Wiebelmama's 3

Vlinder succes bij de osteopaat vanmiddag. Laat je weten hoe het ws?

xxx

Hoi meiden,

Ik was er weer  eens even.

Zaterdag is de lactatiekundige hier geweest en die heeft ons echt goed op weg geholpen. Samen met ons heeft ze een actieplan opgesteld t/m woensdag en dan komt ze weer.
Het doel is om Iva te leren dat ze aan de borst kan drinken en dat het niet alleen een slaapplek is. Ook oefenen we met goed aanleggen en aanhappen.
Van de 7 voedingen doen we minimaal 2 voedingen als volgt:
Eerst zo aan de borst, bij protest van Iva - met tepelhoedje en een slangetje melk wordt de voeding langzaam naar binnen gespoten. Zo leert ze een hele voeding aan de borst te drinken. Hierna moet ik zelf nog gaan kolven.
De andere voedingen leg ik haar eerst aan, met of zonder tepelhoedje, het is maar net wat wil en wanneer ze loslaat gaat de fles er achteraan. Hierna dus ook weer nakolven. Het mooiste is om zoveel mogelijk voedingen met slangetje te doen, maar daar gaat nogal wat tijd in zitten (1,5 uur in totaal met kolven erbij).
Twee keer per dag vind ik al heel mooi en wie weet lukt het vandaag ook wel 3 keer.
Het is in ieder geval wel leuk om te doen en dat scheelt natuurlijk.
Er blijft alleen dus weinig tijd over voor wat anders.
Toch heb ik vanmiddag mijn vriendin gevraagd om nog even op te passen, zodat ik ook nog even tijd voor mijzelf heb en dan wil ik eindelijk weer eens voor mijzelf gaan shoppen. Lekker hoor! Ook al is het maar een uurtje, het doet me toch wel goed om er eens lekker even uit te zijn.

Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat. Aan alle berichten lezen kom ik nl. nog niet toe.

Veel liefs en groeten vanuit hier.

Willeke en Iva

Hallo,

We zijn net terug van de osteopaat. Maar goed dat we daar naartoe zijn gestuurd. Heb er een heel goed gevoel bij. Even in het kort:

Onze uk heeft veel spanningen. Die komen vanuit de onderkant van zijn schedeltje. Dit is een gevolg van de laatste periode van de zwangerschap en de haast bij de keizersnede. Kindjes die met een keizersnede geboeren worden worden als het ware achterstevoren uit de baarmoeder en het baringskanaal (waar ze vaak al ingedaald zijn) gehaald.
De spanningen geven de klachten. Een osteopaat kan deze spanningen wegnemen door het lichaampje weer in balans te brengen. De eerste behandeling is achter de rug. Over 2,5 week weer terug komen voor de 2e behandeling.

Het is hier verder rustig vandaag!

Tot later weer.

x-vlinder

Hey,

Twinkel fijn dat de lactatiekundige wat voor je kon betekenen, maar tjee je bent er wel een hoop tijd mee kwijt...
Goed dat je ook om jezelf denkt en even bent wezen shoppen! Nog wat leuks gekocht?

Vlinder goed dat je naar de osteopaat bent geweest en fijn dat hij ook wat voor Lars kan betekenen!

Hier een lekker dagje gehad! Morgen ben ik er niet (slaap dan  niet thuis).
Ga zo eten!

Liefs bo

Hier alles goed, begin wel wat te voelen, vooral in mijn linker eierstok. Morgen de eerste FM, we zullen zien of alles een beetje volgens de regeltjes gaat!
Ben wel snel moe en af en toe misselijk en hoofdpijn. Vind het best wel spannend, hopelijk morgen weer een stapje verder....... En dan afwachten hoe snel het allemaal gaat, vind het een gek idee dat ik misschien binnen een week wel een punctie heb. Maar het kan natuurlijk allemaal ook nog veel langer duren. Wie zal het zeggen?

Iedereen heeft dus een vieze regenachtige zondag gehad. Wij ook. Lekker lezen, tv kijken, beetje voorbereiden voor het werk maar vooral binnen blijven!!

Liefs Pink

Hey meiden,

Twinkel, jeeee... wat knap zeg. Heb geloof ik al eerder egzegd dat ik er echt bewondering voor heb dat je zo doorzet. Fijn dat de lactatiekundige je zo goed heeft kunnen helpen. Succes en ik hoop dat het steeds een beetje beter zal gaan!
Hoe ging het vanmiddag? Nog eventjes alleen weggeweest?

Vlinder, een opluchting denk ik ook dat het idd spanningen blijken te zijn? Heb wel gehoord dat je een totaal ander kind hebt als de behandeling aanslaat. Hoe is het de rest van de middag gegaan? Huilen of juist niet? Hoop dat Lars er snel baat bij heeft. wanneer heb je de volgende afspraak?

Ukkie... ohhh ook bij jou loopt het allemaal even niet zo soepel met je meisje... Hier gaat het slapen best goed de laatste dagen (even afkloppen, ha ha), maar ze blijft mopperig en snel uitgekeken op hetgeen ze aan het doen is. Ook op KDV vandaag. Eten en drinken doet ze gelukkig nu wel prima. Vanavond maakte ze het helemaalmooi. Ze zat in de wipper en mn man en ik stonden in de keuken te praten. Ze heeft echt zitten gillen om aandacht, niet huilen maar gillen. Ikmoet dan stiekem wel lachen hoor, maar ja... opvoeden begint nu al, dus gezicht in de plooi. Gisteravond ook al zo'n test. Mevrouw zat in de kinderstoel samen met ons aan tafel en zat met haar speen op de tafel te slaan (die van glas is). Dat mag natuurlijk niet, maar nee zeggen helpt niet... zo grappig ze keek eerst beteuterd en gaat vervolgens vrolijk verder, ha ha! Probeer je gezicht maar in de plooi te houden!

Denk trouwens dat ik er wel uit ben met de autostoel Ukkie! Wordt denk ik de MC Tobi en voor in mijn autootje (die dingen zitten echt een stuk vaster en kan je niet even van auto wisselen) een "overjarige" Tobi of Priori. Scheelt een hoop centjes ;-)

Is Lise vandaag naar KDV geweest of was je man thuis?

Tara, hoe was het vandaag? Leuk geweest? Hoe is het met Viggo gegaan bij de oppas?

Ik zal straks nog even foto's mailen!

Liefs

Hallo,

Twinkel, Jeetje wat knap van jou zeg hoe jij met de bv om gaat. Voel me helemaal schuldig als ik jouw bericht lees dat ik niet zo'n doorzetter ben. Hier wordt gekolfd en in een fles gedaan. Gaat nog steeds goed!

Anoek, groot gelijk dat je even rond kijkt voor een autostoel. Nieuwe badstof hoes erover en klaar is kees...doen vrienden van ons ook zo. Je ziet echt niet wat eronder zit!

Bo, hoe ver zijn jullie met het kamertje? Ben benieuwd hoe het wordt.

Hoe is het met de rest?

x-vlinder

Vlinder, ik bedoelde met overjarig een modelletje van vorig seizoen, dus ziet er dan nog steeds prima uit hoor! bijv bij V.A. te TB (bij jou wellicht bekend). Model van vorig seizoen kost dan 99,- ipv 200,-

X

Terug
Bovenaan