Wiebelmama's 3

OF ik ben niet handig (dat zal het zijn) OF het forum doet irritant...het werkt niet. Nog 1 poging...

Goedemorgen,

Anoek en ukkie, wat hebben jullie alweer een boel gekletst zeg! Gezellig hoor.
Jullie waren en vroeg uit trouwens, ik en er nu een uurtje uit ofzo. Viggo  heeft heerlijk geslapen vannacht! Om 21.30 de laatste fles en vanmorgen werd ie pas om 06.30 wakker! Hup fles dr in en toen nog even geslapen tot 09.45.  Goed slapen doet een wel goed hoor.  

Wat  werken betreft...  het kriebelde bij nog niet hoor, het was meer omdat mn vriend niet lekker was. Gister heb ik ook weer gewerkt van 16.30 tot 21.00. Ik vind het wel leuk hoor om weer bezig  te zijn. En ik vond het eigenlijk nieteens vermoeiend. Maar ik heb al wel gezegd dat het alleen even is omdat hij niet lekker is, ik wil nog niet nu al weer aan het werk hoor. Maar even invallen dat vind ik prima.  

Wat wel  jammer was, was dat  Viggo zn laatste fles  net gehad had toen ik thuiskwam terwijl ik daar  dus wel even zin in had. Hij lag nu al in zn bedje... Nou ja dan gaan we vandaag gewoon de schade gewoon weer even lekker inhalen.

Twinkel, hoe laat moet je naar het ziekenhuis? En moet je gelijk blijven als je onderdruk te hoog is? Gaan ze dan vandaag nog inleiden? Wat een vragen hè? Dan ben je misschien al heel snel mama! Spannend....

liefs  Tara          

nou, dan niet. Staat op site prenatal, babykleding, dan pagina 2 en dan een vestje reversible (zo heet ie). Da's dus de zomerversie...

Wat betreft de aanbiedingen, hier ligt ook een enorme voorraad billendoekjes! Maar ze gaan ook hard bij mij, of ik ben nog niet zo handig of viggo maakt er een bende vanHet is wel een portret trouwens, Hij houdt van openlucht poepen en plassen hahaha. Hij begint echt zovaak te poepen net als ik aan het verschonen ben, en als het even kan gaat ie als dat klaar is ook nog even plassen... gevolg aankleedkussenhoes en hydrofiel kunnen weer in de was! Gebeurt me  wel een paar keer in de week! En met jongens moet je ook nog uitkijken dat je het piemeltje goed naar beneden houdt, want anders zit echt alles onder! Dat is me dus ook al regelmatig gebeurt, maar begin daar nu wat meer handigheid in te krijgen.

Ik had in ieder geval al wel extra hydrofieldoeken ingelagen, want die vliegen dr echt door en ik heb  3 waskussenhoezen en nog liggen die soms alledrie in de was.

Welke luiers en doekjes gebruiken jullie eigenlijk? Ik gebruik meestal zwitsal doekjes en kruidvat luiers. De pampers luiers bleven als ie gepoept had aan zn kontje vastzitten...zo zielig! Laast weer geprobeert want ik had nog een pak liggen, en ja hoor...weer hetzelfde! Als ie veel poept gaat het goed, maar met kleine beetjes zit dat bovenste gaasje gewoon aan zn billetjes vast. Dan moet ik dat heeeel voorzichtig met een vochtig doekje losmaken.  Voor mij dus geen pampers meer.

liefs Tara

Haai!

Tip voor de billendoekjes: wij hebben ook standaard een doos tissues op de commode staan. Lise poept de laatste tijd weer best veel, het ergste haal ik dan weg met een tissue. Erg handig (vind ik).

Openluchtpoepen doet Lise niet, plassen wel vaak. Vooral als ze uit bad komt en ik haar afdroog. Ik fohn haar dan, vindt ze zo fijn! Ze ontspant helemaal en jahoor, dan laat ze het lopen. Ach, ik heb de aankleedkussenhoes er dan al afgehaald (door schade en schande wijs geworden) en de luier moet toch in de was, daar droog ik haar ook mee af...

Luiers: voor ons juist wel pampers, of huggies. Vanmiddag sla ik weer huggies in. Vind ik iets minder 'hard' dan pampers, nadeel is dat de elastieke randjes niet zo strak zitten als bij pampers...maar de laatste tijd weinig ongelukjes hier!

Ga Lise in bed leggen: ze is moe aan het worden. Dan een paar uurtjes werken. Tot later!

Liefs, Ukkie26

Hoi!

Ben ik ook nog even! Benthe heeft net haar flesje gehad (niet echt goed gedronken..) en ze ligt nu in de box. Lijkt erop dat ze weer in slaap gaat vallen. Weet niet wat het is, maar ze lijkt wel erg moe. Misschien de slaap van afgelopen dagen in halen, ha ha! Ze sliep niet meer dan 4 uur overdag (tussen 6 en 18 uur). Ze is ook verkouden, dus misschien komt het daardoor.

Ukkie, ik heb nog niet gekeken, maar weet precies wat je bedoelt nu, want wij hebben de zomerversie! Alleen mt 56 dus past niet meer ;-) Wel een erg fijn jasje. Heb alleen geen prenatal hier zitten en heb geen zin om een eind te rijden.

Ook voor ons pampers! Heb eerlijk gezegd ook niks anders geprobeerd, want pampers bevallen prima. Ze heeft van de week pas 1e ongelukje gehad. Net had ze me toch een enorme poepluier... echt niet normaal. Door het fruit wordt het nu ook een stuk dikker.. jakkie... én stinken.
Billendoekjes gebruiken we eigenlijk van alles, net wat in de reclame is. Heb wel het liefst Zwitsal of Pampers doekjes! Etos is niet fijn, vinden wij dan, want dan pak je er 1 en dan krijg je er meteen 3 zeg maar en dat vinden we irritant. Zwitsal en Pampers hebben dat niet. Kruitvat ook wel ok! Wat betreft badproducten is het Zwitsal voor ons. Gebruiken we zelf ook, hihi!

Ik ga nu maar eens spullen pakken voor Benthe echt ligt te slapen. Ze gaat nu gewoon mee, dan slaapt ze maar ff in de MC.

Tot straks!

X

O ja...

Tara, Benthe was ook een enorme fan van openlucht-poepen! Net alsof ze het vies vond om in de luier te poepen. En soms bleef het maar komen, ha ha! Nu doet ze dat niet meer. Vaak poept ze nu tijdens de fles of er net na. Echt lachen, want dan loopt ze echt zo rood aan en maakt ze van die grappige geluidjes!
En plassen doet ze nu ook nog geregeld als ik haar verschoon. Vooral als ze nog slaperig is en de luier niet echt vol zit, dan kan ik er op wachten... ha ha! Soms over mn hand heen... En idd waskussenhoes en hydrofiele luier weer in de was. Heb hier ook al gehad dat ze alle 3 (hoezen) in de was lagen. Ja je blijft wassen, ha ha! Ja en jochies plassen ook nog met zo'n mooie straal omhoog!! Het houdt je bezig zullen we maar zeggen ;-)

Oh, er komt weer "leven" in box, ha ha! Mooi moment om te gaan en nu echt!

X

Hoi meiden,

Ik ben weer terug uit het ziekenhuis.
Alles was gelukkig in orde (bloeddruk, urine, bloedwaarden), dus ik mocht weer terug naar huis. Wel voel ik me vandaag niet zo lekker (duizelig/ hoofdpijn/ wat tintelende vingers). Mocht het erger worden dan moet ik weer contact opnemen met de kraamafdeling.

Afgesproken is dat ik maandag weer terug moet komen voor een CTG en dan daarna naar de poli voor een gesprek en een echo bij de gyn.
Dus nog geen inleiding van de bevalling.
Alhoewel ik best naar de geboorte van onze kleine uitzie ben ik toch wel blij dat ze niet hoeven in te leiden. Ik heb toch het liefste dat de kleine zich uit zichzelf meldt.
Bij het inleiden van een bevalling kan je ook in een weeënstorm terecht komen, of kan de bevalling erg lang duren dus... Ik wacht wel af wat de plannen van de gyn zijn maandag en wie weet... misschien zet de bevalling dit weekend al wel in (al reken ik daar niet op hoor).

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met Vlinder is. Ga zo mijn hotmail nog even checken.

Enne... bedankt voor jullie inkooptips. Ik heb maar één aankleedkussenhoes, dus daar mag ik er dus nog wel 1 of 2 van bij kopen zo te lezen!

@Anoek, jij föhnt Benthe dus droog? Ben je niet bang dat de luchtstroom te heet is, of weet je wel wanneer je voldoende afstand hebt? Het klinkt in ieder geval wel lekker rustgevend, dus wel een goede tip van je vind ik.

Fijn weekend meiden.

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan