Wiebelmama's 2

Oooo Ukkie toch wat vervelend dat je je zo voelt. Probeer nog wel te genieten vandaag hé!

Hier is net de geboorteslinger in de bus gevallen....WAUW! Hij is helemaal super gaaf! Echt een aanrader dus.

x-vlinder

Hoi meiden,

Ook hier heeft het inmiddels geregend en begint het wat af te koelen, alhoewel het nog erg warm is hoor. Ik wilde de kelderkast eens uitmesten, maar ik denk dat ik dat maar in fases ga doen. Het zweet breekt me nu al uit.

Heb jij nu nog van die opgezwollen voeten Pippie?
Ik moet zeggen dat het bij mij allemaal wel meevalt.
Mijn ringen heb ik wel afgedaan, omdat die strak gingen zitten. Maar echt zichtbaar dikke vingers of enkels heb ik gelukkig niet.

@Tara, voel je niet schuldig over het gebruik van tepelhoedjes hoor!
Een vriendin van mij is bevallen met 35 weken en heeft haar zoontje  9 maanden BV gegeven en dat met gebruik van tepelhoedjes. Ze had eerst al allerlei ellende (zoals borstontsteking enzo) gehad, maar met tepelhoedjes ging het voeden wel goed.
Nou ja, dan lijkt mij het toch beter om een tepelhoedje te gebruiken wanneer BV anders niet wil.
Ik ben me (ondanks mijn voornemen om BV te gaan geven) ook al wel even gaan oriënteren op kunstvoeding, mochten we hier toch op overgaan.
Ik denk dat ik dan meteen maar kies voor de voeding van het Kruitvat.
Scheelt echt een stuk hoor. Ik zou dan wel moeten kiezen voor de hypo-allergene voeding (extra care), omdat ik vrij allergisch ben. Maar goed, vooralsnog ga ik er gewoon vanuit dat BV wel gaat werken. En met mijn vragen kan ik inmiddels ook hier terrecht bij twee ervaren BV-mama's.

@Vlinder, fijn dat de echo zo goed was. Wij krijgen er geen meer hoor (of er moet echt iets tussenkomen wat ik niet verwacht). Ook onze kleine ligt al klaar voor de start en met zijn koppie in de juiste positie. Nu maar afwachten wanneer de kleine er klaar voor is.

@Anoek, je zult al wel weg zijn maar ik wil je ook nog een heel fijne vakantie toewensen!

@Patrica, goed kunnen shoppen met je verjaardagsgeld?

@Ukkie, het zal voor jou idd wel een heel vreemde dag zijn vandaag.
Helemaal niet raar dat je je hier wat melancholisch bij voelt hoor.
Het is toch een soort afsluiting van een heel bijzondere periode.
Laat die traantjes maar lopen wanneer ze opkomen en hopenlijk kun jij volgende week ook zeggen dat het weer fijn voelt om naar je werk te gaan (al kun je je daar nu waarschijnlijk nog helemaal niets bij voorstellen).

Ik ga zo eerst even wat eten.

Liefs, Twinkel3

Haai meiden,

hier zijn de traantjes weer wat opgedroogd, maar nog wel een weemoedig gevoel. Precies zoals Twinkel zei: melancholisch. Deze tijd komt nooooooit meer terug en het was zo bijzonder allemaal. Eerst hoogzwanger mn verlof in, dan maar aftellen, en ineens heb je een mini-mensje in je armen! Zo mooi en bijzonder. Poe, schiet weer vol...

Ik geniet zeker hoor, Vlinder! Het idee is gewoon ff wennen. En dan is de eerste 2 maanden mn mannetje gewoon thuis als ik werk...eigenlijk niets anders dan wanneer ik ga winkelen en hij blijft thuis, alleen dan wat langer...dat probeer ik mezelf wijs te maken. Ik zal over een paar weken wel denken: "wat deed ik moeilijk toen ik weer moest werken", maar ach...

Twinkel, de kelderkast uitmesten? Jij hebt wel meer nesteldrang dan ik had hoor, poe. Mn mannetje had stiekum gehoopt dat ik er meer last van zou hebben, haha. Nu houd ik het gewoon bij, ga niet extra veel meer poetsen want ove 2 maandjes zijn we verhuisd!!!

Over 1 maand de sleutel van ons nieuwe huis, en over 2 maandjes er al in! Gaat zo snel! En de keuken komen ze ook nog voor die tijd plaatsen, da's helemaal mooi!

Nou, ik ga even boodschappen doen en wat dingen op de post doen... daarna eens kijken wie we allemaal een adreswijziging willen sturen, en kaartjes bestellen...

Fijne dag!

Liefs, Ukkie26

Goedemiddag!

Ik heb alweer zo lekker geslapen. Om 22.00 voeding, om 02.30 en toen weer om 07.30. Na zn nachtvoeding gaat ie ook gelijk weer slapen, wat een heerlijk ventje toch!

Lekker weertje hoor vandaag, zonnetje is er nu bij (buien hebben we al gehad) en een heerlijk briesje. Ik heb ook alles openstaan, lekker en beetje frisse lucht in huis.

Ukkie, je laatste dag alweer. Logisch dat dat niet zo goed voelt toch. Gelukkig kun je volgende week rustig beginnen, en hoef je lise niet weg te brengen. Het is wel een afsluiting van een periode in je leven hè?

Jullie meiden zijn echt al groot trouwens. Als ik de kleine van mn schoonzus zie (nu 10 weken) dan is dat echt een reusje in vergelijking met viggo. Zo'n verchil al in die weken. Ik kan het me nu nog niet voorstellen, maar als ik dat zie dan is dat hele kleine er wel snel af hoor.

