Wiebelmama's 3

Ukkie26, 27 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise !!!

10 juli: 6755 gram en 63,5 cm (855) gram en 3,5 cm gegroeid in 5 wk).
4 augustus weer werken...
14 augustus (4,5 maand) volgende afspraak CB: wijkverpleegkundige en prikken.

- Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!  

14 juli (3 mnd): 6370 gram en 62,5 cm.  Volgende afspraak CB:  15 aug (w.v. en inentingen).  Wennen KDV: 13 augustus.  Eerste hele dag KDV: 18 augustus.

Tara, 30 jaar, 25 juli bevallen van zoon Viggo, 3590 gram bij geboorte.

11 aug, 4010 gram . 1e afspraak CB 03-09, 1e inenting 09-10.

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend,  5  augustus  weer naar de verloskundige!!

- Vlinder, in ronde 14 zwanger van 1e kindje,  31 aug uitgerekend!  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

- VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

- Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari. 24 juni 1ste echo, 1 juli VK hartje luisteren, 15 juli VK controle  

- Bo, zwanger van 1e kindje, 12 juli echo!

Goedemiddag!

Nou, het sporten gisteren ging goed hoor! Wel erg vermoeiend (conditie is erg slecht) en ik zal ook wel spierpijn krijgen in de loop van de dag, maar 't was weer erg gezellig.

Vlinder, je hebt mail!

Twinkel, succes bij de VK morgen dan maar. Hoop dat het goed gaat en dat beeb nog goed groeit. Echt de laatste loodjes he...

Anoek, succes met wennen dat Benthe naar het KDV gaat vandaag. Laat je weten hoe het ging?
Wij hebben nog niet eens een kinderstoel voor Lise...Denk dat we er 1 kopen als we de sleutel van ons andere huis hebben, we raken de troep hier echt niet meer kwijt. Ze probeert al wel te zitten, maar heeft het evenwicht nog niet. Ik denk dat dat nog wel een paar maandjes duurt voordat ze dat wel heeft.
Ze heeft nu trouwens ook haar voetjes ontdekt! En de tenen kunnen al bijna in haar mond! Zo schattig om te zien, dan vouwt ze helemaal dubbel!

Dat proberen te draaien had Lise trouwens ook hoor. Helemaal op de zij, holle rug, hoofd in de nek. En toen ineens had ze het door: beentjes optrekken en hop, daar lag ze op haar buik.

Tara, ik hoop dat de puckababy blijft werken. En misschien heeft Viggo het gewoon nodig om te huilen voordat 'ie in slaap valt. Gaat het met jou weer beter?

Hier natuurlijk nog een grote borstomvang, haha. Ben benieuwd wat ervan over is als ik stop met de BV...vrees het ergste .

Nou, ik ga even poetsen: de opa en oma van mn mannetje komen over een paar uurtjes langs: Lise weer eens zien!

Tot later!

Liefs, Ukkie26

He meiden,

Ben ik ook weer! Gisteren niet gemeld, maar zijn een dagje weggegeweest en daarna lekker uit eten, dus toen wel terugkwamen had ik eigenlijk niet zo heel veel puf meer!, maar de baby zit nog waar hij al maanden zit, dus wat dat betreft...

Pooee, leuk hoor zo'n dagje weg, maar wel vermoeiend, hele dag gelopen gister. Voelde mijn schaambeen flink aan het einde van de dag. Voelde een beetje beurs aan daar van onder.
Ben vandaag weer bij de verloskundige geweest en mijn bloeddruk die vorige week ietsjes hoger was, was nu weer prima. Verder is de kleine goed ingedaald en zit het koppie vast in het bekken. Vandaar waarschijnlijk ook de beurse onderkant na een dag lopen!

Twinkel, spannend morgen weer naar de verloskundige, en jeetje inwendig onderzoek, wel raar lijkt me als er echt al wat begonnen is. Kan me nog zo moeilijk voorstellen dat het gaat beginnen en dat je dan binnen hele korte tijd een kindje hebt!
Ben benieuwd morgen.
Wij hebben ook de mura net als Ukkie dus heb ook een muskietennetje. Geloof dat ze in veel zaken en misschien ook wel de hema universele netjes verkopen hoor.

Vlinder, fijn weer wat van je te horen, zal je prive nog wel mailen, alvast een dikke knuffel en doe het rustig aan he.

Tara, fijn dat het inbakeren lijkt te werken bij Viggo. Ik hoop dat je nu zelf ook wat meer rust krijgt en je jezelf weer een beetje terugvindt.

Anoek, hoe was het op het KDV vandaag. Wij krijgen trouwens ook de tripp trapp stoel. Cadeautje van mijn ouders. Al hebben we die nog even niet nodig natuurlijk. Vind het wel helemaal super. Heb ik dadelijk al wel een tripp trapp, maar nog geen wipper!

Ukkie, poe weer aan het sporten, zal wel even afzien zijn ja, als je zolang niet veel meer hebt gedaan. Ik moet er geloof ik nog even niet aan denken... al is het aan de andere kant altijd heerlijk als je dan terugbent en ook echt weer wat gedaan hebt!!

Patricia, succes met je Sarah pop. Ben benieuwd. Leuk he, om zoiets zelf te maken, vind ik wel in ieder geval.

Liefs Pippie

Hoi meiden,

Eindelijk even tijd vandaag op hier te komen!

Twinkel, wat is niet lekker voelen?? Goede vraag, maar denk dat je wel weet wanneer het niet goed is en bij twijfel ook gewoon bellen. Inwendig onderzoek? Denkt ze dat de boel al aan het verweken is o.i.d.? Spannend wel allemaal hoor! Natuurlijk is jemannetje geschrokken, voor hem is het ook meer van de zijlijn meekijken en heb gemerkt dat dat niet altijd even makkelijk is. Hoop dat je kleintje nog fftjes blijft zitten, ook al mag hij of zij gezien het aantal weken al wel komen.

Tara, fijn dat je weer beter begint te voelen. Je voelt je ook zo machteloos als je kleintje huilt hé? IK heb wel momenten gehad dat ik zelf een potje ging mee zitten janken. Nu Viggo wat meer rust vindt, vind jij die vanzelf ook. Want jij voelt je zoals je kindje en je kindje zoals jij, tenminste zo heb ik dat ervaren... En babietjes huilen, maar het is nu beter te doen of niet?

Patricia, ben benieuwd naar je pop. Mn broertje en ik hebben het ook voor onze ouders gedaan. Mn schoonmoeder wordt deze maand ook 50, maar die wil absoluut geen pop dus die maken we dan ook niet.

(Ben weer de pineut... Benthe zit lekker d'er luier vol te poepen onder het genot van een paar lekkere hockeymannen)

Nou vanochtend was het dan zover.... Om 10 hebben we Benthe naar het KDV gebracht. Omdat het door de vakantie erg rustig was, hadden ze maar 1 groep. Eén van de leidsters van Benthe's groep was er in elk geval en we hebben Benthe aan haar overgedragen. Eerst nog alle spulletjes in haar mandje (kleertjes, luiers, voedingen etc) en toen afscheid nemen. Pfff moest wel even slikken hoor. Benthe zat me ook echt aan te kijken van wat gebeurt hier nou weer... Gelukkig was ze vanochtend echt heel erg vrolijk. Ze had thuis nog een fruithapje gehad en was daarna zo ontzettend vrolijk. Dus kon bijna niet mis gaan dacht ik. Toen we binnen kwamen, kwamen veel kindjes kijken en Benthe gedag zeggen. Dat was zo leuk!
Om 12 uur mochten we haar weer ophalen. Wij zijn in de tussetijd even de stad in geweest. NOg 2 nieuwe broeken voor mn werk gekocht, pampers en luierdoekjes  (in de aanbieding bij de Etos), rompers (in de aanbieding bij de HEMA) en we hebben bij V&D nog even koffie gedronken.
De kindjes zaten in de banken te eten met zn allen, maar alle aandacht natuurlijk naar ons toen we binnen kwamen, ha ha! Benthe zat er bij in een wipstoel en ze had dikke pret. Ze was eerst mee naar buiten geweest (maar ging regenen), van 10.30-11.30 geslapen, daarna de fles en toen spelen in de wipstoel. De leidsters hadden op mijn briefje (instructie hoe en wat met de fles) geschreven dat het goed gegaan was en dat Benthe lekker geknuffeld had met de juffies. Zehad ook lekker gespeeld met een speeltje en veel gelachen. Toen wij er waren, was ze ook druk aan het lachen, naar e leister en naar andere kindjes!!
Kortom, onze meid heeft het super gedaan!!! Ik denk zelfs dat ze het erg naar haar zin heeft gehad met al die kindjes om haar heen! Dit maakt het dan wel weer iets gemakkelijker om haar maandag weg te brengen. Al vrees ik dat ik toch een traantje zal moeten wegpinken hoor

Uhhhh.... die dame hier is klaar met ...uuuuhhhh... en begint hier te stinken. Ga dus even een luier verschonen en haar in bed leggen. Zometeen dan nog het tandarts-verhaal!

Liefs

Zo, daar ben ik weer

Om 13.30 had ik dus de afspraak bij de tandarts. Eerst gaatje boren... bleek er in de kies ernaast toch nog een ander (beginnend) gaatje te zitten, dus die ook maar mee genomen. Heb wel eerst verdoving gekregen. Zowel voor die kiezen als het restaureren van mn voortand. Ook al was dat laatste niet echt nodig, maar ik lig niet echt rustig dan (met dank aan een tandarts die dat ook zei toen ie een wortelkanaalbehandeling in die tand deed en ik tegen het plafond aan zat van de pijn. Dus voor mij geen gedoe meer zonder verdoving. Gek hé.... en wel een kind baren zonder verdoving, ha ha ha!!!
Anyway, na de gaatjes mn voortand. Daar is dus een stuk vanaf gebroken en er weer aangezet. Alleen doordat de tand afsterft, verkleurt het. Eerder hebben ze al een nieuw laagje over dat "nieuwe" stukje gedaan, maar nu hebben ze de hele tand een stukje afgevijld zeg maar, dan spulletje eroverheen zodat het donder van de dode tand niet doorschijnt en daarna opvullen. Dat doen ze met zelfde spul als dat ze vullen bij een gaatje, wel in dezelfde kleur als de tanden ernaar uiteraard. Het resultaat is geweldig!!!!!!!v Je ziet helemaal niks meer en ik kan meer echt lachen!!! Mondhygiëniste had het wel gepolijst, maar je zag het nog. NU dus niet meer.

Pippie, fijn dat alles goed was bij de Vk en dat je bloeddruk weer wat lager was. Jullie ukkie ligt er helemaal klaar voor. Wilde jij nu wel of niet thuis bevallen?

Ukkie, vergeef me, want mn geheugen is nog steeds een zeef, maar wanneer begint Lise bij het KDV? Hoe gaat het nu met werken? Zit je er al helemaal weer in? Ik heb wel weer zin om maandag te gaan werken... alleen Benthe nu echt wegbrengen vind ik wel moeilijk hoor.

Tripptrapp vind ik ook helemaal geweldig en ook lang door te gebruiken. Had Benthe er voor de grap ingezet. Ze kan er nog niet echt in zitten hoor, al kiept ze niet meer naar voren zoals 2 weken geleden. Echt stabiel zit ze nog niet.

Benthe had vandaag echt zo'n schik, ze gilt dan echt de boel bij elkaar van de lol. Soms denk ik... huilt ze nou, maar nee, dan kraait ze naar haar mobiel of popje, ha ha. Het is nogal een luidruchtige dame
Vanochtend was ze overigens weer om 5.15 wakker. Ik niet blij, want had al zo slecht geslapen (ivm KDV denk ik). Ben 2x bij haar geweest, speen gegeven, knuffel gegeven, maar nee hoor.... Toen mn man wakker gemaakt en hem gestuurd en dan is ze wel stil en gaat ze slapen....grrrrrr, dat deed ze op vakantie ook. Ik denk dat ik de volgende keer maar meteen mn man wakker maak

Zoals Patricia al schreef, er staan idd nieuwe foto's op Hyves!

Ik ga nog even op mn gemakje wat huishouden doen. De verdoving is bijna uitgewerkt en voel het toch wel. Komt doordat tandartsen nooit echt zachtzinnig te werk gaan denk ik

Ben er vanavond nog wel even denk ik!

Liefs

Haai meiden!

Zo, de opa en oma van mn mannetje zijn weer weg. En mn schoonouders ook: die kwamen ff mee. Aan de ene kant gezellig, aande andere kant grijpen ze (voornamelijk mn schoonmoeder) echt ELKE mogelijkheid aan om Lise te zien en (bijna letterlijk) dood te knuffelen. We zien ze zeker 2 keer per week...poe.

Anoek, wat ontzettend fijn en geruststellend dat Benthe het goed gedaan heeft op het KDV. Natuurlijk zal het wennen zijn haar maandag weg te moeten brengen, maar de voortekenen zijn goed, toch?

Lise heeft per 1 oktober plek, dus wij zullen er dan echt aan moeten geloven. Met het hele wennen-verhaal enzo. Dat begint dus in oktober voor ons. Oktober hebben we 2 dagen, vanaf november 3 (en dan gaan we beiden 4 dagen werken)...

Fijn Anoek, dat het goed was bij de tandarts. Ik houd er ook niet van hoor, bij mij ook altijd (als er wat moet gebeuren) verdoving. Bij mij de 'angst' doordat 1 tandarts dwars door mn zenuw heenboorde, en bedankt! Nouja, gelukkig maar 2 keer per jaar, en ik heb pas 3 vullingen... Maar dan nog.

Ik zet liever nog een kind op de wereld (zonder pijnstilling) dan dat ik naar de tandarts moet om iets te vullen. Vind dat laatste echt vreselijk!

Twinkel, gaat het nog wel goed met je? Ik hoop maar van wel. En ik denk dat je zelf wel aanvoelt wanneer het niet meer gaat. En bij twijfel natuurlijk ALTIJD de VK bellen hoor!

Pippie, ik had op het laatst ook wel last hoor, van mn onderkant, als ik teveel had gedaan. Wel fijn dat beeb helemaal ingedaald en vast ligt. Als dan de bevalling begint met het breken van de vliezen hoef je niet direct plat (daar had ik namelijk echt geen behoefte aan...).

Haha Anoek, ik heb net bij Lise ook een stinkende poepluier verschoond! Sinds een paar weken is de BV goed op Lise afgestemd (blijkbaar), ze poept maar 1 of 2 keer per week. In het begin was het minstens 3 keer per dag. Maar: dat wat ze poept stinkt! Echt niet normaal gewoon! Ik stond laatst (midden in de nacht) gewoon te kokhalzen boven de luier. Kwam natuurlijk ook omdat ik niet echt wakker was, maar toch. Stinken kan ze...

Heb de foto's op hyves gezien, wat een dametje is Benthe zeg! En ze groeit ook zo hard! Ben heel benieuwd wat onze meiden wegen en hoe lang ze zijn! Zal het morgenavond van Lise hier neerzetten...

Waait het trouwens bij jullie ook zo hard? Hier schuiven de tuinstoelen
de hele tuin door, niet normaal gewoon. Zo hard waait het hier niet
vaak. En regen! Onwijs hard! En onweer! Echt zomerweer, haha.

Nou, ik ga even de afwas doen (kijk nu al uit naar onze nieuwe keuken, met vaatwasser)...

Liefs, Ukkie26

Hoi meiden,

Hier gaat het een beetje op en af vandaag.
Ik heb de hele dag wel last van hoofdpijn gehouden, maar dat zakte dan ook telkens wel weer af. Ben wel benieuwd wat mijn bloeddruk morgen is hoor en ben blij dat ze me goed in de gaten houden. Gelukkig is de kleine vandaag goed actief, zodat ik niet zo twijfel of het wel goed gaat met hem/ haar.

Mooi trouwens dat ze je voortand zo goed hebben kunnen restaureren Anoek.
Je kunt je idd best onzeker voelen over zoiets, dus is het lekker dat het er nu weer mooi uitziet. Hopenlijk krijg je niet teveel last nu de verdoving is uitgewerkt.
Wat leuk trouwens dat Benthe zo begint te lachen. Heerlijk om te zien hè.
Het dochtertje van mijn vriendin (10 mnd.) kan ook zo heerlijk lachen, echt een feest om te zien.
Het KDV ging dus ook goed vanmorgen. Lekker hoor, dat geeft je toch een prettiger gevoel wanneer je haar achter moet laten daar.

@Ukkie, ik proef een beetje dat je het niet altijd even leuk vind dat je schoonouders zo veel komen. Ik vrees er zelf eerlijk gezegd ook een beetje voor. Mijn schoonmoeder zien we nu ong. één keer in de twee weken (echt wel genoeg voor mij), maar ik ben bang dat ze hier de deur plat wil gaan lopen als de kleine er eenmaal is. Dat deed ze bij mijn schoonzusje in ieder geval wel toen die was bevallen. Ik heb mijn man wel gezegd dat ook zij moet bellen voordat ze langs mag komen en dat we het ook best kunnen zeggen als het ons niet uitkomt.
Ik hoop maar dat dit een beetje soepel gaat verlopen, want mijn man is nog wel eens (te) toegevelijk naar zijn moeder toe. Vaak al een frustratiebron hier thuis.
Nou ja, nog maar niet panieken nu er nog niets te panieken valt, maar ik ben wel op m'n hoede in ieder geval.

@Pippie, fijn dat je bloeddruk in orde was bij de VK. Jouw beeb dus ook vast in het bekken, bij mij ook hoor.

@Tara, lekker weer naar de kapper dus. Het zou idd wel fijn zijn wanneer ze bij je thuis wil komen. Ik ben zelf vorige week nog eventjes geweest, dus ik kan weer wat weekjes vooruit.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar wat betreft het inwendig onderzoek weet ik ook niet waar ze dan naar willen voelen. Ik denk idd naar het verstrijken van de baarmoedermond en of er eventueel al wat ontsluiting is. Het is ook nog niet zeker hoor of ik zo'n onderzoek krijg, maar ik denk dat dit afhankelijk is van mijn bloeddruk morgen. Ik kan er niet mee zitten hoor. Binnenkort zullen er wel meer ogen op mijn onderkant gericht worden. Wel heb ik vandaag de boel weer een beetje bijgewerkt, zodat het weer een beetje toonbaar is daar beneden .

Nou, ik ga nog even tv kijken met mijn man.

Liefs, Twinkel3

Goedemorgen!

Ben ik de eerste vandaag??? Dat gebeurt me de laatste tijd niet zo vaak, ha ha!!

Even snel een berichtje tussen de "bedrijven" door. Benthe is net in bad geweest en moet de spullen nog opruimen (dat vind ik zo'n rotklus). OMdat mn man methet konijnenhok bezig is (nieuwe voor in de tuin), moest ik Benthe alleen in bad doen, dus ze moest weer in haar kleine badje... pffff dat past echt nog net. Kamertje een grote waterplas, ha ha! Ze ligt nu lekker in de box te spelen.Met Fifi- haar popje- en ze houdt hele verhalen tegen haar. Ze is weer lekker luidruchtig, ha ha!

Gisteravond ontdekte ik ineens dat ik een dikke bult op mn keel heb. Weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar zit aan de buitenkant. Denk dat mn klieren zijn opgezet, maar alleen op een plek waar ik het voor zover ik weet nooit eerder heb gehad. Voor de rest voel ik me prima....Vanochtend is het gelukkig al een stuk minder.

Twinkel, hoe laat moet je naar de VK? Hoop dat je bloeddruk gedaald is. Hebben ze nog een inwendig onderzoek gedaan?
Ik voelde me trouwens over die tand niet echt onzeker. Heb daar eerlijk gezegd niet zo snel last van. Maar vond het vooral erg lelijk en ben nu gewoon blij dat als ik lach je een paar mooie tanden ziet!! Heb nog wel wat last gehad van mn tandvlees, ging steeds bloeden. Ook dat lijkt vandaag over te zijn.

Ukkie, succes vandaag bij het CB of ging je mannetje met Lise? Mijn man gaat vrijdag voor het eerst mee! De eerste keer wegen (zonder afspraak) is hij meegeweest. De andere keren was ie altijd weg voor zn werk....Kan hij nu ook eens mee. Laatste keer prikjes voorlopig voor onze meiden! Ben benieuwd hoe zwaarze nu zijn!

Tara, hoe gaat het met jou en Viggo? Hoe gaat de flesvoeding? Je wilde misschien overstappen op Forte of niet? Ik meng er de 2e en 3e fles mee (die zonder rijstebloem). Bij Benthe werkt het prima. Ze kwam heel snel voor een volgende fles, maar meer aanbieden werkte niet. Mengen met Forte was een goede oplossing.
Hoe is het met de hechtingen? Zijn die er inmiddels al uit? Heb je er nog last van? En het vloeien? Dat vond ik zo ellendig hé? Was je blij dat je tijdens de zwangercshap 9 mnd niet ongesteld werd, nou dat haal je na de bevalling wel weer in, ha ha!!

Vlinder, hoe gaat het nu met je? Hoop dat je je beter voelt.

Pippie, laatste loodjes nu echt hé? Succes hoor!

Vs, fijn dat je het lekker vindt om in NL te zijn. Zeker een druk programma?

Patricia, wanneer moet Lisa weer naar school?

Benthe ligt te gillen. IK ga maar eens een fles maken en daarna de rommel opruimen. Tot straks.

X

Terug
Bovenaan