Wiebelmama's 3

Ha Twinkel,

fijn te horen dat alles goed was in het ziekenhuis! En ook fijn te horen dat ze jullie goed in de gaten houden! Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan en dat jullie beeb zichzelf (snel?) meldt!

Over de fohnen: dat ben ik, ik fohn Lise droog (zwangerschapsdementie?). Ik houd de fohn op een veilige afstand hoor. Het was een tip van de kraamverzorgster, die deed dat ook. Pasgeboren babietjes hebben het anders zoooo koud als ze uit bad komen en afgedroogd moeten. Met de fohn dus niet. En het geluid (zoem zoem) vinden ze rustgevend. Het is hier een groot succes.
Maar inderdaad: de fohn niet te dicht op beeb houden hoor! Da's zielig! En niet stilhouden op 1 plek, maar blijven bewegen.

Mooiste is dat Lise, 2 dagen na de bevalling, op haar buik op het aankleedkussen was om drooggefohnd te worden, ze ging helemaal gestrekt. Nou, pasgeboren babietjes houden helemaal niet van languit liggen, maar ze was zo ontspannen...

En het is ook gewoon handig hoor, alle 'plooien' moeten droog en met de fohn gaat dat mooi makkelijk...

Nou ik ga even snel: mn meisje krijst moord en brand. Geen idee wat er aan de hand is: even kijken.

Tot later!

Liefs, Ukkie26

Tja, laten we het daar maar op schuiven Ukkie!
Zwangerschapsdementie

He allemaal,

Ben ik ook weer, nog zo zwanger als het maar zijn kan!!

Nou, ukkie en anouk, jullie zijn weer lekker als vanouds bezig geweest op het forum vanochtend!! Gezellig hoor!!

Anouk, ben je nog geslaagd in de stad, voor kleertjes voor Bente?? Leuk lijkt me dat, lekker shoppen met de beeb en vooral voor de beeb.

Ukkie, ik heb er werkelijkwaar nog nooit van gehoord, de baby droogfohnen, maar goed lijkt met het proberen waard als je kind moord en brand schreewt bij het badje.

Ik heb ook maar een aankleedkussenhoes Twinkel, het is wel die van Koeka met verwisselbaar lapje, maar nat is nat volgens mij, dus dan valt daar ook niet veel mee te redden. En dan moet je natuurlijk een tweede lapje hebben. Hiermee wilde ik even wachten tot na de geboorte, dan kan ik een kleurtje passend bij het geslacht kopen. Misschien tot die tijd toch maar even een goedkope hoes erbij kopen?!

Twinkel, fijn dat alles goed was in het ziekenhuis, alleen minder dat je je niet zo lekker voelt vandaag. Ik kan me voorstellen dat je niet ingeleid wilt worden mocht dit niet nodig zijn... Je hoort inderdaad van die verhalen over weeenstormen of dat ze eerst dat infuus enorm op moeten krikken voor dat er wat gebeurt, maar als het dan komt dat het weer enorm snel kan gaan. Moeilijk "natuurlijk" te regelen dus. Lijkt mij ook fijner als het uit zichzelf begint, maar ja, als ze het in het ziekenhuis nodig vinden. In ieder geval fijn dat ze je zo goed in de gaten houden.

Hier alles wel oke, had vanmiddag even een enorm gespannen buik, geen harde buik, en voelde ook een paar uur wat minder tot geen leven. Begon me best ongerust te maken en stond al met de telefoon in mijn hand toen beebje toch bedacht om weer van zichzelf te laten horen. Dus het telefoontje weer even uitgesteld. Gespannen gevoel lijkt nu wat minder te worden en het leven weer meer. Even goed in de gaten houden dus!! Heb het al een keer eerder gehad en toen was het CTG goed, maar ja, ga maar geen onnodige risico's nemen. Als ik het niet vertrouw ga ik toch maar bellen.

Ben trouwens ook erg benieuwd hoe het met vlinder gaat. Laatste wat ik gehoord heb is het korte mailtje van een paar dagen terug dat ze zich echt enorm K* voelt! Ik hoop dat alles goed met haar is. Vlinder als je dit leest heel erg veel sterkte!!

Nou meiden, tot snel,
Pippie

Ja, hahaha houd het maar op zwangerschapsdementie Twinkel  Ukkie fönht.. ik had er nog niet eens van gehoord en heb het ook nog nooit geprobeerd. Wij wikkelen Benthe meteen in (hydrofiele luiers als ze uit babybadje komt en badcape als ze met ons onder de douche of in bad is geweest) en dan meteen tegen ons eigen lichaam aan en droogwrijven, daarna pas alle plooitjes... en dat worden er steedsmeer, ha ha ha!!

Twinkel, gelukkig was allesgoed in het zkh. Toch wel spannend elke keer als je er heen moet. Hoop ook dat je uk uit zichzelf komt. Lang zal het in elk geval niet meer duren en het is goed dat je onder strenge controle staat, maar leuk is anders natuurlijk. Heb ook wel gehoord dat de weeën bij inleiden heftiger kunnen zijn, maar het is geen garantie dat je bij een natuurlijke bevalling weeënstorm vrij blijft (hé Ukkie). Het komt zoals het komt en ik hoop voor jou dat je niet lang meer hoeft te wachten, want dat geklep naar het zkh kost een hoop energie.

Ben inmiddels alweer een tijdje terug uit de stad, maar Benthe is de hele middag jengelig en heeft zelf echt een tijdje hartverscheurend gehuild... Ben dat totaal niet van haar gewend en heb geen idee wat er aan scheelt. Ze is wel verkouden, ze drinkt redelijk, is niet vrolijk (terwijl ze dat normaal altijd is)... temp opgemeten en was 37,8, niet eens echte verhoging, maar wel 1 graad meer dan ze normaal heeft. Misschien toch niet helemaal lekker... maar even zien hoe het zich ontwikkelt. NU ligt ze wat te spelen op haar speelkleed, maar niet zo enthousiast als anders...

Anyway, ben wel erg goed geslaagd in de stad!! Twee shirts met lange mouw (1 wit en 1 gestreept met rose, bruin, blauw), twee shirts met korte mouw (licht en donker rose in combi met romper met lange mouw of shirt met lange mouw erg leuk), 2 broeken (ecru en bruin),  velours dik gewatteerd vestje met capuchon (wit)  en tot slot 1 paar roze leren slofjes en 1 paar bruine schoentjes (soft). Allemaal leuke combi's mee te maken. Heb altijd gedacht dat ik nooit zoveel rose zou kopen, maar vind het allemaal zo leuk en er is erg veel rose bij de meidenkleren. Ben geslaagd bij de V & D (begint geloof ik mn favoriete merk te worden; Friendz. Ook voor jongens Tara , vanaf mt 62) en HEMA. Gelukkig vond mn mannetje het ook allemaal leuk.

Hier komt de regen weer met bakken uit de lucht. Van t weekend zou het mooi weer worden... hoop het zo. Mn man is nu in de tuin aan het klussen aan het konijnenverblijf (gelukkig heeft de ren een dak, ha ha) Dit weekend moet het af zijn, mannetje gaat weer 2 weken weg voor zn werk en anders wordt het te laat voor de konijnen.
Ga nu even kijken hoe het er voor staat.

Tot vanavond waarschijnlijk!

Liefs

Nogsteeds geen nieuwe wiebelbaby...
Van mij mag dr wel weer eentje komen hoor!

Tja, ik maak me ook wel een beetje zorgen om Vlinder hoor. Hopelijk gaat het naar omstandigheden goed. Misschien is ze wel weer in het zh en kan niets laten horen. Laten we maar hopen dat het niet  iets ernstigs is.  

Anoek, wat vervelend dat Benthe niet helemaal lekker in dr hummetje is. Hopelijk is het snel weer over.

Hadden we het vanmiddag nog over openluchtpoepen.... nou hij heeft het  weer gedaan hoor! Ik  zag het gelukkig net optijd aankomen en kon de luier er nog onder duwen.  
En een goeie tip van je ukkie, om de waskussenhoes eraf te halen bij afdrogen. Ik heb Viggo vanmiddag even in bedje gehad en ja hoor... bij het afdrogen ging hij weer eens plassen. Gelukkig had ik de hoes eraf, en de hydrofieldoeken moesten toch al gewassen worden. Dat droogfohnen heb ik ook nog nooit van gehoort, maar ik kan me voorstellen dat ze dat wel lekker vinden, dus ik denk dat ik dat binnenkort ook maar eens probeer.

Twinkel en Pippie, sla die hoezen maar in hoor. Een paar goedkope van de hema ofzo komen altijd van pas. Net als hydrofieldoeken, ik heb er inmiddels wel 24 ofzo!    

Liefs Tara

document.write(friendlyDateTimeFromStr('
'));

De baby van Pippie wordt een.....????

Anoek: jongen  
Mier: jongen  
Tara: jongen  (kan ook bij mij nog veranderen)
Ukkie: meisje (buikje lijkt op de mijne, zo van de zijkant, niet dat dat wat zegt..)
Vlinder: Meisje
Twinkel: jongen
Patricia:  jongen
VS:  jongen
Bo: jongen

De baby van Vlinder wordt een .....????
Anoek: meisje (ja sorry... denk alweer een meisje...)
Mier: meisje
Pippie: meisje (ook dit verandert misschien nog na het zien van julie buikfoto's)
Tara: jongen
Ukkie: jongen (wilde gok, geen idee eigenlijk)
Vlinder: Tja, ik weet het lekker al! Is wel grappig dat jullie een gokje wagen.
Twinkel: meisje
Patricia: meisje
VS: meisje
Bo: meisje

De baby van Twinkel wordt een.....????

Mier: jongen
Tara: Meisje
Ukkie: jongen, puur gebaseerd op je buikje van 20w...
Vlinder: jongen
Anoek: jongen
Patricia: jongen
VS: jongen
Bo: meisje

De baby van  Vs wordt een.....????

Mier: Meisje
Twinkel: Jongen
Anoek: Jongen

De baby van  Patricia wordt een.....????

MIER: Jongen
Twinkel: Meisje

De baby van  Bo wordt een.....????

Mier: Meisje
Twinkel: Meisje

Goedemorgen!

Hier schijnt lekker het zonnetje... en wat denk je... zit nog in mn pyama
Vannacht goed geslapen, Benthe is niet wakker geworden. Ik werd rond 7 uur wakker en had haar nog niet gehoord, dus toch maar even gaan kijken. Sliep ze nog!!! Ze is nog steeds niet helemaal lekker en jengelig, maar kan al wel meer lachen dan gisteren. Het is wat, 1 week KDV en de eerste verkoudheid al te pakken  Zo zielig; als ze niest, dan komen er allemaal snottebellen en poetsen met een zakdoek is ze duidelijk niet gewend, ha ha!

Tara, Ukkie, jullie ook een goede nacht gehad? Ukkie, watheb je gisteravond uitgeprobeerd met de rijstebloem? Tara, wanneer mag je met Viggo naar CB voor de 1e afspraak?

Twinkel, hoe voel je je vandaag? Nog steeds duizelig en zo of is het weggetrokken?Hoop het laatste.

Pippie, hoe is het met de "spanning" in je buik? Misschien toch al wat voorbereidingen? Begint voor jou echt op te schieten naar de uitgerekende datum

Vlinder, ben blij dat we wat van je gehoord hebben.Hebben ons toch wel beetje zorgen gemaakt. Hoop snel meer van je te horen, want snapte het niet allemaal. Hoop echt dat je je ok voelt.

------ Even een korte onderbreking, Tara dat was gek én leuk om jou aan de telefoon te hebben!!Wij met onze accentjes

Nu ga ik maar eens even snel douchen. Benthe is vanochtend al met mn mannetje geweest! Heerlijk om die 2 samen te zien, dan smelt ik helemaal! Hebben jullie dat nu ook Tara en Ukkie?

Vanmiddag vertrekken we naar het Zuiden voor het 50e verjaardagsfeest van mn schoonmoeder!

Liefs

Terug
Bovenaan