Wiebelmama's 3

Hallo!

Tara, dat klinkt als een leuke dag die je gehad hebt! Die 2CV-speurtochten doen ze hier (NoordHolland) ook. Schijnt erg leuk te zijn. Fijn dat Viggo zich zo goed gedragen heeft!

Vlinder, tsja, zo druk als het gisteren was, zo rustig is het vandaag. Maar ik ben er wel hoor . Druk bezig met poetsen (lijkt wel nesteldrang). Boven gestofzuigd (groter huis = meer schoonmaken, das een nadeel), wc en badkamer gedaan, wasje gedraaid. Zo Lise de fles geven (ze is in slaap gevallen terug van de supermarkt, ligt nu in de kinderwagen in de gang te slapen) en dan nog even ons bed verschonen.

Hoe is het met jou? Ben je alweer aardig hersteld van de ks? En Lars? Is ie vandaag net zo rustig (of nog rustiger) als gisteren? En kan hij al lachen?

En met de rest van de meiden???

Hier alles goed dus. Lise probeert steeds te kruipen, maar ze kan het nog niet. Ze ligt tegenwoordig ook met haar beentjes onder dr kont te slapen, dus met kontje in de lucht: zo lief om te zien!
Wel sneu: ze is nogal verkouden (voor het eerst...), En dan gaat drinken niet zo makkelijk...ach, zal wel weer overgaan.

Nou, ik ga snel even wat kleertjes uitzoeken: van een vriendin van me heb ik een hele zak met kleertjes 68 en 74 gekregen voor Lise. Natuurlijk is niet alles mijn (onze) smaak, dus ga het ff door. Zijn zeker 15 broeken en 25 truitjes...leuk leuk leuk. Met het KDV kun je niet geneog kleertjes hebben (daar blijven kleertjes minder goed schoon dan thuis, anoek, bij Benthe ook?)

Tot later!

Liefs, Ukkie26

Hoi meiden,

Hier is het actieplan m.b.t. de borstvoeding weer bijgesteld.
Het is nog even wat werk (ze moet haar kaak meer laten zakken, dus groter mond bij aanhappen) en dat is natuurlijk niet in één keer geleerd. Nog veel oefenen dus.
Het scheelt dat het leuk is om te doen hoor, dus wat dat betreft is het voeden geen straf.
Bedankt voor al jullie complimenten, dat doet me wel goed.
Maar Vlinder, jij moet je helemaal niet schuldig voelen hoor.
Het uit de borst leren drinken doe ik meer voor mijzelf dan voor Iva.
Zij kan nl. prima gekolfde melk uit de fles drinken, maar dat vind ik zelf minder voldoening geven. Ik weet dat kolven idd wat werk is, dus ook voor jou de complimenten hoor.

Weet je waar ik me dan wel weer schuldig over voel, dat ik niet eens echt de tijd neem om op alle berichten te reageren. Het is ook zo pendelen tussen alles (voedingen, tijd voor mezelf, kraambezoek, huishouden, etc. etc.).
Ik ben echt van 's ochtends tot 's avonds in de weer.

Ach, als het met de voedingen straks allemaal loopt zal het wel weer beter worden, maar tot die tijd moeten jullie het me nog maar even vergeven meiden.

Alle goeds gewenst in ieder geval en bedankt voor alle gemailde foto's.

Liefs, Twinkel3

Twinkel,

je moet je echt niet schuldig voelen hoor! Waarom zou je? Ik ben al lang blij dat je je weer zo goed voelt dat je weer op het forum reageert! Je hebt het (zo te lezen) druk genoeg met voeden, kraamvisite enzo. En natuurlijk moet je ook gewoon tijd voor jezelf nemen. En tijd om lekker van jullie meisje te genieten!

Liefs, Ukkie256

He meiden,

Anoek, volgens mij woon ik ook erg dicht bij jou in de buurt hoor, alleen zit er een riviertje tussen. Als ik me goed herrinner waar jij woont, dan ben ik in jouw stadje geboren en heb ik daar op school gezeten, midden in de stad bij meneer T.Brandsma  (heet nu geloof ik anders) op de HAVO. Is van ons een minuutje of 20 rijden, pontje erbij gerekend.

Vlinder, ik heb ook aan de mobiel van de HEMA zitten denken, maar die past niet op onze box. Ik vind de Fisher Price Rainforest Kiekeboe een erg leuke mobiel, maar eigenlijk onbetaalbaar als je hem vergelijkt met de hema mobiel.

Ukkie, is het nog gelukt met de bloemkool? Ik wil straks denk ik ook wel verse groentes maken voor onze vent, maar ik ben dus echt geen keukenprinses en ik vind het ook zo niet leuk koken.

Twinkel, ik snap het helemaal hoor dat je het lastig vind ook nog tijd te vinden voor het forum. De voedingen gaan bij mij steeds sneller, maar ben ook nog de hele dag druk met vanalles en nog wat. Jij moet dan nog eens extra veel aandacht besteden aan de voedingen, dus dan kan ik me voorstellen dat er nog maar weinig tijd overblijft voor andere dingen, voel je daar maar niet schuldig over, hoor!!.

Hier gaat alles prima, Bas heeft vannacht van 23.00 tot 5.00 geslapen. Moest eerst 3x op de wekker kijken of het echt zo was. Even afkloppen, maar het zou heerlijk zijn als onze man dat vannacht weer bedenkt.
Had ik trouwens al verteld dat hij maandag weer is gewogen en weer 350 gram is aan gekomen. Zijn wangen hangen nu echt...

Tot snel,
Liefs Pippie

Hoi Meiden,

Ben ik ook weer ff. Vandaag voor het eerst op mijn nieuwe fiets Lisa naar school gebracht. Heb alleen nog geen achter stoeltje dus ze zit voorop. Heb het stoeltje van mijn neefje geleend. Eigenlijk is ze te groot ervoor maar het gaat best goed. Mijn fiets fietst erg lekker. Heb geen last van mijn banden ofzo dus das wel beter. Lisa vind het ook erg leuk voorop en kan nu alles zien ipv mijn rug. Alleen het eruit tillen is best lastig, hahaha. Ze is vandaag logeren bij mijn moeder en ze zijn saampjes naar de dierentuin geweest. Mijn vader belde net of Lisa morgen thuis mag blijven van school, want hij wilt met haar naar Madurodam toe. Nou dat vind ik wel goed ze is toch nog niet verplicht om naar school te gaan. Ga zelf ook gezellig mee, ben er nog nooit geweest dus lijkt me wel leuk.

Ben vandaag ook naar het ziekenhuis geweest en hopelijk heb ik een vrijdag de uitslag. Vond het wel erg vervelend hoor die prikjes in mijn vinger en dat 3x. Hoop natuurlijk dat ik geen zwangerschapssuiker heb en dat alles goed is. Zo had trouwens erg last van harde buiken en steken in mijn buik van het lopen. Kreeg er gewoon de slappe lach van. Heb de hele weg lopen blazen om de pijn weg te halen. Het hielp wel maar was geen gezicht, hahaha

Vanavond ben ik er niet. Ze komen vanavond om Lisa de scooter op te halen. Jaja ik heb hem verkocht!! Vind het trouwens wel erg leuk om spullen via marktplaats te verkopen. Moet vanavond ook nog wassen en strijken en natuurlijk vroeg naar bed anders kan ik het wel vergeten morgen in Madurodam!! Dus meiden alvast een fijne avond!!

@Twinkel, We vergeven je het wel hoor, hahaha. Kan me goed voorstellen dat je weinig tijd heb voor het forum. Komt dalijk allemaal vanzelf wel weer dat je op alle berichten kan reageren. Vooral lekker genieten van je kleine meisje!!

@Ukkie, Hoe bevalt je nieuwe huis?? Alles nu zo'n beetje af??

@Met de rest ook alles goed??

Liefs xxx

Hallo!

