Wiebelmama's 3

dank je vlinder!
wil hier niemand aanvallen maar zo voel ik het!
ik heb me vandaag maar weer verwend met een wii!

He meiden,

sorry dat ik hier zo weinig ben al al ruim 2 weken niemand iets van me heb laten horen.

In principe gaat het goed met mij en veel mensen zeggen dat ik stralend zwanger ben. Dat klopt ook wel want ik geniet er erg van. Alleen na een dag werken stort ik helemaal in en doe ik eigenlijk heel erg weinig. Ze hebben me gister getest voor bloedarmoede en het lijkt erop dat ik dat heb (het is een beetje vaag systeem dat ze hier hebben). Hopelijk krijg ik straks dan weer iets meer energie. Verder vind ik het lastig om de balans te vinden tussen werk/rust/sociaal/huishouden/etc.

Wat werk betreft staat er veel druk op de ketel. Ik heb 3 projecten die afgerond moeten  voordat onze uk komt en wat ik grotendeels zelf moet doen. Daarnaast zijn er nog een boel andere dingen die ik normaliter doe maar die ik zoveel mogelijk door andere laat doen.   Al met al erg druk dus en met een zwanger koppie gaan bepaalde dingen (nadenken, creatief zijn, schrijven) een stuk minder makkelijk.
In besprekingen is mijn baas nog overactief en vraagt dan of "ik al over volgende projecten heb nagedacht", of "of ik dit kan doen", en "oh ja dat is ook nog wel goed om te doen of rekeking te houden". Ik hou dan de boot af maar de volgende keer komt ie er weer op terug (enthousiasme van hem). Maar mij levert dat weer een boel stress op omdat het mij het gevoel  geeft dat ik ontzettend achterloop (doe ik ook) en niet goed bezig ben. Na aanleiding van Ukkies berichten over haar werk, heb ik toch maar eens met de baas gesproken en zal hij proberen rekening met mij te houden en mij vooral mijn projecten laten afronden.
Ach en weet je volgens mij zit de grootste stressfactor in mijn hoofd en moet ik leren om het systeem hier om te gaan. In NL is er van alles geregeld en heb je als zwangere recht op bepaalde dingen. Hier moet je het zelf maar uitzoeken en heb ik het gevoel dat voor elk uur dat ik niet werk mijn baas me een gunst verleent. En die berg met gunsten is ondertussen al gigantisch hoog en daar heb ik wat moeite mee.....

In de familie sfeer zit me ook nog wat dwars (wat mail ik later nog wel). Ik weet dat ik dat eigenlijk gewoon moet laten gaan en dat het allemaal goed zal komen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

De babykamer verandert langzaam. Op dit moment zijn de muren geschilderd (licht groen) en maandag wordt het ledikant en de commode/dressoir gebracht. Dus dan kunnen we een beetje met inrichten beginnen. Ik ben wel heel benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien.

Mijn buik heeft deze week weer een groeispurt ondergaan. We maken dit weekend hopelijk weer foto's! De kleine beweegt erg goed en veel. Soms lijkt het net een feestje daarbinnen :). Ik kan erg genieten van het schoppen ed en heb er eigenlijk (nog) geen last van. Alleen als de kleine naar beneden schopt voelt het onprettig aan.

Zo ik zal nog eens op jullie berichtjes reageren. En verder proberen op mijn werk af en toe te reageren want thuis komt het er helemaal niet van.

liefs
vs

Hoi meiden,

Ik ben weer even hier!

Goed teken of niet dan !
Iva heeft vandaag een aantal keren bij mij aan de borst gedronken, maar dit gaat nog niet helemaal optimaal. We zijn hier ook nog erg onzeker in.
Omdat ze weinig plasluiers had hebben we maar besloten om 3 van de 7 voedingen met de fles te geven. Ik had ook weer eens last van flinke stuwing, dus dat maakte het aanleggen er niet makkelijker op. Maar goed, we proberen strakjes gewoon weer.

Het is niet te doen om alle berichtjes in één keer bij te lezen, maar ik heb net al wel even wat gelezen hier.

Ik ga dan ook even gauw naar de wiebelmeiden om daar verder te kletsen.

Liefs, Twinkel3

Pippie: Bas doet het goed zeg! Maar wat wil je als je hem slagroom geeft ;)
ik hoop dat je niet iedere keer als je bezoek krijgt het hele huis van boven tot onder aan het poetsen bent! Of zit de nesteldrang nog steeds in je ;).
17 nov weer beginnen.....gelukkig duurt dat nog een tijd, maar waarschijnlijk zal die tijd voor je veel te snel om vliegen. Hoe gingje het ook alweer doen met opvang/werken?

Anoek: Benthe is wel heel actief zeg! En zeker geen fijn idee als ze zich 's nachts omdraait naar haar buik. Morgen weer zwemmen. Heb je het idee dat ze dat erg leuk vindt?

Vlinder: mooie foto's zeg, echt een heel gezinnetje. En Lars begint al te lachen. Ik kan me goed voorstellen dat je dan helemaal blij wordt.

Patricia: fijn he een nacht goed slapen! Vervelend zeg dat je vriend z'n ribben heeft gebroken, er kan buiten rust zo weinig aan gedaan worden.

Bo: het gaat ook allemaal snel bij jullie zeg. Ik zal straks eens de foto's bekijken.

Tara: het klinkt alsof het allemaal al volgens een bepaald ritme verloopt bij jullie en je je plekje in het moeder zijn hebt gevonden. Vandaag een goeie dag gehad met werken?

Ukkie: ik hoop dat de verhuizing allemaal goed gaat en je je snel thuis kan voelen in jullie nieuwe stek.
Heb je trouwens de issues op je werk nog kunnen oplossen?  Bedankt, trouwens,  voor die (onbewuste) schop onder mijn kont om met de baas te gaan praten.

Twinkel: vervelend zeg dat het voeden nog zo lastig gaat. Hopelijk krijgen julllie er snel meer vertrouwen in.

Leuk om jullie shop verhalen te lezen. Ik vraag me af waar onze kleine straks zal aankrijgen. Zou me niet verbazen als ik ook een dure smaak heb wat kleertjes betreft.
Zo ik zal me eens gaan douchen en aankleden
vs  

Wow, ben er ook een middagje niet....

Weet je Mier, ik wilde het in mijn verhaal ook al opnemen, maar vond mezelf al beetje betuttelend over komen. Ik begrijp wel helemaal wat je bedoelt. Al die tijd met zwanger worden hebben we met elkaar meegeleefd en nu gaat alles ineens over babies en zitten we vooral hier. Ik vind het goed dat je je uitgesproken hebt. Mij heeft het in elk geval goed gedaan. Ik vind ons een hecht clubje, maar dat blijven we alleen als we er moeite voor willen blijven doen. Wie dat niet doet, moet dat natuurlijk wel zelf weten....Net als Vlinder vind ik dat een ieder zelf moet weten waar ie post, maar contacten kunnen daardoor wel minder worden met sommigen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Genoeg daarover wat mij betreft. Ik denk dat het goed is dat dit uitgesproken is en dat een ieder er het zijne mee doet. Niemand wil hier iemand aanvallen en zo heb ik jouw bericht ook niet ervaren hoor Mier. Hopelijk geldt dat ook voor mijn berichtje(s).

Vs, kan me best voorstellen dat het best lastig is om je aan te passen daar, terwijl je in NL zo anders gewend bent.Vind het knap van je hoor. Toch goed dat je met je baas bent gaan praten en dat er gelukkig goed gereageerd werd!
Licht groen kamertje! Leuk! Is alles nog gelukt met het geboortekaartje?

Twinkel, fijn je hier weer te zien! Mijn berichtje eerder gold natuurlijk niet voor jou, dus hoop dat je het je niet aangetrokken hebt. Vind het goed van je dat je je gevoel volgt. Ik vind Iva ook zo'nmooi meisje!!

Vlinder, ook ik ben helemaal fan van rompers met lange mouw en dan shirtje met korte mouw erover! Benthe heeft dat dus geregeld aan! Ik wil dat mn meisje stoer, maar "vrouwelijk" gekleed is! Stoere meiden-mode zeg maar! Heb best wel wat rose, terwijl ik dat echt niet van mezelf verwacht had, ha ha!! Maar dan zien ze tenminste dat het een meisje is, want blijkbaar zijn babies standaard jongetjes....
Ging het autorijden goed?

Zo vandaag ook wezen shoppen! We zijn wel in de shopping-mood meiden! Wij zijn eindelijk voor een winterjasje voor Benthe geslaagd. Maatje 74.... Mn kleine meissie wordt echt zo groot....Hij is wel heel stoer hoor! Geslaagd bij Villa Happ. Daar hebben ze ook leuke dingen! Ook in een winkel met Mexx(kinder)kleding geweest. Idd best prijzig, maar zoooo leuk.... Heb een keileuke broek en rok gezien, maar ze hadden Benthe's maat niet, dus niks gekocht. Werd erg hebberig in die winkel, ha ha!
Verder nog een geurtje voor mn man en mij! Nog lekker wezen lunchen, dus we hebben een prima dagje gehad.

Nu hebben we geen zin om te koken, dus wordt Chinees denk ik!! Jammie... nu eerst maar eens kijken wie van ons gaat, want Benthe ligt op bed ;-)

Liefs Anoek

Pippie, fijn dat alles goed gaat met Bas. En je hele huis poetsen elke keer met bezoek?? Pffff zo in het begin had ik wel wat beters te doen, ha ha!

Benthe slaapt idd in een slaapzakje, dus ze weet zich met zak en al om te draaien.
Gelukkig begint ze wel te huilen, al is dat middenin de nacht niet echt fijn, maar toch beter dan dat ze met haar snoetje op de matras gaat liggen. Dat moet met deze matras trouwens wel kunnen (aerosleep), maar vind het toch wel een beetje eng.

Vlinder, Benthe wordt niet gedoopt? Wanneer wil je jullie Lars dopen??

X

Goedemorgen,

Heb net al bij de meiden gereageerd du shier ff kort.

Ben gister wezen bingo'en en heb 2 linnenpakketen gewonnen. Erg handig want ik moest toevallig nieuwe handdoeken hebben. Gister in de stad weinig gekocht. Heb me eigen goed in weten te houden, natuurlijk wel volop gekeken naar babykleren, maar niks gekocht. Heb wel hele leuke dingen gezien. Ga nu als ik wat wil kopen proberen om maat 62 te kopen, wnat van maat 50/56 heb ik nu wel genoeg. Een vriendin van mij heeft ook een zoontje en die heeft nog heel veel nieuwe kleren met het kaartje eraan. Ze vroeg een paar wk geleden of ik dat wilde hebben. Ga dat dus binnenkort ff ophalen. Het is allemaal merkkleding, dus ik en benieuwd.

Gaan jullie nog wat doen vandaag??
Wij houden een rustig dagje. Lisa heeft een druk weekend gehad en moet morgen weer naar school toe.

Liefs xxx

Terug
Bovenaan