Wiebelmama's 3

He meiden,

Kom me even melden, maar ga zo weer weg. Vandaag hele dag op pad geweest (koffie, koffie en nog eens koffie) en ga zo weer!!

Vandaag alles weer goed bij de verloskundige al dacht ze even dat beebje gedraaid was en met het hoofdje boven lag!! Maar een korte echo wees uit dat daar toch echt billen lagen. Een spits  kontje volgens de vk. Wat ik daar dan weer van moet denken. Ben wel opgelucht, het zal je maar gebeuren zeg!

Ik lees morgen even de rest door, ben weer weg, en dus nog niet bevallen, dat kwam ik eigenlijk even melden.

Liefs Pippie

Hoi,

Ook van mij een kort berichtje. Mn eerste werkweek zit erop en ben helemaal op... Moet toch nog wel in het ritme komen. Zoals jullie weten heeft Benthe het super gedaan, ook vandaag, dus dat maakt werken echt makkelijker denk ik. Vond het fijn om weer te werken, maar nu ook wel dat ik lekker 3 dagen bij mn meissie ben!!!

Tara, snap goed dat je weer wat wilt werken. Al duurde het bij iets langer voor het ging kriebelen, maar de verantwoordelijkheid ligt ook wel anders. Maar gewoon even wat anders is af en toe erg fijn. Hoe lief onze kleintjes ook zijn hé?
Fijn dat Viggo vannacht lekker geslapen heeft. Ook wij konden er vannacht uit. Benthe vond het om 4.30 weer nodig om te gaan spelen met veel vocale ondersteuning volume hard zeg maar. Mn mannetje is er ook een keer uitgeweest, maar kan zich er niks meer van herinneren, ha ha! Soms vind ik het maar oneerlijk dat moedertje natuur het geregeld heeft dat wij zo licht slapen dat we van elk klein geluidje wakker worden en papa-lief lekker doorslaapt, ha ha ha!
Hoe gaat het nu met de Forte-voeding?

Ukkie, nog steeds een spokende Lise s nachts?

Twinkel, hoe gaat het? Fijn dat je moeder langs komt! Morgen weer controle. Gaan ze dan al inleiden als je onderdruk nog verhoogd is of ligt het eraan hoe hoog?

Pippie, jee wordt nu wel spannend bij jou!!

Presentatie ging prima. Wel nog even een "knaller" aan het einde, want we gaan tijdelijk naar een andere locatie. Voor mij erg gunstig, maar voor sommige medewerkers was het niet zulk leuk nieuws. Hoop gesprekken gevoerd en allerlei facilitaire zaken regelen. Dus over een week zitten we ergens anders. Hoop regelen dus volgende week.

Ga nog even de lama's kijken.

Ik zou zo graag willen weten hoe het met Vlinder is......iemand nog iets vernomen na haar mail over wat er gebeurd was???

XXX

Goedemorgen!

Ben ik weer! Wat is het wennen zeg, als je niet meer elke dag op elk moment hier kunt kijken...poe. Maar, voor zover bekend, nog geen 'spannende'   dingen gebeurd.

Anoek, fijn dat het met Benthe op het KDV zo goed gaat. Gelukkig maar. Dat stelt je vast gerust en daardoor ga je met een beter gevoel naar je werk. Hoop dat het met Lise ook goed zal gaan.

Twinkel, vandaag weer voor controle naar de gyn. Ben benieuwd wat ze doen. Eigenlijk hoop ik (voor jou) dat ze gaan inleiden. Dan kun je eindelijk jullie ukkie in je armen sluiten en heb je van de zware laatste loodjes verlost.

Pippie, fijn dat het nog wel goed gaat. Meld je je weer even vandaag?

Tara, jeetje, nu alweer werken! Doe je wel rustig aan? Ik dacht dat ik de hele wereld aankon maar dat viel toch tegen hoor, zo relatief kort na de bevalling. Bij mij duurde het, net als bij Anoek, wat langer voordat het begon te kriebelen om weer te gaan werken...Wel fijn dat het goed gaat!

Hier gaat het, qua ritme, op en af. De ene nacht keurig slapen van 12 tot 6 (maak ik Lise om 6 uur wakker), vannacht om 5 uur: weeh. Honger. Ik baal er best van hoor, het is zo vermoeiend. Lag gisteravond om half 10 in bed, mn mannetje maakte me om 12 uur wakker voor de voeding, dan om 5 uur weer. Heb niet meer slaap achter elkaar dan een uur of 4. Poe, best vermoeiend, zeker omdat ik natuurlijk overdag niet meer slaap. Ik denk dat we toch maar weer gaan goochelen met de rijstebloem, hoef pas dinsdag weer te werken dus ik kan even wat uitproberen...

Ik heb Vlinder van de week een mailtje gestuurd (woensdag), nog geen reactie. Ook ik hoop dat het goed gaat nog, ze heeft echt zulke lastige laatste weken! Als je dit leest: Meid, sterkte!

Met de rest ook alles goed?

Ik ga maar eens ontbijten. Vandaag is officieel en vrije dag, maar ik ga even een paar uurtjes thuiswerken: het is zooooo druk op werk!

Kom later vandaag weer even kijken!

Liefs, Ukkie26

Goedemorgen,

Hier een goede nacht... Lag er ook vroeg in, om 22 uur en vanochtend werd ik om 5.45 wakker van Benthe. Biologische wekker, want zo laat staan we elke dag nu op. Had gehoopt nog lekker lang te kunnen slapen na die fles, maar helaas om 8 uur was ze er klaar mee. Zit nu nog in mn pyama... zo even aankleden. De dames gaan shoppen op de eerste "mama-dag"! Doordeweeks was ik nu niet en Benthe komt niet bepaald schoon terug van het KDV, dus.... moeten wat meer kleertjes hebben..... maaaaarrrrdat is natuurlijk helemaal niet erg om voor te shoppen ;-)

Ukkie, laatste keer op het CB zeiden ze tegen mij dat als Benthe s nachts niet meer goed zou slapen ik met rijstebloem kon beginnen; 180 cc water (= 200 cc voeding) en 3 scheppen rijstebloem. Weet niet hoeveel jij erin had gedaan? Wij deden altijd 2, dus misschien heeft Lise ietsje meer nodig?
Hoop ook dat Lise het straks ook zo fijn heeft om het KDV. Het is idd zo dat het werken dan makkelijker is. Ik ben gewoon met mn werk bezig en hoef me geen zorgen te maken. Heb de eerste 2 dagen gebeld om te horen hoe het ging, maar de laatste 2 dagen ook al niet meer.
Rolt Lise nog steeds? Benthe was het steeds aan het proberen, maar nu doet ze dat helemaal niet meer.... Geen idee waarom niet... Ze is sinds die tijd wel enorm aan het kletsen, gillen en schaterlachen, dus misschien dat haar focus even ergens anders ligt?
Benthe is nu echt uit kleertjes mt 62 aan het groeien...Lise ook denk ik of niet? Wat gaat het toch hard... Soms vind ik dat wel jammer, maar aan de andere kant wordt het steeds leuker omdat Benthe echt reageert op de dingen die je doet en echt aan het spelen is! Heb jij dat ook?

Twinkel, succes vandaag bij de gyn. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren allemaal. Spannend. Succes meid!

Ga me nu maar eens bezig houden met klaar gaan maken zodat ik straks naar de stad kan!

Tot later!

Liefs Anoek

Haai Anoek,

oh leuk, kleertjes kopen! En inderdaad: 4 dagen achter elkaar niet wassen en wel viezen kleren, dan heb je wel wat extra's nodig! Leuk hoor, ik vind het ook zoooo leuk om voor Lise te shoppen!

Anoek, ik ga het maar proberen met de rijstebloem. Hoef pas dinsdag weer naar kantoor, dus we kunnen even uitproberen wat werkt. Denk dat we savonds rond 7 uur rijstebloem geven, dan om 12 uur nog wakker maken. En dan de 12-uur-wakker-maak-voeding (leuk woord, haha) stapsgewijs vervroegen totdat 'ie weg kan. Zoiets dan maar...

Lise rolt nog steeds ja, heel vaak. Echt zo mooi om te zien. Soms rolt ze, maar liggen dr armpjes onder haar buik. Dan rolt ze dus met neus in dr kleedje, haha.

Komt vanzelf hoor, dat Benthe weer gaat rollen. Lise had ook een tijd dat ze op haar zij lag, helemaal holle rug, hoofd in de nek maar rollen, ho maar. TOtdat ze dr beentjes optrok en hup, op de buik.

Precies wat je zegt: Benthe zal zich nu wel op een ander gebied dan het rollen ontwikkelen...

Kleertjes maat 62 worden hier ook te klein hoor! Sommige luierpakjes 62/68 vallen zelfs al wat klein, gaat hard he? Van de week was ik op kraamvisite bij een jochie van 1 week: zooooo klein. Echt niet normaal!

Nou, winkel ze. Mocht je ze nodig hebben: Huggies bij Etos in aanbieding, Pampers bij Kruidvat.

Tot later!

Liefs, Ukkie26

Hoi Ukkie!

Nou dacht te gaan shoppen, maar Benthe was beetje jengelig, dus maar even op bed gelegd. Ze is in slaap gevallen. Dus nu straks eerst nog maar even een fles en dan daarna weg. Heb net eea opgeruimd en ben nu even bankzaken aan het doen... tja moet ook gebeuren.

Ja die pas geboren babietjes zijn zooo klein... Kan me eigenlijk al bijna niet meer voorstellen dat Benthe ook zo klein was. Ja als ik foto's en filmpjes zie!
Nou zelfs op haarzij rollen doet ze geen eens.... maar maakt ook helemaal niet uit. Ze heeft al zoveel geleerd deze week. Al die indrukken! Ze vindt andere kindjes héél leuk, dus dat is wel fijn. In de groep zitten 3 babies en nog bijna even oud ook (18 mrt-14 apr-18 apr) en 3 meiden. Gisteren waren ze er alle 3 en hebben ze met zn 3en op een groot kleed gelegen. Dat was dus dolle pret!!! Wel erg leuk dat ze zo weinig schelen, dan kunnen ze straks echt lekker met elkaar spelen! Zie dan nu wel dat Benthe echt groot is, want dat kindje dat een maandje ouder is, is gewoon kleiner...

Ja gewoon maar experimenteren. Het is toch lastig als het ritme even kwijt is. Wij zitten nu in een behoorlijk goed ritme, maar dat kan ook weer veranderen als er straks weer een fles afgaat. Geen idee wanneer je naar 3 flessen mag, maar we moeten Benthe nu s avonds rond 21 uur wakker maken... Ze drinkt nog wel goed dan, dus ze heeft het nog wel nodig, maar vind wakker maken zo zielig...
Vandaag ga ik trouwens een nieuwe smaak fruithap proberen; peer. Ben benieuwd. Banaan vindt ze in elk geval heerlijk! Ze krijgt nu 1x per dag fruithap en dan gaat er een half potje in!

Hebben vorige week pampers ingeslagen. waren toen bij de Etos in de aanbieding. Er is eigenlijk altijd wel iets in de aanbieding van babyproducten hé? Dat is wel fijn. Sla dan altijd in, dus heb flinke voorraad luiers en billendoekjes liggen!
Wij hebben trouwens ook zo'n voetenzak van de Kruitvat. De rose versie uiteraard, ha ha!

Ik ga nog even snel wat doen, want hoor al wat op de babyfoon dus Benthe zal zo wel wakker worden :)
Wel fijn hoor, weer een hele dag met mn meissie!!

Werk ze en geniet ook lekker van Lise! Ik laat nog wel weten wat ik gescoord heb met shoppen! Waar had jij dat jasje gekocht? Dat vertelde je laatst toch?

Liefs

P.S. Grappig... zitten we weer metzn 2en op het forum ;-)

Zoooo,

eten zit erin, nu zit ze even in de wipstoel te spelen en over een kwartiertje naar bed. Ik ga zo snel snel even stofzuigen, is dat maar weer gedaan.

Die Benthe, haha. Denk je precies uitgekiend te hebben wanneer je weggaat en dan...valt ze in slaap. Ach, kun je andere (nuttige?!) dingen doen.

Leuk zeg, dat er 3 kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd op het KDV zitten. Kan ze lekker met ze spelen! Ik hoop dat dat bij Lise ook zo is. Ze komt in een verticale groep (0-4) want de babygroep heeft geen plek. Ik hoop dat er wel een ukkie van ongeveer haar leeftijd bij zit...lijkt me zo schattig als ze op elkaar reageren. Lise reageert trouwens op zichzelf als ze in de spiegel kijkt: dan gaat ze (als ze vrolijk is) onwijs lachen, zo schattig!

Lise is ook groot hoor, groter dan de dochter van een collega van me en die is van 5 maart, dus 4 weken ouder. Ach, ik ben blij dat onze meiden zo gezond zijn!

Ik kan niet wachten Lise ook fruit te geven. Af en toe laat ik haar 'likken' langs een stukje banaan of appel, dan kijkt ze van: mama, wat is dat? Nog ruim 1 maand, dan mag ze ook (van mij!).

Ja, altijd babydingen in de aanbieding. Ik ga dus vanmiddag de huggies inslaan, en heb alweer een 6-pak billendoekjes van Zwitsal. Spaar jij trouwens ook via de zwitsal-producten? Ik kwam er laatst achter dat er spaarpunten op zitten, heb er inmiddels al een hoop (vooral met de billendoekjes gaat het hard). Ga snel wat bestellen, dan kunnen ze dat nog op ons oude adres bezorgen en komt de reclame daar ook (ja, gemeen ik weet het, maar ik word er soms niet goed van hoeveel reclame, geadresseerd, we krijgen)...

kijk maar eens op www.zwitsal.nl/spaarprogramma. Best handige dingen.

Jasje had ik bij Prenatal gekocht. Kan 2 kanten op gedragen: 1 kant is grijs, andere gestreept roze, wit, grijs. Zit ook een capuchon op, hij sluit met drukkers (dat vind ik wel een beetje een nadeel, maar ach).

Ben benieuwd wat je inslaat!

Geniet van het shoppen en tot later!

Liefs, Ukkie26

dit is de zomerversie van het jasje (met een roze kant), ik heb nu dus de winterversie (gevoerd met een grijze kant)

Jasje

Terug
Bovenaan