Gisteravond kwamen de kraamtranen... Wow, ze bleven maar lopen, ik wist nieteens waarom. Nouja van geluk en omdat mn kraamhulp niet weer komt. Het was echt een schat van een mens. Een heerlijk nuchtere fries. Ze heeft me wel een boel  vertrouwen gegeven in ieder geval.

Nog even twinkel, vlinder en pippie en dan begint voor jullie ook de meldingplicht
Ik ben wel benieuwd hoor, wat jullie kijgen en hoe jullie et eraf brengen(de bevalling)

liefs Tara

Goedemiddag!

Ik heb alweer zo lekker geslapen. Om 22.00 voeding, om 02.30 en toen weer om 07.30. Na zn nachtvoeding gaat ie ook gelijk weer slapen, wat een heerlijk ventje toch!

Lekker weertje hoor vandaag, zonnetje is er nu bij (buien hebben we al gehad) en een heerlijk briesje. Ik heb ook alles openstaan, lekker en beetje frisse lucht in huis.

Ukkie, je laatste dag alweer. Logisch dat dat niet zo goed voelt toch. Gelukkig kun je volgende week rustig beginnen, en hoef je lise niet weg te brengen. Het is wel een afsluiting van een periode in je leven hè?

Jullie meiden zijn echt al groot trouwens. Als ik de kleine van mn schoonzus zie (nu 10 weken) dan is dat echt een reusje in vergelijking met viggo. Zo'n verchil al in die weken. Ik kan het me nu nog niet voorstellen, maar als ik dat zie dan is dat hele kleine er wel snel af hoor.

Gisteravond kwamen de kraamtranen... Wow, ze bleven maar lopen, ik wist nieteens waarom. Nouja van geluk en omdat mn kraamhulp niet weer komt. Het was echt een schat van een mens. Een heerlijk nuchtere fries. Ze heeft me wel een boel  vertrouwen gegeven in ieder geval.

Nog even twinkel, vlinder en pippie en dan begint voor jullie ook de meldingplicht
Ik ben wel benieuwd hoor, wat jullie kijgen en hoe jullie et eraf brengen(de bevalling)

liefs Tara

Tara, wat geweldig zeg dat jullie ventje het zo goed doet!

Ik krijg er ook helemaal zin in (haha). Heb al een lijst gemaakt met allerlei taakjes die ik/we nog moet/moeten regelen (geld geboortekaartjes, klossen halen, tassen pakken, enveloppen printen, box zetten  etc.) maar verder is alles klaar.

Meldingsplicht (haha) grappig hoor.

x-vlinder

Hey Ukkie, als je ze dan toch al zo lekker laat lopen. Heb je dat liedje  al geluisterd  van trijntje oosterhuis al op mn hyves (gadget)? Elke keer als ik het hoor schiet ik vol, het is zo mooi verwoord...

Voor de meiden die geen hyves hebben, ik heb geen idee hoe ik het hierheen zou moeten zetten, maar misschien kun je op you tube kijken: Trijntje oosterhuis, nu dat jij er bent (live)

Ik heb zojuist trouwens ook de laatste controle van de vk gehad.  Dag 8 alweer...
Dezelfde vk  kwam die ookn bevalling heeft gedaan. Het was wel gezellig om het nog even na te praten. Volgens haar had ik nog geluk trouwens dat het in het ziekenhuis zo snel ging (vond ik niet) het gebeurt het regelmatig dat je nog 20 of 30 min moet wachten  tot de arts er is. Hij stond mij  al op te wachten  op de gang. Zij vond het ook een hele leuke gyn, ze zijn er ook anders  schijnt.

Nog even de anticonceptie besproken, en  tot de conclusie gekomen dat ook voor mij de nuvaring een hele mooie oplossing zou zijn. Volgens haar kon dat prima samen met BV. Zo'n spiraaltje trekt me ook niet echt, rubbers  zijn ook niet mn favoriet + dat ik in het verleden ook al een bij de huisarts ben geweest en toen bleek dat ik allergisch voor die dingen was   (vrijen werd steeds pijnlijker) En die pil die je mag slikken, die komt heel nauwkeurig, elke dag zelfde tijd(mag hooguit een uurtje verschillen) nou daar ben ik dus  ook niet zo'n ster in.  

Als Viggo zn volgende voedig gehad heeft ga ik voor eerst even een stukje met hem wandelen.  Heb dr echt wel zin in!

Liefs Tara

Hey Vlinder,
O ja, je ziekenhuistas... Nou gelukkg had ik die zelf al gepakt klaarstaan. Mn mannetje had er nog wat in gegooit op aanwijzen van de vk. Wat blijkt? Moest ie er onderbroeken indoen, heeft ie er strings in gegooit hahaha. Nou dat wordt hem echt niet hoor na de bevalling

Ik had er ook wat leesvoer in (niet nodig gehad), dextro, lippenbalsem (droge mond van het puffen) babykleertjes, schone leren voor mezelf. Shampoo was ik vergeten.
Ook eten en drinken had ik niet mee, maar bij ons was ook midden in nacht de catering super geregeld. Ik heb zelfs 2x ontbijt gekregen (na de bevalling en na het douchen) en drinken in overvloed. Ook mn vriend kreeg voldoende, maar hij mocht ook gewoon uit de koelkast op de gang pakken en zelf kofie tappen.

liefs Tara

Terug
Bovenaan