Wiebelmama's 3

Goedemiddag!

Huh, regen? Hier is het al de hele dag onwijs zonnig! Echt heerlijk weer. En ik was niet de enige die dat vond: mensen, mensen, mensen, wat was het druk in de stad! En onwijs veel toeristen (Italianen, Duitsers voornamelijk) die naar de kaasmarkt gingen, pfoe.

Maar, ik heb weer lekker gewinkeld. Soort van wintervest voor Lise gekocht (geen winterjas, maar een dik vest dat aan 2 kanten gedragen kan worden, bij prenatal), een broekje (uitverkoop, ook bij prenatal), een slaapzak (bambino, kruidvat) en nog wat dingetjes voor mezelf. Nu heeft Lise net gedronken en ligt ze in bed te 'hummen'.

Ik ga zo maar eens wat werken (niet huishouden, maar voor werk wat doen). Lig wat achter met de uitspraken van rechters/hoge raad, en met publicaties van het ministerie van financien. Ga zo maar weer eens bijlezen...lekker buiten in het zonnetje.

Tara, Lise is ook echt groot hoor! Een kindje van een collega van mn moeder is 8 maanden en net zo zwaar als Lise, en maar een paar centimeter langer. Dus ze groeit gewoon onwijs hard.

Ik vind zeeman-kleertjes ook leuk, de HEMA is echt mijn favoriet! En C&A heeft leuke broeken, met een zachte binnenkant. Alleen rekken die niet echt mee en Lise is nu zoooo actief met haar beentjes aan het worden, dat de HEMA toch weer mijn voorkeur heeft: allemaal stretch-kleertjes haal ik daar. Heerlijk. En het is lekker zacht...

Lise heeft trouwens helemaal geen last van haar prikken van gisteren, realiseer ik me nu. Meestal werd ze wat hangerig, nu helemaal nergens last van. Onze bikkel!

Herkenbaar trouwens hoor, dat je in het begin niet eens tijd hebt om jezelf te douchen. Ik stond dan onder de douche, met de babyfoon in de buurt zodat als Lise wakker werd, ik heeeeel snel weer onder de douche vandaan kwam. Ook dat verandert, haha.

Twinkel en Vlinder, sterkte hoor, met de voor jullie o-zo-zware laatste loodjes! Ik hoop dat jullie wondertjes snel en gezond geboren mogen worden!

Nou, ik ga de tuinstoel eens met gezicht richting zon zetten. Tot later!

Liefs, Ukkie26

Hoi meiden,

Hier weer een berichtje van mij.

Vandaag voel ik me gelukkig wel weer wat beter (nog geen hoofdpijn gehad, wel misselijk vanochtend). Ik denk dat het ook wel een beetje de zorgen zijn die je toch hebt over je kleintje. Morgen dus weer aan het CTG-apparaat. Ik ben benieuwd hoe mijn bloeddruk en de harttonen van de kleine dan zijn. Het lijkt me idd sterk dat ik zwangerschapsvergiftiging heb aangezien er dan wel eiwitten in mijn urine hadden moeten zitten, maar waarom die bloeddruk dan omhoog is gegaan???
Het is maar goed dat ze de boel goed in de gaten houden en idd, als het geen extra risico inhoudt wil ik nog wel gewoon thuis bevallen hoor, maar mocht er toch enigzins aanleiding zijn om zorgen te hebben over een thuisbevalling - dan gewoon naar het ziekenhuis. Ik wil in ieder geval geen onnodig risico lopen, daar is onze uk me veel te dierbaar voor. Eventjes afwachten dus nog.

Hier is het de hele dag ook al lekker weer.
Ik ben net nog even bij mijn moeder op de koffie geweest en het zonnetje scheen heerlijk. Ik herken het trouwens ook wel hoor Pippie, het vervelen.
Ik probeer ook iedere dag wel eventjes wat te plannen, maar kijk nu idd wel goed uit dat ik niet teveel hooi op mijn vork neem. Op uitzending gemist zijn ook altijd wel leuke dingen terug te kijken, dus als je je helemaal verveelt...
Het is idd nog even afwachten wanneer onze kindjes zullen komen. Het kan allemaal heel snel gaan, maar het kan ook nog best even duren. We moeten het maar afwachten hè.

@Ukkie, Lise doet het zeker goed op de BV. Wel bijzonder hè dat ze zo goed groeit op jouw melk. Ik vind het in ieder geval knap van je, want het is toch iedere keer wel een gedoe met kolven enzo.

Meiden, ik meld me wel weer wanneer mogelijk.

Fijn weekend in ieder geval.

Liefs, Twinkel3

Inmiddels schijnt ook hier de zon hoor!

Nou ik ga nu mn zoon maar weer eens wakker maken...tijd voor de fles!

tot later, Tara

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise !!!

14 augustus (4,5 maand) 66 cm en 7610 gram!
1 september: volgende afspraak, geen prikken meer voorlopig!

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!!!  

15 augustus (4 mnd):  66,5 cm en 6830 gram!  Volgende afspraak CB:  10  okt (arts).  Eerste hele dag KDV: 18 augustus.

Tara, 30 jaar, 25 juli bevallen van zoon Viggo, 3590 gram bij geboorte.

11 aug, 4010 gram . 1e afspraak CB 03-09, 1e inenting 09-10.

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend,  5  augustus  weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van 1e kindje,  31 aug uitgerekend!  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari.  
9 sept 10.50 uur VK en 13.50 uur 20 wk echo  

- Bo, zwanger van 1e kindje, 12 juli echo!

Hoi meiden,

De bedoeling was om hier eerder te komen, maar gisteravond begon onze laptop raar te doen en vanochtend bleek dat we een Troj(an)virus hadden. Dit wordt overigens niet verspreid via email, dus geen zorgen voor jullie  We zijn de hele dag bezig geweest om het eraf te krijgen. Eerst mn mannetje en vanavond ben ik er nog mee bezig geweest en is het uiteindelijk gelukt (jep, ik ben de "computernerd" bij ons thuis).

Twinkel, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt en dat die zorgen en spanningen er ook voor zorgen dat je je niet lekker voelt. Volgens mij kan er idd alleen sprake van zw-vergiftiging/ HELPP zijn als je eiwit in je urine hebt. Gelukkig heb je dat niet. Je bloeddruk kan om verschillende redenen omhoog schieten? Minder zout gebruiken? Of is dat niet voor een lagere bloeddruk en ben ik in de war?

Ook hier is het de hele dag lekker weer geweest en tot nu toe nog geen regen gezien! Ik heb vanmiddag het konijnenhok in de beits gezet, dus moet ook nog even droog blijven. Nu moet het dak er nog op en moet er nog een nachtverblijf gemaakt worden en dan kunnen mn schatjes naar buiten. Hopelijk dit weekend of volgende weekend!

Patricia, bij maagzuur helpt melk drinken en vanillevla eten ook goed. Ik had er niet heel erg last van, maar als ik het had dan dronk ik melk en was het over. Rennies mogen idd ook en zoals Tara al zei, via VK/ HA ook nog middeltjes te krijgen.

Tara, lekker gewandeld nog?

We zijn vandaag ook bij het CB geweest. Alles was prima in orde. Mogen met rijstebloem beginnen, ha ha ha!!! Heb niks gezegd over rijstebloem en fruithapjes, want heb geen zin in commentaar. Doe toch mn eigen ding en heb geen zin om verantwoording af te leggen. Naar mijn mening is het CB geen instantie die mij de les zou moeten lezen, maar moet adviseren en wat ik er mee doe of niet, is mijn zaak... Weet niet hoe jullie er over denken? Tara, voor jou albijna de eerste keer bureau!

Benthe weegt 6830 gram en is 66,5 cm lang. Qua gewicht lag ze bovengemiddeld maar dat trekt nu meer naar gemiddeld. Ze is echter wel erg lang voor haar leeftijd, want ze zit op de bovenste lijn van de groeicurve. Maar jeetje Ukkie, wat groeit Lise enorm hard zeg! Benthe heeft nu dus alleen een groeispurt in de lengte gehad. Ik had dat al wel door, want kleertjes maat 62 worden ook al te klein  
Wij moeten trouwens bij 6 maanden pas weer terug en dan bij de arts. Zag dat jij met 5 maanden ook nog moet.... gek dat dat per regio nog kan verschillen. Of is het dan alleen om te wegen en meten?

Wat betreft kleertjes ben ik al net als jullie  Heb daarbij ook nog eens een dure smaak, maar houd me wat dat betreft wel in want ze groeit zo snel dat ik dat dan ook weer zonde vindt. Als je een meisje hebt, krijg je idd veel "tuttige" dingen.... Gewoon even aan voor de foto. Ik houd vooral van "vrouwelijk stoer"! VInd dat je wel moet kunnen zien dat het een meid is, maar dan niet met van die hoofdbandjes met strikjes en en jurkjes met allerlei tierlantijntjes, ha ha!! Ik koop vooral bij HEMA (vooral rompertjes) en Prenatal (eigen merk, maar ook wel Noppies en Name-it, liefst in de opruiming, ha ha). Nu Benthe naar maatje 68 kan ik denk ik ook goed shoppen bij V&D, merk Friendz!

Twinkel, succes morgen. Vlinder,hoe gaat het?

Pippie, snap ook helemaal wat je bedoeld... Je hebt ook nergens meer zin in en het enige dat je wilt is dat die baby nu eens komt!! Je kan echt die baby uit je buik kijken of niet?!!

Hahahaha, over "bijhouden" gesproken.... Toen ik de dag voor de bevalling de slijmprop verloor, heb ik s avonds nog even de "boel" bijgewerkt. Lag er keurig bij in mn kraambed, ha ha! Zo rond de 38 weken, zorgde ik er ook wel voor dat het bijgewerkt was. Gelukkig had ik het zondags nog gedaan, want mn bevalling ging zo snel dat ik er toen geen tijd meer voor had. En idd Tara, een hele onderneming met zo'n dikke buik

Ik ga nog even lekker bij mn mannetje op de bank hangen en Benthe moet ook nog een fles. Ze heeft gelukkig deze keer niet echt last van de prikken (vorige keer hadden ze t niet goed gedaan en had ze een dikke blauwe bult op haar beentje), maar ze slaapt wel veel. Ach konden wij even doorwerken met het konijnenhok

Nou laatste weekend van de vakantie en maandag gaat het echte werkende leven beginnen. Zal hier dan een stuk minder zijn. Zal proberen af en toe op mn werk te spieken of er nieuws is, want er kan elk moment natuurlijk een baby geboren worden!
Hebben jullie nog plannen voor het weekend? Wij gaan niet weg en blijven lekker rustig thuis. Hadden een afspraak staan met vrienden, maar die heb ik gecancelled. Wil gewoon even een rustig weekend, want volgende week zal behoorlijk pittig worden voor ons allemaal, dus nog eventjes genieten en uitgerust aan de eerste werk/KDV-week beginnen.

Liefs

Hallo! Ik ben vandaag de 1e!

Rustig hier hoor...ach, het is ook mooi weer. Ik zal Viggo zo even een fles geven en dan ga ik ook weer lekker naar buiten.

Anouk, Benthe is idd al aardig lang, en een mooi gewicht toch? Gelukkig had ze niet zoveel last van de prikken. Het lijkt me helemaal niet leuk om met viggo zn inentingen te halen, maar ja...hoort erbij!

Gisteravond ben ik nog even naar de kapper geweest, mn vriend was thuis. En nog even snel geshopt: een hele leuke spijkerbroek (hema) gekocht en ook nog een leuk groen shirtje van Lief! gekocht met de tekst STOER. Beide in maar 62, dus moet nog even wachten voor het past maar het is een heel stoer setje!

liefs Tara

Hoi meiden,

Gelukkig was alles goed vanmorgen.
Mijn bloeddruk was weer netjes en de kleine deed het ook goed aan het CTG.
De gynaecoloog heeft de groei nog even bekeken en dat was volgens haar ook in orde.
Ik ben dan ook weer terug verwezen naar de VK - JIPPIE!!!
Dinsdag moet ik daar weer heen en dan hoop ik maar dat de bloeddruk nog steeds goed is.

@Anoek, vroeger zeiden ze idd dat je op je zoutgebruik moet letten bij hoge bloeddruk, maar dat is tegenwoordig al niet meer zo. Ik gebruik trouwens sowiezo weinig tot geen zout, dus dat kon de reden ook niet zijn.
Wat de reden dan wel was???

Wat trouwens wel leuk was om te zien was dat de kleine echt reageerde op de stem van mijn man. Eerst was die nog erg rustig en sliep volgens mij (hartslag rond de 120), toen zei mijn man tegen mijn buik "Hier is je vader" en tjoep, de hartslag vloog omhoog tot rond de 145. Echt grappig.

Ik ben wel weer gerust gesteld en ga er gewoon vanuit dat ik dinsdag naar de VK kan gaan voor controle. Ik heb nl. nog niet het gevoel dat het ieder moment kan beginnen, maar ja... je weet nooit natuurlijk.

Fijn weekend nog!

Liefs, Twinkel3

Begin vanavond aan mijn eerste pil sinds twee jaar...... !!!
Maar het is wel het begin van de behandeling. Doorslikken t/m 24 september en vanaf 21 september dus de decapeptyl en waarschijnlijk vanaf 3 oktober de puregon.
Voel me wel een beetje triest, sowieso al doordat ik ongesteld ben (IK HAAT HORMONEN!!) maar ook omdat er geen weg terug meer is. En dan bedoel ik niet omdat we er nu echt voor gaan, maar omdat we nu echt in dat hokje ICSI zitten. Aan de andere kant ben ik ook heel blij dat de eerste stap gezet wordt en gelukkig schiet het nu op, vandaag over 5 weken de eerste prik.....
Beetje onsamenhangend verhaaltje, maar dat zijn echt de tegenstrijdige emoties die ik nu constant voel.....

Pink

Twinkel, wat fijn dat je weer terug mocht naar de VK!! En grappig dat het kindje reageerde op de stem van z'n/haar papa!!

Terug
Bovenaan