Wiebelmama's 2

Oja, Vlinder, het zou goed kunnen dat je bent afgevallen omdat je minder vocht vasthoudt. En het kan ook zijn dat je met alle hitte minder hebt gegeten en je kleintje verbruikt natuurlijk wel veel...dus heeft 'ie je reserves (als je die had, haha) gebruikt.

Als de de kleine goed voelt en je jezelf goed voelt (haha, grappig, dezelfde woorden maar een andere betekenis) denk ik dat het wel goed is hoor.

Enne...scheelt na de bevalling weer 2 kilo om kwijt te raken .

Vraag me trouwens af hoe Anoek het heeft op vakantie...

Hey girls,

een van de voorlopig laatste berichtjes van overzeees want we gaan morgen eindelijk voor een paar weken naar NL toe. Ik kijk er echt naar uit en ben er ook hoog nodig aan toe.
Ik zit er momenteel even helemaal doorheen en ben heel hard aan vakantie toe. Eigenlijk moest ik tot morgenochtend werken maar ik trok het niet meer. Gister met de middag naar huis gegaan en gelijk mijn bed in gedoken en er bijna niet meer uitgekomen. Toen mijn mannetje thuis kwam alles bij elkaar lopen janken totdat ik niet meer kon. Dat luchtte wel op en nu ben ik moe, moe en moe. Daarnaast ook last van  misselijkheid met overgeven en van harde buiken. Dus duidelijk een signaal dat ik het rustiger aan moet doen.
Hopelijk doet het tripje naar NL me erg goed. Ik ben benieuwd of ik echt wat rust krijg, maar het is geweldig om familie en vrienden weer te gaan zien en echt te kunnen praten. Daarnaast natuurlijk ook shoppen (er staat al een lege koffer klaar).

De 20-weken echo was trouwens allemaal goed. Het was erg leuk om onze kleine weer te kunnen zien. We hebben een boel foto's meegekregen, zowel 2D als 3D. En ook een dvd met het hele echo bezoek. Erg leuk voor de mensen thuis. Verder was mijn bloeddruk ed goed. Ik ben alleen nog helemaal niets aangekomen. Dat is nog geen reden tot zorg maar ik zou de weegschaal tot graag iets meer zien aangeven......

Zo ik ga  proberen wat eten naar binnen te krijgen.

liefs vs

Hey dames,

Vs, wat lekker dat je naar nl komt! Wel rustig aan doen hoor! En die kilo's, tja wat er niet aankomt hoeft er  ook niet af. Maar ik kan me voorstellen dat je graag op de weegschaal zou zien dat je  groeit. Maar als je baarmoeder mooi volgens schema groeid en je de beeb lekker voelt bewegen dan  hoef je je geen zorgen te maken hoor.

Viggo drinkt super uit de fles, geen enkel probleem. Nou ja, misschien drinkt ie wel iets té gulzig, hij heeft in 5 a 10 min zn fles leeg. Van avent zijn er geen kleinere spenen, en vanmiddag heb ik al een difrax fles gehaald maar dat is het ook niet. Hier krijg ie bijna niks uit. Nouja, het iss even aftasten.  Na de meeste flessen gaat ie wel gelijk slapen, dus volgens mij valt het met de zuigbehoete wel wat mee. Gisteravond/nacht heef ie zelfs 6 uur op 1 fles gedaan, met BV kon ie 5 uur. Hij heeft niet al die tijd geslapen hoor helaas...  Na lang huilen/sussen/knuffelen viel ie bij mij in slaap.  

Met mezelf gaat het met ups en downs. De tranen worden wel minder, maar de onzekerheid die blijft. Vraag me nu weer af met ik met de stuwing in mn borsten moet doen??? Volgens de wijkverpleegkundige alleen de ergste spanning eraf kolven. Vandaag ook even met cb gebeld, en die adviseren 2 a 3 keer per dag helemaal leeg kolven iv mogelijke borstontstking. Lekker hoor  die verschillende adviezen. Nu vraag ik me af of die plekken op mn borsten echt rood zijn, ze zijn wel een beetje hard... kortom ik weet het niet meer!

Vandaag ben ik voor het eerst met viggo in de auto naar het dorp geweest, en ik vond het wel erg lekker om er eventjes uit te zijn.

liefs Tara      

Goedemorgen!

Meiden, ik heb heerlijk geslapen! Gisteravond wou viggo niet slapen (de avond ervoor ook al niet) maar om 23.30 heb ik hem aan zn papa overgeleverd, en ben zelf lekker naar bed gegaan. Papa  heeft hem om 00.30 nog maar een klein flesje gegeven (voordeel van de fles) en daar na is ie wel lekker gaan slapen. Om 6.30 werd ie wakker voor de volgende fles, die heb ik zelf gegeven en daar na nog weer lekker mn bed ingekropen tot 09.00. Mn vriend is vanochtend vrij dus die ligt nu nog lekker op 1 oor! Goed geregeld hè?

Ik heb ook al even met de huisarts gebeld, daar kan ik om 16.20 terecht bij een ander, mn eigen is op vakantie. Dan mag die even naar mn borsten kijken of het nu idd harde en rode plekken zijn. Volgens mij zijn ze nu wel mindder rood trouwens, mn borsten zijn nu in zn geheel wel weer harder natuurlijk door de stuwing.  

liefs Tara

Goedemorgen!

Haha Tara, jullie Viggo slaapt op dit moment beter dan Lise. Nouja, ze had gisteravond om 8 uur haar laatste voeding, maar werd vanochtend om kwart voor 5 al wakker...poe.
De avond ervoor hadden we haar om 11 uur nog wakker gemaakt voor een voeding, maar ook die ochtend erop was ze om 5 uur wakker. Best vermoeiend, zeker nu ik weer moet werken. Nouja, we zullen zien of dit haar 'ritme' wordt...

Over het kolven als je wilt afbouwen: ik dacht ook dat je alleen de ergste druk weg moest kolven hoor. Anders blijf je namelijk stimuleren en dan daalt je productie niet. Dat is wat ze mij ooit verteld hebben.

VS, wat vervelend dat je er zo doorheen zit! Ik hoop echt dat je reis naar Nederland je ontspanning en toch ook rust zal geven! Geniet ervan! En fijn dat de 20-wekenecho goed was! Mooi he, om te zien!

Met de rest ook alles goed?

Ik ga weer: Lise ligt te mopperen: honger.

Fijne dag!

Liefs, Ukkie26

Hallo,

Vs, geweldig dat het al zover is en jullie naar nl komen! Dat zal wel erg fijn zijn. Ook al heb je het 'druk' met het bezoeken van vrienden en familie en shoppen het is allemaal wel ontspannend!
Super dat de 20 weken echo goed was. Gaaf he om te zien allemaal? Weten jullie ondertussen wat het wordt?

Tara, ik heb ook gehoord (ben nog wel geen deskundige net als ukkie) dat als je ze leeg blijft kolven de productie gewoon door blijft gaan. Dat zou uitstel zijn voor mijn gevoel. Ben beniwued wat de huisarts ervan zegt vandaag. Wat ook schijnt te helpen is de bladeren van een witte kool kneuzen en er op leggen. Dat verzacht de pijn van de stuwing blijkbaar.

Ukkie, het is me wat met die eigenwijze meid van jullie. Ze is niet de enige die uit het ritme is hoor...ik ben zelf ook mijn ritme zoek. Ik lig 's nachts van 4-6 wakker (klaar wakker) en val dan weer in slaap
Hoe is het werken thuis gegaan gisteren?

Pippie en Twinkel, vinden jullie het al spannend worden? Het komt echt steeds dichterbij. Gek dat we die dikke buiken over een paar weken niet meer hebben maar wel een klein hummeltje. Hoop echt dat alles goed gaat verlopen bij iedereen!

Hier verder alles goed. Vandaag staan: klossen halen, boodschappen doen en de tassen inpakken op mijn lijstje.

Fijne dag en geniet van het mooie zomerweer.

x-vlinder

Hallo meiden,

Ik ook weer present,
is niks voor mij hoor die meldplicht, maar ik ga mijn best doen.
Geldt trouwens pas vanaf morgen he!!

Hier alles goed hoor, gisteren bij de vk ook, beebje wordt geschat op een ruime 7 pond. Lijkt me prima!!

Wij hebben trouwens ook de philips dect babyfoon met nachtlampje, muziekje, temperatuur e.d. Is al uitgetest bij de kleine van vrienden en werkt prima, is alleen inderdaad aardig aan de prijs. Wij kochten hem bij de prenatal toen ze 20% kortingsactie hadden.

VS, balen dat je zo moe en op bent.. Ik hoop dat de weken NL je goed doen, in ieder geval veel plezier!!

Tara, fijn dat je een goede nacht geslapen hebt.

Vlinder, ik denk ook dat je gewichtsafname door het minder vocht vasthouden kankomen. Ik zou me er niet zoveel zorgen over maken hoor...

Meiden, ga even douchen...

Misschien tot straks.
Liefs Pippie

Hoi meiden,

Hoe is het met jullie?
Hier alles wel goed hoor, maar ik voel me niet helemaal fit vandaag (spierpijn, last van maagzuur e.d.). Ik heb me dan ook maar niet teveel voorgenomen voor vandaag.

Gisteren bij de VK was alles trouwens weer prima met mij en de kleine.
Mijn bloeddruk was nog mooi laag en de kleine was flink actief.
We hebben belinstructies meegekregen en vervolgens hebben we bij de thuiszorgwinkel de klossen en de po opgehaad. Vannacht hebben we dus op grote hoogte geslapen. Wel even wennen hoor, maar een stuk makkelijker bij het in- en uit bed stappen.
Ook heb ik bij de thuiszorgwinkel een badzitje geleend. Dit omdat wij ons douchen in bad. Het lijkt mij tijdens de weëen en na de bevalling wel lekker om even rustig onder de douche te kunnen zitten en een krukje in bad is wel erg instabiel. Dit plankje kun je zo tussen de badranden indraaien, dus dat is wel ideaal.
We zijn er dus helemaal klaar voor inmiddels.

@Vs, heel veel plezier in Nederland!
Fijn ook dat je een goede 20-weken echo hebt gehad.
Ik was rond die tijd ook nog bijna niets aan gekomen hoor (1-2 kilo), maar dat zegt echt niets over de groei van je kindje. Die kleine verbruikt nu ook eenmaal veel van jouw energie. De kilo's komen nog wel hoor, alhoewel de ene vrouw bijna niets aankomt in de zwangerschap en een andere weer flink.

@Tara, vervelend dat je zo'n last hebt van stuwing. Wel goed dat je even naar de huisarts gaat i.v.m. die rode plekken. Het zou toch vervelend zijn wanneer dit een borstontsteking is. Wat jij zei over tegenstrijdige adviezen hoor ik ook veel om me heen. Mijn vriendinnen die al mama zijn klagen hier ook allemaal over.
Ik heb met mijn man ook al wel afgesproken dat we straks gewoon naar de kraamverzorgster gaan luisteren en verder... het ene oor in en het andere weer uit.
Volgens mij wordt je van deze adviezen alleen maar onzeker gemaakt.
Wel fijn trouwens dat Viggo zo goed uit de fles drinkt. En ook wel fijn dat je man dan wat voedingen op zich kan nemen. Ook als de BV straks wel wil bij mij ben ik van plan om vanaf een week of 6 ook de fles aan te bieden met gekolfde melk, zodat de kleine ook leert uit de fles te drinken. Voor mij ook wel makkelijker hoor, dan heb ik de handen ook nog eens vrij.

@Ukkie, wel fijn dat je vandaag thuis bent na zo'n korte nacht.
Doe je het dan ook wel wat rustiger aan?
Hoe is het thuis werken je trouwens bevallen?

@Vlinder, het komt idd wel dichtbij nu. Ik kan me ook nog niet zo goed voorstellen dat ik over een paar weekjes zal bevallen. Ik merk wel dat de kleine steeds minder ruimte krijgt en dat ik goed "vol" zit, als je begrijpt wat ik bedoel.
Aan de ene kant heel gezellig dat gewriemel, maar soms ook wat ongemakkelijk.
Gisteravond had ik veel last van harde buiken, maar dat schijnt wel meer voor te komen aan het eind van de zwangerschap.
Ik herken trouwens wat jij schrijft over je gebroken nachten. Ik ben ook vaak rond de klok van 4 wakker tot een uurtje of 5/ 6. Als mijn man om 7 uur opstaat ben ik ook weer klaarwakker, maar hierna kan ik vaak nog wel weer even slapen tot een uurtje of 9. Ach ja, ik pak mijn rust wel hoor. Dan maar wat meer verspreid.

@Pippie, tja... die meldplicht. Ik zal er ook wel aan moeten wennen hoor.
Alhoewel ik hier eigenlijk wel dagelijks kom, heb ik soms ook wel eens dagen dat ik zo druk ben met van alles en nog wat dat ik pas 's avonds de PC aanslinger.
Voor jou morgen dus alweer week 37. Wel een mijlpaal hoor.
Wilde jij trouwens ook thuis bevallen?

Ik ga even een hapje eten.

Wie weet tot later.

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan