Hoi meiden,
Hoe is het met jullie?
Hier alles wel goed hoor, maar ik voel me niet helemaal fit vandaag (spierpijn, last van maagzuur e.d.). Ik heb me dan ook maar niet teveel voorgenomen voor vandaag.
Gisteren bij de VK was alles trouwens weer prima met mij en de kleine.
Mijn bloeddruk was nog mooi laag en de kleine was flink actief.
We hebben belinstructies meegekregen en vervolgens hebben we bij de thuiszorgwinkel de klossen en de po opgehaad. Vannacht hebben we dus op grote hoogte geslapen. Wel even wennen hoor, maar een stuk makkelijker bij het in- en uit bed stappen.
Ook heb ik bij de thuiszorgwinkel een badzitje geleend. Dit omdat wij ons douchen in bad. Het lijkt mij tijdens de weëen en na de bevalling wel lekker om even rustig onder de douche te kunnen zitten en een krukje in bad is wel erg instabiel. Dit plankje kun je zo tussen de badranden indraaien, dus dat is wel ideaal.
We zijn er dus helemaal klaar voor inmiddels.
@Vs, heel veel plezier in Nederland!
Fijn ook dat je een goede 20-weken echo hebt gehad.
Ik was rond die tijd ook nog bijna niets aan gekomen hoor (1-2 kilo), maar dat zegt echt niets over de groei van je kindje. Die kleine verbruikt nu ook eenmaal veel van jouw energie. De kilo's komen nog wel hoor, alhoewel de ene vrouw bijna niets aankomt in de zwangerschap en een andere weer flink.
@Tara, vervelend dat je zo'n last hebt van stuwing. Wel goed dat je even naar de huisarts gaat i.v.m. die rode plekken. Het zou toch vervelend zijn wanneer dit een borstontsteking is. Wat jij zei over tegenstrijdige adviezen hoor ik ook veel om me heen. Mijn vriendinnen die al mama zijn klagen hier ook allemaal over.
Ik heb met mijn man ook al wel afgesproken dat we straks gewoon naar de kraamverzorgster gaan luisteren en verder... het ene oor in en het andere weer uit.
Volgens mij wordt je van deze adviezen alleen maar onzeker gemaakt.
Wel fijn trouwens dat Viggo zo goed uit de fles drinkt. En ook wel fijn dat je man dan wat voedingen op zich kan nemen. Ook als de BV straks wel wil bij mij ben ik van plan om vanaf een week of 6 ook de fles aan te bieden met gekolfde melk, zodat de kleine ook leert uit de fles te drinken. Voor mij ook wel makkelijker hoor, dan heb ik de handen ook nog eens vrij.
@Ukkie, wel fijn dat je vandaag thuis bent na zo'n korte nacht.
Doe je het dan ook wel wat rustiger aan?
Hoe is het thuis werken je trouwens bevallen?
@Vlinder, het komt idd wel dichtbij nu. Ik kan me ook nog niet zo goed voorstellen dat ik over een paar weekjes zal bevallen. Ik merk wel dat de kleine steeds minder ruimte krijgt en dat ik goed "vol" zit, als je begrijpt wat ik bedoel.
Aan de ene kant heel gezellig dat gewriemel, maar soms ook wat ongemakkelijk.
Gisteravond had ik veel last van harde buiken, maar dat schijnt wel meer voor te komen aan het eind van de zwangerschap.
Ik herken trouwens wat jij schrijft over je gebroken nachten. Ik ben ook vaak rond de klok van 4 wakker tot een uurtje of 5/ 6. Als mijn man om 7 uur opstaat ben ik ook weer klaarwakker, maar hierna kan ik vaak nog wel weer even slapen tot een uurtje of 9. Ach ja, ik pak mijn rust wel hoor. Dan maar wat meer verspreid.
@Pippie, tja... die meldplicht. Ik zal er ook wel aan moeten wennen hoor.
Alhoewel ik hier eigenlijk wel dagelijks kom, heb ik soms ook wel eens dagen dat ik zo druk ben met van alles en nog wat dat ik pas 's avonds de PC aanslinger.
Voor jou morgen dus alweer week 37. Wel een mijlpaal hoor.
Wilde jij trouwens ook thuis bevallen?
Ik ga even een hapje eten.
Wie weet tot later.
Liefs, Twinkel3