Wiebelmama's 3

Hallo,

Fijn hé Pippie  als ze doorslapen? Lars nu al 5 nachten waarvan 1 iets minder lang. Over het algemeen ongeveer van 11.00u tot 6.30u en die ene keer tot nu toe van 0.00u tot 6.00u dus niks te klagen hoor behalve dat mijn borsten dan op springen staan, 1 keer een nat bed en af en toe eruit om toch af te kolven omdat ik het niet meer vol kan houden. Hopelijk houdt Lars het wel vol want het is wel heel fijn!

x-vlinder

Hallo!!

Wat een heerlijke (nacht)slapers zijn die ukkies van ons zeg! Zei vanavond nog tegen mn moeder dat ik af en toe weleens mopper omdat Benthe dan s nachts wakker wordt en zelfs dan vrolijk ligt te brabbelen, terwijl er mensen zijn met huilbabies en kindjes die met een half jaar nog niet doorslapen.... Dan schaam ik me wel als ik me dat dan bedenk... Ben gewoon door Benthe verwend ;-)

Wij hebben trouwens geen voetenzak bij de MC. Tegen de tijd dat het echt winter wordt, zullen we aan de grotere autostoel moeten denk ik. Benthe past nu nog wel in de MC, maar met een dik vestje zit nu wel strak erin en de voetjes komen al tot de rand. Hoofdje nog niet. Ben jij er al uit welke stoel je neemt Ukkie? Jij was daar laatste toch eea over aan het uitzoeken?

Vlinder, hoezo achtervolg je Tara?

Ukkie, hoop dat Lise toch wil wennen aan de FV. Welke merk heb je? Misschien kan je een andere proberen als ze deze vies blijft vinden. Heb eigenlijk geen idee, maar denk dat de smaak wel enigszins zal verschillen.
Fijn dat het steeds opgeruimder wordt in huis. Ben ook heel benieuwd, dus als je het leuk vindt, dan zijn foto's welkom!

Tara, je schreef het bij de mama's maar hier een reactie. Wat je met je mannetje aan moet. Wel lastig hoor. Denk wel dat het goed is als ie weer wat gaat werken, maar in werk storten is een andere uiterste en dat lijkt me dan weer niet goed. En ach, als het niet gaat, kan ie altijd naar huis gaan toch? Meegaan in het zielig doen is denk ik geen oplossing, straks trek je elkaar in een neerwaartse spiraal. Ik zou in jouw situatie denk ik een luisterend oor zijn en meeveren waar het kan zeg maar. Snap je wat ik bedoel? Aan 2 mensen in de put heb je niks. Kan me trouwens wel goed voorstellen dat ie het emotioneel moeilijk heeft. Het is toch een behoorlijke klap. Hoop dat de bloedwaarden volgende week allemaal normaal zijn. Ik leef met jullie mee.

Ben echt helemaalkwijt wat er allemaal geschreven is... sorry. Ben beetje moe. Zo maar eens onder de douche en  dan lekker op tijd het bedje in. Werkweek is al op de helft, wat gaat de tijd toch snel!

Oh Vlinder, dat huilen... misschien een sprongetje? Of gewoon alle indrukken verwerken? Die ukkies hebben toch wel periodes waarin ze sneller huilen. Benthe heeft dat nu met aan- en uitkleden en dan vooral met truitjes... heel vervelend, maar ja... negeer het maar gewoon. Heeft Lise dat trouwens ook? In Oei ik groei, stond dat kindjes in deze sprong (waar Benthe nu middenin zit) willen dat alles aan hun kleren hetzelfde blijft.... Wie leest er nog meer in Oei ik groei???

Ga nog even hyven en dan douchen! Miss nog tot straks, anders morgen weer!

Liefs

Hallo,

Heb bij de meiden al gereageerd, maar hier ook nog ff.

Lisa is gelukkig weer aan het opknappen. Ze is nog wel erg moe, maar gelukkig geen koorts meer. Ze blijft deze week nog wel thuis!!

Wat een lekkere slapers hebben jullie idd. Mijn Lisa sliep echt niet zo snel door. Die werd gemiddeld gewoon 2a3 keer wakker per nacht. Ze wilde dan ook echt een voeding. Hopelijk slaapt ons babytje dalijk beter dan zijn zus toendertijd.

Welterusten
Liefs xxx

Haai!

Heb even snel teruggelezen en inderdaad: wat hebben wij een onwijze mazzel met onze goede slapers! Lise sliep vanochtend tot 6 uur (toen maakte ik dr wakker voor een voeding) en daarna nog weer tot iets voor 9. Ik dus ook...heerlijk!

Anoek, fruit vindt ze helemaal geweldig. Ook hier maakt de smaak niet uit. Heb vanochtend zelf fruithap gemaakt: 1 banaan en 2 appels in de blender, en dat verdeeld over 3 porties (zeker wel 120 gram per portie denk ik). Nou, ze heeft de eerste helemal op hoor! Dus eigenlijk 1 stuk fruit...

De melk ging moeilijk. Ze vindt het gewoon (nog0 niet lekker, moet wennen aan de smaak denk ik. We hebben NUtrilon 2, hypoallergeen. Moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet super vindt smaken . Nouja, ze zal er toch aan moeten wennen. Ze heeft net maar 50 cc gedronken en toen wilde ze echt niet meer. Ik ga haar niet dan alsnog BV geven...ze zijn zoooo slim (nu al), dus ze leert maar dat ze Å› morgens en 's avonds bij mij krijgt, en de rest uit de fles, poedermelk.

Ze drinkt nog 5 keer per dag, maar dus niet altijd even veel. Å› ochtends ook maar 1 kant en 's avonds laat ook maar 1 kant. Wil ook richting 4 voedingen gaan hoor. Deze week laten we haar wennen aan de poedermelk, volgende week groente erbij en dan wil ik de laatste voeding (11 uur 's avonds) vervroegen tot een uur of 9, en die van half 8 dan laten vallen. Dan zitten we op 4. 2 BV, 2 FV. Ben benieuwd of Lise dat ook goed vindt...als ze maar door blijft slapen .

Tara, heb op je verhaal gereageerd bij de meiden.

IK heb trouwens ook een voetenzak bij de MC hoor (aanbieding: samen voor 110 Euro) en gebruik 'm vaak. Gisteren ook, even naar het winkelcentrum in de regen (winkelcentrum is overdekt en ik was met de auto), hup, lise in de MC, voetenzak dichtritsen en klaar. Geen gedoe met jassen enzo. Heel makkelijk!

Tsja, de volgende autostoel...moeilijk. Lise zit in de MC met haar voeten over de rand (ze groeit zoooo hard) en haar hoofdje kan nog net. En ja, als ze met haar hoofd boven de rand uitkomt is 'ie niet veilig meer. Dus we moeten over een paar maandjes wel wat anders. Ben er nog niet uit hoor. Römer King hoor je erg goede verhalen over, maar zijn wel erg prijzig vergeleken met de MC-stoeltjes. Moet er nog maar eens goed over nadenken. Anoek, jij al een idee?

Lise kan trouwens steeds beter zitten. Ze zit echt al helemaal rechtop (eerst hing ze voorover) en ze corrigeert zichzelf ook als ze dreigt te vallen. Gaat natuurlijk niet altijd goed. Gisteren heeft ze wel 5 minuten zelf gezeten! Ben helemaal trots op mn kleine acrobaatje!

Als het hier wat meer af is, zal ik foto's maken en rondmailen...

Ik ga me op het huishouden storten (dat gaat helaas gewoon door, in de troep). Strijken, bah. Lises lakentjes enzo van de wieg moeten ff gestreken en in een vuilniszak...en natuurlijk de "gewone strijk"...

Meiden, tot later!

Liefs, Ukkie26

Hallo,

Zooo wat een lange berichten schrijven sommigen zeg!
Ik ben geloof ik meer van de kortere versies (haha).

Hoe gaat het met iedereen? Komen jullie de regenachtige dagen goed door?
Ik ben net naar het bureau geweest. Had geen afspraak maar ze hebben hier een inloopspreekuur. Lars heeft weer de hele morgen gehuild en weinig geslapen. Ik ben nu doorverwezen naar een osteopaat dus ben nu aan het wachten tot ze terug bellen om een afspraak te maken. Iemand ervaring met een osteopaat? Ik hoop dat ze iets kunnen doen want het is echt zielig af en toe. Gisteren was hij gewoon 'hees' van het huilen.

Mooie foto's tara! Wat een eigenwijs koppie heeft Viggo toch zeg...echt schattig!

x-vlinder

Ooo met de achtervolging bedoelde ik hier op het forum Anoek.

Eerst bij de meiden en daarna bij de mama's was ik steeds net na Tara met posten.

He meiden,

Vlinder, een osteopaat, nee, daar heb ik geen ervaring mee, maar het is te hopen dat het helpt.

Bas heeft vanochtend flink gespuugd, kostte 2 pakjes, maar is wel tevreden geweest tot de volgende voeding tot mijn grote verbazing. Mijn borst stond vanochtend ook echt op knappen, dus hij heeft denk ik veel te veel binnen gekregen. Voedt nu 1 borst per keer en daar is de linker het niet echt mee eens. Staat nu alweer op knappen. Durf ook niet zo goed af te kolven, want ben bang nog meer productie te krijgen, maar als Bas over een uurtje weer teveel binnenkrijgt? Wat doen jullie in zo'n geval??

Ga nog even bij de meiden kijken,
Liefs Pippie

Terug
Bovenaan