Wiebelmama's 3

Goedemorgen!

Ben ik weer eventjes (ga zo klussen). Net een uurtje gewerkt, daarna Lise gebadderd en nu zit ze lekker bij me op schoot.

Tara, ja, wij hebben een spiegelreflexcamera. Heeft mn mannetje gekregen van mij als afstudeercadeautje en we zijn zoooo blij met dat ding! Maakt echt geweldige foto's!

Wij maken Lise om 12 uur snachts wakker voor een voeding. Nouja, wakker...ze heeft heel even haar ogen open en als ik haar 'aankoppel' gaan ze weer dicht. Maar ze drinkt wel onwijs goed hoor.

Snel hoor, dat VIggo al op 5 voedingen zit. En al een luiermaat groter: wat gaat het snel he. Lise heeft nu nog 3, maar de volgende pakken die ik koop zijn 4 hoor. Ze is nu 8 kilo en de 3-en zitten al wat krap.

Pippie, Lise kwam 2 dagen te laat. Tara is inderdaad koploper, hoop (voor jou) dat dat zo blijft.

Nou, ik ga er maar vandoor: echt nuttige dingen doen.

Tot later!

Liefs, Ukkie26

Goedemorgen,

Zo Lisa is vandaag weer voor het eerst naar school toe en het ging super goed na een moeilijke start vanmorgen hahaha. Ze was nog erg moe en wilde niet aankleden. Wel heeft ze voor het eerst gegeten voor ze naar school ging. Normaal krijg ik er niks in s'ochtends vroeg. Ze heeft niet veel gegeten, maar bijna 1 boterham. Ze is geen ochtend eter, nooit geweest ook eigenlijk.
Ze was gelijk helemaal op haar plaats in de klas en blij dat de ene juf van voor de vakantie er niet meer is. Eerst nam ze altijd haar knuf   (woeffie) mee, dan voelt ze zich veilig. Zo nu dus ook alleen mog hij nu in haar rugtas op de gang hangen. Hele stap alweer vooruit dus. We gaan haar zo weer halen, ben benieuwd wat ze te vertellen heeft en hoe het was.

Ik lees dat jullie de kleintjes allemaal wakker maken voor de laatste voeding. Ik deed dat bij Lisa eigenlijk niet. Dat werd mij afgeraden. Lisa kreeg alleen de laatste fles als ze zelf wakker werd en anders sloeg ze hem over. Meestal kwam ze ook wel uit zichzelf om een uurtje of 12 maar niet altijd.

De kleintjes groeien idd erg snel, hahaha. Kan niet wachten tot mijn kleine geboren word. Al moet ik nog ff een hele tijd geduld hebben. Mijn schoonmoeder zegt ook steeds geniet nou dit is je laatste zwangerschap. Ja dat weet ik ook wel maar ben zo benieuwd en nieuwsgierig hoe het dalijk allemaal gaat, hahaha.

Gister voor Lisa een nieuw bed gezocht. Ze krijgt een hoogslaper met een glijbaan. Ze heeft hem zelf uitgezocht. Ze krijgt hem als we de baby kamer gaan maken. Wil haar niet het gevoel geven dat elke keer alles voor de baby is.

Ff wat anders. Als de baby geboren word is Lisa 4jr en 8mnd. Nu wil ik haar graag bij de bevalling hebben, maar ik twijfel heel erg of dat wel verstandig is. Mijn bevalling van Lisa is echt soepel verlopen en ik was ook erg rustig. Nu wil dat natuurlijk niet zeggen dat het deze keer weer zo gaat. Wat denken jullie dat ik moet doen. Haar naar oma brengen als het zover is of haar erbij houden?? Graag advies????

Meiden ik ga Lisa halen. Misschien tot later!!
Liefs xxx

Hoi meiden,

Vandaag DE dag idd, maar nog geen tekenen van een naderende bevalling hoor.
De meeste vrouwen bevallen ook na 40 weken zwangerschap, maar ik hoop toch wel dat de kleine er is voor 41 weken (hoezo ongeduldig?). We zullen zien...

Ik heb Pippie hier nog niet gezien vandaag, dus hopenlijk is ze aan het bevallen of heeft ze het er op zitten nu. Ik ben erg benieuwd.

@Ukkie, gefeliciteerd met jullie nieuwe woning.
Jullie worden nu dus even druk met klussen, maar dan op een andere manier !
Ook fijn dat je een goed gevoel hebt bij jullie nieuwe buren. Dat is toch ook altijd wel belangrijk. Veel succes de komende weken met jullie nieuwe huis.

@Patrica, tja een kleuter bij de bevalling... Lastig hoor. Ik weet niet of ik dit wel/ niet zou willen. Ik zou het er anders eens met de VK over hebben, die hebben daar natuurlijk wel ervaring mee. Ik zou Lisa in ieder geval wel goed voorbereiden op alle veranderingen. Bij de bieb heb je echt heel veel leuke prentenboeken die op haar niveau uitleggen wat er allemaal gebeurd tijdens een zwangerschap, bevalling en daarna. Is zij zelf ook veel met jouw zwangerschap bezig en heeft ze veel vragen?
Ik kan je dus ook geen antwoord geven op jouw vraag, maar het belangrijkste is dat jij straks een keuze maakt waar jij (en je man en Lisa) zich prettig bij voelen.

@Tara, morgen dus de eerste keer naar het CB. Weer een nieuwe stap voor jullie.
Ik zou ook wel benieuwd zijn hoor naar zijn lengte en gewicht en naar de adviezen van de arts, maar denk wel dat je als ouders het beste in kunt schatten of het wel/ niet goed gaat met jullie kindje. En al die smiles die je van hem krijgt... dat zegt denk ik al wel genoeg!

@Anoek, hoe is het vandaag gegaan op de nieuwe locatie?
Kon je er je draai vinden? Het voelt denk ik wel anders om te werken op een andere plek, al zal dat ook snel genoeg wennen.
Ik vind het trouwens wel knap van je dat zo vaak zonder je man bent.
Dat zal voor jou ook best zwaar zijn zo nu en dan lijkt me.
Mijn man is vandaag weer begonnen met zijn studie en is dan 's avonds pas laat thuis. Dat vind ik al erg wennen. En op een dag als vandaag is dat natuurlijk helemaal vreemd, al heb ik hem wel gezegd dat hij gewoon moet gaan hoor, anders zitten we elkaar vanavond helemaal zo vreemd aan te kijken wanneer alles gewoon nog rustig blijft.

@Bo, back in Holland.
Leuk dat je deze maand de 20-weken echo hebt. Er is dan al zoveel te zien!
Enne... wij kletskousen? Hoe kom je erbij?

De beeb trappelt trouwens flink op het moment in mijn buik.
Volgens mij is hij/ zij op zoek naar de uitgang.
Ik zou zeggen... zet de afdaling maar in!!!

Tot snel meiden.

Liefs, Twinkel3

He meiden,

Helaas pindakaas, ook vandaag nog geen tekenen van een aanstaande bevalling!
Ik ben zooooooooooooooooooooo nieuwsgierig, ik kan echt niet meer wachten.....

Twinkel, vandaag DE dag. Ik vond het wel een hele speciale dag, maar nu ben ik vooral benieuwd, welke datum binnen nu en anderhalve week DE datum gaat worden. Ik heb het ook weleens dat het kindje zo druk beweegt en even de rek van de baarmoeder test zeg maar, dat ik denk, daaronder is de uitgang, even doorzoeken en komt u maar................, maar het is beebje nog niet gelukt de uitgang te vinden.

Tara, 9 dagen overtijd, ppffff, dat betekent tot zaterdag wachten nog, aan de ene kant nog ver weg, aan de andere kant zo dichtbij. Ikzelf heb altijd geroepen dat beebje 5 september komt, dan zijn mijn vriend en ik 10 jaar samen, leek me wel mooi. Ik hoop dat het ook die datum wordt, of eerder mag ook natuurlijk!!

Bo, terug van vakantie heerlijk en de 20 wekenecho in zicht. En Patricia ook. Spannend vond ik dat. Achteraf een hele plezierige mooie ervaring, maar ik vond het vooraf vooral erg spannend. Heel erg veel succes allebei...

Tara en Ukkie, wij hebben ook een digitale spiegelreflex, de 350D van Canon. Echt superdingetje, zeker een aanrader, al zijn de opvolgers van Canon, de 400 en 450D(alleen nog erg duur) volgens mij nog fijner. Nog meer snufjes en mogelijkheden. Ik moet wel zeggen, je moet er ook wel echt wat mee gaan doen dan, dingen uitproberen, want als je alleen de automatische stand gebruikt zou je ook een gewone camera kunnen kopen die iets minder prijzig zijn. Dit blijft alleen altijd een goede aankoop denk. De lenzen koop je voor altijd, misschien alleen tzt een keer een nieuwe body.
Heb jij iets van cursussen gedaan ofzo Ukkie?? Ik wel, maar ik vind het nog wel moeilijk om te gebruiken. Als ik snel foto's wil maken gebruik ik veel de automatische stand, terwijl er zoveel mogelijkheden opzitten. Blijft wel een leuke hobby hoor, fotograferen.

Nou meiden, ik ga de badkamer poetsen, en dan blinkt echt alles, misschien wacht beebje daarop??

Jullie zien me morgen weer (hopelijk niet!),
liefs Pippie

Enne, die banner is behoorlijk irritant na 40 weken...
........"of laat op zich wachten"..................wordt je blij van........

Hallo!!!

Daar ben ik ook weer even. Het is hier net ineens héél donker geworden en de regen komt met bakken uit de lucht. Normaal niet erg, maar moet nog naar de konijnen én die zitten nu buiten...bleehhh

NOu vandaag op de nieuwe locatie. Hoe kon het ook anders, niet alles was geregeld zoals afgesproken. Zo irritant, want dan moet je nog zaken ter plekke regelen. Gelukkig is alles nu wel geregeld en kunnen we morgen vol gas vooruit!
Het is een erg fijn kantoor en de ruimte die we hebben is super. Lekker relaxed werken. Nadeel was wel dat ik er vanochtend een half uur langer over gedaan heb, maar komt voor een deel ook doordat ik dacht een sluiproute binnendoor te nemen. Maar wist niet precies hoe, dus dacht neem gewoon een afrit eerder en dan leidt de tomtom me wel... uuhhhuuuh, ja uiteindelijk door binnendoorweggetjes weer terug op de snelweg, maar dan vanaf de andere kant de stad inrijden. Weet nu de goede route inmiddels, maar probeer morgen eerst maar de gewone route en accepteer maar ff file. Terug ging super en was ik zo'n 10 min eerder dan anders.
Voor de rest alles ok. Benthe gaat super. Vandaag even op KDV besproken en ook zij zijn er van overtuigd dat Benthe het erg naar haar zin heeft.

Ukkie, pffff jij hebt wel drukke weken voor de boeg. Wordt al moe als ik er aan denk. Ben ook blij als ik eindelijk op de bank zit s avonds. Kan blij zijn als mn mannetje er weer is.
Heb vanavond Benthe in "bad" gedaan in de gootsteen in de keuken (wel eerst schoongemaakt natuurlijk). Kreeg die tip van een collegaatje toen ik vertelde dat het babybad geen doen meer was. Nou het was een groot succes. Gewoon waskussen op het aanrecht. Benthe vond het erg leuk, want daar kan ze beter in zitten dan in het badje. Ook beter voor mijn rug, ha ha.   Heb jij dat al eens geprobeerd? Ik zat er mee hoe ik dat moest oplossen als ik alleen ben. Als we samen zijn, dan gaat ze met mn man onder de douche of met mij in bad.

Pippie... weet niet meer wat ik moet zeggen... duim gewoon heel hard dat beeb snel de uitgang vindt. Kom je nog een beetje vooruit? Ja en die banner is irritant hé?

Twinkel, voor jou idd DE dag. Het kan, het kan nog... Hoop ook voor jou dat de beeb snel komt. wanneer weer controle?

Sorry als ik soms dingen vraag die al verteld zijn, maar onthouden is nog steeds niet mn beste kant... grrrr heb ik echt sinds de zwangerschap. Schijnt toch over te gaan zeggen ze...

Patricia, tja.... je oudste bij de bevalling... ik weet het niet. Jij kent je kind het beste en weet of ze het aan kan of niet. Vaak hoor dat partners het soms al heftig vinden om hun vrouw zoveel pijn te zien hebben (een bevalling is nu eenmaal niet pijnloos... sorry Pippie en Twinkel). Heb het wel eens op tv gezien bij de bevalling of vk-praktijk.
Als ik heel eerlijk ben, zou ik het persoonlijk -als ik indezelfde positie zou zitten- niet doen. Zou denk ik teveel bezig zijn met in de gaten houden hoe mn oudste reageert ipv met de bevalling. Maar ook dat is erg persoonlijk. Vind de tip van Twinkel wel een goede om met prentenboeken voor te bereiden op wat komen gaat. Succes met het nemen van een beslissing.

Tara, heee hoe is het? Weer gewerkt. Begin je het ook al wat leuker te vinden? Morgen 1e keer CB. Ben benieuwd hoeveel Viggo gegroeid is. En 5 voedingen al? Goed zeg! Dat duurde bij Benthe echt heel lang, pas bij 3 maanden en toen ging ze ineens heel vlot naar 4 en daar zitten we nu nog steeds op. Wij moesten Benthe ook heel vaak wakker maken voor een fles. Soms was ze ook bijna niet wakker te krijgen en dan vond ik het zo zielig. Op een gegeven moment begon ze zelf aan te geven dat ie "eraf" kon, door de voedingen overdag meer te spreiden enmeer te drinken. En nu heb ik eigenhandig de laatste fles behoorlijk vervroegd omdat ze niet wakker te krijgen was zo rond 21 uur en ze dronk dan ook niet echt goed. Nu blijft ze wakker als we terugkomen van het KDV (of korte powernap in de box) en dan ik eten en dan zij rond 18.30/19.00 de laatste fles en om 19.30/20.00 naar bed. Werkt prima en ze slaapt dan tot 6 uur. Maar als Viggo zn fles nog leeg drinkt, heeft ie het denk ik welnodig. Vraag anders eens aan het CBmorgen.

Zo ga nu de badspullen nog even naar boven brengen en dan eens kijken of het droog is en dan naar de konijnen om te voeren!

Liefs

Ha, gezellig! Het is hier lekker druk geweest.

Nou, heb vandaag actief geklust hoor (stom woord trouwens, associeer het toch met iets anders ). Kamer Lise de stopcontacten van de muur af, alles afgeplakt (ook de vloer), onze slaapkamer ook stopcontacten van de muur en afgeplakt. En de plugjes uit de muur en lijmresten eraf van de plint beneden.

Mn mannetje is nu met zn vader het oude badkamermeubel eruit aan het halen (was echt lelijk, mn mannetje noemde het waaibomenkwaliteit ) en de nieuwe erin. Dat MOET vanavond klaar, gezien onze (mijn ) strakke planning.

Dan morgen 1 muurtje verven overdag (met Lise erbij hangend in de wipstoel: ze vond het prachtig vandaag) en morgenavond de rest van Lises kamer. Donderdag en vrijdag ook verven, zodat zaterdag het behang erop kan. Dan is Lises kamer zo goed als klaar, en de onze ook (afgezien van de inbouwkast). Dan moet de hele benedenverdieping nog, da's wat meer werk...maar daar hebben we dan ook 3 weken de tijd voor.

Is druk, maar ook leuk hoor. Lekker alles onze eigen stijl maken! Heerlijk!

Pippie en Twinkel, jullie beebjes hebben het wel goed geloof ik, IN de buik! Hallo ukkies: erbuiten is VEEL LEUKER! Kun je je mama en papa zien! Heeel leuk! Kom er nu maar uit!!! Hup! Head down!

Pippie: ik heb geen foto-cursus gedaan. Moet eerlijk bekennen dat ik niet zo'n goede fotograaf ben. Mn mannetje maakt de meeste foto's, heeft het zichzelf aangeleerd (en via van die foto-freak-blaadjes).
Oja, wij hebben een 400D.

Patricia, tsja, Lisa bij de bevalling...moeilijk hoor. Zelf zou ik het niet doen, gewoon, dan zou ik niet ontspannen zijn (en da's o-zo-belangrijk). Maar dat is puur mijn gevoel. Als jij je er goed bij voelt en je denkt dat Lisa het aankan (is niet nix hoor, denk ik, voor een kleuter), tsja, waarom niet...
Zou het er inderdaad eens met de VK over hebben. Misschien komt jullie beeb wel 's nachts en ligt Lisa gewoon te slapen. Kan ook nog....
Dus jij ook aan het verven/veranderen thuis?! Leuk hoor! En een hoogslaper met een glijbaan, dat zal me 'n feestje worden! Gaaf hoor! Kan me voorstellen dat je als meisje van 4 helemaal blij bent met zo'n bed.

Hier was het trouwens de hele dag vies weer. Ik was met Lise naar ons nieuwe huis gelopen en wilde rond een uur of 4 weer terug (kon ze thuis de 3e voeding en dan slapen), maar ben er maar gebleven, het zeek met bakken uit de lucht. Echt vies, bah. Nu is het droog...

Anoek, fijn dat het werken op de nieuwe locatie ook wel goed gaat. Standaard he, er is altijd wel iets niet goed als er zoveel geregeld moet worden...
Bevalt je nieuwe functie je trouwens? Je zei een tijd geleden toch dat je niet hetzelfde werk deed als voor je verlof...
Fijn dat de files meevallen trouwens.

Heb Lise nog niet in de gootsteen in bad gedaan, maar hoorde al dat een vriendin van me dat ook met haar kleintje deed. Stuk makkelijker (hoorde ik)...inderdaad, ook beter voor je rug. Wat zijn die badjes (nouja, de standaarden dan) achterlijk laag he?!

Jee Tara, alweer gewerkt? Jij bent er wel snel bij zeg! Ach, als je er klaar voor bent, waarom dan ook niet he? En jij kunt gewoon af en toe gaan, en je mannetje is dan lekker thuis bij Viggo!
Ben benieuwd hoe hard hij gegroeid is!

Met de rest ook alles goed? Vlinder, hoe is het met jou? En met Lars?

Ik ga: nog even afwassen en de was ophangen (ook dat gaat gewoon door tijdens het verven)...

Tot morgen!

Liefs Ukkie26

Goedemorgen!

Ben ik weer! Lise was al om kwart over 8 wakker (na de voeding van 6 uur). Pff...had gehoopt even uit te kunnen slapen. Helaas.

Ga zo weer naar ons andere huis: verf halen, gaatjes vullen, en (als Lise meewerkt) een muurtje verven. Als ze rustig is of lekker ligt te slapen moet het lukken. Is niet zo'n grote muur en ik heb gisteren alles al afgeplakt, dus verf erop en klaar (hoop ik).

Hier alles goed? Ik baal zooooo dat ik niet vaak op het forum kan kijken, misschien mis ik het grote nieuws wel. Nouja, missen: zo voelt het...

Pippie en Twinkel, sterkte. Of met puffen Of met de laatste loodjes. Pff, zwaar hoor. Hup beebjes, hup!

Kom later (begin van de avond) weer ff checken!

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan