Wiebelmama's 3

Goedemorgen!

Ukkie, wat was jou vriendin er snel weer bij zeg! 13 mnd en   week phoe...kun je het je voorstellen, dat zou betekenen dat jij nu alweer zwanger zou zijn van nr2 hihi.
En klein hè? Viggo is ook zoveel kleiner dan zn nichtje van 3 mnd. Dat is echt een reuzebaby vergeleken bij hem. Maar Viggo groeit ook al flink hoor. Hij wordt ook echt langer. De 1e broekjes past ie in de lengte al niet meer, shirtjes maat 50 worden worden ook al wat aan de korte kant.

Hier ook een slechte nacht gehad trouwens...
Of Viggo moet wennen aan de voeding geen idee, maar het ging niet zoals ik dat graag zie. Hij werd vannacht om 04.30 wakker, niet zo heel raar maar wilde na zn voeding dus niet slapen. Grrr...lag om 06.00 pas weer op 1 oor.   Vervolgens begon meneer om 07.00 alweer te huilen, dus weer uit bed. Heb gelijk maar weer nieuwe voeding gegeven, want ik had geen zin  om met hem rond te lopen. Toen ging ie wel gelijk weer slapen maar werd om 09.00 dus alweer wakker. Heb hem toen maar even laten huilen en verolgens wel uit bed gegaan om de boel nog een beetje te rekken tot 10.15 ( ik kan och ook niet blijven voeden) . En nu lag ie rustig maar inmiddels huilt ie alweer.... vermoeiend hoor!

Nou ik ga kijken of ik hem in slaap kan krijgen...
Tara

He meiden,

zo dat is schrikken zeg om na ruim een week te lezen wat er allemaal is gebeurd. Bij Vlinder en Twinkel allemaal een stuk minder en bij Tara borstontsteking (gelukkig nu weer stukken beter). Veel sterkte allemaal.

Hier gaat het allemaal goed. Ik voel me stukken beter dan ik in tijden heb gevoeld. Het is erg fijn om weer ff terug in NL te zijn. Maar we hebben  ook wel een erg druk programma en dan doen we het al rustiger aan dan vorige keren haha.
De kleine wordt steeds actiever en mijn buik groeit behoorlijk. Erg leuk! Van de week zijn we wezen shoppen en hebben we de eerste keer echt zelf kleertjes voor de kleine gekocht.

zo ik zal nog ff bij de meiden reageren en dan gaan we weer op pad. We moeten nog wat regeldingen doen en daarna de stad in en vanavond eten met vriendinnen.

tot snel
vs

Hoi Meiden,

Sorry hoor dat ik er alweer eem poosje niet ben geweest, maar ik heb problemen met mijn internet. Ik ben nu op bezoek bij mijn schoonmoeder in het ziekenhuis. Gelukkig stond daar een pc waar ik ff op kan. Ik hoop zo snel mogelijk weer internet te hebben en lekker te kunnen kletsen.

Ik ga weer gauw, want bezoektijd is bijna afgelopen.
Tot snel hoop ik!!!

Liefs xxx

He meiden,

Tara,  lijkt me ook erg vermoeiend als je kindje zo vaak wakker is en je eigenlijk niet zo goed weet wat het beste is om hem te troosten..

VS, fijn van je te horen en dat het zo goed met je gaat. Geniet nog van je tijd hier in NL.

Twinkel, tsjonge, het is wat met die bloeddruk. En nu toch in het ziekenhuis bevallen, wel jammer hoor, maar ja, je wilt het beste voor je kindje. Dat het nou toch zo moet lopen he, die laatste dagen. Baal je er zelf ook van, of ben je allang blij dat je zo goed in de gaten gehouden wordt??

Hier alles zijn gangetje,

liefs Pippie

Hoi hoi,

Ben ik ook weer even. Had vandaag wel even gespiekt op mn werk, want ja... wordt nu toch wel spannend met die dames hier!! Ik kan jullie spanning bijna voelen, hihi!

Twinkel, jeee toch naar de gyn. Snap dat je het beste wilt voor jou en je kindje, maar kan me ook wel voorstellen dat je het jammer vindt dat je nu niet thuis kan bevallen. Hebben ze geen idee waardoor je bloeddruk oploopt? Wel fijn dat ze geen enkel risico nemen en je zo goed in de gaten houden. Dus als je bloeddruk oploopt, dan gaan ze inleiden?? Spannend allemaal hoor.

Pippie, hoe voel jij je? Begint het al wat te rommelen of heb je nog nergens last van?

Tara, vervelend dat Viggo moeilijk in slaap komt. Puckababy werkt ook niet? Kan zijn dat ie even aan de nieuwe voeding moet wennen. De darmpjes moeten er ook aan wennen, want de voeding is nu zwaarder. Benthe kon de eerste dagen -geloof ik- minder goed poepen toen we gingen mengen met Forte, dus misschien heeft ie last van zn darmpjes? Maar 4.30 valt toch mee? Niet als ie dan tot 6 uur wakker blijft... Pak je overdag nog wat slaap mee om bij te tanken?

Ukkie, rijstebloem werkt niet? Hoe drinkt Lise overdag? Komt ze dan ook vaker?
Wel shit zeg dat je meissie eerst zo lekker lang kon slapen en nu zo vroeg wakker is. Als je s avonds ook nog om 24 uur voedt, dan kan ik me voorstellen dat je dan gesloopt bent. Je kan nu niet meer zoals tijdens je verlof even bijtanken overdag of s ochtends nog even terug naar bed. Misschien zit er idd wel een tandje aan te komen. Schijnt dat kindjes tussen de 5-7 maanden hun eerste tandjes krijgen, soms ook wel vroege, maar Lise is ook alweer bijna 5 maanden, dus zou best kunnen. Daar schijnen ze behoorlijk van slag van te kunnen zijn. Nog geen witte puntjes te zien?

Benthe doet het nog steeds super op het KDV. Afgelopen nacht heeft ze als een blok geslapen. Op het KDV krijgt ze rond 16 uur nog een fles en dan geven wij rond 21 uur de laatste fles, alleen slaapt ze dan zo vast, dat zemoeilijk wakker wordt. Zo zielig... maar ja, wil nog niet naar 3 flessen want dan krijgt ze echt te weinig binnen. Mooiste zou zijn dat ze de 3e fles eerder wil, zodat de laatste ook eerder kan en we haar als ze van het KDV afkomt wakker houden, in bad, fles en slapen tot de volgende morgen.... maar ja, ik volg mn meisje in haar ritme. Ben gewend dat ze het vanzelf wel aangeeft, dus dat komt op den duur vast wel!
Zo leuk, we hebben een schriftje op het KDV waarin wij en de leidsters schrijven hoe het met Benthe gaat. Zo weten wij hoeveel Benthe gedronken heeft en wanneer of ze gepoept heeft en andere bijzonderheden. Nu schrijven ze heel erg uitgebreid, ook over wat ze gedaan heeft. Ze schijnt de aandacht van andere kindjes (die wat ouder zijn) erg leuk te vinden en er ook op te reageren. Ze is de hele dag vrolijk en ze heeft al een vriendje, Jason!! Papa vindt het maar niks
Morgen heb ik een presentatie en moet daarvoor erg vroeg op kantoor zijn om alles klaar te zetten. Mn mannetje brengt Benthe dan en ik ga haar dan ophalen. Dat lijkt me heel leuk. De kindjes roepen normaal allemaal naar Benthe dat haar papa er is, schattig hé?!!

Maarre... ga nog even mn presentatie doornemen. Misschien tot later!

Pfff bijna weekend!! Ben echt niet meer gewend om te werken, luie donder

Liefs

Hey meiden,

Nou hier is het nu huiluur! En mama huilt bijna mee...
Heb echt alles gedaan: schone luier, kinderwagen wiegen, op de arm, blokje om gelopen... nu staat ie dus op de slaapkamer, met de babyfoon aan zonder geluid. En af en toe (om het kwartier ofzo) even de speen er weer in. Hij is nu stil trouwens...voor zolang het duurt. (was inmiddels) Hopelijk gaat ie straks na zn laatste voeding wel lekker slapen, dat is meestal wel het geval.

Ik heb vandaag voor het eerst ook even gewerkt trouwens. Niet zo lang hoor, 1,5 uur ofzo. Mn vriend is al een paar dagen niet zo lekker en kwam naar huis of ik nog wel even heen wou. Nou ik vond het wel leuk hoor! En in de winkel helemaal niet met Viggo bezig geweest. Terug in de auto wel, toen wou ik zo snel mogeljk naar huis. Gelukkig wonen we vlakbij en was ik er zo.

liefs Tara

Hoi meiden,

Hier is nog alles rustig hoor.
Gisteren is mijn moeder geweest om me wat te helpen en om me gezellig wat af te leiden. Wel lief van haar, want je kunt de dagen op een gegeven moment wel wegkijken.
Vandaag ben ik weer een dagje alleen, maar ik heb nog flink wat te lezen liggen, dus vermaak ik me wel.

@Ukkie, bedankt voor je e-card. Het is idd een echte twinkelkaart.
De tekst van dat liedje hebben wij in het Nederlands op de lamp afgedrukt.
Ik vind het ook zo'n schattig wiegeliedje en denk dat ik het strakjes nog veel zal gaan zingen voor onze kleine.
Vervelend dat Lise zo uit haar ritme is. Het zijn misschien idd haar tandjes wel.
Af en toe zou het toch handig zijn wanneer die kleintjes uit zouden kunnen leggen wat er dan met hun aan de hand is. Ik hoop voor jullie dat deze periode snel over waait, want ik kan me voorstellen dat het erg vermoeiend is. Vooral als je ook weer zo fanatiek gaat sporten! Hoe is het met je spierpijn?

@Vs, wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in NL.
En wat bijzonder is het hè om je kindje in je buik te voelen. Geniet er van meid!

@Patrica, het was idd al wat rustiger zonder jou. Hopenlijk heb je snel weer normaal internet. Hoe is het nu trouwens met je schoonmoeder?

@Pippie, hoe is het met jou? Houd je het wachten nog een beetje vol, of kan het jou ook niet snel genoeg gaan? Wie weet ben je nu al wel aan het bevallen.
Ik hoop het voor je.
Ik vind het idd wel jammer dat een thuisbevalling er niet meer inzit, maar ik zou nog ongeruster zijn wanneer ze me wel thuis zouden laten bevallen met een hoge onderdruk. Is er dan wat mis, dan zou ik waarschijnlijk zoiets hebben van "hadden ze me toch maar doorverwezen". De verloskundigen hebben ook richtlijnen van bloeddrukken die nog wel en die niet meer kunnen en dan heb ik ook liever dat ze zich daaraan houden. Liever onnodig in het ziekenhuis bevallen dan thuis terwijl dat onnodige gevaren met zich meebrengt.
Ik heb de ziekenhuistas dus ook al wat meer gevuld en ben benieuwd hoe het morgen zal gaan. Is de onderdruk verhoogd dan kan ik er wel vanuit gaan dat ze me in gaan leiden. Als die wel goed is weet ik eigenlijk niet wat ze gaan doen. Ik wacht wel af.
Succes in ieder geval met de laatste loodjes!

@Anoek, dus Benthe heeft als sjans! Poe hee, die is er vroeg bij !
Wel vertederend hoor dat de andere kindjes het al aan Benthe zeggen wanneer haar papa komt.
Succes met je presentatie vandaag!

@Tara, hoe is het nu met Viggo. Nog zo huilerig?
Ik kan me voorstellen dat je je dan bij tijd en wijle echt even machteloos voelt.
Goed dat je er af en toe even uit gaat, zodat je niet alleen mama bent, maar ook nog gewoon de Tara van voor de bevalling. Wellicht maakt dat de momenten dat Viggo zo huilerig is ook wat beter te verdragen dan wanneer jij alleen 24 uur bij hem bent.
Hoe is het nu met je vriend dan? Is hij alweer wat opgeknapt of heb je nu twee mannen thuis die extra aandacht nodig hebben ?

@Vlinder, hopenlijk gaat het goed met je meid. Ik denk aan je!

Tot gauw meiden.

Liefs, Twinkel3

Hey meiden,

Twinkel alweer gemeld zie ik. Nou al je je verveelt dan ben ik ook op het forum hoor!

Vannacht gelukkig goed geslapen, dus ben weer een beetje uitgerust.
Vandaag ging het wel weer makkelijk met Viggo, hij heeft gewoon zo nu en dan een huiluurtje 's avonds, ach daar is het ook een baby voor toch? Ik denk dat ie nomaal nog geen uur per dag huilt hoor. Op zich is het wel een makkelijk kereltje, maar als ie dan een keer brult, tja... dan baal je wel hoor!
Mn vriend dacht trouwens dat Viggo vannacht had doorgeslapen, dus  ik zei  : hij niet, maar jij wel haha. Hij is wel aan het werk hoor, hij was niet zo ziek meer. Misschien dat ik vanavond nog even ga werken, we zien wel. Nog niet concreet afgesproken.

ukkie, wat vervelent dat Lise ineens niet meer doorslaapt. Lijkt me erg vermoeiend nu je weer aan het werk bent. Hopelijk is het van korte duur, en slaapt ze binnenkort weer als een roosje! Zit je alweer helemaal in het werkritme trouwens? Bevalt het een beetje?

Anoek, is je presentatie goed gegaan? Gelukkig heeft Benthe het erg naar haar zin op het KDV, en zelfs al een vriendje! Ze is er vroeg bij hoor

Patricia,  alles goed met je? Alweer wat minder last van maagzuur?

Vlinder, hoe is het?  Trek je het nog een beetje? Als je nogsteeds zoveel last hebt, kunnen ze dan niet gaan inleiden?

Pippie, kom je de dagen nog een beetje door? Geniet nog maar eventjes van je rust, dat is straks wel anders haha

Vs,  heb  je ervan genoten om iedereen weer even te zien? Wat vinden ze van je buikje? Je bent alweer een stukje over de helft...gaat wel snel hoor!  

liefs  Tara  

Ps wanneer komt bo eigenlijk terug uit Italie?

Terug
Bovenaan