Wiebelmama's 2

Zo ben ik ook weer ff. Vanmiddag lekker een uurtje geslapen, was echt moe. Lisa was op de grond in haar kamer in slaap gevallen en heb ik dus ook ff op bed gelegt. Mijn mannetje is nu een paar boodschappen halen en morgen halen we de grote dingen. We eten lekker lasagne, geen zin om te koken. Vanmorgen de afwas gedaan en een wasje gedraaid. Morgen doe ik de rest wel, ben een beetje lui vandaag, hahaha.

@Pippie, Heb via de mail al gereageerd, maar leuke kamer hoor. Je buik groeit ook lekker he?? Gelukkig heb je alles nu klaar, geeft idd wat meer rust. Misschien heb je toch wel weeen gehad. (oefenweeen) Weet nog goed dat ik daar ook erg last van heb gehad. Had er dagen bij dat ik gewoon op straat stond te puffen terwijl ik de honden aan het uitlaten was. Trouwens erg leuke hond hoor jullie Pluto. Hij lijkt idd op mijn honden, maar dan meer op mijn Jack. Hij heeft precies dezelfde kleuren alleen is Pluto groter.

Liefs xxx

Hey meiden,

Jullie wisten al de de BV niet helemaal ging zoals ik wou... Nou de beslissing is genomen, ik ga stoppen! En ik moet  zeggen, het voelt helemaal goed zo!

Aanleggen  deed zoooo zeer, dat ik als een berg tegen elke voeding op ging zien. Ik voelde me er  alles behalve gelukkig bij. Zenuwen slaan bij mij altjd op mn buik, en voor elke voeding liep ik wel 3 of 4 keer naar de wc.

Vandaag kwam de wijkverpleegkundige langs, en heb het haar voorgelegd. Gelukkig was ze niet van de BV-politie, en  vind dat het wel iets leuks moet zijn,  Als je je er niet lekker bij voelt moet je stoppen. Ik had zowiezoal keuze gemaakt om te stoppen, maar graag advies over hoe te stoppen. Hoe af te bouwen.  

Ik kon gelijk stoppen of er 1,5 over doen, en ik heb  beslist  om gelijk  helemaal te stoppen. Ik moet alleen de overdruk van   mn borsten zo nu en dan wegkolven.

Pffff... voel  me helemaal opgelucht!

liefs Tara    

hmmm. beetje snel getypt... zitten beetje boel foutjes in
1,5 week ipv 1,5

Hallo meiden,

Ik was er weer van het shoppen.
We zijn goed geslaagd hoor, alhoewel het natuurlijk nog tijden duurt voordat onze kleine in het campingbedje hoeft te slapen.

@Pippie, leuke foto's zeg! Ik vind jullie babykamer ook prachtig en wat een mooie buik heb jij ook! Jullie hond lijkt veel op die van mijn zusje (een ... black en tan ofzo).
Is het ook hetzelfde soort?
Fijn dat je nu alles startklaar hebt voor de bevalling, dat geeft idd rust.
Ik heb hier tussen de middag ook maar vast de ziekenhuistas ingepakt.
Morgen halen we de klossen op en dan staat ook alles startklaar.

@Tara, niet schuldig over voelen hoor dat je bent gestopt met de BV.
Flesvoeding is ook geen vergif hoor, alhoewel sommigen je dat wel willen doen laten geloven. BV lijkt mij ook heel mooi wanneer het goed wil lukken, maar ik blijf ook niet miepen als het niet wil. Er is ook prima flesvoeding op de markt.
Jouw gevoel (opluchting) zegt al genoeg over je beslissing. Het is de juiste geweest hoor.

Tot snel.

Liefs, Twinkel3

Goedemiddag,

Pippie, leuke foto's!!! En wat een mooie buik! Leuke kinderkamer trouwens, ikea?

Twinkel, ik voel me ook helemaal niet schuldig hoor. Ik vind dat kinderen van flesvoeding net zo goed groeien hoor! En Viggo heeft veel meer aan een gelukkige mama dan aan 1 die elke keer in de zenuwen zit. Ik vond BV trouwens niet iets heel moois en intiems, wat sommige wel ervaren. Ik vond het alleen maar pijnlijk. Het is idd mooi als het lukt, en als  je je er prettig bij voelt, maar het is blijkbaar niet mijn ding.  
Wij gebruiken nu trouwens hypo-allergene voeding van nutrilon, ivm mijn astmatische bronchites en hooikoorts van mn vriend. Ik vond nutrilon wel handig, want die zit gelijk in een soort  doos en je kan het overal kopen. Dus ook bij de supermarkt en apotheek.

Grappig trouwens, jullie halen nu de klossen e.d op, en wij hebben ze net vandaag terug gebracht. Zijn jullie er verder helemaal klaar voor?

Viggo was goed gegroeid trouwens (met mijn productie was niks mis) Bij de geboorte was hij 3590 en nu (11 dagen) was ie 3840. Wat kleertjes betreft past maat 50 het beste hoor. Maat 56 is vaak veel te groot!   Vooral broeken zijn vaak veel te lang. Die zachte broekjes van de Hema in maat 50 zitten het beste.  Sommige t-shirtjes past ie wel in 56, maar dan heb ik er wel  een romper met lange mouwen  onder. Ook toen het zo warm was, want zo'n klein  babytje kan zich nog niet zo goed warm houden als ons.

liefs Tara  

Hallo,

Tara, wat een goede beslissing als ik je verhaal zo lees. Ik zou al gek worden om met 'de klepjes' naar beneden rond te lopen.
Wij gaan het ook proberen maar als het niet goed lukt inderdaad gewoon stoppen denk ik net als jij.
Super dat Viggo goed is gegroeid!

Ukkie ik zag dat je eerste dag meegevallen is. Ben benieuwd naar je verhalen of... zijn die er niet?

Tot snel weer.

x-vlinder

Haai meiden!

Ben ik weer, na mn eerste werkdagje in maanden (22 weken thuis...). Het ging GOED! Jeej, ben zo blij! Je weet toch niet van tevoren hoe het zal gaan, maar het viel me alles mee. Heb natuurlijk wel aan Lise gedacht, maar helemaal geen last gehad van tranen. Nouja, toen ik thuiskwam wel, ze lag zo lief te lachen in de box...smelt, smelt.

Patricia, die buikband van C&A met Kicking Baby erop heb ik ook! Leuk ding he?

Pippie, leuke foto's hoor! En wat een mooi kamertje! En een mooie buik ook...
spannend he, volgens de planning ben jij de eerste die 'moet' bevallen. Maar Twinkel, Vlinder en jij zitten zó dicht op elkaar...spannend wie wanneer gaat bevallen...

Twinkel, Vlinder en Pippie, vanaf 37 weken zwangerschap (jaja, da's al bijna) geld voor jullie de meldplicht hoor! Of afmelden (avond voor de dag dat je er niet bent) MET een reden, haha. Anders wordt het zooooooooo spannend: 3 tegelijk! Leuk, leuk, leuk. Misschien worden jullie ukjes wel op dezelfde dag geboren, dat zou lachen zijn. Kunnen jullie synchroon-puffen...

Over de tepelzalf: Bepanthen kun je er gewoon op laten zitten hoor (nouja, ik weet niet hoe dik je het erop smeert...haha), dat is er wel zo ongeveer ingetrokken als je weer moet voeden.

Pippie, herkenbaar hoor, ik had ook wel zin in de bevalling. Gewoon, omdat dat het begin is van hetgeen waar je zo naar verlangt! Ik dacht echt "kom maar op"!.

Oh Tara, wat fijn dat je je helemaal goed voelt bij je BV-beslissing! En nog fijner dat je wijkverpleegkundige niet van de BV-politie was! Ik hoop dat je niet al te vel last hebt van het ineens stoppen en van stuwing... En ik kan me helemaal voorstellen dat je blij bent dat je ermee stopt, als het aanleggen zo'n pijn doet...auau. En dat 6 of 8 keer per dag...groot gelijk meid.

Hoe is het met de traantjes Tara???

Vlinder, tsja, verhalen van mn werk...er was wel aardig wat gebeurd: collega's weg, collega's ziek, overspannen en ga zo maar door. Maar geen leuke dingen ofzo. Het leukste was dat ik lekke rbij heb zitten kletsen met een oud-kamergenootje: zij heeft een dochtertje van 5 maart, een maandje ouder dan Lise dus. Erg leuk om lekker bij te beppen. Zo'n eerste dagje is dan zo om (en niet productief, haha).

Morgen werk ik thuis (ondertssen lekker met Lise tutten), woensdag vrij, donderdag op kantoor en vrijdag vrij. Da's zo ongeveer mn rooster voor de komende 2 maanden. Dan, vanaf oktober, hebben we opvang, 2 dagen, vanaf november de (gewenste) 3. En dan maar eens zien of 4 dagen werken me ook echt bevalt (mannetje gaat ook 4). Zoniet, dan ga ik naar 3, heb ik vandaag na wat rekenwerk besloten... Dat redden we financieel wel.

Vlinder, Twinkel en Pippie, sterkte met de laatste loodjes! En blijf genieten hoor! Ik duim voor jullie dat het niet zo warm meer wordt (zo zielig als jullie van die olifantenvoeten hebben).

VS en Bo, gaat het met jullie ook goed?!

Meiden, ik ga even snel wat boodschapjes doen nog: we krijgen morgen
(verlate) kraamvisite! Toch wel leuk nog hoor, nu is Lise niet alleen
meer aan het slapen maar lacht, kirt en brabbelt ze zo leuk! Heerlijk!

Fijne avond en tot later!

Liefs, Ukkie26

Hallo,

Wij gaan deze week een babyfoon halen...hebben jullie tips of voor welke hebben jullie gekozen?

x-vlinder

Terug
Bovenaan