp.

De  ambulance was er met 5 min ofzo en toen  richting ziekenhuis (15 min rijden) Niet echt fijn met persweeen  iin de ambulance maar goed. Ik mocht wel een klein beetje meepersen en de broeder was een prima kerel.  Eenmaal  in het ziekenhuis kwam dezelfde gyn er weer aan die ik eerder die avond ook al had gezien. Ik zei nog: Daar ben ik weer!  

Op de verloskamer infuus gekregen en na enige voorbereiding (30 min ozo). Die 30 min leken trouwens eindeloos te duren. toen kreeg ik dus een knip en bij de  die wee werd    Viggo geboren om 05.10!  Ik heb dus 2 uur en 40 minuten liggen persen...  

Pffff.... Wat was ik blij dat die klus geklaard was zeg! Bevallen is wel topsport hoor!
Mn mannetje gelijk emotioneel, ik niet ik was alleen maar blij dat het over was!
Toen is  de boel weer netjes gehecht, ik kreeg een ontbijtje, mocht douchen en daarna mochten we   weer naar huis.  

Wel een beetje lang verhaal geworden.  Maar dames die nog moeten, ik zou het zo weer doen hoor! Uiteindelijk vond ik het best meevallen.  

liefs Tara

Hoi!

Nou het viel reuzemee bij de tandarts gelukkig. Ben eerst bij de mondhygiëniste geweest. Was wel nodig nadat ik in geen 2 jaar een tandarts had gezien, maar ze vond het best meevallen, ha ha! Daarna foto's maken (ja dat kan nu weer) en vervolgens naar de tandarts. Ik heb 1 klein gaatje en we hebben gesproken over het "restaureren" van mijn voortand. Die is in een ver verleden (toen ik net gewisseld had) afgebroken en is een stukje aangezet. Jaar of 6 geleden opnieuw gedaan en nu is het niet mooi meer. Vind het zelf echt heel erg, dus wil er graag iets aan laten doen. Gelukkig is de oplossing heel simpel. 13 augustus wordt dan mn gaatje gevuld en mn voortand gedaan. Dus na de vakantie weer helemaal opgeknapt, ha ha! Nu is het alweer beter na het polijsten door de mondhygiëniste.

Ukkie, ja dat kwijlen en "kauwen" op vingers, het is wat... denk ook een fase. Zouden ze echt al tandjes krijgen? zal toch niet? Benthe stopt ook alles wat ze te pakken krijgt in haar mondje. Kindjes schijnen dat te doen om af te tasten hoe iets voelt en proeft, ha ha!
Niezen doet Benthe net als Lise een paar keer per dag. Dus zal dan wel normaal zijn. Zal het volgende keer op CB eens vragen. Wanneer moeten jullie weer? Wij 15 aug. Voorlopig de laatste keer entingen. Dan pas met 11 maanden dacht ik.

Ik weet zo geen onderwerpen van het maart of april forum...

Ik ga me even met Benthe bezig houden. Ze is het zat in haar wipstoeltje denk ik en dan wordt ze boos, ha ha! Goed dat Lise aan het rollen is! En grappig dat zij van rug naar buik rolt voor het eerst en Benthe juist andersom. Blijf me verbazen over de ontwikkeling van zo'n kleintje, maar ook dat het zo kan verschillen per kind! Weet ook niet of onze meiden nu echt snel zijn, maar zo voelt het wel. Dat proberen te zitten en rollen (hoe onhandig ook nog) is echt wel snel want normaal doen ze dat met een maand of 6 pas.... tenminste dat zij de fysio.

Ben nu echt weg.

X

Hoi Tara,

Schrijf het maar van je af hoor!Weet wat je bedoeld met dat het therapeutisch werkt ondanks dat je geen traumatische ervaring hebt gehad. Het maakt wel enorme indruk zo'n bevalling en voor mij hielp het om er veel over te praten. Vooral mijn man en kraamhulp waren dankbare luisterende oortjes, die ook blanco's van mij konden invullen. Gebruik jij ook je kraamhulp als "praatpaal"?
Grootste deel van de bevalling heb je lekker thuis kunnen doen zoals je wilde. Jammer dat je het thuis niet kon afmaken, maar boeit ook niet meer denk ik, want op een gegeven moment wil je niets liever dan dat het kindje eruit is.
Ik vond persen wel een opluchting, maar niet pijnloos zoals ze op de gym beweerde. Vond wel de laatste onsluitingsweeën het heftigst, voor mij hangend op een babybadje dat op de kop op bed lag met kussens erop, ha ha! VOnd het in die zin een opluchting dat ik wat mocht gaan doen en Benthe er bijna zou zijn.

Pffff Benthe is nu echt kwaad, ha ha!!! Schreeuwen.... denk dat ze wil drinken, maar wij willen liefst nog heel even wachten. Ben alleen bang dat we niet lang meer kunnen rekken.

Vlinder jij was toch de nuvaring aan het "promoten"? Ik ben er gisteren mee begonnen in de hoop dat dit een beter resultaat heeft (geen hoofdpijn). Vind het wel even wennen hoor. Moest jij hem ook bewaren in de koelkast? Dat was het advies van de apotheek. En  was jij in het begin ook 'bang' om hem te verliezen?

Ga nu maar eens kijken of ik Benthe kan kalmeren.

Liefs

Hallo,

Tara, tof dat je schrijft hoe je bevalling gegaan is. Lijkt me toch wel een hele spannende tijd alhoewel ik er helemaal niet tegenop zie hoor...nog niet .

Anoek, wat balen van je konijntje!
Ttja die ring, ik keek in het begin  iedere keer als ik naar het toilet was geweest of hij er niet in lag (hihi). Met vrijen deed ik hem gewoon uit. Niet dat ik er veel van voelde (mannetje wel maar die had er verder geen problemen mee) maar meer voor mijn geruststelling. Daarna gewoon even afspoelen en er weer in doen (wel meteen doen hoor en niet in slaap vallen). Volgens mij mag hij max 3 uur eruit. Ook spoelde ik hem regelmatig even af onder de douche (vond ik wel zo fris). Ik bewaarde de voorraad gewoon op de badkamer. Ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen?

Patricia, werken de medicijnen? Hoop het want van hoofdpijn kun je goed chagarijnig worden.

Vandaag de definitieve versie van het geboortekaartje besteld. Straks als het zover is alleen nog even de juiste datum doorgeven en ophalen. Nu kunnen we de enveloppen vast gaan printen.

Babykamertje is klaar en de wieg staat op onze slaapkamer. Zal binnenkort weer foto's mailen maar er is niet zoveel meer veranderd hoor.

Vandaag weer regelematig pijntjes onder mijn buik. Hmmmmm wilde het telefonisch spreekuurtje van de vk bellen maar was te laat. Donderdag hebben we nog een echo. De keer daarna zullen ze gaan schatten hoe groot onze beeb ongeveer is.

x-vlinder

War een warmte hier weer vandaag zeg, bah bah bah. Ik hoop dat ik vannacht wel kan slapen. Begrijp me niet verkeerd hoor ik hou van het zonnetje, maar ik weet van allende niet hoe ik moet gaan zitten en wat ik aan moet.

Nou heb om 3uur mijn nieuwe medicijnen gehaald, wat een gedoe zeg. Ik had aan de foon gezegt tegen die dokter dat ik zwanger was. Bij de apotheek ook gelijk ff doorgegeven. Wist ze niet of ik het medicijn wel mog slikken. Dat vrouwtje navraag gedaan, stond ondertussen al 15min in die apotheek te wachten. Kwam ze met het vage verhaal dat ik het in het begin van de zwangerschap wel mag nemen, maar aan het eind niet meer. Ook zijn het zetpillen. Nou dat word hem dus echt niet he!! Moet er ook 3per dag nemen, vind ik ook erg veel eigenlijk. Vertrouw die dingen voor geen meter en bel morgen eerst de VK ff op, misschien kan zei me beter helpen en geruststellen. Ik zit nu dus nog steeds met hoofdpijn!!

Liefs xxx

Terug
Bovenaan