Wiebelmama's 3

Graag gedaan Twinkel

Ukkie, hoe was het ophalen van Lise. Ophalen is leuker dan wegbrengen vind ik, ha ha! Alhoewel, Benthe ziet me ook bij het ophalen niet eens staan, Ze heeft het altijd veel te druk met spelen! Hoop dat Lise het ook goed naar haar zin heeft gehad en goed gedronken heeft.

Wat betreft het drinken heb ik misschien nog wel een tip voor je. Wij hebben Nutrilon Standaard. Daar hebben ze ook kant-en-klare pakjes van. Deze drinkt Benthe altijd supergoed, dus vermoed dat de smaak lekkerder is! Ze heeft nl nog nooit iets laten staan daarvan. Dus mocht je overstappen op standaard dan is dat het proberen waard. Wel duurder, maar misschien als tijdelijk tussenstap zeg maar. Weet niet of ze die pakjes ook van hypo-allergeen hebben....

Ik heb vandaag hendels of hoe je het ook noemt gekocht voor op de Avent-fles. Benthe graait altijd na de fles en wanneer ie leeg is pakt ze hem en stopthet in haar mond. Dus wil eens kijken of ze zelf wil leren drinken. Heb ook fruitsap (olvarit) gekocht en dat dan in de fles en ze wilde wel!! Ging natuurlijk nog niet echt super, maar ze heeft wel beetje kunnen drinken! Mama helemaal trots!
Vandaag ook weer eens fruithap in de kinderstoel gegeven. Dat ging inmiddels ook alweer wat beter. Ze snapt alleen nog niet zo goed dat je stil moet zitten als mama met lepel komt en dat de lepel naar jou komt ipv jij naar de lepel, ha ha!
Het gaat nu ineens weer zo hard.... Heb jij dat gevoel ook Ukkie??? Vind mn meissie al zo groot....maar ben wel zo trots als een pauw elke keer als ze weer iets nieuws ontdekt, ha ha!!

Straks maar eens boodschappen doen. Mannetje is uurtje geleden thuisgekomen en staat nu onder de douche! Family weer compleet, heerlijk!

Liefs

Haai!

Nou, Lise heeft het goed gedaan hoor, op het KDV. Fles leeggedronken (ja, daar wel ja) en fruit gehad, 3 kwartier geslaen. Toen ik kwam was ze wat zeurderig maar ze was ook moe, thuis heeft ze een uur geslapen. En zowaar: vanmiddag heeft ze ook 160cc gedronken (had een mix gemaakt 120 BV en 60 KV)... Morgen de mix maar 90/90 doen, ben benieuwd...

Twinkel, fijn te lezen dat het steeds beter met jullie gaat. En raar trouwens van je vorige (zwanger)banner: er staat: de baby laat op zich wachten of is reeds geboren...nou, dat mag ik hopen ja, anders was je nu al 44 weken zwanger...gheghe

Anoek, het gaat onwijs hard hoor, vind ik ook. En inderdaad: trots als een pauw als ze weer nieuwe dingen kan!

Nou, ik ga mn mannetje uit werk halen (ik had de auto vandaag).

Fijn weekend, Anoek, geniet ervan dat je mannetje weer thuis is!

Liefs, Ukkie26

Oja, Tara, heb jij de BV bewust afgebouwd? Hoe ging dat bij jou? Hier loopt de BV echt niet terug, het lijkt wel alsof ik alleen maar meer krijg...

Ukkie, wat fijn dat het zo goed gegaan is! Maakt het de volgende keer wel makkelijker om haar te brengen? Gaat ze nu volgende week 3 dagen?
Lekker eigenwijs daar weldrinken, ha ha... jouw geur was er nu natuurlijkniet. Ach zoiets kost denk ik ook wel tijd. Net als met fruit- en groentehapjes. Al ging fruit echt heel snel, maar de groente moet ze nog weinig van hebben.

Echt fijn dat mn mannetje er weer is!!

Zondag gaan we echt zwemmen... althans dat hoop ik nu echt...

X

De baby van  Vs wordt een.....????

Mier: Meisje
Twinkel: Jongen
Anoek: Jongen
Ukkie: meisje
Bo: meisje
Vlinder: Jongen

De baby van  Patricia wordt een.....????

Mier: Jongen
Twinkel: Meisje
Anoek: Jongen
Ukkie: jongen
Bo: jongen
Vlinder:  Tja,  dat is nu niet moeilijk meer JONGEN!

De baby van  Bo wordt een.....????

Mier: Meisje
Twinkel: Meisje
Anoek: Meisje
Ukkie: jongen (ik ben eigenwijs)
Vlinder: Jongen

Hallo,

Hoe gaat het met iedereen?

Grappig dat er zoveel over eten gekletst kan worden hier. Potjes, borstvoeding, flesvoeding. Ben bang dat wij ook nog in die hapjesfase komen Tara,  Pippie en  Twinkel.

Wat goed om je hier weer te zien Twinkel. Fijn dat het weer wat beter met jullie gaat en dat Iva aan de borst heeft gedronken!

Hier gaat alles best goed. Vandaag nacontrole gehad en dat was allemaal in orde. Het was een fijn gesprek en voor ons is het nog duidelijker geworden wat er precies aan de hand is geweest. Ik mag alles weer doen maar moet wel luisteren naar mijn eigen lichaam. Bij buikpijn stoppen met waar ik mee bezig ben!
Bij een eventuele volgende ukkepuk (liever het eerste jaar nog niet opnieuw in verwachting raken...als dat uberhaupt al zou lukken???) gaat het in ieder geval weer een keizersnede worden. Daar valt niet over te discussieren. Maar goed als het ooit zover komt is dat maar zo! Ik ben zooo blij met ons ventje en dat hij op tijd gekomen is en kan er alleen steeds  maar meer van genieten! Ben gewoon helemaal verliefd op hem (haha).

Tja, verder is ons manneke toch echt van slag. Ben heel benieuwd wat de osteopaat gaat zeggen en of hij iets ontdekt. Zo zielig om hem zo te zien. Gelukkig kunnen we snel terecht. De gyneacoloog raadde ons aan om anders toch een afspraak te maken bij de kinderarts in het ziekenhuis of dit in ieder geval te overleggen met de osteopaat. Anoek, ik heb wat info opgezocht over het kiss-syndroom. Er zijn wel een paar dezelfde tekenen maar niet alles. Wat oranje is heeft hij niet.

slaapproblemen
asymmetrie in motorische kenmerken (altijd op één kant slapen, asymmetrische arm- of beenbewegingen, bewegingen slechts langs één kant kunnen uitvoeren, bij borstvoeding steeds één kant verkiezen).
hyperextensie (de rug overmatig krommen) in lichte mate
scheve, afgeplatte schedel
veel huilen (niet of nauwelijks te troosten)
de wil om te staan, overstrekken van het  lichaam
niet willen kruipen (billenschuiver)
wil niet graag geknuffeld worden
druk, onrustig, driftig
matige spraakontwikkeling
koude handjes en voetjes
moeizame ontlasting
protesthuilen (o.a. bij aan- en uitkleden)
Ik zal het maandag maar afwachten maar zal jullie op de hoogte houden hoor!

x-vlinder

Nu  ik mijn berichtje net terug kijk lijkt het erg heftig maar de symptonen zijn niet altijd continue aanwezig hoor. In lichte mate zal ik maar zeggen!

Vlinder, vind het wel meevallen hoor hoe ernstig het klinkt, maar komt misschien omdat ik me er destijds ook in verdiept heb. Benthe had juist het maar 1 kant gebruiken en haar hoofdje begon plat te worden, ook overstrekken. Benthe had geen kiss maar wel vermoedelijk een blokkade in haar nekje. Benthe heeft wrs wat gedraaid in mn bekken gezeten (moest bij de bevalling eerst op mn zij persen om haar te laten draaien).
MIsschien heeft Lars ook wel ergens een blokkade in zn lijfje waar ie last van heeft en dan ben je bij de osteopaat aan het goede adres. En mocht het niet helpen kan je altijd naar de kinderarts toch? Baadt het niet dan schaadt het niet toch? Niks zo erg als je kleine uk die huilt..... Benthe heeft vandaag voor haar doen ook veel gehuild...

Volgens Oei ik groei zitten we ook weer midden in een moeilijke fase. Nou das te merken, niks is goed... in het boek staat ook dat moeders het goed zat kunnen worden, ha ha... dat klopt. Mn meissie is altijd zo vrolijk en gezellig en nu is ze ook wel vrolijk, maar meeste tijd moppert ze. Kan blij zijn als we deze fase voorbij zijn. Is wat dat betreft de heftigste tot nu toe. Is Lise ook zo mopperige de laatste tijd Ukkie?

Ga zo Benthe maar eens wakker maken voor een laatste flesje!

Liefs

Hallo meiden,

goh, ben ik een dagje niet geweest, moet ik toch alweer behoorlijk wat bijlezen, zeg!

Patricia, wat k*t dat je fiets zomaar uit je tuin is gepikt zeg, inderdaad onvoorstelbaar. En als je dan alles op je fiets doet, ja, dan baal je als een stekker. Wel erg lief van je vader om meteen een andere op te gaan halen. Fiets hij lekker??

Anoek, fijn dat je mannetje weer thuis is. Het weekend weer lekker genieten met zijn drieen.

Vlinder, ben ook benieuwd wat ze maandag zeggen hoor. Ik vind het hele rijtje ook best heftig overkomen....

Tara, jij hebt dus weer lekker geshopt!!, leuk lekker fotograferen met je nieuwe camera. Ben je nog uit je kledingcrisis gekomen. Misschien idd zoals Ukkie zegt zwangerschapsbroek en dan blousje met jasje wat je openlaat ofzo??

Pink, wat enorm fijn dat alle uitslagen zo goed zijn. En nu spuiten, het wordt echt heel spannend nu he?

Twinkel, fijn om te lezen dat het iedere keer weer een beetje beter met jullie gaat!!

Nou, hier ook alles prima. Bas kan alleen zo enorm wakker zijn, dat ik me soms afvraag of hij niet een beetje te wijs doet voor zijn leeftijd....   Soms is hij per dag wel eens een uurtje of 6 in totaal klaarwakker..
Volgende week gaan we met vrienden naar Ciske de Rat in A'dam. Die kaartjes zijn al gekocht lang voordat ik zwanger werd. Ik zie er best tegenop om Bas dan achter te laten, terwijl het bij mijn ouders is, maar ik vind dat ik meteen zover van huis af ben.... Hadden jullie hier ook last van de eerste keer??

Liefs Pippie

Terug
Bovenaan