Jeetje Pippie, bas groeit goed... Lise deed (en doet!) dat ok hoor. In het begin 400 gram per week! En haar wangen worden ook nog steeds dikker...ze heeft echt een bolle kop.

Tsja, de bloemkool...lekker vond ze 't niet, maar het ging echt beter dan de worteltjes. En ik ben ook geen keukenprinses hoor (maar wel beter dan meneer Olvarit)...ik kan gewoon redelijk koken...de 'standaarddingen' zeg maar. En voor Lise heb ik gisteren 2 aardappels en 2 bloemkoolroosjes gekookt, in de blender en klaar. En dat is dan genoeg voor een paar dagen denk ik...

Patricia, ik hoop voor je dat je geen zwangerschapssuiker hebt...dat zou wel vervelend zijn.
Madurodam is wel leuk hoor, ben ik een paar jaar terug geweest...denk dat Lisa het ok helemaal leuk vindt... Veel plezier morgen, ik hoop voor je dat het weer meezit.

Ik wil zaterdag een nieuwe fiets kopen trouwens...ik dacht eerst dat ik een mamafiets wilde maar dat lijkt me toch iets te veel van het goede.... ik wil een "gewone" fiets waar een stoeltje voor Lise goed op past... Is een (verlaat) verjaardagscadeautje...

Fijne avond!

Liefs, Ukkie26

Hoi,

Ben ik ook weer even. Mn mannetje komt zo thuis. Is later dan verwacht en we gaan zo lekker samen Benthe wakker maken.

Ukkie, Lise verkouden? Zielig hé? Wen er maar vast aan, want Benthe is sinds ze naar het KDV gaat om de haverklap verkouden :) Zal bij Lise wel net zo gaan. Ach, hebben ze de weerstand al opgebouwd voor ze naar de kleuterschool gaan.
Wat schattig dat Lise op naar knietjes slaapt. Moet er vast schattig uitzien!
Dus bloemkoolging redelijk. Hier gaan de bruine bonen met appeltjes er super goed in. Van t weekend maar weer eens iets anders proberen.
Straks dus 4 dagen werken net als ik. Soms vind ik het prima te doen en soms vind ik het zwaar. Met name als mn man er niet is, is het best pittig. Maar goed, het is een keuze en ik vind mn baan echt heel leuk en kan niet minder werken, dus ja.... misschien wel iets soortgelijks in de buurt, dat zou fijn zijn. Maar eerst mn opleiding doen en dan zijn de kansen iets beter. Hoe is het nu bij jou op het werk?

Pippie, jaaaa je hebt het helemaal goed. Dan wonen wij denk ik toch dichter bij elkaar dan Vlinder en ik. Grappig hoor.Barbo's goed vertegenwoordigt hier :)

Twinkel, meid het is je vergeven hoor!

Patricia, hoop voor je dat de uitslagen straks goed zijn.

Tara, fijn dat het een leuke dag is geweest. En heerlijk dat je lekker hebt kunnen "genieten" zonder al te veel Viggo te moeten missen. Ik ben net zo hoor. Op mn werk gaat de knop om. Behalve als het niet lekker gaat, maar dan bel ik ff naar het KDV.
Dus werken begin je nu wel meer uit te breiden. Hoeveel uur wil je totaal gaan werken?

Vrijdag mag ik weer naar het CB. Ben echt zo benieuwd hoeveel Benthe nu weegt. Ik heb echt geen idee en laatste x was met 4 maanden en we zijn inmiddels alweer bijna 2 maanden verder dan.
Vandaag heeft Benthe maar 2,5 uur geslapen op het KDV.... echt een heel stukminder dan normaal. Thuis was ze weltotallos, dus meteen nara bedje... zometeen nog even lekker kroelen en flesje geven. Ook hier lijkt de mopperperiode minder te worden. Althans volgens KDV... we zullen het vrijdag zien. Nog 1 dagje en alweer weekend!
Nou ga nog ff snel naar de meiden en dan zal mn mannetje wel thuis zijn.

Liefs

Terug
Bovenaan