Wiebelmama's 3

Goedemorgen!

Mail gecheckt en beantwoord...

Wij hebben Lise gisteravond rijstebloem gegeven, om een uurtje of 9. En toen om 12 uur weer wakker gemaakt voor een voeding, maar ze had duidelijk geen honger. Vannacht om 5 uur wel...grr.
En ik had om 3 uur nog zitten kolven vannacht omdat ik knapte...

Raar was ook dat ze gistermiddag om half 3 gedronken had, en toen dus savonds om half 9 pas weer. Volgens mij is ze een nieuw ritme aan het zoeken...we proberen het maar een paar keer uit met de rijstebloem door de 4e voeding en maken haar dan ook nog om 12 uur wakker...hopen dat ze het dan weer tot 6 uur gaat uithouden, zo is het best stlopend...

Anoek, sneu dat Benthe verkouden is...Lise is tot nu toe nog niet ziek geweest maar zal ongetwijfeld op het KDV wat oplopen...

En Anoek en Tara, hebben jullie elkaar nou gesproken over de telefoon, begrijp ik dat goed? Leuk hoor! En dan inderdaad een Noord-Nederlands en een Zuid-Nederlands accent: haha. En dan ik, met mn Noord-Hollands/Amsterdams...gheghe.

Twinkel en Pippie, hoe gaat het met jullie?

Vlinder, met jou alles goed?

Patricia, voor jullie schiet het ook alweer op zeg! Je bent al bijna op de helft...wat gaat het toch hard!

Meiden, ik ga adreswijzigingen schrijven/printen! Tot later vandaag!

Liefs, Ukkie26

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise !!!

14 augustus (4,5 maand) 66 cm en 7610 gram!
1 september: volgende afspraak, geen prikken meer voorlopig!

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!!!  

15 augustus (4 mnd):  66,5 cm en 6830 gram!  Volgende afspraak CB:  10  okt (arts).  Eerste hele dag KDV: 18 augustus.

Tara, 30 jaar, 25 juli bevallen van zoon Viggo, 3590 gram bij geboorte.

11 aug, 4010 gram . 1e afspraak CB 03-09, 1e inenting 09-10.

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van 1e kindje,  31 aug uitgerekend!  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari.  
9 sept 10.50 uur VK en 13.50 uur 20 wk echo  

- Bo, zwanger van 1e kindje, 12 juli echo!

Goedemiddag,

Had ik net een heel bericht getikt.....WEG
Dus poging 2:

Ukkie, ja ik heb Anoek vanmorgen gebeld. Ik moest even kwijt dat we mail hadden.
Wel grappig idd die accenten. Ben ook best nieuwsgierig naar de rest. Zodra Pink en Mier ook zwanger zijn en door de kritieke weken heen zijn moeten we maar eens afspreken met zn allen. Lijkt me heel erg leuk!
Wat verveld dat Lise zo uit haar voedingsrite is. Hopelijk krijg je snel weer een mooi schema. Kolf je altijd 's nachts? Of was dat alleen vannacht? Lijkt me erg vermoeiend nl.

Anoek, inmiddels in de kleren? Vond het leuk je te spreken!
Ik vind het ook enorm vertederend als mn vriend met Viggo staat te douchen. Maar ook als hij met Viggo knuffelt of hem de fles geeft dan krijg ik soms gewoon weer kriebels in mn buik hihi. We kunnen soms ook samen bewonderend naar Viggo kijken als ie rustig ligt te slapen....het blijft toch wel een wonder hoor!
Veel plezier vanmiddag, en ik hoop dat Benthe snel weer opknapt. Lijkt me zo zielig als je uk ziekjes is.

Hoe is met de rest?
Pippie jou uitgerekende datum komt al in zicht!

liefs Tara

had mijn mail gisteravond al gezien

tara en anoek wat leuk dat jullie elkaar gesproken hebben!
ik heb twinkel,anoek,en benthe al in het echt gezien

ik heb toch een rare ongesteldheid dit x,ik heb verschrikkelijk buikpijn en er komen weer van die grote proppen uit net als toen met mijn miskraam  beetje raar!
zaterdagavond was het een heel klein beetje bruin slijm,zondag was het dus bruin,tampon in gedaan,niks eraan maandag wel weer bruin dinsdag ook,en woensdag bloed,donderdag,vrijdag en vandaag bloed en vandaag met proppen en onwijs buikpijn en mijn benen doen er zeer van,snap er niks van! misschien een beetje ontregeld door de operatie!
nou ben mijn verhaal weer kwijt!

alles goed met de rest?

xxx mier

Haai meiden!

Ben ik weer, na een best wel vermoeiend dagje (en ik heb niet eens zo heel veel gedaan, maar met zo'n draak van een nacht...bah).

Alles nog goed hier? Lekker van het mooie weer genoten? Hier is het echt al de hele dag blauw, heerlijk!

Tara, ik kolf niet elke nacht hoor. Deed ik wel toen Lise het doorslapen had ontdekt en van 8 tot 8 sliep, anders knapte ik. Nu drinkt ze (in principe) om 12 uur en dan om 6 uur weer, dus dan is kolven niet nodig. Vannacht wel, want om 12 uur had mevrouw geen honger dus toen werd ik om 3 uur wakker...

We geven nu maar weer een rijstebloem-fles (mn mannetje geeft 'm nu) en dan maken we haar weer om 12 uur wakker. Ben benieuwd. Het is wel slopend hoor, die gebroken nachten. Zeker omdat ze een tijdje geleden wel doorsliep. Ach, nog ruim 1 maand en dan bijvoeden en waarschijnlijk nog maar 2 BV-voedingen op een dag, dan moet het beter gaan (hoop ik). En anders stop ik er helemaal mee hoor, dan over op flesvoeding MET rijstebloem, daar moet ze toch op door kunnen slapen...
Het lijkt me alleen zo leuk/'gezellig'/fijn om de ochtend- en avondvoeding nog zelf te geven...kan moeilijk afscheid nemen van de BV (dat merken jullie waarschijnlijk wel)...

Anoek, is Benthe alweer wat minder verkouden? En wat leuk zeg, dat Tara en jij elkaar gesproken hebben!

Tara, het lijkt mij ook heel erg leuk om een wiebelmama's-bijeenkomst (met Mier en Pink erbij) te houden. Ben benieuwd hoe dat dan zal zijn. Hopelijk is het snel...

Mier, raar hoor, van je ongi. Misschien dat het wel van de operatie komt. Alles is toch doorgespoten, misschien zaten er wat 'opstoppingen'. Hopen dat het gehopen heeft!

Nou, ik ga me eens op de afwas storten (nog 5 weekjes, dan een vaatwasser: JEEJ!).

Tot later!

Liefs, Ukkie26

Goedenavond,

Nog even snel voordat ik op bed ga.

Ukkie, ik kan me wel voorstellen dat je BV niet zomaar wil opgeven hoor. Als het goed gaat (het schema dan nu dan even niet) zou ik dat ook niet zomaar doen hoor. Een vriendin van mij heeft ook heel lang de 1e en de laatste voeding BV gegeven, dat ging nog heel lang goed. Het wil niet zeggen dat Lise met een fles beter doorslaapt hoor, die garantie  krijg je niet als je overstapt! Dus..  nog even doorzetten, lise slaapt vast  binnenkort wel weer lekker door. Als ze om  24.00 zo slecht drinkt, kun je dan niet die voeding eerder geven?  Is maar een  idee hoor, ik weet niet of het helpt. Ik gun je  je nachtrust iig met alle liefde weer!

Mier, die rare ongi komt vast van de operatie. Hopelijk is de boel weer lekker opgeschoond en kan je  mexicaanse eitje zich straks lekker nestelen!

liefs Tara    

Goedemorgen meiden!

Alles goed hier? Zie dat Twinkel gisteren niet geweest is.... Meid ik hoop dat alles goed met je gaat... of dat je beeb misschien wel onderweg is. Ook Pippie niet gesignaleerd... Het is wat allemaal, wat is spannend hé?

Ukkie, ja kan me voorstellen dat gebroken nachten slopend zijn. Zeker nu je niet s middags ook even gelijk met Lise een dutje kan doen. Hoop zo dat ze snel haar nieuwe ritme vindt.

Tara, ja was leuk hé? Vond het wel een verrassing. Had het niet verwacht, ha ha!
Hoe is het met jou?

Hier gaat het weer een stuk beter dan gisteren. Gisteren was een klein drama zeg marr.. Benthe dronk heel slecht. telkens als ze de fles pakte, dan begon ze te huilen. We dachten eerst aan krampen (ze heeft gisteren ook niet gepoept), maar omdat ze wat meer begint te kwijlen kunnen het ook nog tandjes zijn... Of een ontwikkelingssprongetje, want dat komt nu ook weer. Of toch haar verkoudheid nog, geen idee, maar ze was erg jengelig en helemaal niet vrolijk. Veel slapen ook. Gistermiddag en avond waren we dus bij mn schoonouders voor de 50e verjaardag van mn schoonmoeder. s Avonds wakker gemaakt voor de fles en weer huilen... waar kwamen we achter, dat ik de verkeerde speen had meegenomen (met te groot gat).. echt zo shit... uiteindelijk is het wel gelukt en heeft ze de fles leeggedronken, maar het verklaarde wel een hoop. Nou als moeder kan je dan wel door de grond zakken hoor. Vannacht waren we om 2 uur thuis en om 7 uur was Benthe weerwakker... pffff... kon mn ogen amper open houden. Gelukkig wilde Benthe ook nog slapen, dus lekker tussen ons in. Dat doen we sinds kort nu ze wat groter is, maar alleen s ochtends omdat je dan niet zo vast slaapt. Mn man is om 9 uur opgestaan, maar Benthe sliep nog, dus ben ik ook nog blijven liggen. OM 10.30 maakte Benthe me wakker door in mn wang te knijpen... Zoooooo schattig!!!!!!!!!
Oja Ukkie, ik vertelde van de week toch dat ze niet meer probeerde om te rollen, sinds gisteren is ze weer druk bezig. Ze draait helemaal om haar as, maar ze heeft het nog niet voor elkaar, maar als ze zo door blijft gaan, duurt het niet lang meer denk ik. Maar wel enorme frustratie en gillen van boosheid dat het niet lukt, ha ha!!

Vandaag nog wat huishoudelijk klusjes op het programma, want daar komt door de weeks nu echt niks van. Komende 2 weken moet ik meer alleen mijn "vrouwtje" staan want mn man gaat weerweg voor zn werk. Zal pittig worden. Ben benieuwd hoe het zal gaan en ook hoe Benthe reageert, want is alweer tijdje geleden dat haar papa weg is geweest zo lang.

Kom straks nog wel even kijken of er wat meer nieuws is!!

Fijne zondag allemaal!

Liefs

P.S. Mier, heb bij de meiden op je verhaal gereageerd!

Terug
Bovenaan