Wiebelmama's 3

Hallo!!

Gelukkig is het bij de wiebelmeiden ook weer lekker druk!! Super!

Hoe is het hier met alle ukkies? Wie moet wanneer weer naar het CB? Vlinder, ben jij eigenlijk al voor het eerst geweest? Wij moeten 10 oktober weer. Ben wel heel benieuwd hoeveel Benthe nu weegt. Ze drinkt de laatste week niet echt goed, lijkt wel alsof het haar niet interesseert. Ze is veel drukker met alles om haar heen. Dus denk niet dat ze erg veel is aangekomen.

Ukkie, inmiddels verhuisd en eerste nachtje in het nieuwe huis of niet? Hoop dat je internet het snel doet. Mis je hier wel hoor!

Hier gaat het goed. Nog wel verkouden en Benthe trouwens ook. We zouden vandaag gaan zwemmen, maar hebben toch maar besloten straks te gaan wandelen. Het is ook zulk lekker weer en dan hoeven we ook niet te haasten op de zondagochtend. Vanaf volgend weekend is er ook elke zondagochtend familie-zwemmen van 10-12, dus ..... het staat weer voor volgend weekend op het programma.

Vannacht heeft Benthe gelukkig doorgeslapen! Ik werd wel wakker, maar goed.... We gaan nu proberen haar overdag minder te laten slapen, want gisteren heeft ze een stuk minder geslapen dan anders en toen sliep ze s nachts wel goed. Het is het proberen waard!
Naast omrollen is Benthe ook druk met zitten. Ze vindt het zooo leuk en kan al steeds beter haar evenwicht bewaren en steeds langer alleen loszitten. Moet er wel echt bij blijven hoor, want ze gooit zichzelf gerust naar voren of op zij, ha ha! In de kinderstoel vindt ze ook leuk en kan ze nu met zitverkleiner en kussen (tripptrapp) goed in zitten. Alleen niet te lang, want dan wil ze weer lekker kunnen bewegen en in de stoel is ze toch wat beperkt. Hebben jullie al kinderstoelen? Wij hebben die van ons al tijdens de zwangerschap gekocht en hij staat al voor de geboorte van Benthe beneden, ha ha! Gewoon nooit opgeruimd...en nu is het al zover dat we hem beginnen te gebruiken.Vinden jullie het ook zo hard gaan met die kleintjes?

Bo, ook weer geweest! Althans bij de meiden. Gaat alles goed met de kleine?

Oja... lees trouwens van alles over naar de sauna, maar tijdens de zwangerschap mag je niet in de sauna toch?! Ff eentje om rekening mee te houden.

Ga nog ff op hyves kijken. Tot later denk ik! Ben vanavond alweer alleen en dan komt mn mannetje vrijdag weer thuis.

Liefs

Vanmiddag is mijn schoonvader geweest om de kamer op te meten voor de muur die geplaats moet worden tussen Lisa de kamer en die van Junior. Als alles meezit gaat hij volgend weekend beginnen met het plaatsen van de muur. Kan echt niet wachten!! Wil zo graag ook aan het kamertje beginnen.

Heb gelijk ff lisa de kamer goed opgeruimd. Lisa was toch ff naar de kinderboerderij, dus ik kon een hoop wegdoen. Heb weer 2zakken met knuffels voor in de kelder en een klein tasje met dingen die weg kunnen.   Ook heb ik gelijk Lisa de scooter op marktplaats gezet, hopelijk wilt iemand hem van mij kopen. Lisa is er alweer te groot voor en kijkt er niet naar om. Dat heeft ze eigenlijk nooit gedaan. We hebben hem toen met haar 2de verjaardag gekocht en ze is er misschien 5x opgeweest in 2jaar tijd, niet veel dus. Van die 5x is dat ding volgens mij 1x buiten geweest. Ze reed er altijd mee in huis!!

Link naar advertentie:

http://link.marktplaats.nl/196860547
Ga zo ons eten maken. We eten krieltjes met wortels en een gelderse schijf. MIjn buikje knort. Misschien tot later
xxx

Bllleehhhh ik baal... voelde me gister een stuk beter, maar vanmiddag kwam de keelpijn op zetten. Hopelijk morgen weer over. Moet weer een verhuizing regelen, dus niet handig om nu ziek te worden.

Lig nu languit op de bank, laptop op schoot en uitzicht op Benthe in de box. Ze is een beetje mopperig. Ze wil liever zitten, ha ha!! Ze heeft vandaag weer weinig geslapen, dus ben benieuwd of het een goede nacht wordt. Zo ja, dan gaat dat deze week maar de tactiek worden en morgen KDV informeren!

Ga maar eens een flesje maken voor mn meisje!!

Misschien tot later!

X

Jaaaaaaaaaa,

we zijn weer online! Gisteren verhuisd (wat een gedoe, pff) en hebben inmiddels het eerste nachtje in ons eigen huis geslapen. Heerlijk! Gisteren met Lise hier in bad geweest (groot bad), ze vond het prachtig.

Heb (nog) niet alles bijgelezen hoor, weet ook niet of ik dat red binnenkort. Al zag ik wel dat het hier rustiger was geweest dan ik dacht (voor mij scheelt dat een hoop leeswerk, maar toch wel jammer)...

Anoek, Lise rolt ook op haar buik hoor, in bed. Ze wil zelfs alleen maar op haar buik slapen (de eigenwijs...). Maak me er maar niet druk om, ze is bijna 6 maanden, hoofd optillen kan ze nu wel . Wij hebben dus de mazzel dat Lise op haar buik rolt en dan gaat slapen (zo lief).

Ik wil dus alleen even laten weten dat het hier goed gaat. Veel troep en het huis is ook nog niet af, maar wel 'af' genoeg om in te wonen (moet wel: overmorgen verkopen we bij de notaris ons eigen huis).

Ik ben later deze week (dinsdag?!) wel weer online!

Tot later!

Liefs, Ukkie26

(PS Mier en Pink, ik denk aan jullie hoor, Pink, wat een verhaal zeg, pffff...)

Hallo,

Kom net bij de wiebelmeiden vandaan. Wat gezellig en fijn  dat het daar ook weer drukker is en er weer volop gekletst wordt door iedereen.

Nu tijd voor babypraat !

Zaterdag een wipstoel gekocht. In het begin vond Lars er  nog niet zoveel aan maar nu is hij zelfs in slaap gevallen in zijn mooie wipper. Wel handig want ik heb hem gewoon op de computerkamer staan nu.

Volgende week woensdag voor de 2e keer naar het CB. Ben benieuwd hoeveel hij weegt dan. Iedere week kun je ze wegen hoor hier maar dat heb ik tussendoor  niet gedaan. Hij drinkt goed dus het zal wel in orde zijn.

Anoek hij wordt in november gedoopt trouwens. Heeft Benthe goed geslapen vannacht?

Ukkie hoe is het met Lise. Vind ze het raar in het nieuwe huis of heeft ze niks in de gaten?

Patricia, Lisa ziek zag ik. Hopelijk is ze snel weer de oude en knapt ze vandaag verder op!

Hoe is het met de rest?

x-vlinder ( snel eentje eten geven! )

He meiden,

Vanmorgen weer op het CB geweest om te wegen en Bas is weer 300 gram  aangekomen!! Hij is echt spekkies aan het kweken zeg...

Ukkie wat fijn dat alles zo goed gaat in jullie nieuwe huis...

Vlinder en Anoek, lekker geslaagd met het shoppen dus!! Vlinder, welke maat heeft Lars nu aan. Nog steeds 56?? Bas past 56 nu nog goed, maar ik ben bang niet lang meer. Bij de prenatal hebben ze inderdaad leuke betaalbare kleertjes. En die 56 valt mooi ruim, dus past Bas die nog wel even aan.

Mier, je hebt gelijk hoor, ik moet zeggen dat ik me wel aangesproken voelde door je berichtje, maar ik maak me er dan ook regelmatig schuldig aan om wel de berichten te lezen en niet te reageren. Wat ik al eerder schreef hierboven. Ik heb soms het geduld niet om eens rustig een berichtje terug te typen. Is zeker geen excuus hoor, want wat voor tijd kost die nu, is eigenlijk zo gedaan inderdaad. Weet wel dat ik regelmatig aan jou en Pink denk als ik jullie berichtjes lees en ook echt hoop dat jullie snel uit die vervelende situatie zijn en ook kunnen genieten van een zwangerschap.... Zoals ik mijn best ga doen om regelmatiger hier te zijn, zal ik ook mijn best doen om meer bij de wiebelmeiden te reageren....

Liefs Pippie

Hoi,

Patricia, was bij de meiden vergeten beterschap voor Lisa te wensen, dus bij deze!

Vlinder, heb je al mooie kleertjes voor de doop van Lars gekocht? Bedankt voor de foto's! Wat is het toch een knap manneke!
Wij kunnen ook elke week wegen bij het CB. Toen ik nog verlof had ging ik tussendoor nog wel een keertje, maar nu ben ik altijd werken. Ben dus wel benieuwd, want moet nu met 6 maanden en laatste keer wegen was met 4 maanden!!

Pippie, fijn dat Bas weer lekker gegroeid is hoor!

Ukkkiiieee, welkom terug! Ja is hier idd wat rustig geweest en daar is zowel bij de mama's als de meiden over gesproken. Moet je maar eens teruglezen :)
Fijn dat jullie over zijn en je weet het, een eigen huis is nooit "af"! Moeten er nog "grote" dingen gebeuren? Zit de keuken erin?
Wat lief dat Lise dan op haar buik gaat slapen. Benthe vindt er op haar buik echt weinig aan en begint na een paar min te gillen. Denk dat ze dan te weinig ziet, is nogal een nieuwsgierig aagje, ha ha! Ze legt ook nooit haar hoofdje neer als ze op haar buik ligt. Net als papa dus absoluut geen buik-slaper, ha ha!! Ikke wel hoor, alhoewel ik sinds de zwangerschap (toen kon het met een week of 17 niet meer) ook wel goed op mn zij kan slapen.

Benthe heeft vannacht weer goed geslapen, dus KDV instructie gegeven Benthe korter te laten slapen en dat doen ze dan ook. Ik vind de afstemming op ons KDV echt super. Er is 1 leidster die ik heel leuk vindt en zij is als ze er tot het einde van de dag is altijd met Benthe bezig. Benthe reageert ook erg goed op haar. Vandaag ook even goed eea doorgesproken, bijv of Benthe daar ook zo onrustig is tijdens het drinken ( ja dus, maakt niet uit of er niks om haar heen, zoals thuis of kids om haar heen als op KDV). Ze vinden Benthe echt zo'n vrolijke meid en ze huilt bijna nooit daar. Lijkt wel een voorbeeldig kind, ha ha!! Nee zonder gekheid, ik mag echt niet klagen!!!  Vandaag heeft ze ook weer beter gedronken, dus dat is ook wel even een opluchting. Ik heb echt het idee dat ze middenin een ontwikkelingsprong zit, want ze kan nu elke dag weer nieuwe dingetjes. Zitten gaat echt super zoals ik al vertelde. Ze stopt sinds een paardagen haar speentje zelf in haar mondje en vandaag maakt ze weer allemaal nieuwe geluidjes (nieuwe klanken). Zo mooi als ze dan bij me op de bank kan zitten kletsen!! Lise doet dat toch ook Ukkie? Smelt jij dan ook helemaal weg? Heb jij trouwens het idee dat Lise tandjes begint te krijgen? Ik weet gewoon niet wat ik moet voelen in dat mondje en ik krijg het niet voor elkaar om goed in haar mondje te kijken, want ze doet steeds haar tong erover, ha ha! Iemand tips?!

Twinkel, als je meeleest, hoop dat het weer iets beter gaat en snel weer wat van je te horen!

Ik ga eens even het vuilnis buiten zetten.... waar is die man als je hem nodig hebt?!! Hahahahaha!!

Liefs

Hai!

Ben ik weer!

Vlinder, wat een gave foto's zeg, van Lars. De wipstoel is hier ook helemaal favoriet hoor. Lise vindt 'm prachtig. En handig is 'ie ook: als ik haar fruit voer zit ze in de wipper. Kinderstoel is niet handig (vind ik) omdat ze steeds naar voren leunt en het fruit dan in haar neus terechtkomt .

Pippie, wat groeit Bas hard zeg! Lise deed dat ook hoor (nouja, nog steeds denk ik). Van 4 naar 8 weken groeide ze 400 gram per week! Onze veelvraat! Ze eet nu ook met gemak een heel potje fruit (125 gram volgens mij) leeg... Hopen dat dat ook wat zegt over haar eetgedrag en dat ze een makkelijke eter is, zou fijn zijn...

Anoek, fijn dat Benthe het zo onwijs goed doet op het KDV. Ik hooooooop dat het met Lise ook goed gaat. Vind het toch best spannend hoor. Morgen intakegesprek, later deze week wennen (weet de dag zo niet uit mij hoofd en de ordner waar Lises spullen in zitten is...juist ja, in een doos ingepakt). Brr, erg spannend hoor, dat KDV.

Twinkel, mail gehad en ga 'm zo beantwoorden. Denk aan je!

Tara, hoe is het met jou en je mannen? En hoe heb jij de BV afgebouwd? Ik wil namelijk gaan afbouwen naar 2 voedingen per dag (en dan 3 FV) dus ik dacht: dan kolf ik op het werk gewoon 2 in plaats van 3 keer, dan moet het langzaamaan teruglopen. Nou, ik knapte gewoon! En tijdens het kolven ging het zoooo hard, dat mn zoogcompres aan de kant die ik niet kolfde helemaal nat was. En ja...ik had natuurlijk geen nieuw compres mee. Gelukkig is het niet door mn kleren heengegaan...
Hoop dat het wel terugloopt hoor. Ga Lise morgenochtend maar een flesje geven (uit de vriezer weliswaar) en dan zelf de ergste druk eraf kolven. Dat woensdag ook, en dan maar eens zien wat mn lijf doet.

Bo en VS, met jullie ook alles goed? Bo, fijn dat de 20-wekenecho goed was. Weten jullie het geslacht??? En doe het wel rustig aan hoor, een zwangerschap is best vermoeiend en daar mag je wel aan toegeven...het vreet energie.

Verder zitten wij prinsheerlijk in ons nieuwe huis. Niet alles is af, maar we kunnen er prima wonen. Vloer ligt erin (niet in de hal, maar ach...), keuken zit erin (is nog niet getegeld maar ach...) en nog wel meer dingen. Maar we kunnen lekker leven! Zie verder het verhaal bij de meiden (over ons oude huis en ons nieuwe huis)...

Ik ga snel even de etenstroep en Lises badje opruimen.

Tot later!

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan