Wiebelmama's 3

He meiden,

Goh, ik ben de eerste vandaag, ik dacht eigenlijk al laat te zijn!

Hier alles oke, alles rustig, jammer, maar ja, ik wacht geduldig af....

Anouk, fijn dat alles goed gegaan is op het KDV met Bente, blijft toch spannend natuurlijk. Voor ons hebben ze nu een gastouder een paar straten verderop gevonden. Moeten van de week gaan kennismaken. Ik ben benieuwd... Zou ideaal zijn natuurlijk, zo lekker dichtbij. En hoe het allemaal gaat lopen met mijn onregelmatige diensten moet ik eerst ervaren denk ik...

Meiden, ik kom straks nog wel even kijken of jullie er dan zijn,

Liefs Pippie

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise !!!

14 augustus (4,5 maand) 66 cm en 7610 gram!
1 september: volgende afspraak, geen prikken meer voorlopig!

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!!!  

15 augustus (4 mnd):  66,5 cm en 6830 gram!  Volgende afspraak CB:  10  okt (arts).  Eerste hele dag KDV: 18 augustus.

Tara, 30 jaar, 25 juli bevallen van zoon Viggo, 3590 gram bij geboorte.

11 aug, 4010 gram . 1e afspraak CB 03-09, 1e inenting 09-10.

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van 1e kindje,  31 aug uitgerekend!  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari.  
9 sept 10.50 uur VK en 13.50 uur 20 wk echo  

- Bo, zwanger van 1e kindje, 12 juli echo!

Wordt je al een beetje ongeduldig pippie. Geeft niks hoor, hebben wij ook gehad!   Over 3,5 week ben je zowiezo mama! Maar het kan natuurlijk elk moment beginnen...Wel jammer dat je zelf niet weet wanneer hè?
Hoop voor je dat  het klikt met de gastouder, maar gelukkig duurt het  heeeel lang voordat jullie kleine daar heen gaat!
Wanneer moet je weer naar de VK?

Hoe is het met de rest?

Ik heb vandaag trouwens nutrilon forte gehaald, en ga het eerst mixen (2 scheppen hypo-allergeen en 2 forte) totdat de hypo-allergeen op is. Ben benieuwd of ik verschil kan merken.Vannacht was weer een goeie nacht trouwens, Viggo werd om 06.30 wakker!

liefs Tara    

liefs Tara

Hoi,

Inderdaad erg rustig hier vandaag en gisteren ook al. Maar ja, Ukkie en ik weer aan het werk, Tara handen vol (hihi) en Vlinder en Twinkel moeten echt rustig aan doen, dus ja...

Hier weer lekker dagje werken achter de rug. Het is wel druk hoor en ik merk dat ik toch echt uit het ritme ben. Lag gisteren om 22 uur in bed. Benthe schijnt vannacht wakker geweest te zijn, maar ik ben er doorheen geslapen en mn man werd wakker... nou dat is nog nooit gebeurd, ha ha!! Gelukkig viel Benthe wel weer gelijk in slaap en hoefde mn man er niet uit.
Benthe heeft het vandaag ook weer erg goed gedaan op het KDV. beide flessen leeggedronken en haar fruithap goed gegeten. Goed geslapen en gespeeld, gespeeld en gespeeld. Ze is ook nog steeds vrolijk als ze weer thuis komt en dan zie je je kindje zo gelukkig en enthousiast in de box liggen en dan weet je dat het goed is... Dat doet je als moeder erg goed!! Ze heeft het echt naar haar zin, dat zie je echt aan haar. Toen ik haar vanochtend wegbracht, heb ik haar in de box onder een speelboog gelegd... nou ze lag er 1 tel en zag mij al niet meer staan, ha ha ha!!

Pippie, ja met jouw werk zou een gastouder echt super zijn. Hopelijk klikt het. Wij hebben het ook overwogen, maar nu met dit KDV met hele ruime openingstijden gaat het ook werken. Hoe is het verder met je?

Twinkel, ben je nog bij de VK geweest??? Of......Weet niet meer of we jou net als Vlinder "ontslagen" hebben van je "meldplicht"....

Hoe zou het met Vlinder zijn? Ik hoop dat ze zich beter voelt. Meid, hoop snel weer wat nieuws van je te horen. Denk aan je.

Ukkie.... tijdens "werktijd" Lise badderen....hahahahaha.... leuke pauze ;-) Zou ik ook wel willen! Ben jij ook zo moe na een dag werken? Hoop dat ik het ritme snel weerte pakken heb.
Ben trouwens erg blij met mn autootje, want scheelt toch wel tijd t.o.v. OV. Maar goed, drukte is nog niet op normale sterkte zeg maar. Doe er nu 45-50 minuten over. In de vakantietijd was dat 35 min. Hoop straks er een uur over te doen. Ben nu wel lekker vroeg thuis, heerlijk!

Nou ga ff nog een vriendinnetje bellen!

Liefs

Tara, toch over op Forte? Klein vreetzakje Viggo, hihi :)
Wij mengen nu met Standaard, al krijg ze nog maar 1 van de 4 flessen met mix met Forte, want fles 1 en  4 zijn met Nutrix (rijstebloem) en fles 3 is volledig standaard, want dat is na de fruithap en die fles drinkt ze slechter. Alhoewel, vandaag waren fles 2 en 3 op het KDV op. Benthe is ook een kleine vreetzak, ha ha!!

Gaat het goed met Viggo? Voel jij je ook weer opgeknapt?

Liefs

Hoi meiden,

Hier ben ik nog eventjes hoor.

Ik moest vandaag idd weer terug naar de VK en ja... weer een te hoge onderdruk.
Eerste keer 105 en tweede keer 95.
Mijn VK heeft nog een inwendig onderzoek gedaan, maar de boel zat nog gewoon dicht hoor. Dus weer gebeld met de gyn en weer doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Daar weer aan het CTG, bloed- en urineonderzoek en daar was alles wel weer goed.
Hierna nog een gesprek gehad met de gyn en deze heeft besloten mij toch over te nemen (dus geen thuisbevalling voor mij). Ik moet nu a.s. vrijdag weer terug naar de kraamafdeling voor een CTG, bloed- en urineonderzoek en hij wil ook de groei van ons kindje nog bekijken en bekijken hoe het er dan inwendig voor staat.
Mocht de bloeddruk oplopen, dan wordt ik ingeleid.

Nou ja, wij weten in ieder geval waar we aan toe zijn.
Bij iedere verandering moet ik direct contact opnemen met de kraamafdeling, maar ik mocht vandaag dus gewoon weer terug naar huis.

Ik doe het dus ook maar kalm aan en ben meestal wel dagelijks op het forum te vinden, maar dus niet meteen schrikken als ik er eventjes niet ben.
Ik weet zelf ook nog niet hoe het allemaal gaat lopen de komende dagen/ weken dus laat ik het maar een beetje op me af komen.

@Pippie, succes nog even met afwachten. Spannend hè, jij bent alweer bijna 39 weken zwanger.

@Vlinder, ik hoop dat het goed met je gaat meid! Succes ermee in ieder geval.

@Anoek, fijn hoor dat Benthe het zo goed doet op het KDV.
Het zal idd wel weer even wennen zijn om je eigen ritme op te bouwen, dus ook helemaal niet raar dat je 's avonds moe bent hoor. Lekker op tijd je bedje in en over een paar weekjes zit jij waarschijnlijk ook helemaal in je werkritme.

@Tara, jij weet misschien wel hoe het zit met het ziekenhuis en hypo-allergene voeding. Ik wil nl. niet dat ze onze kleine wanneer hij/ zij bijgevoed moet worden gaan voeden met standaard voeding. Wordt dat ook altijd overlegd, of moet je dat zelf aangeven?
Lekker hoor dat Viggo steeds langer doorslaapt. Voel je jezelf overdag ook wel fit?

@Overige dames, met jullie ook alles goed?

Ik ga nog even bij de meiden kijken.

Tot gauw.

Liefs, Twinkel3

Hey Twinkel,

Dus ook ziekenhuis voor jou... Ach, als jij en de kleine het maar goed maken! Achteraf vond ik het ziekenhuis helemaal niet erg. Had een hele leuke gyn, en de zusters waren ook allemaal heel erg lief.
Bij ons in het ziekenhuis geven ze standaard hypo-allergene voeding. Bijvoeding doen ze in overleg, maar ik weet niet of dit in elk ziekenhuis hetzelfde is. Als ik jou was zou ik dat gewoon vrijdag even vragen. En ook of je de baby na de bevalling eerst bij je mag hebben voordat ze testjes gaan doen. Viggo heeft eerst een half uurtje bloot bij mij gelegen, toen even snel wat testjes, aangekleed en toen zijn we lekker alleen gelaten. Ik vond dat allemaal super. Toen ik hulp wou bij het aanleggen, kon ik gewoon even op een knopje drukken.
En misschien ook even vragen wat ze 's nachts met de baby's doen, bij jou of apart?
Het wordt nu wel weer spannend hoor, er kan elk moment weer een wiebelbaby bijkomen! Zie je op tegen eventueel inleiden?

liefs Tara

Goedemorgen meiden!

Jee, wat is het spannend aan het worden hier zeg! Er kan elk moment een wiebelbaby worden geboren, leuk hoor! Ik kijk wel elke dag eventjes maar met werken nu en een naderende verhuizing is het best druk...

Twinkel, wat een zware laatste weken voor jou zeg! Vervelend dat je onderdruk steeds zo hoog is. Wel fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt. En inderdaad: dan maar naar het ziekenhuis. Het gaat toch om je beeb, da's het allerbelangrijkste! Sterkte hoor!

Vlinder, hoe is het met jou?

En Pippie, logisch hoor, dat je ongeduldig wordt. Zooooo herkenbaar, ik kon ook niet meer wachten. Je wordt zo nieuwsgierig naar de kleine in je buik! Nog een paar weekjes, dan is 'ie echt geboren!

Ben gisteren op kraamvisite geweest bij een vriendin van me, ze heeft een meisje van 13 maanden en een jongetje van 1 week. En wat is dat weer klein! Echt niet normaal, en het is gewoon een normale baby (50 cm en ruim 3300 gram). Ik had me er al op ingesteld dat het klein zou zijn, maar dan nog...poe. Realiseer me des te meer dat Lise echt onwijs hard groeit!

Anoek, het werken bevalt me wel goed hoor. Ben wel moe na een dag werken, maar ik vind het ook wel lekker. Voordeel voor mij is dat ik 3 keer per dag 'rust'   heb, dan kolf ik.

Gisteren ook weer gesport, voel de spierpijn nu alweer opkomen! Maar ach, ik wil weer mn oude figuurtje terug, dus daar moet ik wat voor over hebben. Het sporten was wel weer ouderwets gezellig.

Lise is de laatste tijd wel uit haar ritme hoor. Die fles met rijstebloem werkt niet (ze gaat er niet langer van slapen). En vannacht was ze om half 5 wakker met honger. Dat terwijl we haar gisteravond om 12 uur nog wakker hadden gemaakt...poe. Hoop dat het een fase is, want het is best slopend.
En ik denk dat ze misschien tandjes krijgt. Ze kwijlt echt onnoemelijk veel, heeft veel en stinkende poepluiers en is wat zeurderig. Zal er eens druppeltjes voor halen, misschien wordt ze 's nachts ook wel wakker van de pijn...

Nou, ik ga maar eens naar mn meisje toe: ze ligt alweer een half uur te brabbelen in bed.

Fijne dag!

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan