Wiebelmama's 2

Hee meiden,

Even snel, alles is goed hoor! Alleen erg druk en moe...

Tara wat een mooie foto's van Viego en wat een hoop haar heeft hij al! Vind ik altijd zo schattig bij klein babytjes.

Van andere meiden ook mooie buiken en kamertjes gezien!! Erg leuk allemaal!

Nou zal snel even wat langer reageren...

Liefs bo

Hoi,

Sorry dat ik niet overal op reageer hoor, ik kan het niet allemaal bijbenen...
Vannacht tot 04.00 in touw geweest Gaapppppp.....

Vanmiddag visite gehad, en normaal heb ik een heel rustig kind, nou nu dus niet!
Na de voeding wou ie niet slapen, alleen maar huilen! Pink sabbelen hielp niet, beetje extra voeding niet. Inmiddels zijn we alweer een  voeding verder en hij slaapt!!!!! Hoop dat ie even blijft slapen, want wordt er wel een beetje moedeloos van zo.

Die ritjes naar het ziekenhuis vond ik idd  niet vervelend. Je bent zo met jezelf bezig dat je er nieteens  zoveel  van merkt. Ook interesserde het me geen reet wie naar mn onderkant zat te kijken, al ging het hele ziekenhuis meekijken dan nog vond ik het prima. Gek hoor, van te voren kan je je dat niet voorstellen.  

Anoek, ik kan mn  verhaal gelukkig goed kwijt hoor bij mn kraamhulp en ook bij mn schoonzus en vriendin. Het blijft een bijzondere ervaring.  

Morgen is de kraamhulp alweer voor het laatst. Wel jammer. Het is een oudere vrouw (55 ofzo) maar heel lief en met goed gevoel voor humor.  Hebben jullie de kraamhulp nog wat gegeven toen ze wegging?

liefs  Tara

Hallo!!!

Ook hier warm en benauwd...én een strijk liggen, ha ha! Ga hem straks nog wel even doen, want tja, we gaan bijna op vakantie!

Hoop dat het lukt om mn verhaal af te maken, want heb net Benthe beneden in de box gelegd en gisteravond was het van korte duur omdat ze wilde eten. We vinden het nog wat te vroeg, dus proberen weer te rekken tot half 8, maar gisteren lukte dat dus niet. Het wordt in elk geval alweer de 4e dag van 4 voedingen, dus lijkt een nieuw ritme te worden. Ze drinkt nu per fles ook meer. Gaat lekker. Benthe slaapt overdag ook weinig Ukkie. Weet niet of het nu echt door de warmte komt of omdat ze minder slaap nodig heeft dan eerst.... Ook hier is het wipstoeltje de laatste dagen favoriet! Ze probeert er dan ook nog uit te komen, door zich met haar voetjes omhoog te duwen. Heb er nu dus ook maar vastgemaakt, want je weet nooit wanneer het een keer zal lukken.

Ukkie, vervelend dat de BV minder loopt, althans het kolven. Waar oxytocine al niet goed voor is, ha ha! Ik kreeg dat als spuit toegediend om toch nog weeën te krijgen om de placenta uit te drijven. Hoop alleen dat die neusspray beter bij jou helpt dan die spuit bij mij (niet...).

Vlinder, heb nog wel wat tips (naast de standaarddingen); schoon shirt voor je mannetje, zwart shirt om in te bevallen (ook tip voor thuis), daar zie je het bloed niet zo op en zijn de foto's minder "bloederig", lippenbalsem, kauwgum, dextro, iets te eten (ik had liga ingepakt), iets te lezen (tja... kan lang duren...) en zeker voor thuis ook een goede tip; rietjes.... ik had daar niet aan gedacht maar de VK had ze bij zich en ik vond het fijn om te drinken door een rietje dan hoefde ik niet rechtop te komen.
O en wat ik ook fijn vond thuis voor in het "kraambed" een flesje Aquarius, maar dan leeg en goed schoongespoeld. Die gebruikte ik tijdens het plassen zodat ik lauwwater  kon spuiten, dat verzachtte de pijn en ook om na het plassen schoon te spoelen. Kan ook met een maatbeker of bidon hoor!

Leuk dat de kaartjes nu bijna klaar zijn en jullie je kamer bevallingsproof gaan maken. Inmiddels kondigt de hoogzwangere laatste maand zich ook voor jullie aan! Oh wat gaat het hier dan spannend worden als er 3 op bevallen staan, ha ha!

Ik ga nu een fles maken voor Benthe want ze begint te mopperen!

Liefs

Daar ben ik weer.... Benthe heeft inmiddels haar laatste fles gehad en zit nog even lekker in haar wipstoeltje te spelen en te kletsen. Dat kletsen is echt zo leuk, hoe meer plezier ze heeft hoe harder ze roept, ha ha! Waren vandaag bij de bank om een rekening voor haar te openen en mevrouw zat gewoon de hele bankhal toe te spreken, ha ha!! Zooo grappig! Echt hele verhalen houdt ze nu!
Ze heeft nu ook een soort van popje... op de beurs gekregen toen ik een abonnement nam op de KInderen;Fifi het bloemenmeisje... echt wij vinden het maar een lelijk ding, maar ik las in Oei ik groei dat ze popjes met gezichtjes leuk vinden nu en dit was enige die we hadden... Nou het is een groot succes!! Benthe houdt hele gesprekken met haar "vriendinnetje". Benthe stopt ook echt alles in haar mond Ukkie. Ik blijf haar handjes ook schoonmaken want door al dat gesabbel en spelen, zijn ze steeds 'vies' (allemaal pluizen, ha ha). Dat heeft Lise vast ook!

Tara, kan me voorstellen dat je soms moedeloos wordt als je kleintje huilt. Wij hebben ook zo'n nacht gehad en omdat je je kindje nog niet zo heelgoed kent, weet je ook niet zo goed wat er is en wat je het beste kan doen. Misschien heeft Viggo het 'gewoon' heel warm nu met dit weer... Als het ook een druk kindje is en gevoelig voor prikkels, dan heb jemisschien net als ik wel baat bij veel regelmaat, structuur en inbakeren. Zo waren wij eigenlijk heel streng in wie Benthe in het begin mocht vasthouden, eigenlijk niemand die op kraamvisite kwam na de eerste dagen omdat wij merkten dat Benthe heel erg onrustig daar van werd. Misschien een tipvoor jou?
En als Viggo zichzelf wakker maakt/ houdt met armpjes en beentjes zou je inbakeren kunnen overwegen als het huilen aanblijft. OVerleg anders eens met je kraamhulp of volgende week met de wijkverpleegkundige (die komt als het goed is volgende week bij je langs).
Fijn dat je zo goed je verhaal kwijt kan. Ik merkte dat ik het ook echt nodig had.
Wij hebben de kraamhulp bij het afscheid een plantje (orchidee- mijn lievelingsplant- in een vaas) gegeven, samen met een foto van haar met Benthe met achterop een bedankje namens ons en Benthe en een geboortekaartje. Onze kraamhulp hield een plakboek bij met geboortekaartjes van de gezinnen waar ze geweest was.

Ik ga nu mn was ophangen. Strijken bewaar ik denk ik tot morgen, dan kunnen mn mannetje en ik nog even verder met het Agatha Christie spel op de Wii.

Liefs

Haai meiden!

Nog steeds warm, warm, warm. Vervelend hoor, vind ik van dat plakkerige weer... Hoop dat het vanavond nog afkoelt zodat we vannacht wel goed kunnen slapen...feestje bij de buren is niet vandaag dus dat scheelt.

Tara, misschien had Viggo een regeldag? Hebben ze op de 5e of 6e dag, is om ervoor te zorgen dat je BV zich aanpast aan de behoefte van Viggo. Lise had op dag 5 ook dat ze steeds wilde drinken...

Wij hebben de kraamhulp een flesje wijn (hoe afgezaagd) gegeven. Vond ze erg leuk, en (natuurlijk) was het niet nodig...nou, wij vonden van wel. Het was een schat van een mens. En een geboortekaartje natuurlijk, en een los kaartje met een bedankje erop.

Vlinder: zorg voor flesjes water/drinken en iets te eten. Stel dat je naar het ZH moet midden in de nacht en je vindt zo snel geen verpleegster, dan heb je iets te eten/drinken bij je. Als jij het niet wilt, dan vast je mannetje...

En rietjes: Jaa. Ook na de bevalling, ik kon in het begin niet goed zitten en dan is drinken met een rietje wel erg handig hoor!

Bo en VS, fijn te horen dat het goed gaat met jullie.

Ik ga gauw: Lise ligt te krijsen (gaat elke avond zo...zucht)

Liefs, Ukkie26

Patricia,

hiep-hiep, gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooie dag van!

Liefs, Ukkie26

Goedemorgen,

Allemaal lekker geslapen? Ikke wel. Slaap erg goed eigenlijk. Benthe ook. Ik werd om 7.15 wakker omdat ik moest plassen en hoorde nog niks... Gisteravond had ze de laatste fles om 19.30 gehad en is om 20.30 naar bed gegaan.... Ik schrik dan altijd even als ik niet van haar wakker wordt.... Ik kijken, ligt ze lekker te spelen en zodra ze me ziet begint ze gelijk te lachen en kraaien van plezier! Hoe kan ik ook mn dag nog slecht beginnen. Nadeel van zo'n lange nacht is dat ze s ochtends niet echt meer wil slapen. Denk dat ze nu een uurtje nog geslapen heeft en nu is ze alweer wakker. Hoor haar op de babyfoon spelen en kraaien, echt lachen! Zo schattig!

Vandaag nog wat wasjes draaien, strijk doen, huis aan kant maken en inpakken. Morgen in de loop van de ochtend vertrekken we. Ik heb er zo'n zin in!

Met het konijn gaat het helaas nog niet beter. Als hij vandaag nog niet goed eet,moet ie weer naar de dierenarts. Gelukkig kennen mijn dierenarts en de dierenarts van mn schoonouders elkaar, dus zij hebben al contact gehad. Heb mn schoonmoeder nog niet gesproken dus weet nog niet hoe het ervoor staat. Vind het wel shit hoor, dat ik nu niet bij hem kan zijn, maar ja.... ik weet dat mn schoonmoeder goed voor hem zorgt. NU maar hopen dat ie er bovenop komt, maar tot nu toe hebben we nog geen idee wat ie mankeert.

Patricia, gefeliciteerd met je verjaardag!

Liefs

Hallo,

Ook hier een vroege vogel vandaag. Heb al lekker met de hond gewandeld, de was gedaan en ga zo ergens op visite. De zon schijnt al volop en nu is het nog niet zo warm maar heerlijk zomerweer (kon het zo maar blijven) .

Patricia, gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van met iedereen die komt!

Anoek, balen zeg van jullie konijn.

Hoe zou het met Mier zijn?

Ga er snel vandoor.

Tot later.

x-vlinder

Terug
Bovenaan