Wiebelmama's 2

Ukkie, lekker bijgekletst dus op je werk. Beetje opbouwen is denk ik wel fijn. Ik ga na de kerstvakantie er weer volop tegenaan. Ben heel benieuwd hoe ik de hele verlof periode ga ervaren. Vandaag is trouwens mijn officiele eerst verlofdag.

Goedemorgen meiden!

Vandaag ben ik weer lekker thuis bij Lise. Moet wel werken (thuiswerkdag), maar we zullen wel zien hoeveel daar in de praktijk van terechtkomt, haha. Anders doe ik 's avonds wel wat een paar uurtjes, als mn mannetje er is.

Vlinder, wij hebben een babyfoon van Alecto. Deze was goed te betalen en de zender en ontvanger zijn op elkaar afgesteld. Dan hoor je dus niet het kindje van de buren ofzo. Op http://www.kieskeurig.nl kun je gebruikerservaringen van babyfoons lezen.

Hij bevalt ons prima hoor! Geluidssterkte is te regelen, en de gevoeligheid (je kan 'm zo instellen dat 'ie pas aanspringt als ze echt veel lawaai maakt, ook zo dat 'ie constant alle geluid uit het kamertje weergeeft). Wij hebben een standaard versie, je hebt ze ook met temperatuurmeter erop (zodat je weet hoe warm het in de babykamer is) en met muziekjes erin...

Succes met kiezen!

Liefs, Ukkie26

Hallo,

Voordat ik weg ga even snel een berichtje schrijven. Ga zo nl ergens op bezoek.

Ukkie alvast bedankt voor je reactie. Ik ga vanmiddag eens kijken op kieskeurig. Had die van alecto ook al gezien ergens inderdaad.

Wat hebben jullie trouwens in de kinderwagen liggen (dekentje, lakentje, iets onder het kindje  ofzo?)

Ik merk wel dat ik ineens heel veel vragen in mijn hoofd heb dus wie weet heb ik nog vaker jullie adviezen nodig .

Hoe is het met de andere meiden?

x-vlinder

Help...ben 2 kilo afgevallen!

Zou dat erg zijn? Wat denken jullie? Of zou het kunnen komen doordat het nu niet zo warm meer is en  ik niet meer zoveel kan eten?

x-vlinder

Hoi Meiden,

Ik kom ff zeggen dat ik weer naar de camping ga. Lisa wilt graag morgen naar de disco, dus morgen avond ben ik weer terug. Julie horen mij morgenavond dus weer.

Heb trouwens weer last van migraine, word er echt gek van. Heb er wel heel veel last van. Ben blij als mijn eigen HA weer terug is. Volgende week moet ik ook weer naar de VK en dan zal ik het ook wel tegen haar zeggen dat ik er heel veel last van heb, misschien heb zij en oplossing.

Nou meiden tot morgen avond!!
Liefs xxx

hallo,

Patricia, veel plezier op de camping!

Vlinder, mischien ben je wat afgevallen omdat je minder vocht vasthoud?

Viggo slaapt nu nog in de kinderwagenbak, en die is als volgt ogemaakt (heeft mn kraamhulp mee geholpen) om het matrasje eerst een molton, dan een klein zeiltje (alleen onder het kontje)(hema) daarover dan het hoeslakentje. Nu gebruik ik 1 dekentje, maar de 1e dagen had ie 2 denkentjes. Over hem heen liggen nu dus: 1  flanellen luier, lekker stevig vast, daaroverheen 1 lakentje en 1 dekentje! en bij zn hoofdje nog een hydrofiel luier.

Wij hebben  ook de alecto babyfoon, gewone versie maar nog niet gebruikt. Ik heb hem bij de blokker weg (nu niet meer in de collectie, alleen  soms in de folder)  

Ukkie, fijn dat je 1e dag meeviel! Nu dus thuis aan het werk.  Komt er wat van terecht??

Gr Tara

Hoi meiden,

Ik was ook weer present hoor !
Nee grapje hoor, ik verwacht ook nog helemaal niet dat de bevalling snel zal beginnen hoor. Als ik ook de traditie van de wiebelmama's voortzet dan zal het ook nog wel een paar weekjes duren.

Vanmorgen was een vriendin van mij bij mij op de koffie en vanmiddag moet ik samen met mijn man naar de VK voor de info over wanneer te bellen.
Hierna nog even de klossen en de po ophalen en dan kan ons bedje ook de lucht in.

@Vlinder, ik dacht eerlijk gezegd aan hetzelfde als Tara. Het is nu wat koeler, dus waarschijnlijk houd je nu minder vocht vast. Zou dat kunnen?

Verder over de babyfoon. Wij hebben een philips babyfoon  gekocht met korting via de postbank.
Het is zo'n DECT babyfoon met nachtlampje, temperatuurindicatie en muziekjes.
Hij doet het prima hoor, maar is idd wel aardig aan de prijs. Helemaal wanneer je hem zonder korting moet kopen.

Ik was van plan om de kinderwagenbak als volgt op te maken:
- om het onderste deel van de matras een moltononderlegger
- om  de hele  matras een aankleedkussenhoes (past beter dan hoeslaken voor wieg)
- een lakentje + dekentje

Ik weet ook niet of dit goed is hoor, maar anders zal de kraamverzorgster ons hier wel mee helpen.

@Ukkie - bedankt voor je info over BV en bepanthenzalf.
Succes nog even met thuis werken vandaag. Ik ben benieuwd hoe je dat bevalt en of het te doen is samen met Lise. En anders idd vanavond nog eventjes werken wanneer je man er weer is.

@Patrica - veel plezier op de camping. Hopenlijk is je migraine snel weer over.

@Tara - hoe gaat het met Viggo en de fles? Wil hij hier ook goed uit drinken?
Mochten wij flesvoeding gaan geven, dan wil ik ook de hypo-allergene voeding gaan gebruiken aangezien ikzelf ook vrij allergisch ben (huisstofmijt, grassen, katten).
Bij het kruidvat hebben ze ook goede (en goedkopere) voeding. Maar het is idd waar dat je die dan alleen maar bij het kruitvat kunt kopen. Gelukkig hebben we wel 2 kruitvatwinkels in het dorp, dus mocht het bij de ene op zijn, dan heb ik bij de andere nog kans.

Fijne dag nog meiden!

Liefs, Twinkel3

Ha meiden!

Hier een berichtje van een thuiswerkende mama. Gaat best goed hoor. Lise is rustig en slaapt (nu de warmte weer weg is) stukken beter. Dus kan ik ook wat doen! Daar komt bij dat ik een deel van mn werktijd aan kolven/voeden mag besteden, dus echt 8 uur werken is niet nodig: lekker hoor.

Vlinder, wij hadden in de kinderwagen een zeiltje, hoeslaken en dan een lakentje en 1 dekentje (zat dubbel, anders was ie wat groot). EN dan deden we Lise een mutsje op en een jas (met capuchon erop) aan. Let wel: het was toen begin april, niet al te warm dus. Let op dat je kleintje het niet te warm krijgt hoor, ook buiten niet. Hij/zij ligt uit de wind in de kinderwagen....

Lise ligt nu gewoon met kleren aan, als het koud is een jasje. En dan een lakentje, maar dat is meer voor de vorm: ze trapt hem steeds weg...

Tara, wil Viggo aan de fles? Lise wilde het in het begin echt niet. Ze kon het wel, maar weigerde...

Twinkel, volgens mij is onze alecto babyfoon ook van philips. Heeft inderdaad ook dect, daardoor horen zender en ontvanger bij elkaar en kan je dus niet de kindjes van een ander horen...erg handig.

Nou meiden, ik ga Lise in bed leggen en weer even aan het werk: had bijna 500! ongelezen mailtjes. Ga er maar weer eens wat doorworstelen...

Fijne dag!

Liefs, Ukkie26

Oja, Patricia, veel plezier op de camping!

Terug
Bovenaan