Wiebelmama's 2

Hoi meiden,

Het is hier vandaag nog rustig geweest zo te zien.
Ik heb gisteren nog een leuke dag gehad samen met de meiden met wie ik heb gestudeerd. Weer even lekker bijgekletst en wat gewinkeld.
Ik was gisteravond wel helemaal kapot hoor. Pfff, de energie wordt toch duidelijk minder. Gisteravond dus heerlijk lui op de bank gehangen en vanmorgen lekker uitgeslapen.
Straks gaan we nog met vrienden uit eten. Dus nog wel wat leuks voor de boeg vandaag. Verder vind ik een dagje luieren ook wel heerlijk hoor.

@Ukkie: ik las dat jij en Tara al veel hebben geschreven over BV. Nog even wat vragen van mij hoor. Die bepanthenzalf, kun je die gewoon op je tepel laten zitten voor het voeden, of moet je die er eerst weer afwassen? En smeer je ook altijd een druppeltje melk uit over je tepel na het voeden (schijnt blijkbaar ook goed te zijn voor je tepels)?
Knap trouwens dat je weer op je oude gewicht zit. Wel handig dat je hier niet veel voor hoefde te doen. Die 100 situps daar heb ik wel respect voor hoor, pfff!
Ik vind normaal gesproken 20 situps al veel. Hopenlijk kom ik ook weer een beetje strak uit de strijd straks. Ik moet trouwens wel zeggen dat de kilootjes er nu tijdens mijn verlof behoorlijk bijop vliegen. Ik ben de afgelopen twee weken iedere week een kilo aangekomen. Als dat zo doorgaat... Ach ja, zo heel veel zat er ook nog niet eens bijop hoor.
Succes weer met werken morgen. Het komt vast en zeker goed meid!

@Tara, ik zie je al helemaal lopen in je huis met de klepjes naar beneden (hihi).
Het schijnt idd het beste te zijn voor je tepels. Ook hier loop ik er erg charmant bij (in een topje en een onderbroek). Veel te heet voor meer kleding. Straks als ik de deur uitga doe ik nog wel een broek aan hoor!
Hoe is het nu met de waterlanders dan? Lopen ze nog volop?
Het schijnt echt heel normaal te zijn hoor en ik denk ook wel dat ik hier ook zeer zeker last van zal krijgen. Ik merk trouwens nu al wel dat ik weer wat emotioneler ben dan een paar weken terug. Ik jank echt om alles en het lijkt ook net of ik veel gevoeliger ben voor alle info die binnen komt. Het zal er wel bijhoren denk ik maar.

@Vlinder, houd jij het allemaal nog goed vol? En staat je bed inmiddels al op klossen? Wij gaan ze a.s. dinsdag ophalen. Dat zal wel even wennen worden met in en uit bed stappen. Al lijkt het me wel een stuk makkelijker (we hebben nu nl. een behoorlijk laag bed).
Verder zit ik nog te denken om een badzitje te huren bij de thuiszorg, aangezien wij namelijk douchen in bad. Ik kan me zo voorstellen dat ik me na de bevalling of tijdens de weëen niet zo stabiel voel en dan is het toch wel lekker om te kunnen zitten.
Eerst zat ik nog te denken aan een krukje in bad, maar dat vond mijn man veel te gammel (heeft hij ook wel gelijk in hoor).

Nou fijne zondag nog!

Liefs, Twinkel3

Hoi Meiden,

Daar ben ik ook weer!! Heb echt een super leuk, gezellig en druk weekend gehad. Vrijdag had ik een feestavond in de kantine, dus heb lekker gedanst. Lisa lag bij mijn nichtje van 10 in de caravan, want ik ad geen oppas. Heb haar om half 8 naar bed gebracht daar en ze sliep gelijk, ze was versleten!! Om half 1 belde mijn nichtje me op omdat Lisa wakker was geworden. Binnen 2min was ik in de caravan en lag Lisa alweer in te dommelen. Ze was wel super blij dat ik er was en heeft me de rest van de nacht stevig vastgehouden. Zaterdag hadden we op het plein op de camping feest. De camping bestond 60jaar. Helaas regende het en stonden we dus allemaal met een paraplu in het grasveld naar de optredens te luisteren. De kids waren heerlijk aan het spelen en hadden geen last van de regen. Gelukkig zijn we nu weer thuis, moe maar voldaan. Lisa zit nu lekker filmpje te kijken en gaat vanavond optijd naar bed toe, mama ook trouwens!!

Heb trouwens erg leuke kleren gekocht. Vrijdag ochtend ben ik om 9uur ff snel naar zuidplein gegaan, want om 11 uur werd ik naar de camping gebracht. Heb bij C&A een leuke dingen gekocht, niet allemaal positie. Heb een positie spijkerbroek gekocht en een groenachtig truitje ook een leuke zwarte buikband en daar staan dan 2 voetjes op en kicking baby. Verder heb ik nog een grijze trui gekocht met korte mouwen en een zwart truitje. Moet nu nog ff een nieuwe tas kopen en nieuwe schoenen, maar ze hadden nog geen leuke laarzen.

Oja ik las ook iets over wiebelen na de bevalling. Nou ik was daar wel heel vlot mee hoor na Lisa. Ik geloof dat Lisa nog geen week oud was toen wij alweer aan het wiebelen waren. Had er ook echt behoefte aan.

@Tara, Lekker wezen wandelen met Viggo??

@Twinkel, Vlinder, Pippie, Het gaat nu idd opschieten he voor jullie. Hoe kijken jullie er tegenaan< de bevalling?? Ben zo benieuwd hoe het bij jullie gaat lopen en wat het word een jongen of een meisje!! De voorbereidingen allemaal al gedaan??

@Ukkie, Morgen je 1ste werkdag. Hoop idd dat je het net zo naar je zin heb als Anoek had met de 1ste dag. Kan me wel goed voorstellen dat je er tegenop zie om weer te gaan werken.

@B0, Vs, Hoe is het met jullie??

Meiden ik ga weer. Krijg zo visite.
Liefs xxx

Hallo,

Ukkie, weer aan het werk vandaag? Hopelijk is het meegevallen om te vertrekken thuis vanmorgen en heb je het weer snel naar je zin!

Hier is alles goed. Gisteren een drukke maar gezellige dag gehad vandaar dat ik er niet was.

Tara, hoe is het met jullie?

Patricia, lekker op de camping geweest?

Twinkel, jij hebt ook gezellige dingen gedaan lees ik.

Hoe is het met   de anderen?

x-vlinder

Hoi meiden,

Ik was er ook weer hoor.
Net even wat boodschappen gedaan en vanmiddag ga ik met mijn schoonzusje op pad voor een campingbedje. Verder weinig op de planning, heerlijk!

Hier gaat alles verder z'n gangetje.
Ik zie niet op tegen de bevalling hoor, Patrica. Ik ben er eerlijk gezegd wel benieuwd naar, maar laat het zeker nog maar een weekje zitten hoor.
Ik zal dat getrappel strakjes denk ik wel gaan missen.
Verder staat alles volgens mij wel startklaar. Nog wat kleine dingetjes liggen op de planning, zoals bijv. een ziekenhuistas pakken, maar dat kan nog genoeg dacht ik.

Ik spreek jullie snel weer.

Liefs, Twinkel3

He meiden,

Beetje druk weekend gehad, nou ja, veel bezoekjes e.d., maar wel heel gezellig in ieder geval.

Afgelopen vrijdag heb ik 's nachts echt ongelooflijke buikpijn gehad, ik dacht echt van o, jee, het zal nu toch niet al beginnen. Na 2 uur hield het uiteindelijk op, heb echt geen flauw idee wat het geweest is, maar heb de hele nacht niet veel meer geslapen. We hebben (hadden) nog geen geboortekaartjes definitief uitgezocht, de adressenlijst is nog niet volledig, het bed staat (stond) nog niet op klossen, de ziekenhuistas was nog niet klaar enz. enz. Kreeg het dus enorm heet hiervan en we hebben zaterdag dus maar snel eea geregeld. Dus nu staat het bed op klossen, zijn de geboortekaartjes in de maak (proeven op pdf),staat de ziekenhuistas klaar, is de adressenlijst klaar enz. enz. Geeft wel rust moet ik zeggen.
Het huis is in ieder geval schoon, al kan ik nog genoeg doen, zoals keuken nog   een keertje volledig soppen enz., maar er kan bezoek komen!!

Hier ligt de kleine ook in de starthouding, met het hoofd naar beneden, maar ik voel de kont nog vol tegen de ribben aan, dus vraag me af of het ook al wat zakt.
Meiden, nu alles zo klaar is mag de beeb van mij eigenlijk wel komen, zie niet op tegen de bevalling, ik  heb er (begrijp me niet verkeerd, niet in de pijn) wel zin in, als de bevalling begint, dan begint ook echt hetgene waar je al zolang naar hebt uitgekeken. (lekker sentimenteel). Ik kan dus ook op het moment echt overal om janken.

Maar goed,
even over de tepelzalf, ik heb ook bepanthen in huis, maar eigenlijk voor de billen van de kleine, bij ons op het werk adviseert de lactatiedeskundige pure-lan van medela. Ook een zalf die je mag laten zitten op de tepels. Maar goed, ik denk dat er meerdere wegen zijn die naar Rome toe leiden en dat je gewoon moet pakken waar je je het best bij voelt.

Meiden, ik weet even niet meer wat ik nu persoonlijk naar iedereen wilde schrijven, want kan het me niet zo goed meer herinneren. Kom straks nog wel even langs en we hebben gisteren weer buikfoto's (met hoofd) gemaakt, dus zal die vandaag ook nog even naar jullie versturen!! En wat van de babykamer, al is die nog niet helemaal af!!, maar dat zijn kleine details hoor!

Tot snel,
liefs Pippie

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise ...

10 juli: 6755 gram en 63,5 cm (855) gram en 3,5 cm gegroeid in 5 wk).
4 augustus weer werken...

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

14 juli (3 mnd): 6370 gram en 62,5 cm.  Afspraak kinderfysio:  21 juli.  Volgende afspraak CB:  15 aug (w.v. en inentingen). Eerste dag werken: 21 juli. Eerste dag KDV: 18 augustus.

Tara, 30 jaar, 25 juli bevallen van zoon Viggo

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend,  5  augustus  weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van 1e kindje,  31 aug uitgerekend!  31 juli Echo!

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari. 24 juni 1ste echo, 1 juli VK hartje luisteren, 15 juli VK controle  

- Bo, zwanger van 1e kindje, 12 juli echo!

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise ...

10 juli: 6755 gram en 63,5 cm (855) gram en 3,5 cm gegroeid in 5 wk).
4 augustus weer werken...

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

14 juli (3 mnd): 6370 gram en 62,5 cm.  Afspraak kinderfysio:  21 juli.  Volgende afspraak CB:  15 aug (w.v. en inentingen). Eerste dag werken: 21 juli. Eerste dag KDV: 18 augustus.

Tara, 30 jaar, 25 juli bevallen van zoon Viggo

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend,  5  augustus  weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van 1e kindje,  31 aug uitgerekend!  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari. 24 juni 1ste echo, 1 juli VK hartje luisteren, 15 juli VK controle  

- Bo, zwanger van 1e kindje, 12 juli echo!

Terug
Bovenaan