Wiebelmama's 3

Haai!

Zo, weekend!!! Ben ik wel aan toe, ben echt kapot. Ga zo nog -haast, haast- naar de bouwmarkt, en dan mn bedje in.

Had echt een irritante dag vandaag, kennen jullie dat? Alles loopt mis zeg maar. Begon vanochtend al: ik had de wekker (onbewust) 1 keer te vaak op snooze gedrukt. Dus, nadat ik Lise had gevoed, onwijs gehaast en jahoor...bus rijdt voor mn neus weg.

Op het werk was de airco kapot, loeiwarm en benauwd was het. Dat werkt niet lekker.
Heb vervolgens de hele dag geprobeerd een belastingadviseur te bellen (werktechnisch) maar we belden steeds langs elkaar heen.

Ging ik kolven: zit er iemand in het kolfhok te bidden (een Moslim). Op zich moet ' ie dat lekker zelf weten, maar ja...ikke dan, met mn kolf? Had de neusspray al gespoten dus een kwestie van minuten voordat ik met 2 natte plekken in mn t-shirt zou zitten. Durfde de moslim niet zomaar weg te jagen, dus ik op het toilet gekolfd (ja, je moet wat).

En tot overmaat van ramp kwam, toen ik weer op weg was naar huis, de bus niet opdagen: was kapot. Heb verdorie 50 minuten op het station staan wachten! Geen zin meer om te koken, dus maar patat gehaald: was de appelmoes op (en dat vind ik zoooo lekker bij patat).

Ik ga vandaag dus ook maar niet teveel meer ondernemen, heb zo'n voorgevoel dat het toch mislukt, hihi. Hoop dat ze in de bouwmarkt nog hebben wat ik nodig heb...

Meiden, ik kom morgen weer!

Twinkel, geweldige foto's trouwens, van Iva. Wat een prachtig meisje!

Fijne avond, ik duik na mn bouwmarktbezoek mn bedje in (dat moet toch goedgaan, haha).

Liefs, Ukkie26

Soms heb je van die dagen hé Ukkie... Grrr dan kom je echt chagerijnig thuis en is snel slapen een goede manier, want dan is die ellendige dag voorbij, ha ha!

Lopen jullie nog steeds voor op schema met klussen?

Ik zou vanavond alleen thuis zijn, maar mn mannetje belde net dat ie toch naar huis komt. Ikke helemaal happy! Nu dus wachten tot ie thuis is!

Vanavond nog even lekker gekroeld met Benthe. Ze kan zo heerlijk tegen je aan hangen als ze moe is en dan kijken we samen 'smakelijke'dokters bij Grey's Anatomy, ha ha!
Als ik de prachtige foto's bekijk van Twinkel van Iva, dan kan ik me het bijna niet voorstellen dat mijn meissie ook zo klein was. Heb jij dat ook Ukkie? Lise is al 5 maande en Benthe dit weekend ook. En dan zijn onze meiden ook nog flinke dames.
Ik zal morgen ook eens foto's mailen. Heb van t weekend hele leuke gemaakt!

Morgenvroeg naar de huisarts voor de uitslag van het bloedonderzoek voor mn schildklier. Ben benieuwd. Laat wel wat weten.
Ga nu vast alles opruimen, dan kan ik zo ook naar bedje.

Liefs Anoek

P.S. Zie net op tv over zwaarlijvigheid in Amerika, waar ze een baby van 4 maanden al een hambuger voeren..... Dat ga je toch niet menen hé????

Twinkel, gefeliciteerd met jullie dochter Iva. Wat een mooi meisje zeg!

geniet ervan

x
vs

Hee meiden,

Twinkel wat een mooie foto's!

Pink hoop dat je snel weer wat opknapt, zodat je idd fit de behandeling in kan gaan.

Ukkie wat een dag... Was het nog wel gelukt bij de bouwmarkt? Hoe gaat het verder met het klussen?

Anoek spannend vandaag de uitslag.. Hoop dat  alles goed is.

Hoe is het met de andere meiden en alle kersverse moeders??
Hier alles goed! We hadden de muren geschildert in het kamertje, maar het was toch niet helemaal de goede kleur (we hadden een mengkleur en ze hadden een vrekeerde letter ingetoetst) dus morgen overnieuw schilderen!  Ach ja we hebben gelukkig nog alle  tijd haha.

Liefs bo  

Mogguh!

Nou, na een goede nacht ben ik weer wakker hoor! Nouja, wakker...Lise is wakker en dus ik ook.

Gisteravond ik de bouwmarkt (hoe kan het ook anders) hadden ze niet waar ik voor ging, balen. Maarja...ik had het stilletjes al verwacht hoor, na mn rampdag gisteren.
Hoop dat het vandaag beter gaat.

Klussen gaat nog steeds goed. Beneden is ook alles geverfd (behalve de keuken maar dan moet eerst de oude keuken eruit, gaat mn mannetje morgen doen). De vloer komt vandaag, we kunnen die dus al gaan leggen! We hadden niet verwacht dat het zo snel zou gaan...pff, ben blij dat het vooralsnog goed loopt.

Ik ga vandaag schoonmaken daar, het is nogal een stoffige boel. Ga de badkamer en Lises kamer eens goed poetsen. Daar hoeft toch nix meer te gebeuren (afgezien van een lampje/gordijntje). Dus maak ik ze schoon, deur dicht en dan maar hopen dat mensen niet steeds in en uit lopen...

Hier ook alles goed? Anoek, ik hoop voor je dat het mooi weer wordt, jullie wilden toch naar de dierentuin?

Twinkel, hoe bevalt het mama-schap? En Tara, hoe is het met jou en je mannen?

Vlinder en Pippie, gaat het met jullie mannetjes ook goed? Als jullie last hebben van kraamtranen: gaat echt weer over hoor! Geldt ook voor Twinkel.

Meiden, ik ga: lise begint wat veel lawaai te maken, ze wil uit bed...

Tot later!

Liefs, Ukkie26

Goedemorgen,

Hier gaat ie met mij weer waqt beter, de verkoudheid begint wat weg te gaan. Hoofdpijn is zo goed als ovr en ik ben niet meer de hele dag met zakdoeken in de weer haha. Wat een enllende zeg dat ziek zijn. Gelukkig heb ik het niet zo vaak.

Ukkie,  wat een dag gister! Echt de Wet van Murphy...(schrijf ik dat zo goed?)  Vandaag gaat alles vast weer beter.  Heb je al een gesprek op je werk gehad over je toegenomen takenpakket? Ze moeten wel een beetje realistisch blijven hoor. Je kan niet hetzelfde/meer werk doen in minder tijd.

Wat leuk al die baby's! Echt veel nu ineens. En grappig dat we nu 3 meiden en 3 jongens hebben. Nog bedankt voor alle mooie foto's!  

Patricia en Vs, jullie ook bedankt voor de buikfoto's! Mooie buikjes al hoor. Lekker om er trots mee rond te lopen hè? Ik vond het heerlijk als mensen er wat van zeiden,  ik was zo trots op mn buik!   Bo, begint jou buikje al te groeien?  Vast wel.

Gister voor het eerst met Viggo naar het CB geweest. Hij is nu 57 cm en 5250 gram.Hij was bij de geboorte 3590 en is nu 7 weken. Lekker gegroeid dus. Verder was alles goed met hem. Ze houden alleen zn heupjes even extra in de gaten wat hij had  een huidplooi bij zn beentje die hij bij het andere beentje niet had. Dit kan op heupdysplasie duiden. Verder was ie nog wat rood en de laatste dagen vervelt zn nek/hals helemaal ik ben op hun advies dus overgestapt op andere bodymilk en wasspul. Ik heb nu van Zarqa gekocht, reteduur maar alles voor mn ventje!

Ging hier ook fout trouwens want ik wou de sensitive milk hebben, was wel lekker spul (tester geprobeert) heeft de winkeldame me een verkeerde doos meegegeven. Ik heb thuis niet eerst gelezen, maar ben gelijk gaan smeren. Ik zei nog tegen vincent dat dat spul voor geen meter smeerde, wat blijkt? heb ik billencreme op zn koppie gesmeerd haha. Nog even langs de winkel geweest en het was haar fout, dus ik mocht de geopende verpakking gewoon omruilen voor de goede.

liefs Tara  

Goedemorgen!

Ukkie, vandaag een beter dagje? Hoop het... wat een rampendag gisteren voor jou. Als het mijn dag was geweest, dan had ik de hele dag lopen vloeken en was niet te genieten geweest, ha ha!

Tara, Viggo is idd lekker gegroeid! hahaha, billencreme op zn koppie! Nee dat smeert zeker niet! Vaak wordt bij die ukkies gedacht aan heupdysplasie, maar vaak iser niks aan de hand hoor. Bij mij dachten ze het vroeger ook, maar niks aan de hand! Maar wel goed dat ze het in de gaten houden!

Bo, je was er ook al vroeg bij. Wanneer heb jij de 20 weken echo?

Patricia, moest jij gisteren niet terug voor de echo? Of ben ik weer helemaal in de bonen met de dagen? Echt nog een erfenisje van de zwangerschap hoor.

Nou ben ook net terug van de huisarts. Ook weer een erfenisje van de zwangerschap waarschijnlijk. Mijn schildklier werkt licht vertragend. Doordat ik dus net zwanger ben geweest, doen ze (nog)niks. De onderwaarde moet minimaal 9 zijn en die van mij was 8,1. Niet extreem laag dus. Schildklierstimulerend hormoon was verhoogd (om die schildklier op gang te houden). Het schijnt vaker voor te komen in en/of na de zwangerschap en gaat vaak spontaan weer over. Moet nu dus over 3 maanden opnieuw laten prikken om te kijken wat de waardes dan zijn. Is ie verder omlaag dan moeten we actie ondernemen, is ie hetzelfde of ietsje hoger (maar nog geen 9) dan wachten we nog steeds af. Als ze me nu hormoon zouden geven kan het nog verder ontregeld raken en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Kreeg het advies om het de komende tijd rustig aan te doen (hahahahaha, grapjas, hij zei zelf ook al ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan). Stress vermijden. Leuke voor mn baas ;-)
Wat ik kan merken is dat ik wat moe ben (ben ik ook, maar fo het daar door komt ;-) en last van verstopping (vooralsnog geen last van). Ellende is wel dat mn stofwisseling langzamer werkt dus (en hij was al niet snel), dus de kilootjes zullen er wel minder snel af gaan.... Hebben het trouwens ook over ontzwangeren in het algemeen gehad en daarvoor moet je toch wel rekenen op een jaar.... Pfffff...Eigenlijk zou je na 9 maanden zwangerschap en een bevalling toch gewoon klaar moeten zijn....Nu heb ik natuurlijk in de zwangerschap en nu erg last van mn hormonen, dus misschien dat het bij jullie meevalt... hoop het, want ik vind het een wrange nasmaak van de zwangerschap.

Ga mn was eens ophangen en zal dan eens kijken of ik de foto's op een usb-stick kan zetten!

Liefs Anoek

Hallo,

Er is weer veel geschreven hier. Ik hoop dat ik het een beetje kan onthouden (anders toch maar twee vensters openzetten de volgende keer).

Tara, wat goed zeg die knul van jullie zo hard gegroeid. Ik moet volgende week voor het eerst naar het cb. Deze week huisbezoek gehad. Het is wel goed dat ze alles inderdaad in de gaten houden! Als er dan iets is kunnen ze ook snel actie ondernemen.
Enne...billenzalf op z'n hoofdje (hihi).

Ukkie, wat een dag voor jou gisteren. Vaak is het zo dat dan alles tegen zit inderdaad. Wanneer moeten jullie uit jullie huis waar je nu woont? Nog wel steeds voor op schema?
Maak van vandaag maar een fijne dag!

Anoek, tja, die schildklier zijn lastige dingen. In mijn omgeving hebben ook een paar mensen er last van. Hopelijk valt het mee en is het een erfenis van de zwangerschap.
Van het ontzwangeren heb ik nog niet zo'n last. Wel af en toe wat traantjes maar verder zijn de kilo's er af gevlogen bij mij (nu staat het jammer genoeg weer stil op de weegschaal) alleen nog een beetje een buik dus loop weer vrolijk in mijn zwangerschapsbroeken van het begin van de zwangerschap rond (ook wel weer leuk dat ik die nog eens aan kan want het zijn echt leuke broeken vind ik zelf).
Wel balen dat je werk stress met zich mee brengt. Zou je iets willen veranderen of kun je het misschien bespreken met je baas?

Pippie en Twinkel, hoe is het met jullie? Hebben jullie leuke kraamhulp? Hoe is het met jullie kleine wondertjes? Laat je lekker verwennen hoor want voor je het weet is de hulp weg, je mannetje aan het werk en moet je het alleen doen. Dat is ook leuk hoor vind ik. Ik voel me dan echt een trotse mama als de dagen zo goed gaan!

VS, Patricia en Bo, met jullie ook alles goed? Druk bezig dus met de kamertjes en de voorbereidingen. We moeten nu wel weer even wachten op de volgende baby's maar zwannger zijn is ook heeeeeel leuk. Ik heb daar echt al die tijd van genoten m.u.v. de laatste week in mijn geval.

Tot later weer.

x-vlinder

Terug
Bovenaan