Wiebelmama's 2

Hé hallo,

Nou die kelderkast is weer schoon en uitgemest.
Ja, ik heb het echt te pakken, die nesteldrang.
Mijn man is er eigenlijk helemaal niet zo blij mee, want volgens hem moet een "hoogzwangere" vrouw alleen maar rusten enzo. Dat is dus echt niets voor mij.
Maar hij heeft ergens ook wel gelijk hoor. Ik moet mezelf echt een beetje temperen in mijn poetsdrift, want ik zie echt alles liggen. Dus nu maar weer even een pauze en dan straks nog even stofzuigen, dweilen en koken. Dat is dan wel weer genoeg voor vandaag.
Vanavond komt mijn zusje nog hier om de babykamer te bekijken en morgen heb ik afgesproken met mijn studievriendinnen en gaan we samen een dagje uit (dus ben ik hier om die reden niet).

@Tara, ik had deze week wat gegoogeld over de Nuvaring i.c.m. borstvoeding en ze raden het ook niet helemaal af hoor. Dit is wat ik vond op een apothekerssite.

Borstvoeding
De hormonen uit de vaginale ring komen in de moedermelk terecht. De hoeveelheid is echter uiterst gering en schadelijke effecten voor de zuigeling zijn er waarschijnlijk niet.

Een groter probleem is echter dat de hormonen de borstvoeding laten teruglopen. Met name als de borstvoeding nog niet goed op gang is gekomen, is dit het geval. Als u graag borstvoeding geeft, kunt u beter wachten met het gebruik van de ring tot u zeker weet dat u genoeg moedermelk aanmaakt (dat weet u binnen een week of zes). In de tussentijd kunt u beter condooms gebruiken, als u niet vertrouwt op de anticonceptie die het geven van borstvoeding op natuurlijke wijze tijdens de eerste weken na de bevalling geeft. Overleg hierover met uw arts.

Om de eerste zes weken met condoom te vrijen lijkt mij het grootste punt ook nog niet. Waarschijnlijk moet je er de eerste zes weken nog niet eens aan denken.
En als je dan toch wilt, dan is een paar weken condooms gebruiken ook nog wel te overzien lijkt me.

Tot later!

Liefs, Twinkel3

Haai meiden!

Nou, ik voel me weer iets beter hoor. Net gezellig bij vrienden (wonen 2 huizen verderop) op de koffie geweest, was erg gezellig. Zij hebben een kleintje van eind februari en de 'ik moet weer werken-tranen' waren bij haar heel bekend. En het is bij haar allemaal goedgekomen.

En ook bij mij komt het goed hoor, gelukkig. Weet ik gewoon zeker, maar soms voelt het gewoon lastig.

Tara, het is inderdaad een mooi liedje. Ik kende 'm al en krijg vaak tranen in mn ogen als ik dat hoor. Ik zing het vaak voor Lise, ik met tranen in mn ogen en zij breed lachend: zo schattig.

Die kraamtranen gaan gewoon weer weg hoor! Kan ik uit eigen ervaring vertellen! Hoe bevalt het zonder kraamzorg? Ik vond het even wennen, maar het was ook heerlijk dat ik mn privacy weer terughad. En je kunt alles gewoon lekker zelf bepalen, heerlijk!

Ah Twinkel, een schone kelderkast. Ook zo lekker noodzakelijk (haha). Doe maar wel een beetje rustig aan, de bevalling en het opknappen erna kosten de nodige energie hoor!

Over anticonceptie: voor ons de pil die samengaat met BV. Ga 'm nemen als ik ongi ben geworden. En ja, hij moet op een vast tijdstip, maar Lise moet ook in een ritme dus als ik gewoon aanhoud dat ik om 6 uur eerst de pil neem, dan Lise voeden, dan moet het goed gaan.

En dat de nuvaring de eerste 6 weken niet mag: nou, ik had toen nog geen behoefte om te wiebelen hoor. Zowiezo de eerste paar weken niet omdat "mijn onderkant" niet voelde als mijn "eigen" onderkant. En als je vloeit mag je niet wiebelen, dus de eerste 4 weken zowiezo niet. Wij wiebelden een week of 8 na de bevalling weer geloof ik.

Ik ga snel: Lise ligt te mopperen...

Liefs, Ukkie26

Haha, dat is handig dat jullie dat allemaal uitzoeken .

Hier als we weer zin hebben na de bevalling dus de eerste 6 weken de rubbers en daarna als het daarbeneden niet meer zo zeer doet weer de ring!

Lekker genieten van het weekend hé allemaal. Wordt lekker weer dus.....joepie!

x-vlinder

Hey dames,

Ik wordt gek van die kraamtranen.... Ik jank om alles! Nu alweer...
Het moederschap maakt me soms zo onzeker, komt dit bekend voor ukkie? (heb ik normaal helemaal geen last van)

Gelukkig vangt me vriend me wel goed op hoor. en gisteravond even met mn vriendin gebeld, en gelukkig was het voor haar ook wel herkenbaar ook al is het hun 2e kindje. Na de bevalling is het niet alleen 1 grote rose wolk.

Gisterrmiddag wou Viggo niet slapen, en dan weet ik gewoon niet wat ik doen. toen toch maar weer een voeding gegeven. Begon ineens die andere tepel (met hoedje) te bloeden. Ik weer helemaal over de toeren. Gelijk mn vriend gebeld en die kwam direct naar huis gelukkig. Toen eerst de andere borst gegeven. Degene die bloede was nu geen kloofje maar een heel klein scheurtje onder de tepel. Weer zalf erop en na een uurtje wou Viggo weer drinken, en toen ging die borst gelukkig wel weer goed.

Ik moest het even van me af schrijven,
liefs Tara

Oohh Tara,

heeeeeel herkenbaar. Ik jankte ook om alles hoor, toen Lise net geboren was. Het gaat écht weer over! Het zijn echt de hormonen. En je hecht je zo snel aan Viggo en da's zo'n overweldigend gevoel, dat doet echt wat met je!

Je wilt als mama natuurlijk in alles het beste voor je kleine, en als het kan wil je alles nu al regelen en voorzien zodat je kindje een onbezorgd leven heeft. Helaas gaat dat natuurlijk niet...en dat maakt je onzeker. Geeft niets, heel normaal. Heel herkenbaar. Trekt wel weer weg (ook al voel je je nu misschien alsof het nooit meer weggaat, bij mij was het na een week of 2 weer normaal hoor).

Die hele grote roze wolk heb ik ook niet zo extreem meegemaakt. Tuurlijk geniet ik op en top van Lise, maar ook ik heb veel traantjes gelaten (gisteren nog )

Fijn dat je mannetje je zo goed helpt. Zal voor hem wel raar zijn: ineens een super-emo-vrouw (en mama!!!) thuis. Mijn mannetje hielp me ook goed, we hebben veel gepraat. Wel fijn trouwens dat mannen niet zo'n last hebben van hormonen, anders zou het helemaal een tranendal zijn...

En de BV: moet goedkomen hoor! Tepelhoedje gebruiken en goed veel zalf (heb je Bepanthen? Hielp bij mij super).

Meid, sterkte. Kom hier maar lekker van je afschrijven/huilen als je daar behoefte aan hebt, daar zijn we voor!

Knuffel,

Ukkie26

Dankjewel ukkie

Ik zit nu alweer met traantjes achter de laptop...
Ik ga nu eerst maar eeens een tukkie doen, ben een beetje moe.
Ik gebruik trouwens ook bepanthen, hoe vaak smeerde jij dat? Ik loop trouwens ook de hele dag met mn borsten bloot (klepjes van de voedings bh naar beneden), echt geen gezicht! het is maar goed dat ik overal inbetweens heb, de buurt moet anders wel denken

liefs Tara

Haai!

Tara, vervelend he, die kraamtranen. Ik had het gevoel dat het nooit meer goedkwam en dat ik nou net degene zou zijn die in een depressie zou raken ofzo...nou, het komt echt goed hoor!!!

Ik smeerde in het begin de bepanthen na elke voeding, en dan ook lekker dik erop. Goed spul (vind ik). Nu gebruik ik het helemaal niet meer. Nouja, soms als ik gekolfd heb en het wat lang duurt voordat het toeschiet: dan wordt mn tepel een beetje blauw, dan smeer ik het er maar op. Maar of het nog nodig is...Lise en ik zijn nu een goed team .

Hoe is het met de rest van de meiden?

Hier gaat het goed hoor. De tranen van gisteren (ik-moet-weer-werken-tranen) zijn nu weg. Heb vandaag heerlijk geshopt (in mn eentje natuurlijk, da's veel sneller!). Nieuw pakje gekocht (mantelpakje), truitjes eronder, jas, nog een broek. Heerlijk. Kan ik in nieuwe kleren naar mn werk, het voelt zo raar om in mn kloffie van een jaar geleden aan te komen (dat gaat natuurlijk wel weer gebeuren hoor, maar niet op mn eerste dag).

Ik zit trouwens weer helemaal op mn gewicht van voor de zwangerschap! Jeej! Alle 14 kilo is eraf! Ben ik blij om, je weet maar nooit of het lukt. Heb er niet eens moeite voor gedaan, ik mag in mn handen knijpen...
Nu het figuur nog terug: mn buik is blubberig (en dat was ie niet). Doe 100 sit-ups per dag: hopen dat het werkt!

Meiden, fijne avond.

En Tara: het komt goed hoor! Laat de traantjes maar lopen, het hoort erbij. Je hebt gewoon zo'n omslag qua gevoel, je houdt zo veel van die kleine man...en dan de hormonen erbij...je kúnt ze gewoon niet tegenhouden. En moet je ook niet doen. Praat met je mannetje, met je vriendin, hier op het forum, deel je gevoel. En het komt goed!

Liefs, Ukkie26

Hey ukkie en tara.

Jullie hebben lekker samen zitten kletsen zie ik!
Fijn dat we elkaar (in dit geval jullie) kunnen helpen.

Ik ben er alweer vandoor. Kwam even snel kijken en zeggen dat hier alles goed gaat. Heb het weer eens koud dat is voor het eerst deze week.
(haha ik klaag niet hoor )

x-vlinder

Terug
Bovenaan